Mijn vriend is opgenomen in een afkickkliniek!

14-09-2019 21:00 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is sinds vorige week eindelijk opgenomen voor zijn drankverslaving, nu eerst een week detoxen en dat gaat hij in een groep verder met nazorg... alleen mag hij morgen al een dag 10-17 naar huis en vind dit zo moeilijk en ben ook bang voor manipulatie en ben ook zo moe van alle ellende de afgelopen maanden dat ik echt even op rust had gehoopt. Is dit raar, en/of egoïstisch?
Maak het uit morgen. Hij is er dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je toe bent aan rust. Jullie hebben vast veel meegemaakt. Ik vind het niet egoïstisch van je maar een oplossing heb ik ook niet. Kan me voorstellen dat het zwaar wordt voor je. Is er binnen de behandeling ik ruimte voor hulp aan jou? Je kunt zelf wat hulp gaan zoeken anders via de huisarts misschien.
Is er in die tijd wel begeleiding? Na een week detoxen terug naar de oude omgeving lijkt me ook voor de verslaafde moeilijk om vol te houden om niet te drinken. Ik heb er geen verstand van maar ik vind het als erg vlug klinken. Maar misschien is dat juist goed bij de behandeling die hij volgt
duizel wijzigde dit bericht op 14-09-2019 21:12
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wonen jullie samen? Zijn er kinderen? Voel je je onveilig als hij er is?
Beter een half motto....
Zeker niet egoïstisch. Het is al heel wat dat je tot nu toe bij hem bent gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er leuk aan een alcoholist, als ik het mag vragen? Echt oprecht.....
Because schreef:
14-09-2019 21:12
Wat is er leuk aan een alcoholist, als ik het mag vragen? Echt oprecht.....

Inderdaad.
Woon je met hem samen? Hebben jullie kinderen?
Wat zijn je toekomstplannen?
Alle reacties Link kopieren
@duizel hij gaat dan 7-8 weken naar een afkickkliniek na de detox
@Bim nee wonen officieel niet samen de laatste maanden is hij hiervwel 24/7 maar heeft een eigen huis. Ik heb twee kinderen 18 en 13 hij niet..

Het is soms heel zwaar....maar hij is nooit agressief eerder depressief..
Heb jij van de kliniek geen tips gekregen hoe je met hem om kunt gaan?
Alle reacties Link kopieren
@because nee nu zeker niet leuk maar het is zo gegroeid steeds meer gaan drinken, maar je laat iemand die beried is hulp te gaan zoeken ook niet zomaar gaan.. ik hou van hem
Alle reacties Link kopieren
@betty nee nog niet dat zal wel komen nu is het echt detoxen
Dus je stelt je (puber)kinderen al tijden bloot aan een alcoholist?

Welk voorbeeld wil je dat zij krijgen?
Alleen al om hen zou ik het héél snel gedaan maken.


Hij komt eventueel maar terug als hij 6 maanden volledig clean is.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan, niet zo gek dat jij snakt naar rust! Maar hij komt dus morgen bij jou? Probeer iets te plannen, een boswandeling ofzo, ergens een tosti eten. Heeft hij meer mensen in zijn omgeving?
En hou je nog van hem?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ananas schreef:
14-09-2019 21:16
@duizel hij gaat dan 7-8 weken naar een afkickkliniek na de detox
@Bim nee wonen officieel niet samen de laatste maanden is hij hiervwel 24/7 maar heeft een eigen huis. Ik heb twee kinderen 18 en 13 hij niet..

Het is soms heel zwaar....maar hij is nooit agressief eerder depressief..
Lekker voorbeeld voor je kinderen. Waarom blijf je bij deze man?
En als hij een eigen huis heeft kan hij beter daar naartoe gaan. Als je hem dan perse wil zien kan je bij hem langs gaan.
Het is niet raar dat je rust wilt, maar het is wel raar dat je überhaupt een relatie met hem hebt. Dit doe je jezelf en zeker je kinderen toch niet aan?
Marnamai schreef:
14-09-2019 21:19
Dus je stelt je (puber)kinderen al tijden bloot aan een alcoholist?

Welk voorbeeld wil je dat zij krijgen?
Alleen al om hen zou ik het héél snel gedaan maken.


Hij komt eventueel maar terug als hij 6 maanden volledig clean is.
Je doet alsof iedere alcoholist een levensgevaarlijk iets is voor een puber. Wie weet krijgen ze door hem juist wel het voorbeeld hoe ze het niét willen gaan doen met drank.
Mensen zijn geen wegwerparatikelen waar je je snel van moet ontdoen als ze een keer iets verkeerd doen. Hij zal vast meer zijn dan alleen een alcoholist.
Alle reacties Link kopieren
Maaruh, leuk dat hij met verlof mag maar dat hoeft niet in jouw huis. Dus ik zou hem melden dat het niet bij jou kan. En wel zo snel mogelijk. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je alles maar toe moet staan. Genoeg partners die samen wonen en de deur zeker in het begin dichthouden, en terecht. Hij is al tijden egoïstisch met zijn drankmisbruik en nu is het jouw beurt.

Dus bewaak je grenzen en kies voor jezelf en je kinderen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb met een ex alcohol en drugsverslaafde. Heel het proces meegemaakt. Alleen detoxen en dan weer naar huis heeft echt geen zin. Dit is veel te kort. Je kan adviseren voor een andere kliniek. Daarnaast moet hij echt maar echt willen. Afkicken is niet alleen de drank laten staan, maar ook jezelf tegenkomen. Dat kan heel zwaar zijn. Al die laagjes moeten afgebouwd worden. Dus hij moet er voor de volle 100% voor gaan. Ik ben heel duidelijk geweest toen. Nu afkicken en geen terugval anders is het definitief over. Dit heeft zo goed geholpen, omdat hij mij echt niet kwijt wilde en toen beetje bij beetje de realiteit durfde in te zien.
Hij is ontzettend gegroeid en iedereen vind het een hele pure en zuivere jongen. Hij heeft hard gewerkt. Ik heb hem miljoenen schoppen onder zijn reet gegeven en gelukkig werkte dit goed. Ik ben ook niet meer bang voor een terugval. Omdat ik zie dat de kern van het probleem echt aangepakt is. Het is een weg. Ik heb zelf geen hulp aangevraagd. Maar er zijn speciale meetings voor jou en ook bij bepaalde klinieken zijn er sessies voor de omstanders ook. Blijf altijd dicht bij jezelf. Wees duidelijk en streng. Grenzen aangeven. Zonder die grenzen kom je nergens. Heel veel sterkte! Ik weet hoe het is. Ook hoe zwaar en vermoeiend het kan zijn. Wees ook egoïstisch, dit heb je juist nodig!
Alle reacties Link kopieren
Er staat dat hij naar huis mag. Mogen is toch iets anders dan moeten? Ik zou hem aanraden lekker te blijven zitten waar hij zit, dan kan jij een beetje extra verdiende rust pakken, en je kinderen ook!
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken is geen optie blijkbaar? Waarom niet? Je vindt jezelf niet leuk genoeg ofzo?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 14-09-2019 21:39
29.77% gewijzigd
wij slapen nooit.
Ikkuz schreef:
14-09-2019 21:30
Alleen detoxen en dan weer naar huis heeft echt geen zin. Dit is veel te kort. Je kan adviseren voor een andere kliniek.
Hij gaat na een week detoxen nog een week of 8 verder in die afkickkliniek. Dus geen andere kliniek nodig.



Kan je niet met hem afspreken in de plaats waar hij is opgenomen, om daar ergens uit eten te gaan. Kan hij daarna eventueel nog naar familie of terug naar de kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel waarom je het niet uitmaakt to.
Maar om dit vol te houden moet je goed voor jezelf kunnen zorgen en ook grenzen aan kunnen geven. Je opent dit topic niet voor niets,je loopt duidelijk tegen een grens aan. Hier moet je iets mee. Ik vind de tip die eerder gegeven wordt echt een goede, dat hij naar zijn eigen huis gaat en dat jij eventueel daar heen komt. Dan kun je zelf beslissen hoe lang je er blijft.
Voor jou is dit ook een moeilijke periode. Je denkt eindelijk aan jezelf toe te kunnen komen en dan moet je ineens weer 'in dienst staan'. Ik vind het echt heel goed dat je dit zo aanvoelt. Wals niet over dit gevoel heen en zoek een oplossing waar jij je prettig bij voelt.
Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
[...]
Nee dat is niet raar of egoïstisch je hebt gewoon genoeg van een nare relatie en je durft er geen eind aan te maken.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2019 22:40
Reden: Quote verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan
64.86% gewijzigd
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Ik hoop dat als hij al komt alle eventuele drank in huis achter slot en grendel zit?
Waarbij de sleutel bij familie ligt en niet in huis.

Als hij dan moeilijk gaat doen kan je hem die sleutel gewoon niet geven, want je hebt hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ananas schreef:
14-09-2019 21:16
@duizel hij gaat dan 7-8 weken naar een afkickkliniek na de detox
@Bim nee wonen officieel niet samen de laatste maanden is hij hiervwel 24/7 maar heeft een eigen huis. Ik heb twee kinderen 18 en 13 hij niet..

Het is soms heel zwaar....maar hij is nooit agressief eerder depressief..
Goede reden om hem er niet meer in te laten
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven