Mijn relatie is over en ik loop vast

04-12-2018 14:01 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken mijn relatie is over.
Mijn partner heb ik 9 jaar geleden leren kennen en vrij ongepland zwanger geworden, vanaf dat moment hebben wij ervoor gekozen om het met elkaar te proberen.
Onze relatie heeft bestaan uit veel zorgen, uiteindelijk bleek onze dochter het een en ander aan issues te hebben. Inmiddels gaat het best goed met haar en zit ze op speciaal onderwijs. Wel heeft ze daar extra ondersteuning nodig en heeft baat aan regelmaat.
Door de constante zorgen en omdat het financieel kon, ben ik veel minder gaan werken (inmiddels ben ik druk bezig een andere baan te zoeken met meer uren)
Mijn (ex) partner heeft nooit wat op papier willen zetten, heeft niet willen trouwens, geen samenlevings overeenkomst niks. Het huis waarin wij wonen is zijn koophuis.
Mijn partner en ik hebben 5 jaar geleden relatie therapie gehad en zijn uiteindelijk bij elkaar gekomen.
De enorme ruzies zijn weg, maar er is niet heel veel meer tussen ons over. Daarnaast heeft mijn (ex) al bijna 2 jaar last van een burnout (is hij een keer of 5 naar de psycholoog voor geweest) maar hij had er geen klik mee. Verder doet hij er naar mijn idee niet veel aan om te herstellen.
Naast zijn burnout heeft hij een depressie.
Kortom ik heb heel lang de boel bij elkaar geprobeerd te houden maar ik ben op en mijn breekpunt is gekomen.
Maar nu er moet een hoop geregeld worden.
Probeer dingen stapsgewijs aan te pakken.
Prioriteit 1 meer inkomsten
Prioriteit 2 huisvesting (ik sta hier in de regio nu 2 weken in geschreven, maar er zijn wachtlijsten van 13 jaar dat naast het feit dat er geen huizen zijn.
Ik ben bezig met urgentie, maar zelfs met urgentie lijkt het onmogelijk om hier in de buurt een huis te vinden. (Wat eigenlijk noodzakelijk is voor mijn dochter) daarnaast vind ik het belangrijk dat de vader van de kinderen ook regelmatig contact met ze heeft.
Ik wil mijn leven op gaan bouwen en de kinderen zoveel mogelijk stabiliteit blijven geven.
Maar ik loop helemaal vast. En weet gewoon niet hoe verder.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
05-12-2018 20:37
En spaargeld, krijg jij daar een deel van? Zijn er nog grootouders waar kind tijdelijk kan opgevangen worden?
Spaargeld is er voldoende, het geld wat over blijft na het inrichten van de nieuwe woning gaan wij splitten.
Zolang mijn inkomen minimaal is betaald hij alle kosten voor de kinderen
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
05-12-2018 20:41
Spaargeld is er voldoende, het geld wat over blijft na het inrichten van de nieuwe woning gaan wij splitten.
Zolang mijn inkomen minimaal is betaald hij alle kosten voor de kinderen
Eigenlijk zit je dus (nog)/niet vast maar moet je even wat geduld hebben....
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie TO, maar goed dat je nu dus wél iets wil veranderen.
Urgentie zou je wellicht voor je dochter kunnen krijgen op basis van medische gronden?
Zonde dat je partner niets wil doen aan zijn burnout/depressie, daar plukt iedereen helaas de vruchten van. Ik kan me goed voorstellen dat je de kinderen niet bij hem laat, hopelijk gaat hij daar mee akkoord.
This is not kosher!
Wat is dat met die nieuwe woning dan? Dat snap ik niet goed?

Zou je ex uit huis kunnen gaan? Ik weet niet of hij nu werkt? Omdat hij een burnout heeft?

Ik zou het logischer vinden als jij met de kinderen in huis blijft. Dat is toch het beste voor de kinderen? Zou hij dit ook zo kunnen zien?
sam1968 schreef:
05-12-2018 21:29
Wat is dat met die nieuwe woning dan? Dat snap ik niet goed?

Zou je ex uit huis kunnen gaan? Ik weet niet of hij nu werkt? Omdat hij een burnout heeft?

Ik zou het logischer vinden als jij met de kinderen in huis blijft. Dat is toch het beste voor de kinderen? Zou hij dit ook zo kunnen zien?
Hij heeft vast niet voor niets het huis alleen op zijn naam laten staan.
vivautrecht85 schreef:
05-12-2018 21:41
Hij heeft vast niet voor niets het huis alleen op zijn naam laten staan.
Daar zit wat in inderdaad.
Maar het huis kan ook op zijn naam blijven staan.
Het is alleen wel zo dat als er sprake is van mishandeling tegenwoordig de dader het veld moet ruimen.
Niet eenvoudig lijkt me maar wel veel beter en rechtvaardiger.
En ik zou bijvoorbeeld wel bereid zijn om mijn partner en kinderen voor te laten gaan. Omdat het het beste is voor de kinderen. En omdat hij nu eenmaal de zorg niet aankan.
pejeka schreef:
05-12-2018 20:40
Wat is je plan dan wél?
Zolang bij jou intrekken met de kinderen denk ik.
sam1968 schreef:
05-12-2018 21:53
Daar zit wat in inderdaad.
Maar het huis kan ook op zijn naam blijven staan.
Het is alleen wel zo dat als er sprake is van mishandeling tegenwoordig de dader het veld moet ruimen.
Niet eenvoudig lijkt me maar wel veel beter en rechtvaardiger.
En ik zou bijvoorbeeld wel bereid zijn om mijn partner en kinderen voor te laten gaan. Omdat het het beste is voor de kinderen. En omdat hij nu eenmaal de zorg niet aankan.
Ja dat zegt TS. Weet niet of de rechter daar zo over denkt.

En het maakt TS niet echt geloofwaardig als ze de mishandeling pas na de break-up aan de kaak stelt. Ze heeft nooit iets gedaan tegen de mishandeling omdat het "moeilijk te bewijzen" is. Ik denk dat een rechter of adviserende instantie haar beschuldigingen niet zonder meer geloven als ze die bijvoorbeeld inzet in een voogdijzaak of iets dergelijks.
Zonnetje_van_de_dag schreef:
05-12-2018 20:32
Ik heb besloten niet op nagatieve reacties te reageren. Ik kan er namelijk helemaal niks mee.
Ik weet ook dat ik niet slim bezig ben geweest.
Daar heb ik nu niks aan en wil graag positief vooruit kijken.
Inmiddels ben ik wel wat wijzer.
In mijn gemeente kan ik waarschijnlijk een urgentie krijgen, die moet aangevraagd gaan worden.
Vandaag ook met mijn werkgever om de tafel gezeten, daar kan ik als het goed is meer uren gaan werken. Verder al een paar sollicitatie's de deur uit gedaan om een baan te zoeken wat, wat beter verdient dan wat ik nu doe.
En mijn vraag over de mishandelingen?
Wat is er nog voor nodig de urgentie-aanvraag ? Dacht dat je daar al mee bezig was eigenlijk.
En ben je op eerdere sollicitaties afgewezen?
sam1968 schreef:
05-12-2018 20:32
Je zegt dat je in je oude woonplaats zo een huis zou hebben. In welk opzicht is dat te ver weg? Of is dat in verband met de zorg voor je kind te moeilijk? Ik zou dat toch op een rijtje zetten. Misschien kun je daar steun krijgen van oude vrienden/bekenden/familie?
Je krijgt niet zomaar een huis in een andere plaats. Meestal
Moet je ergens minimaal een jaar ingeschreven staan.
vivautrecht85 schreef:
05-12-2018 22:32
En mijn vraag over de mishandelingen?
Wat is er nog voor nodig de urgentie-aanvraag ? Dacht dat je daar al mee bezig was eigenlijk.
En ben je op eerdere sollicitaties afgewezen?
Je krijgt geen urgentie vanwege een kind op het speciaal onderwijs. Als je urgentie wilt vanwege mishandeling moet je eerst naar een blijf huis. Daarna kan je evt. een woning krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
05-12-2018 20:23
Wat lief van je, maar ik zie geen toegevoegde waarde voor een pb.
Ik ook niet, maar ik merk wel dat je hier voornamelijk negatieve reacties krijgt waar je weinig mee kunt. Vandaar.
S-Meds schreef:
06-12-2018 09:19
Je krijgt geen urgentie vanwege een kind op het speciaal onderwijs. Als je urgentie wilt vanwege mishandeling moet je eerst naar een blijf huis. Daarna kan je evt. een woning krijgen
TS zegt dat ze in haar gemeente waarschijnlijk een urgentie krijgen. Ik ga ervanuit dat zij zich daarin verdiept heeft en ze om andere reden in aanmerking komt. Dat mishandeling dat niet is als je daar "ineens" mee komt aan zetten, snap ik ook.
vivautrecht85 schreef:
06-12-2018 13:54
TS zegt dat ze in haar gemeente waarschijnlijk een urgentie krijgen. Ik ga ervanuit dat zij zich daarin verdiept heeft en ze om andere reden in aanmerking komt. Dat mishandeling dat niet is als je daar "ineens" mee komt aan zetten, snap ik ook.
door het hele land gelden zo'n beetje dezelfde urgentieregels, er is woningnood namelijk. Een kind op speciaal onderwijs is geen reden voor urgentie een scheiding ook niet. Mishandeling kan een reden zijn maar dan wordt je vanuit de vrouwenopvang naar een woning geplaatst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-12-2018 14:32
Mishandeling kan een reden zijn maar dan wordt je vanuit de vrouwenopvang naar een woning geplaatst
Zo'n blijf van mijn lijfhuis is trouwens niet bepaald een pretje om daar noodgedwongen een tijd door te moeten brengen.
Veel getraumatiseerde kinderen en moeders, weinig rust, meestal zware problematiek die speelt.
Maar als het noodzakelijk is, dan moet het maar.
Houdt er wel rekening mee, dat je er nog een flinke tijd door zult moeten brengen ( minstens een half jaar) want zelfs met een urgentie is een beschikbaar huis niet zo makkelijk gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 17:06

Als hij ze slaat vang ik de klappen op dus echt het is niet zo zwart / wit zoals je het ziet.
Dit + "als jij weg gaat wil ik die rotkinderen nooit meer zien" kan ik niet rijmen met een man die je "helpt waar hij maar kan".
Beetje overdreven TO?
karin6789 schreef:
06-12-2018 14:45
Zo'n blijf van mijn lijfhuis is trouwens niet bepaald een pretje om daar noodgedwongen een tijd door te moeten brengen.
Veel getraumatiseerde kinderen en moeders, weinig rust, meestal zware problematiek die speelt.
Maar als het noodzakelijk is, dan moet het maar.
Houdt er wel rekening mee, dat je er nog een flinke tijd door zult moeten brengen ( minstens een half jaar) want zelfs met een urgentie is een beschikbaar huis niet zo makkelijk gevonden.
ik dacht dat een half jaar nog wat optimistisch was. reken maar op een jaar.
S-Meds schreef:
06-12-2018 14:32
door het hele land gelden zo'n beetje dezelfde urgentieregels, er is woningnood namelijk. Een kind op speciaal onderwijs is geen reden voor urgentie een scheiding ook niet. Mishandeling kan een reden zijn maar dan wordt je vanuit de vrouwenopvang naar een woning geplaatst
Ja, ik ben op de hoogte van de strenge regels. Vroeger kon je bij wijze van spreken al urgentie krijgen omdat je kinderen hebt maar gelukkig is dat aangescherpt. Het leek me dan ook sterk dat TS urgentie zou krijgen, maar ga ervanuit dat zij zich erin heeft verdiept. Kennelijk heeft de dochter ook een zeer zeldzame ziekte aangezien er in de oude omgeving van TS geen zorg mogelijk is.
vivautrecht85 schreef:
06-12-2018 15:23
Ja, ik ben op de hoogte van de strenge regels. Vroeger kon je bij wijze van spreken al urgentie krijgen omdat je kinderen hebt maar gelukkig is dat aangescherpt. Het leek me dan ook sterk dat TS urgentie zou krijgen, maar ga ervanuit dat zij zich erin heeft verdiept. Kennelijk heeft de dochter ook een zeer zeldzame ziekte aangezien er in de oude omgeving van TS geen zorg mogelijk is.
ik lees dat het kind issues heeft dat klinkt niet als een ernstige ziekte. Als een kind een ernstige ziekte heeft kan TO via de WMO een aangepaste woning krijgen
mits dat kind dan een fysieke beperking heeft. anders niet
S-Meds schreef:
06-12-2018 15:25
ik lees dat het kind issues heeft dat klinkt niet als een ernstige ziekte. Als een kind een ernstige ziekte heeft kan TO via de WMO een aangepaste woning krijgen
Ziekte was inderdaad wat ongelukkig geformuleerd. Het is in ieder geval een verstandelijke beperking die intensieve zorg vraagt die niet beschikbaar is in de regio waar TS vandaan komt .
Trouwens TS; waarom zeg je in de OP dat je ongepland zwanger werd terwijl je in andere topics zegt dat je "snel zwanger werd" nadat jullie ervoor gingen?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
06-12-2018 16:12
Trouwens TS; waarom zeg je in de OP dat je ongepland zwanger werd terwijl je in andere topics zegt dat je "snel zwanger werd" nadat jullie ervoor gingen?
TO neemt wel vaker een loopje met de waarheid.
Die is zoals zij hem op dat moment wil zien, geef je een ander geluid, dan wordt ze boos of reageert ze niet.
karin6789 schreef:
06-12-2018 16:57
TO neemt wel vaker een loopje met de waarheid.
Die is zoals zij hem op dat moment wil zien, geef je een ander geluid, dan wordt ze boos of reageert ze niet.
Loepen gaf best een interessant beeld. Zo gaf ze een vrouw die (ook) mishandeld werd het advies om a la minute te vertrekken, naar het blijf-van-mijn-lijf-huis te gaan en het nooit te pikken. En nog wel meer frappante dingen in topics....
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
06-12-2018 18:03
Loepen gaf best een interessant beeld. Zo gaf ze een vrouw die (ook) mishandeld werd het advies om a la minute te vertrekken, naar het blijf-van-mijn-lijf-huis te gaan en het nooit te pikken. En nog wel meer frappante dingen in topics....
Zeg dat wel.
Je krijgt een beeld van een geld verspillend vrouwtje, wat bijna niet werkt, 13 uur per week, en waarvan de man heel veel werkt.
Die maakte haar luxe leventje jarenlang mogelijk en is er misschien aan onder door gegaan.
Dat van de dochter met een verstandelijke beperking is het enige wat ik wel voor waar aanneem.
Ze wilde jarenlang vlot en leuk overkomen en nu wil ze medelijden.
En als ze dat niet krijgt, gaat ze stampvoeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven