Mijn man heeft een affaire gehad
woensdag 10 december 2025 om 16:15
Afgelopen juni heeft mijn man toegegeven dat hij vreemd is gegaan met een andere vrouw. Eerst vertelde hij dat hij met haar gezoend had een ex van 25 jaar geleden. Weken later vertelde hij dat ze ook sex hebben gehad en 5 weken daarna vertelde hij dat er meer dan 1 keer seks is geweest en dat ze veel geappt hebben met elkaar. Ik weet me gewoon geen raad om wat nu te doen. Ik ben op zoek naar lotgenoten waar ik mee kan praten. Ook na het vreemdgaan met zijn ex heeft hij ook verteld dat hij BI seksueel is inderdaad ik hoor jullie denken seks met die vrouw heeft daar niks mee te maken.
Ik wilde niet meer bij hem zijn maar hij wil doorgaan en wil niet naar die vrouw en hij wil met mij de wereld ontdekken, hij wilde naar relatie therapie. Ook zijn er na veel therapie met psycholoog en relatietherapeuten uitgekomen dat hij verschillende trauma’s bij zich draagt waarvoor hij nu behandeld gaat worden volgend jaar. Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie. Dit alles is een heel eenzaam proces en hoop hier via dit forum met meer mensen te kunnen praten.
Ik wilde niet meer bij hem zijn maar hij wil doorgaan en wil niet naar die vrouw en hij wil met mij de wereld ontdekken, hij wilde naar relatie therapie. Ook zijn er na veel therapie met psycholoog en relatietherapeuten uitgekomen dat hij verschillende trauma’s bij zich draagt waarvoor hij nu behandeld gaat worden volgend jaar. Therapeuten zeggen ook dat hij eerst zijn eigen traject door moeten maken en dan pas kun je eigenlijk een beslissing nemen over wat je echt wil in je relatie. Dit alles is een heel eenzaam proces en hoop hier via dit forum met meer mensen te kunnen praten.
zaterdag 13 december 2025 om 13:20
Ze zoekt lotgenoten, zei ze toch. Als iedereen hier “ hartsjikkidee, spoel je vent maar door de plee “ roept , is dat toch weinig helpend / steunend ?Hallodaar schreef: ↑13-12-2025 10:20Even een oprechte vraag hé! Maar hoezo reageer jij niet?
Ik zag namelijk dat jij op een ander topic wel even je zegje deed vanochtend.
Laat je nu je eigen topic links liggen?
Leg mij even uit hoe dat dan werkt? Van een bom van een topic plaatsen en even later hartsjikkidee weg ermee?
Ik zou jou oprecht willen helpen/steunen, maar kan met vage verhalen geen kant uit.
Dus ga je anoniem nog iets opvoeren hier?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 13 december 2025 om 13:53
Ze heeft hier gisteren nog gereageerd he? En gewoon meerdere keren in haar eigen topic sinds ze het heeft geopend. Dus misschien moet je even rustig doen.Hallodaar schreef: ↑13-12-2025 10:20Even een oprechte vraag hé! Maar hoezo reageer jij niet?
Leg mij even uit hoe dat dan werkt? Van een bom van een topic plaatsen en even later hartsjikkidee weg ermee?
Ik zou jou oprecht willen helpen/steunen, maar kan met vage verhalen geen kant uit.
zaterdag 13 december 2025 om 15:08
Wat doe jij toch telkens opgefokt overal. Chill.Hallodaar schreef: ↑13-12-2025 10:20Even een oprechte vraag hé! Maar hoezo reageer jij niet?
zaterdag 13 december 2025 om 16:26
TO, je krijgt nogal een hoop op je bordje gepleurd door je man. Dat is echt niet eerlijk. Je moet er nog bijna “dank je wel” voor zeggen dat hij open is geweest.
En Bijzonder dat hij nu het slachtoffer is in jullie relatie.
Je hoeft nu geen keuze te maken, maar bedenk wel alle opties die er zijn. Maak plannen a,b,c etc. En bereid alvast voor op deze plannen.
En Bijzonder dat hij nu het slachtoffer is in jullie relatie.
Je hoeft nu geen keuze te maken, maar bedenk wel alle opties die er zijn. Maak plannen a,b,c etc. En bereid alvast voor op deze plannen.
zondag 14 december 2025 om 08:34
Op zich geloof ik wel dat door een trauma mensen minder weerstand bieden aan verleidingen, of dat ze niet de rust hebben die normale mensen hebben om tevreden te zijn met wat ze hebben.Solsol schreef: ↑11-12-2025 20:58Eens met de laatste reacties: hij is vreemdgegaan en hij heeft het opgebiecht (of dat vanuit berouw is is mij niet helemaal duidelijk, maar het zou ook kunnen zijn dat zijn maîtresse heeft gedreigd met openbaarmaking natuurlijk) maarja het is eigenlijk niet echt zijn schuld want ja, trauma’s.
Maar als je gewoon kunt functioneren als volwassene is er helemaal geen reden om vreemd te gaan, ook geen trauma en andere ellende. Juist dat hij een trauma de schuld geeft ipv gewoon geil en uit elkaar gegroeid met jou, vind ik extra reden om heel snel weg te rennen.
Maar ik zeg niet dat dat hier zo is, of dat TO dit daarom faciliteren moet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zondag 14 december 2025 om 08:41
Ik reageer af en toe op berichten inderdaad en zoals de meeste zeggen vinden de meeste dat ik weg moet gaan.Hallodaar schreef: ↑13-12-2025 10:20Even een oprechte vraag hé! Maar hoezo reageer jij niet?
Wat ik gezegd heb tegen hem en wat ik wil is samen blijven voor elkaar de kinderen het bedrijf onze relatie zat goed daar ben ik wel achtergekomen de laatste tijd. Het probleem ligt echt in zich zelf hij weet niet wie die is hij is zelf niet gelukkig met mij. Ik wil hem die kans gunnen omdat te zoeken en te vinden en dat zal hij voornamelijk met therapie ( trauma’s) opmoeten lossen want die dwalen heel de dag door zijn hoofd heen waardoor hij ongelukkig is.
Ik weet wat ik wil en heb dit ook duidelijk aan hem aangegeven ik kan hem niet 100% geven op seksueel gebied wat wij allemaal wel wil en dat accepteert hij tot nu toe en hij heeft ook gezegd ik ga voor jou vechten om je bij me te houden
zondag 14 december 2025 om 08:58
Natasja40 schreef: ↑14-12-2025 08:41Ik reageer af en toe op berichten inderdaad en zoals de meeste zeggen vinden de meeste dat ik weg moet gaan.
Wat ik gezegd heb tegen hem en wat ik wil is samen blijven voor elkaar de kinderen het bedrijf onze relatie zat goed daar ben ik wel achtergekomen de laatste tijd. Het probleem ligt echt in zich zelf hij weet niet wie die is hij is zelf niet gelukkig met mij. Ik wil hem die kans gunnen omdat te zoeken en te vinden en dat zal hij voornamelijk met therapie ( trauma’s) opmoeten lossen want die dwalen heel de dag door zijn hoofd heen waardoor hij ongelukkig is.
Ik weet wat ik wil en heb dit ook duidelijk aan hem aangegeven ik kan hem niet 100% geven op seksueel gebied wat wij allemaal wel wil en dat accepteert hij tot nu toe en hij heeft ook gezegd ik ga voor jou vechten om je bij me te houden
Hoe kun je dit nou vinden? Je man is al jaren niet gelukkig met jou, hoe kan de relatie dan goed zitten? Jij bent altijd aan het remmen omdat je man altijd meer wil en meer neemt dan jij geeft en wil geven (jij geeft een vinger en hij neemt altjid je hele hand). Hoe is dat een goede relatie?
Ik begrijp dat je de handdoek niet meteen in de ring wil gooien maar ik zou wel heel erg op zoek gaan naar wat voor jóu gezond, goed en fijn is. Natuurlijk neem je daarin het welzijn van je kinderen mee, maar jezelf sussen door te vinden dat je relatie goed is klinkt echt als struisvogelpolitiek en dat is geen goed voorbeeld.
zondag 14 december 2025 om 09:13
Als jij vind dat jullie relatie goed zit ben je denk ik met weinig tevreden. Als jij kunt accepteren dat jij weinig van hem weet (omdat hij veel verborgen voor jou houdt danwel zichzelf bij ontdekking door jou verschuilt achter trauma) kun je doorgaan met doen alsof alles tussen jullie goed zit zoals jij wilt. Succes.
zondag 14 december 2025 om 09:23
Trauma's zijn nooit een excuus om iemand anders als stront te behandelen. Ik vind het erg treurig dat hij je heeft weten wijs te maken dat dit wel zo is. Ik vind het ook nogal tragisch dat hij je heeft gemeld dat jij hem niet 100% gelukkig kan maken op seksueel gebied, maar dat hij bereidt is dat te accepteren. Nou, super nobel van hem hoor. Je moet m maar dankbaar zijn daarvoor (dat was sarcasme).
Vraagje: waarom stel je in je OP de vraag of anderen zouden blijven of weggaan? Waarom wil je dat weten? Want de grote meerderheid blijkt weg te gaan. En jouw reactie daarop is: ik blijf en laat volledig over me heenlopen voor zijn geluk.
Vraagje: waarom stel je in je OP de vraag of anderen zouden blijven of weggaan? Waarom wil je dat weten? Want de grote meerderheid blijkt weg te gaan. En jouw reactie daarop is: ik blijf en laat volledig over me heenlopen voor zijn geluk.
zondag 14 december 2025 om 10:06
Oh ja, jij voldoet niet omdat je jezelf niet wilt openstellen voor een trio, zodat hij zijn bi-zijn kan verkennen. Ik zou hem daar eens stevig op bevragen, want de kans is reëel dat hij hier al stappen in heeft gezet, zeker nu die coming-out ineens samenvalt met het opbiechten van zijn affaire.Natasja40 schreef: ↑14-12-2025 08:41Ik reageer af en toe op berichten inderdaad en zoals de meeste zeggen vinden de meeste dat ik weg moet gaan.
Heb je voor jezelf ook al therapie overwogen, om te onderzoeken waarom je jezelf zo wegcijfert en makkelijk over je heen laat lopen?
zondag 14 december 2025 om 11:10
Klopt hoor, het komt mij ook zeer bekend voor. Maar hier geeft to geen antwoord op.BeeDifferent schreef: ↑14-12-2025 11:01Ik blijf er toch bij dat je dit probleem al eerder aangekaart hebt. Tenminste soortgelijk gedoe met deze man.
Geen steek mee opgeschoten dus.
maandag 15 december 2025 om 14:20
TO: waarom wil je blijven bij een man die zichzelf weer opnieuw aan het ontdekken is? Vind je het niet heel pijnlijk?
Soms is het ook voor kinderen beter als ouders scheiden. Wanneer ze elkaar niet gelukkig meer maken bijvoorbeeld zoals jouw man nu doet.....
Ik wens je veel wijsheid en kracht.... want het gaat denk ik nog erg zwaar worden....
Soms is het ook voor kinderen beter als ouders scheiden. Wanneer ze elkaar niet gelukkig meer maken bijvoorbeeld zoals jouw man nu doet.....
Ik wens je veel wijsheid en kracht.... want het gaat denk ik nog erg zwaar worden....
Carpe Diem!
woensdag 17 december 2025 om 08:10
TO, neem je tijd om uit te zoeken wat jouw weg wordt. Ik lees hier veel zinnige reacties maar ik meen ook te zien dat jij daar nu even niets mee kan.
Toen ik ging scheiden kreeg ik ook bijzonder zinnige reacties. Ongezouten. Losknippen die man! Ik wist dat ze gelijk hadden, maar ik kon het zelf nog niet zo voelen.
Nu, jaren later, weet ik dat ze allemaal zo ontzettend gelijk hadden. Maar het heeft echt even geduurd voordat ik kon doorleven wat er nu precies bedoeld werd. Klinkt wat zweverig. Maar toch: je kan iets verstandelijk weten, dat is niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk zo voelen. Daar gaat tijd overheen. En dat is meestal meer tijd dan je zou willen.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je je weg vindt.
Toen ik ging scheiden kreeg ik ook bijzonder zinnige reacties. Ongezouten. Losknippen die man! Ik wist dat ze gelijk hadden, maar ik kon het zelf nog niet zo voelen.
Nu, jaren later, weet ik dat ze allemaal zo ontzettend gelijk hadden. Maar het heeft echt even geduurd voordat ik kon doorleven wat er nu precies bedoeld werd. Klinkt wat zweverig. Maar toch: je kan iets verstandelijk weten, dat is niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk zo voelen. Daar gaat tijd overheen. En dat is meestal meer tijd dan je zou willen.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je je weg vindt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in