mijn vriend heeft een vrouwelijke " beste vriend"

19-03-2018 16:18 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie : kan een vriendschap tussen een man en vrouw?

Ik heb sinds een paar weken een vriend en hij heeft een vriendin. Hij zegt dat hij haar al heel lang kent, maar een hele tijd geen contact hebben gehad. Hij is ook getrouwd geweest voordat hij met mij een relatie aanging. Nadat hij gescheiden was van zijn ex heeft hij contact opgezocht met die vriendin, en hebben ze zelfs geprobeert of het eventueel wat zou kunnen worden. Hij vertelde me dat ze wel eens gezoend hebben om te kijken of zij gevoelens konden krijgen voor elkaar. Uiteindelijk merkten ze dat ze geen gevoelens hebben voor elkaar en gewoon als " vrienden" doorgaan.

Ik heb er echt heel erg moeite mee dat hij met die vriendin afspreekt. Vooral omdat ik weet dat ze weleens gezoend hebben om te kijken of ze gevoelens zouden hebben. Gister middag had hij met haar afgesproken en heeft zij voor hem gekookt en de hele avond is hij daar geweest. Ik zat de hele avond met een enorm naar gevoel, en nu nog steeds. Ik wil vanavond naar hem toe gaan en heel eerlijk zeggen hoe ik me hierover heb gevoeld. Ik vind best dat je een kop koffie o,i.d. met een vriendin kan doen, maar samen koken en de hele avond natafelen??? Wat vinden jullie en hoe zouden jullie dit aanpakken als jullie mij waren?

Ik maak me er gewoon druk om, omdat het nog niet zo lang geleden is dat ze gezoend hebben. Lees: 2 maaanden terug?
anoniem_258991 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:42
4.40% gewijzigd
Moiren’ schreef:
20-03-2018 19:26
En dan hoopt hij stiekem op meer, je hoeft geen ja te zeggen he?
Ik vraag me af waar de eigen verantwoordelijkheid is gebleven van diegene die in een relatie zitten. Of de zelfbeheersing. Of trouw. Of eerlijkheid.
Natuurlijk zeg je dan geen ja, zeker niet als je in een relatie zit. Maar als ik weet dat een man meer wil, dan kan ik er geen ongedwongen vriendschap mee hebben. Heeft niks met trouw aan mijn eigen vriend te maken.
Moiren’ schreef:
20-03-2018 19:26
En dan hoopt hij stiekem op meer, je hoeft geen ja te zeggen he?
Ik vraag me af waar de eigen verantwoordelijkheid is gebleven van diegene die in een relatie zitten. Of de zelfbeheersing. Of trouw. Of eerlijkheid.
Daar gaat de stelling niet over. Tenminste niet bij mij. Het gaat niet om het al of niet 'ja' zeggen, het gaat erom dat een man die vriendschap aan gaat met een vrouw, vrijwel altijd stiekem hoopt op meer.
Althans, dit was in mijn vriendschappen zo, en ik hoor dat ook vaak van andere vrouwen.
Het zou bij mij verschil geven of hij een groep van 10 vrienden heeft waaronder 3 vrouwen. En ze telkens met minstens een stuk of 6 afspreken.

Ofdat hij echt alleen maar 1 specifieke vriendin heeft.

Voor die laatste situatie zou ik bedanken.
Loopt vroeg of laat altijd mis.

Hij zoekt dus maar iemand anders die dat wel pikt / trekt.
Ksenija schreef:
20-03-2018 19:26
Dat zeg jij, omdat jij notabene als vrouw in iedere vrouw meer verwacht, zoals zelfs je tennislerares?! Jij hebt de ballen verstand van mannen en relaties.
Je verwart me met iemand anders, ik heb nooit een tennislerares gehad.
Ik verwacht zeker niet van iedere vrouw meer. Ik ken via mijn werk en ook privé heel veel vrouwen, en tot de meeste voel ik me niet seksueel aangetrokken, en kan ik een gewoon contact mee hebben, zonder hen te willen versieren.
Dina80 schreef:
20-03-2018 19:27
Maar dan vinden ze je dus wel aantrekkelijk en zijn ze waarschijnlijk (onbewust) de vriendschap met je aangegaan in de hoop op meer.
En als ze de kans krijgen of denken te krijgen zullen ze echt wel een move maken.


Het gaat hier om mannen die ik al jaren, zo niet decennia-lang ken. Ik denk....maar misschien is dat ook arrogant van me, het hoeft niet zo te zijn....dat ze het sowieso (stel dat een van hen me aantrekkelijk vindt) niet durven. Mijn "nee" is heel erg duidelijk "nee" En dat beseffen ze inmiddels wel. Het zijn ook mensen om wie ik wel degelijk veel geef, een versierpoging zou een breuk kunnen veroorzaken. En dat is gewoon heel zonde, voor mij en voor de ander.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze verliefd op me zijn. Ik voel zelf helemaal niets op dat punt. Wel vriendschap en respect natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook in het verleden goede mannelijke vrienden gehad, sommigen ook al jaren. En ja, ook allemaal hebben ze toch wat geprobeerd na loop van tijd.

Jammer, maar ik hoor om mij heen ook niet anders en ik heb er dan ook geen behoefte meer aan.

Edit: meerdere mensen in een relatie hier geven aan naakt te knuffelen/slapen met vrienden/vriendinnen?! Hier sla ik echt stijl van achterover

:woa:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Fizzyhideous schreef:
20-03-2018 19:29
Natuurlijk zeg je dan geen ja, zeker niet als je in een relatie zit. Maar als ik weet dat een man meer wil, dan kan ik er geen ongedwongen vriendschap mee hebben. Heeft niks met trouw aan mijn eigen vriend te maken.
Dat ligt toch aan de man? Ik heb heel lang vriendschap gehad met een man die geen nee zou hebben gezegd als ik een move gemaakt zou hebben.
Maar gewoon een respectvolle man. Geen moves, geen erotische aanrakingen en allebei het er over eens dat vriendschap belangrijker was dan seks.
Er is dus ook nooit wat gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
20-03-2018 19:29
Natuurlijk zeg je dan geen ja, zeker niet als je in een relatie zit. Maar als ik weet dat een man meer wil, dan kan ik er geen ongedwongen vriendschap mee hebben. Heeft niks met trouw aan mijn eigen vriend te maken.

Eens. Ik kan echt niet 100% mezelf zijn als ik weet van een man (‘beste vriend’) dat hij op mij zou duiken als hij de kans had en zou dit dan ook heel erg oneerlijk & lullig vinden tegenover mijn man. Een verkeerd geinterpreteerde move van mijn kant is dan ook zo gemaakt. Bah.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
20-03-2018 20:08
Eens. Ik kan echt niet 100% mezelf zijn als ik weet van een man (‘vriend’) dat hij op mij zou duiken als hij de kans had en zou dit dan ook heel erg oneerlijk & lullig vinden tegenover mijn man. Bah.
Wat een gekke mannen kennen jullie toch. De mannen in mijn omgeving duiken niet op een kut als ze de kans krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 20:10
Wat een gekke mannen kennen jullie toch. De mannen in mijn omgeving duiken niet op een kut als ze de kans krijgen.
Nou! Ik verbaas me daar in deze topics ook altijd zo over.

Ik dacht er net nog eens over na, en ik heb inderdaad op de middelbare school wel eens vrienden gehad die gevoelens voor me kregen maar ik ben daar nooit op ingegaan. Maar na mijn 20e ofzo eigenlijk niet meer. Het zou kunnen dat ik dat gewoon niet opmerkte, maar ik was daar toen helemaal niet mee bezig. Ik was veel te druk met mijn eigen liefdesleven. :biggrin:
En eigenlijk.. so what als ze stiekem geen nee tegen me zouden zeggen? Ik vind dat eigenlijk niet zo boeiend. Ik heb er nooit last van gehad, ook niet als ik met ze in een tentje lag op een festival of als ik bij ze bleef slapen na uitgaan. Mijn vrienden zijn altijd heel respectvol geweest, nog nooit heeft er een een move gemaakt. Misschien omdat ze weten dat ze daar bij mij echt niet mee aan hoeven te komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vrienden van andere sekse.
Samen eten en natafelen is prima.

Samen een weekend weg vinden wij weer een brug te ver.

Met een vriend kwam er toch wederzijdse gevoelens om de hoek kijken.
Contact is op een zeer laag pitje te staan i.v.m partners.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
20-03-2018 19:33
Je verwart me met iemand anders, ik heb nooit een tennislerares gehad.
Ik verwacht zeker niet van iedere vrouw meer. Ik ken via mijn werk en ook privé heel veel vrouwen, en tot de meeste voel ik me niet seksueel aangetrokken, en kan ik een gewoon contact mee hebben, zonder hen te willen versieren.
Klopt, maar je gaf wel tips over hoe die te versieren. Je bent constant bezig met vrouwen en daarom denk je dat mannen ook zo zijn. Een gemis dat je geen mannelijke vriendschappen kunt hebben. Ik heb er meerdere en ben daar content mee. En ja, dat kan zondee bijbedoelingen!
Moiren’ schreef:
20-03-2018 20:10
Wat een gekke mannen kennen jullie toch. De mannen in mijn omgeving duiken niet op een kut als ze de kans krijgen.
Kan ook zijn dat de mannen in jouw omgeving jou alleen maar leuk vinden voor vriendschap. Ik heb andere ervaringen.
Fizzyhideous schreef:
20-03-2018 21:45
Kan ook zijn dat de mannen in jouw omgeving jou alleen maar leuk vinden voor vriendschap. Ik heb andere ervaringen.
Ik kom toch vooral mannen tegen die respect hebben voor andere mensen en weten hoe de grens tussen afstand en nabijheid verloopt. Gelukkig.
Dina80 schreef:
20-03-2018 19:30
Daar gaat de stelling niet over. Tenminste niet bij mij. Het gaat niet om het al of niet 'ja' zeggen, het gaat erom dat een man die vriendschap aan gaat met een vrouw, vrijwel altijd stiekem hoopt op meer.
Althans, dit was in mijn vriendschappen zo, en ik hoor dat ook vaak van andere vrouwen.
Dat is zo.
Dan stop ik deze vriendschap ook direct. Nu alleen nog maar vriendinnen terwijl ik het zo goed vriendschappelijk kan vinden met mannen. Maar niet als ze opeens meer willen.
Moiren’ schreef:
20-03-2018 22:09
Ik kom toch vooral mannen tegen die respect hebben voor andere mensen en weten hoe de grens tussen afstand en nabijheid verloopt. Gelukkig.
De mannen die ik ken hebben ook respect voor mij. Het zijn geen uitgehongerde wolven ofzo. Maar zodra ik merk dat ze meer dan vriendschap willen dan kan ik er niet meer ongedwongen mee omgaan. Ik zeg nergens dat ze de grens niet respecteren.
Fizzyhideous schreef:
20-03-2018 22:17
De mannen die ik ken hebben ook respect voor mij. Het zijn geen uitgehongerde wolven ofzo. Maar zodra ik merk dat ze meer dan vriendschap willen dan kan ik er niet meer ongedwongen mee omgaan. Ik zeg nergens dat de de grens niet respecteren.
E wordt gezegd dat alle mannen meer willen en alle mannen een move maken.
En dat herken ik niet. Maar waarschijnlijk vallen dat soort mannen bij mij al nooit onder de noemen vriend.
Moiren’ schreef:
20-03-2018 22:19
E wordt gezegd dat alle mannen meer willen en alle mannen een move maken.
En dat herken ik niet. Maar waarschijnlijk vallen dat soort mannen bij mij al nooit onder de noemen vriend.
Ik heb jarenlang een goede vriend gehad, Toch heeft hij een keer in een dronken bui bekend dat hij me wel zag zitten. Kon daarna niet meer echt ontspannen met hem omgaan. Vriendschap is daarna verwaterd. En zo heb ik nog meer voorbeelden.
Mooi als het ook anders kan, maar ik ben tevreden met de vriendinnen die ik heb.
Fizzyhideous schreef:
20-03-2018 22:25
Ik heb jarenlang een goede vriend gehad, Toch heeft hij een keer in een dronken bui bekend dat hij me wel zag zitten. Kon daarna niet meer echt ontspannen met hem omgaan. Vriendschap is daarna verwaterd. En zo heb ik nog meer voorbeelden.
Mooi als het ook anders kan, maar ik ben tevreden met de vriendinnen die ik heb.
Prima toch.
Dan ook niet stellen dat alle mannen willen neuken en zo niet dat je dan niet aantrekkelijk genoeg bent. Zo’n onzin. Net als dat niet elke secretaresse haar baas pijpt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 22:28
Prima toch.
Dan ook niet stellen dat alle mannen willen neuken en zo niet dat je dan niet aantrekkelijk genoeg bent. Zo’n onzin. Net als dat niet elke secretaresse haar baas pijpt.

Waarom is dit onzin? Geen oordeel, ben gewoon oprecht benieuwd omdat ik, samen met hordes andere vrouwen, namelijk ontelbaar negatieve ervaringen hebben met ‘beste vrienden’.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
20-03-2018 22:37
Waarom is dit onzin? Geen oordeel, ben gewoon oprecht benieuwd omdat ik, samen met hordes andere vrouwen, namelijk ontelbaar negatieve ervaringen hebben met ‘beste vrienden’.
Misschien ben ik gewoon wat kieskeuriger in het kiezen van mijn vriendschappen. Of zijn de mannen waarmee ik bevriend ben impotent. Of weet ik veel.

Maar om te stellen dat ALLE mannen een vriendin willen neuken is net zoiets als zeggen dat GEEN een man een vriendin wil neuken.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
20-03-2018 22:37
Waarom is dit onzin? Geen oordeel, ben gewoon oprecht benieuwd omdat ik, samen met hordes andere vrouwen, namelijk ontelbaar negatieve ervaringen hebben met ‘beste vrienden’.
Mss trek jij dat soort types aan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
20-03-2018 23:17
Mss trek jij dat soort types aan.
Of misschien zijn gewoon wel heel, heel veel mannen zo. ‘Friendzone’ is ook niet zomaar een woord. Als je hier even verder leest, ben ik echt niet de enige met deze ervaringen.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
20-03-2018 23:29
Of misschien zijn gewoon wel heel, heel veel mannen zo. ‘Friendzone’ is ook niet zomaar een woord. Als je hier even verder leest, ben ik echt niet de enige met deze ervaringen.
En ook zat die die ervaringen niet hebben.
Dus de superlatieven over boord. Sommigen wel, sommigen niet.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 23:34
En ook zat die die ervaringen niet hebben.
Dus de superlatieven over boord. Sommigen wel, sommigen niet.

Tja, en die (volgens jullie) kleine kans op sommigen wel (mannen die dus niet echt bevriend zijn maar doen alsof voor een kans op sex) vind ik meer dan genoeg reden om het dan maar gewoon helemaal niet te doen (‘beste vriend’). En al helemaal niet na al die miskleunen.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 00:54
0.11% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven