mijn vriend heeft een vrouwelijke " beste vriend"

19-03-2018 16:18 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie : kan een vriendschap tussen een man en vrouw?

Ik heb sinds een paar weken een vriend en hij heeft een vriendin. Hij zegt dat hij haar al heel lang kent, maar een hele tijd geen contact hebben gehad. Hij is ook getrouwd geweest voordat hij met mij een relatie aanging. Nadat hij gescheiden was van zijn ex heeft hij contact opgezocht met die vriendin, en hebben ze zelfs geprobeert of het eventueel wat zou kunnen worden. Hij vertelde me dat ze wel eens gezoend hebben om te kijken of zij gevoelens konden krijgen voor elkaar. Uiteindelijk merkten ze dat ze geen gevoelens hebben voor elkaar en gewoon als " vrienden" doorgaan.

Ik heb er echt heel erg moeite mee dat hij met die vriendin afspreekt. Vooral omdat ik weet dat ze weleens gezoend hebben om te kijken of ze gevoelens zouden hebben. Gister middag had hij met haar afgesproken en heeft zij voor hem gekookt en de hele avond is hij daar geweest. Ik zat de hele avond met een enorm naar gevoel, en nu nog steeds. Ik wil vanavond naar hem toe gaan en heel eerlijk zeggen hoe ik me hierover heb gevoeld. Ik vind best dat je een kop koffie o,i.d. met een vriendin kan doen, maar samen koken en de hele avond natafelen??? Wat vinden jullie en hoe zouden jullie dit aanpakken als jullie mij waren?

Ik maak me er gewoon druk om, omdat het nog niet zo lang geleden is dat ze gezoend hebben. Lees: 2 maaanden terug?
anoniem_258991 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:42
4.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan. Ik heb veel mannelijke vrienden. En ook vrouwelijke vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens wel een beetje dat je het vervelend vindt omdat ze een keer gezoend hebben. Maar goed. Ze zijn niet voor niets niet samen. En ze zijn al jaren bevriend. Jij bent pas sinds enkele weken zijn vriendin. Wat verwacht je? Dat hij een vriendschap voor jou aan de kant zet? En zo ja, vind je dat redelijk?
Ja, dat kan. Als zij elkaar echt leuk hadden gevonden waren ze wel bij elkaar. Ik heb ook zo'n beste vriend. Ik lees niets waar je je zorgen over zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dit soort vragen zijn vaker gesteld hier. Een deel zal jouw gevoel delen en terecht vinden en anderen, waaronder ik, zullen zeggen dat je iets aan je onzekerheid moet doen.

Ik ben zelf vrouw en heb ook een beste vriend. Als mijn partner dat niet trekt is dat echt zijn probleem.
En ja, ik kook ook wel eens voor hem, wij tafelen uren na, gaan samen uit, weekends weg zelfs.
En nee, geen haar op mijn hoofd die een relatie met hem wil.
Maar een vriendschap van heel veel jaar geef ik niet op voor een jaloerse, onzekere partner.
Mijn vriend heeft ook een beste vriendin. Ik heb zelf ook mannelijke vrienden. Ik ga die vriendschappen echt niet afzeggen/veranderen omdat een kersverse date dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Oh. En ik heb trouwens ook een keer gezoend met een van m’n beste vrienden. 16 jaar geleden. Tijdens een date. Als stel waren we geen match, als vrienden des te meer :) Nu al 16 jaar bevriend.
Ik heb ook zo'n beste vriend. Mijn man een beste vriendin. Gelukkig maar, er vertrouwen elkaar en ik vind vriendschappen extreem belangrijk.

En aanpakken? Wat wil je "aanpakken"?
Mwah dit vind ik nog niet heel storend klinken. Mijn ex lag samen met zijn 'beste vriendin' lepeltje lepeltje op de bank een film te kijken. Dat vond ik toch wel te intiem.
Te close contact tussen mijn vriendin en een andere man vind ik niks.
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
19-03-2018 16:20
Kan. Ik heb veel mannelijke vrienden. En ook vrouwelijke vrienden.
ook als je weet dat ze gezoend hebben en gekeken of het evt wat zou kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beste vriend en mijn man heeft ook vriendinnen. Prima, avondje uit of lekker eten.. gezellig toch!
Alle reacties Link kopieren
Zij kennen elkaar al heel lang.
Met jou is hij iets begonnen sinds een paar weken.
Als zij samen iets zouden willen, was dat allang gebeurd. Zeker omdat ze ook uitgezocht hebben of het iets kon worden tussen hen. Maar dat bleek niets te zijn.

Waar maak je je druk om?
Als ik hem was en je kwam met dit verhaal naar mij toe, zou ik er meteen genoeg van hebben. Hij had al een leven vóór jou.
Wat verwacht je eigenlijk van hem, wanneer je hem gaat vertellen hoe vervelend je het vindt dat hij natafelt?
Gewoon zeggen dat je ook mee gaat de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook een keer met een vriendin van hem gezoend. Volgens mij is dat inmiddels alweer 8 jaar geleden ofzo. Als hij daar is om gezellig wat te gaan eten doet mij dat niets. Als hij met haar een relatie had willen hebben, dan was hij niet met mij samen geweest.
En ik heb toen ik jong was ook een aantal keer met een goede vriend van mij gezoend. Daar ga ik ook wel eens mee uiteten of ik zit een hele avond daar om gezellig bij te praten.
Mijn vriend en ik zijn heel duidelijk naar elkaar geweest vanaf het begin. We vinden elkaar heel leuk, maar we gaan geen goedlopende vriendschappen voor elkaar verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Levels schreef:
19-03-2018 16:28
ook als je weet dat ze gezoend hebben en gekeken of het evt wat zou kunnen worden?

Zie mijn reactie van 16:25 :)
Alle reacties Link kopieren
Levels schreef:
19-03-2018 16:28
ook als je weet dat ze gezoend hebben en gekeken of het evt wat zou kunnen worden?
Met als resultaat dat ze zich realiseerden dat het tussen hen niets zou worden.
Juist in dat geval zou ik me geen zorgen maken.
Wederzijdse vriendschappen heb ik geen moeite mee maar een bff met een prominente 1e plaats wel.
Ik ben graag de bff van partner en andersom.
Ik zou me juist geen zorgen maken omdat ze hebben uitgezocht of ze gevoelens voor elkaar hebben en dat niet zo bleek te zijn. Koken en natafelen is ook het liefste wat ik zelf doe met mijn vrienden, man of vrouw.
Er is blijkbaar geen aantrekkingskracht tussen hen. Dat een keer gezoend hebben zou ik niet zo van onder de indruk zijn als ik jou was. Het was het niet tussen hen en dat is nu duidelijk. Voor jou ook duidelijk toch dan?

Ik zou het anders vinden als er wel aantrekkingskracht was (geweest).

Lepeltje-lepeltje liggen doe ik ook niet met die vriend van mij, alhoewel ook dat onschuldig kan zijn, maar dat vind ik persoonlijk vrij intiem, dat zou voor mij te ver gaan.

Een vriendschap tussen een man en vrouw kan echt wel in mijn beleving, zolang er echt alleen sprake is van vriendschappelijke gevoelens. En als er niet meer contact is met de vriendin dan met de persoon in de relatie, want dan klopt er ook iets niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zijn we allemaal weer ruimdenkende en makkelijke partners (op papier...)
Het moet allemaal maar kunnen.
Maar het gaat hier vaak om wederzijds respect, het rekening houden met elkaar en elkaars gevoelens.
Het erover hebben. Samen een mooie vorm creeren waarbij iedereen zich prettig voelt.
Heel eerlijk? ik ben absoluut geen zeikwijf maar ik zou ook een naar gevoel hebben als mijn man zomaar een halve dag bij een andere vrouw zit die lekker voor hem kookt enzo. Dat hij zich zo lekker voelt in haar gezelschap dat hij niet meer weg wil en de hele avond blijft. Lijken me hele gezonde gevoelens. Een beetje onzekerheid en een tikkeltje jaloezie horen helaas ook bij verliefd zijn. Je moet samen je weg nog vinden.
Hoe je dat oplost? Praten. En ga een keer mee of nodig haar bij jullie uit, gewoon dat je het met eigen ogen ziet dat het niets is.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
19-03-2018 16:27
Te close contact tussen mijn vriendin en een andere man vind ik niks.
Ik ook niet.

Mijn jouw motto doet het weeral goed!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Kloddertje schreef:
19-03-2018 16:24
En ja, ik kook ook wel eens voor hem, wij tafelen uren na, gaan samen uit, weekends weg zelfs.
En nee, geen haar op mijn hoofd die een relatie met hem wil.
Maar een vriendschap van heel veel jaar geef ik niet op voor een jaloerse, onzekere partner.
M.a.w. jij wil je alles kunnen permiteren wat je maar wil, en als jouw partner hier moeite mee heeft, is hij per definitie jaloers en onzeker ? Vind ik kort door de bocht.
Heb jij wel een partner ? Zo ja, dan hoop ik dat hij ook dergelijke vriendinnen heeft.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Zijn er geen mannen in jouw leven waar jij totaal geen gevoelens voor hebt?
Zitten er daar geen tussen waar jij verder best wel goed kunt opschieten, samen leuke dingen kunt doen, maar waar je seksueel dus totaal geen klik mee hebt?

Wees blij dat die nieuwe vriend van jou het tenminste heeft geprobeert met die vrouwelijke vriend van hem, zij weten nu hoe het zit tussen hen twee en hoeven zij zich daar, met die gedachte, nu niet meer mee bezig te houden. Dus zou het voor jou nu ook geen issue hoeven te zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ikzelf zou het niet hoeven, een man met een beste vriendin.

Overigens hebben ze 2 maand geleden gezoend, dus onaantrekkelijk vinden ze elkaar allicht niet. En nu, 2 maand later, uitgebreid koken en een hele avond gezellig samenzijn. Nee... bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven