Mijn vriend, en zijn nieuwe goede vriendin..

15-05-2019 11:44 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een frequent meelezer van de topics, voelde nooit echt de behoefte om me er echt in te mengen, maar nu pruttel ik over een kwestie waarvan ik heel benieuwd ben hoe jullie hier naar kijken..

Al 11 jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Het eerste jaar was ik soms nog wel eens onzeker over mezelf en de relatie, maar het is langzaam gegroeid en al jaren wonen we samen en heb ik nooit enige angst of hersenactiviteit gehad over het feit dat mijn vriend mij niet meer leuk zou vinden en dat de relatie niet goed zat.

Tot ongeveer 1,5 maand geleden. Het kroop in mijn hoofd en nu wil het er niet uit. Ik ga volgende week langs de huisarts omdat ik ergens denk dat ik misschien een beetje gek word, aan de andere kant denk ik dat ik helemaal niet gek word en ben ik boos. Maarja, dat is wellicht ook wel het idee achter malle dingen in je hoofd, soms weet je dus niet dat ze er zijn.

Mijn vriend werkt al een flink tijdje op dezelfde werkplek. Daar werkt ook de bewuste collega en dus nu vriendin in kwestie. Zij gaan echter vaak borrelen, er is een nieuwe vriendschap ontstaan die mijn vriend zelf omschrijft als iets "wat hij nog nooit heeft meegemaakt, want het is zo leuk", zij bespreekt haar therapieën en relatieperikelen met hem, belt hem geregeld, appt uiteraard ook. Oja misschien goed te weten, ze is getrouwd en heeft kinderen, maar is doodongelukkig en zoekt haar heil continu overal, niet zozeer bij mijn vriend, maar bij iedereen die ze vast kan klampen. Intiatie van het contact komt dan ook vaker vanuit haar.

Nu word ik daar toch onzeker door en zaag ik hem dus al 1,5 maand hierover door. Niet expres, ik denk steeds hup zet je erover heen, maar als hij het weer over haar heeft of met haar gaat zitten appen, spring ik inwendig uit mijn vel en dus ook uitwendig.

Hij vindt dat een vriendschap moet kunnen. Dat ik hem dit moet gunnen. Hij probeert zijn best te doen door niet steeds met haar te appen als we samen zijn. Ik heb hem ook gevraagd om onze ruzies (die er overigens pas 1,5 maand zijn want hiervoor ging eigenlijk alles wel prima) niet met haar te bespreken. Of onze relatie. Nu zegt hij zijn best te doen maar is zij bijvoorbeeld ook al op de hoogte van het feit dat ik naar een psycholoog wil gaan (of wat dan ook maar helpt) want dat heeft hij haar al vrolijk zitten vertellen.

Andere signalen waar ik mijn hoofd over breek:
- alle foto's in de app naar mij, als van kijk eens ik ben nu hier, gaan ook naar haar
- de apps gaan 's nachts ook gewoon door
- hij heeft het ongeveer een miljoen keer per dag over haar, tot ik er gek van werd en nu houdt hij zijn mond wat meer, maar niet omdat hij (denk ik) minder aan haar denkt maar puur om rekening met mij te houden
- hij besteedt veel meer aandacht aan zijn haar en uiterlijk als ze werkt. Al is hij altijd wel ijdeltuiterig geweest dus misschien zit dat in mijn hoofd.
- hij begrijpt totaal niet dat ik er moeite mee heb

Hij blijft aangeven geen verliefde gevoelens te hebben. Hij heeft bijvoorbeeld überhaupt nog nooit bedacht hoe het zou zijn een relatie met haar te hebben. Het is een goede vriendschap. Nu heeft hij verder allemaal botte mannelijke vrienden, dus ik snap dat een goede band met iemand anders fijn kan zijn. Ik wil hem daarin ook niet te veel beperken, hij heeft recht op een eigen leven en ook vrouwelijke vriendschappen. Soms geloof ik hem een dagje. En dan besluipt me weer het gevoel dat er iets mis is. Ook omdat hij juist totaal niet naar mijn kant wil meeveren.

Nu ben ik natuurlijk een onbetrouwbaar vreselijk mens en heb in zijn tel gekeken, vandaar dat ik nu nog meer op de hoogte ben van de frequentie en inhoud van hun appgedrag. Waaronder dat hij wel onze ruzies bespreekt en een keer een screenshot van ons whatsapp gesprek :(

Het is niet dat ik op dit moment denk dat hij echt vreemdgaat. Maak me wel zorgen over hun contact en zijn gevoelens.

Wat te doen? Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Tafellampje schreef:
15-05-2019 15:28
Nee, snap ik. Heb er ook geen zin in :(

Op zich mindert hij al. Hij appt althans niet als ik erbij ben. Daarbij ben ik heel bang als ik hem voor dit ultimatum stel, hij principieel niet voor mij kiest omdat hij het onredelijk vindt.
Wat best wel kut is maar dat daargelaten..
Gaat hij nu stiekem verder of is het contact nu sowieso rustiger op de app?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_386147 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:50
99.73% gewijzigd
Tafellampje schreef:
15-05-2019 15:21
Oh jeetje, dat klinkt ook helemaal niet fijn! Hoe is het bij jullie "afgelopen"? Hoe ben je erachter gekomen? Wat gebeurde er toen?
Wij zijn nog steeds bij elkaar, mede doordat we naar een relatiethrapeut zijn gegaan en omdat hij niet met haar naar bed is geweest. Als dat zou zijn gebeurd, was ik niet met hem verder gegaan.

Ik ben er eigenlijk toevallig achter gekomen. Mijn man was zijn laptop vergeten en vroeg me wat documenten door te sturen. Hij laat altijd alles open staan op Chrome, dus ook Facebook en chat. Daar zag ik een gesprek tussen die twee, dat zag er gewoon vriendschappelijk uit, ik heb verder niet lopen scrollen ofzo, het interesseert me niet zo wat hij tegen vrienden zegt. Ongeveer een maand later weer een keer z'n laptop vergeten, alleen dit keer was de chat leeg, oftewel, alles was verwijderd. Ik begon toen wel argwaan te krijgen en ben ik op hem gaan letten. Ik merkte dat hij zich anders gedroeg en constant overal z'n telefoon mee naartoe nam. Toen hij 's nachts sliep heb ik in z'n telefoon gekeken. Ik hoefde niet eens door de chat te scrollen, want de eerste twee zinnen die ik las waren al genoeg. Ik ben er toen echt compleet aan onderdoor gegaan. We waren net getrouwd en ik was pas bevallen en met de baby ging het ook al niet goed. Hij heeft het contact met haar wel direct afgekapt. Of hij echt verliefd op haar was weet ik niet, misschien was hij verliefd op de aandacht. Zelf weet hij het ook niet helemaal zeker. Hij kocht ook vanalles voor haar dus of het alleen aandacht was lijkt me stug.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
15-05-2019 15:37
Wij zijn nog steeds bij elkaar, mede doordat we naar een relatiethrapeut zijn gegaan en omdat hij niet met haar naar bed is geweest. Als dat zou zijn gebeurd, was ik niet met hem verder gegaan.

Ik ben er eigenlijk toevallig achter gekomen. Mijn man was zijn laptop vergeten en vroeg me wat documenten door te sturen. Hij laat altijd alles open staan op Chrome, dus ook Facebook en chat. Daar zag ik een gesprek tussen die twee, dat zag er gewoon vriendschappelijk uit, ik heb verder niet lopen scrollen ofzo, het interesseert me niet zo wat hij tegen vrienden zegt. Ongeveer een maand later weer een keer z'n laptop vergeten, alleen dit keer was de chat leeg, oftewel, alles was verwijderd. Ik begon toen wel argwaan te krijgen en ben ik op hem gaan letten. Ik merkte dat hij zich anders gedroeg en constant overal z'n telefoon mee naartoe nam. Toen hij 's nachts sliep heb ik in z'n telefoon gekeken. Ik hoefde niet eens door de chat te scrollen, want de eerste twee zinnen die ik las waren al genoeg. Ik ben er toen echt compleet aan onderdoor gegaan. We waren net getrouwd en ik was pas bevallen en met de baby ging het ook al niet goed. Hij heeft het contact met haar wel direct afgekapt. Of hij echt verliefd op haar was weet ik niet, misschien was hij verliefd op de aandacht. Zelf weet hij het ook niet helemaal zeker. Hij kocht ook vanalles voor haar dus of het alleen aandacht was lijkt me stug.
Jee, wat een klotesituatie lijkt me dat! En respect voor jou dat je bij hem bent gebleven en er samen bent uit gekomen. Ik vind dit soort verhalen toch ook wel heel hoopvol, dat je zoiets dus te boven kunt komen. Is het nu weer fijn tussen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg dat jij nu het gevoel hebt dat er iets mis met jou is en hulp nodig hebt. Er is niks mis met jou, je vriend geeft je dat gevoel omdat hij alles ombuigt! Zodat jij onzeker word en hij lekker kan blijven doen wat hij wilt. Hij weet precies waar hij je moet raken. Net zoals dat met die broodjes, hij weet hoe je reageert en maakt er iets persoonlijks van. Donder op (zou ik zeggen).

Bepaalt hij de regels hoe het hoort in een relatie? En hoezo vertrouw je niet op je eigen gevoel en intuitie wat jij vind kunnen en wat niet? Jouw mening en gevoel is net zo belangrijk als dat van een ander! En je reageert er niet meer dan menselijk op, want ik was er allang klaar mee geweest. Dit heeft niks met “gunnen” te maken. Hij weet dat jij aan jezelf gaat twijfelen als hij dit zegt.

Het is niet meer dan normaal om van elkaar te verwachten rekening met elkaar te houden. En als hij dat niet wilt dan moet hij lekker vrijgezel blijven. En in een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen, en dat heeft hij beschaamd door jullie relatie en vooral iets heel persoonlijks over jou met een ander te delen. Zo kan je toch nooit meer iets intiems en kwetsbaars vertellen? Dat zou ik heel erg vinden.

Gun jezelf een vent die jou niet het gevoel geeft dat er iets mis met je is. En die JOU op handen draagt ipv een andere vrouw. Ik zou het niet afwachten hoe het afloopt of wie hij kiest. Kies voor jezelf en als je echt zijn grote liefde bent dan doet hij er alles aan je terug te krijgen. Zo niet, dan heb je er goed aan gedaan door weg te gaan en weet je dat je al die tijd niet gek was.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een eikel, niet omdat hij een vriendin heeft, maar omdat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens.
Daveotion schreef:
15-05-2019 15:41
Jee, wat een klotesituatie lijkt me dat! En respect voor jou dat je bij hem bent gebleven en er samen bent uit gekomen. Ik vind dit soort verhalen toch ook wel heel hoopvol, dat je zoiets dus te boven kunt komen. Is het nu weer fijn tussen jullie?
Ja, de communicate is velen malen beter dan voorheen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er af en toe nog wel verdriet van heb. Ik wilde in eerste instantie scheiden, ik had me nog nooit zo verschrikkelijk gevoeld en kon me niet indenken dat het ooit nog beter zou worden. Daarom ben ik blij dat hij nooit met haar het bed in is gedoken, daar zou ik nooit overheen kunnen komen.
Oja, mijn man kende haar trouwens al voordat hij mij leerde kennen. Dus dat iemand een ander al heel lang kent, geeft ook geen garantie.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
15-05-2019 15:46
Ja, de communicate is velen malen beter dan voorheen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er af en toe nog wel verdriet van heb. Ik wilde in eerste instantie scheiden, ik had me nog nooit zo verschrikkelijk gevoeld en kon me niet indenken dat het ooit nog beter zou worden. Daarom ben ik blij dat hij nooit met haar het bed in is gedoken, daar zou ik nooit overheen kunnen komen.
Ja natuurlijk heb je daar nog verdriet van. Nu begrijp ik je eerdere opmerking ook wel, dat je seks nog erger zou hebben gevonden. Dat had het inderdaad nog moeilijker gemaakt, of zelfs onmogelijk, om samen verder te kunnen. Ik vind het ook goed van hem dat hij afstand heeft gedaan van die verliefdheid, dat betekent dat hij toch echt meer waarde hecht aan wat hij met jou heeft.
Tafellampje schreef:
15-05-2019 15:25
Bedankt voor al je reacties! Je hebt denk ik gelijk dat ik steviger moet staan. Nu dweil ik maar een beetje alle kanten op en weet ik niet goed wat ik moet denken. Toch kan ik soms wel allergisch worden van het idee dat je partner je bezit is, of alles moet doen wat jij wil. Ik denk dat dat ook ongezond is en ruimte belangrijk. In dit geval zou ik even willen dat hij zich wel aan mij aanpast, maar dat wil hij niet, en afdwingen werkt inderdaad ook niet.
Al helpt het wel dat jullie zo achter me staan, geeft me wel te denken dat ik op zich wel terecht dit soort gevoelens heb :)
Nee hoor, hij hoeft helemaal niet alles te doen wat jij wil en omgekeerd ook niet. Soms doe jij water bij de wijn en soms hij. Dat is gewoon rekening houden met elkaar.

Nee, bent niet elkaars bezit, maar als je er voor kiest om een relatie aan te gaan, dan horen daar regels bij, je vrijgezelle leven is nou eenmaal voorbij.

Die regels maak je samen, maar jouw vriend heeft blijkbaar eenzijdig besloten dat dag en nacht appen met een ander kan en mag, dat betekent dat jij dat ook mag. Hij heeft namelijk besloten dat dit is toegestaan in jullie relatie.

Maar jij vind het niet kunnen en gelijk heb je (in combinatie met al die andere dingen die je hebt geschreven) het is ongepast.

Geef je grenzen aan, jij mag dat ook en handel ernaar.

En graag gedaan :redrose:
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 16:14
Reden: Toevoeging
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt not done hoe hij met haar omgaat. En dat hij jouw gevoel niet serieus neemt of probeert te begrijpen, getuigt van weinig respect voor jou.
Ik ben totaal niet jaloers aangelegd, maar ik zou dit niet pikken van mijn man. Al helemaal niet als hij dingen over mij met een andere vrouw bespreekt.
Andersom zou ik hem zoiets ook nooit aandoen, omdat ik weet dat hij het ook vreselijk zou vinden als ik opeens zo close zou zijn met een collega.
Ik vind het echt niet oké en je mag hem dit best laten lezen.
Alle reacties Link kopieren
En jij hoeft absoluut niet naar de huisarts of een psycholoog, tenzij je andere issues hebt. Dit ligt niet aan jou en er is niets mis met jou.
Ik heb ook een een beste vriend als vrouw zijnde maar ik app hem niet de hele dag door en zit ook niet de hele tijd over hem te praten. Dit klinkt meer als een verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
15-05-2019 15:58
Nee hoor, hij hoeft helemaal niet alles te doen wat jij en omgekeerd ook niet. Soms doe jij water bij de wijn en soms hij. Dat is gewoon rekening houden met elkaar.

Nee, bent niet elkaars bezit, maar als je er voor kiest om een relatie aan te gaan, dan horen daar regels bij, je vrijgezelle leven is nou eenmaal voorbij.

Die regels maak je samen, maar jouw vriend heeft blijkbaar eenzijdig besloten dat dag en nacht appen met een ander kan en mag, dat betekent dat jij dat ook mag. Hij heeft namelijk besloten dat dit is toegestaan in jullie relatie.

Maar jij vind het niet kunnen en gelijk heb je (in combinatie met al die andere dingen die je hebt geschreven) het is ongepast.

Geef je grenzen aan, jij mag dat ook en handel ernaar.

En graag gedaan :redrose:
Heel goed gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook volkomen tactloos dat hij zegt dat het geen concurrentiestrijd is en dat jullie gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Ook al is het misschien dan inderdaad geen concurrentiestrijd, zo'n antwoord komt wel over alsof een collega met wie hij net een week of zes privé omgaat op gelijke hoogte staat met zijn vriendin, met wie hij elf jaar een relatie heeft. Ik zou daar ook woest van worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend is verliefd op deze vrouw. Laat je je aub niet in het ooitje nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er klaar mee zijn. Als hij zo kirt over een andere vrouw mag ze hem hebben, want dat is gewoon respectloos gedrag naar jou toe.

Ikzelf wantrouw man/vrouw vriendschappen sowieso tenzij de ander onaantrekkelijk is.
Tafellampje schreef:
15-05-2019 15:30
Op een gegeven moment zei hij, het lijkt bijna wel alsof jij verliefd op haar ben en niet ik!
Jaja doen alsof jij malle pietje bent, deze man schaadt jou ontzettend.

....enne wat bedoelt hij nou te zeggen? Dat hij wel degelijk verliefd op haar is..?

Alarmbellen
Heeft hij haar al geneukt, denk je?
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
15-05-2019 16:07
Jaja doen alsof jij malle pietje bent, deze man schaadt jou ontzettend.

....enne wat bedoelt hij nou te zeggen? Dat hij wel degelijk verliefd op haar is..?

Alarmbellen
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Belly-button schreef:
15-05-2019 15:25
Heb ik hier ook aan de hand. Ik vind idd emotioneel vreemdgaan. In mijn geval was de andere vrouw ook nog eens al jaren een goede vriendin van mij, maar blijkbaar vond ze het ineens een stuk gezelliger om met mijn vriend leuke dingen te doen en van alles te bespreken dan met mij. En mijn vriend zag het probleem ook niet zo, hij voelde zich waarschijnlijk gevleid dat hij zoveel aandacht kreeg. Ze waren niet van plan om rekening met mij te houden want ze doken toch niet met elkaar het bed in? Ik werd vrijwel nergens bij betrokken en voelde me het vijfde wiel aan de wagen. Ik had er ook geen zin in dat mijn persoontje door die twee werd besproken, zouden ze niet doen zeiden ze maar ja, zekerheid heb je nooit.

Ik heb meerdere keren geprobeerd uit te leggen dat ik hier heel veel last van had en dat ik me buitengesloten voelde maar ik werd duidelijk niet serieus genomen. Tja, je kunt mensen nietr dwingen dus moest ik er zelf wat mee en ik heb vervolgens zowel de vriendschap met haar als de relatie met vriend opgezegd. Mijn vriend schrok zich toen een ongeluk en hij is tot op heden bezig om dit weer goed te krijgen, het contact met mijn vriendin heeft hij verbroken. Geen idee nog wat ik ermee moet.
Goed dat je voor jezelf hebt gekozen.

Ziet hij nu wel zelf in dat hij fout bezig was?
Nogmeersterretjes schreef:
15-05-2019 15:43
Hij is een eikel, niet omdat hij een vriendin heeft, maar omdat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens.
Dit. Goede v riendin of niet, hij houdt helemaal geen rekening met jou.
pamelacourson schreef:
15-05-2019 16:00
En jij hoeft absoluut niet naar de huisarts of een psycholoog, tenzij je andere issues hebt. Dit ligt niet aan jou en er is niets mis met jou.
Dat probeert hij haar wel aan te praten en TO gelooft dat.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 16:17
Reden: Mobiel forummen gaat niet goed
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To google gaslighting. En dump hem.
Tafellampje schreef:
15-05-2019 15:28
Nee, snap ik. Heb er ook geen zin in :(

Op zich mindert hij al. Hij appt althans niet als ik erbij ben. Daarbij ben ik heel bang als ik hem voor dit ultimatum stel, hij principieel niet voor mij kiest omdat hij het onredelijk vindt.
Wat best wel kut is maar dat daargelaten..
Maar jij vindt het niet onredelijk TO! Dat is jouw grens!

Boeit niet wat hij vindt. Jouw grens klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven