mijn vriend heeft een vrouwelijke " beste vriend"

19-03-2018 16:18 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie : kan een vriendschap tussen een man en vrouw?

Ik heb sinds een paar weken een vriend en hij heeft een vriendin. Hij zegt dat hij haar al heel lang kent, maar een hele tijd geen contact hebben gehad. Hij is ook getrouwd geweest voordat hij met mij een relatie aanging. Nadat hij gescheiden was van zijn ex heeft hij contact opgezocht met die vriendin, en hebben ze zelfs geprobeert of het eventueel wat zou kunnen worden. Hij vertelde me dat ze wel eens gezoend hebben om te kijken of zij gevoelens konden krijgen voor elkaar. Uiteindelijk merkten ze dat ze geen gevoelens hebben voor elkaar en gewoon als " vrienden" doorgaan.

Ik heb er echt heel erg moeite mee dat hij met die vriendin afspreekt. Vooral omdat ik weet dat ze weleens gezoend hebben om te kijken of ze gevoelens zouden hebben. Gister middag had hij met haar afgesproken en heeft zij voor hem gekookt en de hele avond is hij daar geweest. Ik zat de hele avond met een enorm naar gevoel, en nu nog steeds. Ik wil vanavond naar hem toe gaan en heel eerlijk zeggen hoe ik me hierover heb gevoeld. Ik vind best dat je een kop koffie o,i.d. met een vriendin kan doen, maar samen koken en de hele avond natafelen??? Wat vinden jullie en hoe zouden jullie dit aanpakken als jullie mij waren?

Ik maak me er gewoon druk om, omdat het nog niet zo lang geleden is dat ze gezoend hebben. Lees: 2 maaanden terug?
anoniem_258991 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:42
4.40% gewijzigd
Het is toch zo dat in vriendschap tussen man en vrouw, de man de vrouw altijd zou doen als hij de kans zou krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Kan, ik ga vanavond eten bij mijn ex waar ik 4 jaar mee ben samen geweest
En wij hebben destijds wel meer gedaan dan alleen zoenen ;-)

Verschil is wel dat mijn huidige partner mijn ex ondertussen ook goed kent.

Geloof wel dat er sprake moet zijn van vertrouwen
Partner en ik zijn ondertussen 2,5 jaar samen en wij weten wel wat we aan elkaar hebben
Als je net "verkering"hebt kan ik me voorstellen dat je het gek/spannend/eng vindt

Dat zou ik wel gewoon ter sprake brengen
summerdance wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:54
0.11% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat wij ervan vinden doet er helemaal niet toe. JIJ hebt er moeite mee, dus het lijkt mij dat je in gesprek moet met je vriend hierover. Begin eens met praten over wat je moeilijk vindt en waarom.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
19-03-2018 16:48
M.a.w. jij wil je alles kunnen permiteren wat je maar wil, en als jouw partner hier moeite mee heeft, is hij per definitie jaloers en onzeker ? Vind ik kort door de bocht.
Heb jij wel een partner ? Zo ja, dan hoop ik dat hij ook dergelijke vriendinnen heeft.
Ik heb een mannelijke BFF en mijn meneer een vrouwelijke BFF. Wij spreken beide regelmatig met deze persoon af zonder dat de partner erbij is. Incl. drank, weekendjes weg gaan, bij elkaar blijven pitten (in mijn geval dan). Ik wil niet eens bij hun afspraken zijn omdat in me dan een ‘indringer’ zou voelen.
Wij hebben daar beide geen moeite mee, als er namelijk een relatie mogelijk was geweest met deze persoon zouden mijn meneer en ik niks met elkaar hebben.

Zeker als er geconcludeerd is dat een relatie er niet in zit zou ik er geen probleem mee hebben. Maar als TO dat wel heeft moet ze dat bespreekbaar maken en kijken of de onzekerheid weggenomen kan worden.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 19-03-2018 16:59
17.15% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Juist omdat hij een keer met haar gezoend heeft en ze vonden elkaar niet intresant zou ik me er niet druk om maken.

Wij hebben beiden vrienden en vriendinnen als jouw man het met een ander wil doen, dan doet hij dat toch wel kan je niks aan veranderen.

Hij is eerlijk zou ik blij mee zijn. Trouwens als je bij vriendinnen bent eet je daar toch ook mee.

Voor mij zou het een relatie breker zijn als mijn vriend me dingen gaat verbieden . Praat er gewoon over ontmoet haar een keer en als je er echt niet tegen kan zoek iemand anders die geen vrouwelijke vrienden heeft.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
19-03-2018 16:48
M.a.w. jij wil je alles kunnen permiteren wat je maar wil, en als jouw partner hier moeite mee heeft, is hij per definitie jaloers en onzeker ? Vind ik kort door de bocht.
Heb jij wel een partner ? Zo ja, dan hoop ik dat hij ook dergelijke vriendinnen heeft.
Ja, die heb ik en ja, die heeft hij inderdaad.
En nee, iemand is niet per definitie jaloers en onzeker en nee, ik permitteer me absoluut niet van alles. Waar lees je dat laatste?
Wat mij betreft gaat het absoluut om respect in een relatie. Maar ook om vertrouwen.
Suy schreef:
19-03-2018 16:44
Oh wat zijn we allemaal weer ruimdenkende en makkelijke partners (op papier...)
Het moet allemaal maar kunnen.

Maar het gaat hier vaak om wederzijds respect, het rekening houden met elkaar en elkaars gevoelens.
Het erover hebben. Samen een mooie vorm creeren waarbij iedereen zich prettig voelt.
Heel eerlijk? ik ben absoluut geen zeikwijf maar ik zou ook een naar gevoel hebben als mijn man zomaar een halve dag bij een andere vrouw zit die lekker voor hem kookt enzo. Dat hij zich zo lekker voelt in haar gezelschap dat hij niet meer weg wil en de hele avond blijft. Lijken me hele gezonde gevoelens. Een beetje onzekerheid en een tikkeltje jaloezie horen helaas ook bij verliefd zijn. Je moet samen je weg nog vinden.
Hoe je dat oplost? Praten. En ga een keer mee of nodig haar bij jullie uit, gewoon dat je het met eigen ogen ziet dat het niets is.
Oja? Je vindt het echt onmogelijk om te denken dat een relatie daadwerkelijk zo kan werken?
Dat is iets wat ieder voor zich moet uitmaken. Voor mij hoort dat niet binnen een relatie, een man die zo cosy moet doen met een vriendin is niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beste vriend, al 30 jaar. Hij was vroeger verliefd op mij, en we hebben zwaar bezopen wel eens gezoend. Kon de volgende dag wel kotsen... Maar goed, mijn man heeft geen bff. Hij heeft soms moeite met mijn bff omdat hij altijd verliefd op me is geweest en niet geloofd dat dat nu ineens weg is.
Hadewychh schreef:
19-03-2018 17:17
Dat is iets wat ieder voor zich moet uitmaken. Voor mij hoort dat niet binnen een relatie, een man die zo cosy moet doen met een vriendin is niets voor mij.
Een hapje eten met een vriend of vriendin, is dat al cosy? Het is eten, geen innige knuffelpartij bij de ondergaande zon.
Alle reacties Link kopieren
Om na n paar weken al aan te geven dat hij zijn vriendschappen moet aanpassen naar jouw wensen is het recept voor een snelle beeindiging van jullie datefase
Natuurlijk "kan" een vriendschap tussen een man en een vrouw. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je onzeker wordt van deze situatie. Jullie zijn pas net samen, vertrouwen groeit nou eenmaal langzaam.

Mijn advies: geef jezelf de tijd. Als ik jou was zou ik eerlijk zijn tegen je vriend over je onzekere gevoelens. Maar ik zou ook voor mezelf beslissen dat ik niet naar mijn onzekere/jaloerse gevoelens wil handelen en hem dat er óók bij vertellen. En misschien helpt het als je haar een beetje leert kennen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste vriendje is nu m'n beste vriend. Als relatie was het uiteindelijk toch niet zo'n match. Daarna ook nog wel eens seks gehad tot we dachten, nah. Zelfs seksueel zijn we niet zo'n match. Als vrienden wel. Wij gaan samen naar concerten, eten, gamen, biertjes doen. Ik zou dat niet opgeven voor een date of nieuwe relatie.
Mijn huidige vriend en m'n ex kunnen het enorm goed vinden trouwens dus vriend is vaak mee als we een biertje doen.
koettie wijzigde dit bericht op 19-03-2018 17:29
31.37% gewijzigd
Ze hebben duidelijk geen gevoelens voor elkaar.
Wat is het probleem dan?
En jij denkt hem voor te schrikjven wat hij met vrienden/vriendinnen doet?
En dat na een paar weken verkering.

Bijzonder.
Suy schreef:
19-03-2018 16:44
Oh wat zijn we allemaal weer ruimdenkende en makkelijke partners (op papier...)
Het moet allemaal maar kunnen.
Maar het gaat hier vaak om wederzijds respect, het rekening houden met elkaar en elkaars gevoelens.
Het erover hebben. Samen een mooie vorm creeren waarbij iedereen zich prettig voelt.
Heel eerlijk? ik ben absoluut geen zeikwijf maar ik zou ook een naar gevoel hebben als mijn man zomaar een halve dag bij een andere vrouw zit die lekker voor hem kookt enzo. Dat hij zich zo lekker voelt in haar gezelschap dat hij niet meer weg wil en de hele avond blijft. Lijken me hele gezonde gevoelens. Een beetje onzekerheid en een tikkeltje jaloezie horen helaas ook bij verliefd zijn. Je moet samen je weg nog vinden.
Hoe je dat oplost? Praten. En ga een keer mee of nodig haar bij jullie uit, gewoon dat je het met eigen ogen ziet dat het niets is.
Dit.
Bij dit soort situaties roept iedereen hier altijd heel hard dat het allemaal heel normaal is en dat TO erg onzeker is en daar vooral hulp voor moet gaan zoeken. Ik verbaas me er elke keer over hoe ruimdenkend de vrouwen hier zijn en dat alles maar moet kunnen.
TO,ik kan me goed voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt, en zoals Suy hierboven zegt: tikkeltje onzekerheid en jaloezie, dat is echt niet gek. Zeker als het pas 2 maanden geleden is dat ze hebben gezoend.
Het lijkt me een goed idee dat jij haar ook leert kennen, misschien voel je je dan wat geruster.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen man met een 'beste vriendin' hoeven.
Ja dat kan gewoon zonder dat er meer is. Niet te geloven dat er hier vrouwen zijn die dat niet vinden kunnen, jullie vriendje hangt wel lekker strak aan de leiband. Mannen neuken niet alle vrouwen waar ze een kop koffie mee gaan drinken.
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2018 16:47
Ik ook niet.

Mijn jouw motto doet het weeral goed!
Heheh je hebt m echt als motto genomen! Cool. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
19-03-2018 19:41
Ja dat kan gewoon zonder dat er meer is. Niet te geloven dat er hier vrouwen zijn die dat niet vinden kunnen, jullie vriendje hangt wel lekker strak aan de leiband. Mannen neuken niet alle vrouwen waar ze een kop koffie mee gaan drinken.
Maar veel mannen zouden, als de vrouw in kwestie dat zou willen, wel met ze neuken.
Ik weet dat als ik seks zou willen met mijn single vrienden, ze allemaal ja zouden zeggen. Daarom hou ik gepaste afstand.
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
19-03-2018 19:41
Ja dat kan gewoon zonder dat er meer is. Niet te geloven dat er hier vrouwen zijn die dat niet vinden kunnen, jullie vriendje hangt wel lekker strak aan de leiband. Mannen neuken niet alle vrouwen waar ze een kop koffie mee gaan drinken.
Mijn man hangt niet aan leiband hoor. Lekker makkelijk om dat dan meteen weer zo te zeggen als je aangeeft geen man met een beste vriendin te willen.
Ik zeg toch helemaal niet dat hij niet met vrouwen mag praten of omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik geen enkele problemen ermee als mijn beste vriendin mijn borsten zou zien als ik me even omkleed. Bij een andere man dan mijn vriend is dat dan weer een totale no go (juist vanwege die seksuele spanning die tussen man en vrouw bestaat).

In dit geval zou ik even wachten met commentaar leveren op de vriendschap. Na enkele maanden kun je dit bespreekbaar maken, nu is het nog wat te vroeg...
Alle reacties Link kopieren
Zal wel de enige zijn, maar van mij hoeft dat ook allemaal niet. Ik geloof niet in dat soort vriendschappen. Heb zelf totaal geen behoefte aan een mannelijke beste vriend & hoef ook geen man die daar wel behoefte aan heeft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de man in kwestie dan met niemand mag praten of omgaan, maar beste vrienden? Nee, vind ik raar.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
19-03-2018 19:52

In dit geval zou ik even wachten met commentaar leveren op de vriendschap. Na enkele maanden kun je dit bespreekbaar maken, nu is het nog wat te vroeg...
En dan? Over een paar maanden maakt TO dit bespreekbaar, is het dan de bedoeling dat haar vriend zijn jarenlange vriendschap opgeeft voor een verkering van een paar maanden?

Ik kan best begrijpen dat sommigen zeggen liever geen relatie aan te willen gaan met een man met een beste vriendin, maar to doet dat dus wél. En nu?
Bloody_Mary schreef:
19-03-2018 19:41
Ja dat kan gewoon zonder dat er meer is. Niet te geloven dat er hier vrouwen zijn die dat niet vinden kunnen, jullie vriendje hangt wel lekker strak aan de leiband. Mannen neuken niet alle vrouwen waar ze een kop koffie mee gaan drinken.
Ik vraag me af of zij zelf zo hitsig en ontrouw zijn. Zorgen dat ze door elke man die langer dan 10 minuten met ze praat gepaald worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven