Mijn vriend wil even afstand, wat nu?

18-10-2018 09:16 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren heeft mijn vriend na een relatie van 10 maanden aangegeven dat hij tijd nodig heeft om na te denken... dit omdat hij het gevoel heeft dat het niet goed gaat en nu niet kan aangeven wat dat is en hoe (en of we het überhaupt) veranderen...

Ik ben hier echt helemaal kapot van! Ik kan niks anders doen aan hieraan denken omdat ik hem niet kwijt wil, de gedachte alleen al maakt me helemaal gek.
Tuurlijk hebben we laatste maand wel wat vaker gekibbeld, maar geen echte ruzie ofzo, dus dit is echt een steek in mijn hart. Hij geeft aan even afstand te willen zodat hij kan nadenken, ongeveer een week..

Ik weet niet wat ik kan verwachten omdat ik nooit eerder serieuze relaties heb gehad.. wil hij nog wel door of is hij alleen aan t denken over een goede oplossing?
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 11:22
Het was overigens niet mijn bedoeling om te generaliseren. Deed ik idd wel een beetje.. :$
Snorry!

Orangetree:
Het 1e jaar van een relatie hoort dus enkel een sprookje te zijn waarin alles vanzelf gaat?
Alsof je dat kan plannen...

Als je niet hetzelfde denkt over de snelheid van dingen als samenwonen en kinderen en binnen 10 maanden al gedoe hebt daarover dan pas je misschien niet bij elkaar.

En dan praat je daar over, kom je eruit qua zienswijze of niet.
En dan ga je niet een nadenkbreak nemen van een week of langer en de ander laten hangen. Dat is gewoon niet hoe mensen met een beetje EQ omgaan met anderen en relaties.


Nu zou ik me niet laten hangen en zelf bedenken dat het niet bij elkaar past.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 13:00
0.56% gewijzigd
Nadenken? Na tien maanden? Hahahahaha. Mens, jullie zouden het nog als konijnen moeten doen. Dit gaat 'm niet worden TO. Ik heb dezelfde tactiek trouwens ook meerdere malen gehanteerd toen ik in de 20 was, ik dacht dat het dat makkelijker zou maken, zo'n easy let down. Achteraf blijkt dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, dus was geen goed idee. En ja, ik was ook beledigd als de soon to be ex niet wilde knuffelen, want ik voelde me schuldig. Het is niet dat je iemand meteen haat en hem/haar wil kwetsen als je de relatie wilt beëindigen he. Ik zou de keuze lekker voor hem maken, dan hoeft ie niet meer in de war te zijn.
Vief74 schreef:
18-10-2018 12:59
Nadenken? Na tien maanden? Hahahahaha. Mens, jullie zouden het nog als konijnen moeten doen.
Zouden moeten? In welk wetboek staat dat?
(In het Viva-forum-relatiewetboek?)

Ieder mens is verschillend, de ene zit wat complexer in elkaar dan de ander.
(En dat is geen ramp)
Phoebe-returns schreef:
18-10-2018 14:13
Zouden moeten? In welk wetboek staat dat?
(In het Viva-forum-relatiewetboek?)

Ieder mens is verschillend, de ene zit wat complexer in elkaar dan de ander.
(En dat is geen ramp)
Even in Jip & Janneke taal; Natuurlijk 'moet' dat niet, maar als dat niet vanzelf zo is, is dat in 98% van de gevallen niet zo'n goed teken. (En aangezien je niet zo goed lijkt te zijn in tussen de regels doorlezen: die 98% procent is natuurlijk overdrachtelijk bedoelt en ik sluit extreem traumatische gebeurtenissen waardoor je libido normaal gesproken onder te lijden heeft even uit.)
Alle reacties Link kopieren
9 vd 10 gevallen is dit idd een voorbode. Dat de relatie op zn einde zit.
Maar misschien hoort hij bij de 1 vd 10.
Misschien wilt hij echt eventjes nadenken en aankijken.
Ik zou het nog een dag aankijken. Hem de ruimte geven. Morgen middag kan je hem bellen. Vragen of je langs kan komen. Goed gesprek aangaan. Wat hij anders wilt zien en wat jij wilt.
Als hij vaag blijft en niet wilt kan het zijn dat het idd uitstel van executie is.
Wachten is de enige remedie denk ik :-(
AngelegnA schreef:
18-10-2018 16:44
9 vd 10 gevallen is dit idd een voorbode. Dat de relatie op zn einde zit.
Maar misschien hoort hij bij de 1 vd 10.
Misschien wilt hij echt eventjes nadenken en aankijken.
Ik zou het nog een dag aankijken. Hem de ruimte geven. Morgen middag kan je hem bellen. Vragen of je langs kan komen. Goed gesprek aangaan. Wat hij anders wilt zien en wat jij wilt.
Als hij vaag blijft en niet wilt kan het zijn dat het idd uitstel van executie is.
Wachten is de enige remedie denk ik :-(
Je vergeet nog een belangrijke optie: dat TS zelf de handdoek in de ring gooit.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Thanks voor alle reacties, bedankt dat iedereen zo meedenkt!

Het is inderdaad zo dat dit klinkt als een uitstel van executie. Hiermee heb ik 'm ook vrijwel direct geconfronteerd 'als jij daadwerkelijk twijfelt over het voortzetten van onze relatie, dan wil ik er liever nu een punt achter zetten dan nog een week doorgaan'.

Hij blijft aangeven dat dit het niet is en hij tijd heeft om zelf te bedenken waarom hij in de knoop ligt momenteel en waarom dit misschien (?) te maken heeft met onze relatie...

Het is lastig te beoordelen wat iemand denkt; ik ben wat dat betreft een nogal eigenwijs/trots persoon, wanneer iemand twijfelt aan mij, dan is dat een teken om op te stappen. Maar nu heb ik zelfs gepraat met een vriendin van hem en zij geeft aan 'niet exact te weten wat speelt maar dat het verstandig is om hem even tijd te geven en dat het niet perse te maken heeft met onze relatie maar meer alle stress van buitenaf momenteel wat zich reflecteert op onze relatie'.

Achja, de machteloze positie is gewoon lastig. Maar ik ga hem wel een ultimatum stellen hoor, in alle redelijkheid gun ik hem tijd om na te denken maar het zijn ook mijn gevoelens en emoties die meetellen. Begin volgende week wil ik dus een concreet antwoord: gaan we door, of niet? Ondanks dat iedereen in mijn omgeving ervan overtuigd is dat het wel goed zit en ik niet van het ergste uit moet gaan, houd ik daar zelf wel rekening mee. Een voorbereid mens telt voor twee natuurlijk.

Het enkel 'proberen' geloof ik zelf niet zo in..

Waiting patiently...
Alle reacties Link kopieren
Nog iets extra's: ik heb me ook ingezien dat ik nu ook de tijd heb om zélf na te denken wat ik wil. Wat zijn mijn verwachtingen? etc etc.

Dus daar ga ik me komende dagen even op richten. Even 'me' time en nadenken wat ik zelf wil...
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
18-10-2018 20:24
Nog iets extra's: ik heb me ook ingezien dat ik nu ook de tijd heb om zélf na te denken wat ik wil. Wat zijn mijn verwachtingen? etc etc.

Dus daar ga ik me komende dagen even op richten. Even 'me' time en nadenken wat ik zelf wil...
Weet je wat mijn verwachtingen zijn in een relatie? Dat iemand normaal doet. Iemand die 30 is, het in zn kop een beetje op een rijtje heeft, en normaal met zichzelf, mensen en relaties om kan gaan. Een leuke man, die initiatief neemt, duidelijke communicatie begrijpt, wederzijds respect in de praktijk gooit enzo.

Dit moet je toch niet willen in een vent van 30? Ik weet het niet hoor, ik weet het niet, maar het ligt niet aan jou. Nee dat klopt, hij heeft inderdaad issues. En op deze leeftijd, wil je dat in een man? Ik heb er genoeg gedate, ook langer dan een jaar. Maar toen was ik begin twintig, en dan denk je nogal naief over mensen.

Ik heb een hele leuke man al jaren, en dat komt ook mede omdat ik geen genoegen neem met twijfelaars en kinderachtig gedoe in relaties. Dit is kinderlijk gedrag, wel willen knuffelen, of je wel wil blijven eten. Echt, mn respect zou spontaan weg vliegen, en mn zin in een relatie met een kleuter ook.

Soms maken we mensen leuker in ons hoofd, dan ze eigenlijk in de praktijk zijn. woorden= is hoe iemand wil zijn, praktijk= is wie iemand in de werkelijkheid is. Zoek iemand waarbij die twee zoveel mogelijk gelijk zijn. Hoe verder uit elkaar, hoe triester het wordt.

klinkt misschien hard, maar gun jezelf een man die wel weet wat hij wil. Twijfelaars zijn weggooiers.
In ieder geval weet je wat hij doet als het even niet meezit.
Dan trekt hij eenzijdig de stekker eruit tot nader order.
Dit is niet iets eenmaligs zo lost hij de dingen op.
Wil jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?
Alle reacties Link kopieren
Hi, update!

Ik had hem een ultimatum gesteld; stoppen met twijfelen, ga je door en praten we voortaan, of heb je meer tijd nodig (en dan stoppen we ermee).

Hij gaf aan dat hij nooit van plan was om ermee te stoppen, dat dat niet eens door zijn hoofd ging. Dat hij enkel wat tijd nodig had omdat hij zelf met dingen zit en zn hoofd vol zit en even in rust moest nadenken over veel dingen..

Dat ik me teveel druk maak om niks en het in mn hoofd groter heb gemaakt dan dat het is...

Het vrouwenbrein blijft gek he, of in ieders geval de mijne ;)

Morgen hebben we afgesproken om afgelopen week goed te bespreken en wat/hoe/waarom.
Pololaroid schreef:
24-10-2018 10:40
Hi, update!

Ik had hem een ultimatum gesteld; stoppen met twijfelen, ga je door en praten we voortaan, of heb je meer tijd nodig (en dan stoppen we ermee).

Hij gaf aan dat hij nooit van plan was om ermee te stoppen, dat dat niet eens door zijn hoofd ging. Dat hij enkel wat tijd nodig had omdat hij zelf met dingen zit en zn hoofd vol zit en even in rust moest nadenken over veel dingen..

Dat ik me teveel druk maak om niks en het in mn hoofd groter heb gemaakt dan dat het is...

Het vrouwenbrein blijft gek he, of in ieders geval de mijne ;)

Morgen hebben we afgesproken om afgelopen week goed te bespreken en wat/hoe/waarom.
Maar wie zegt dat het aan jouw interpretatie lag? In de OP staat dat hij twijfelde of er uberhaupt wel iets kon veranderen. Dan lijkt het me niet heel gek dat jij denkt dat in ieder geval de mogelijkheid van uitmaken bestaat.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 15:24
0.05% gewijzigd
Hm, ik zou jezelf ook niet te makkelijk zo wegzetten, het lijkt ook zeker aan zijn communicatie te liggen. En even minder/geen contact om na te denken, ookal is dat een week, maar alleen al het feit dat hij dat zo mededeelde... Niet heel fraai om dan nu te zeggen dat jij je druk maakt om niks. Beetje een gevalletje projectie: HIJ was degene die hiermee kwam, he! Ik zou dus goed letten op de manier waarop hij dingen brengt. Een beetje zelfreflectie is wel essentieel. (maar goed, voor mij geldt: Achteraf is mooi wonen, terugkijkend op patronen etc - destijds ging ik ook makkelijk twijfelen aan mezelf of ik hem wel goed begrepen of verstaan had. Daar word je op den duur alleen nogal ongelukkig van)
Je vrouwenbrein?

Ik vind zijn redenatie beetje vreemd. Maar als jij er tevreden mee bent. Succes.
Ik zou er toch maar eens goed over nadenken, over dat zoethoudertje van hem, dat jij het verkeerd zou hebben begrepen.

Wat was volgens hem dan een reden voor een pauze van een week? Wat in hem? En hoe vaak komt dat op? Kun je er voortaan op rekenen dat hij je elke zoveel tijd even in de ijskast zet, terwijl jij je druk mag maken over of je leven binnenkort ingrijpend gaat veranderen terwijl jij daar niets aan kunt doen?
Ahum nu ligt het aan jouw vrouwenbrein?
Jij bent in ieder geval lekker flexibel en past je makkelijk aan dat is precies wat dit type man nodig heeft.
Jou in de ijskast zetten, eruit halen en zeggen dat jij het verkeerd begreep....
Hmmm heb je toevallig daarna ook je excuses nog aangeboden?
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat hij zo open communiceert en je nu exact weet waarom hij die break wilde :blabla:

Van mij zou hij mogen gaan met zoveel duidelijkheid, voor je het weet rent hij weer weg.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
24-10-2018 10:40
Hi, update!

Ik had hem een ultimatum gesteld; stoppen met twijfelen, ga je door en praten we voortaan, of heb je meer tijd nodig (en dan stoppen we ermee).

Hij gaf aan dat hij nooit van plan was om ermee te stoppen, dat dat niet eens door zijn hoofd ging. Dat hij enkel wat tijd nodig had omdat hij zelf met dingen zit en zn hoofd vol zit en even in rust moest nadenken over veel dingen..

Dat ik me teveel druk maak om niks en het in mn hoofd groter heb gemaakt dan dat het is...

Het vrouwenbrein blijft gek he, of in ieders geval de mijne ;)

Morgen hebben we afgesproken om afgelopen week goed te bespreken en wat/hoe/waarom.
wat laat jij je manipuleren zeg, ik lees binnenkort het volgende topic wel van jou, ik ben zwanger maar mijn vriend twijfelt...en dan het nog wegzetten als een gek vrouwenbrein. Tjonge jonge jonge...
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel de enige zijn die het niet abnormaal vindt als iemand even tijd voor zichzelf nodig heeft. Om welke reden dan ook. Ik begrijp werkelijk niet wat daar verkeerd aan is? Verstikkend als je niet even afstand kunt nemen (van wie dan ook) en vervolgens er een bom onder je relatie ligt.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
24-10-2018 15:11
Ik zal wel de enige zijn die het niet abnormaal vindt als iemand even tijd voor zichzelf nodig heeft. Om welke reden dan ook. Ik begrijp werkelijk niet wat daar verkeerd aan is? Verstikkend als je niet even afstand kunt nemen (van wie dan ook) en vervolgens er een bom onder je relatie ligt.
Daar is niets verkeerds aan maar TO haar vriend maakt er een spelletje van. Neem dan een week voor jezelf om na te denken maar wat hij deed was aantrekken, afstoten, aantrekken enz
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
24-10-2018 15:15
Daar is niets verkeerds aan maar TO haar vriend maakt er een spelletje van. Neem dan een week voor jezelf om na te denken maar wat hij deed was aantrekken, afstoten, aantrekken enz
Dat heb ik nergens gelezen?
Delila- schreef:
24-10-2018 15:22
Dat heb ik nergens gelezen?
Afstand willen, maar dan toch een knuffel willen en zeggen dat het je pijn doet als je geen knuffel krijgt, is aardig manipulatief en een goed voorbeeld van aantrekken en afstoten.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-10-2018 15:29
Afstand willen, maar dan toch een knuffel willen en zeggen dat het je pijn doet als je geen knuffel krijgt, is aardig manipulatief en een goed voorbeeld van aantrekken en afstoten.
dit.

(hij klinkt verder eigenlijk ook niet zo leuk hoor.... beetje een emotioneel wiebelige drammert)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Pololaroid schreef:
18-10-2018 20:23
Hi,

Thanks voor alle reacties, bedankt dat iedereen zo meedenkt!

Het is inderdaad zo dat dit klinkt als een uitstel van executie. Hiermee heb ik 'm ook vrijwel direct geconfronteerd 'als jij daadwerkelijk twijfelt over het voortzetten van onze relatie, dan wil ik er liever nu een punt achter zetten dan nog een week doorgaan'.

Hij blijft aangeven dat dit het niet is en hij tijd heeft om zelf te bedenken waarom hij in de knoop ligt momenteel en waarom dit misschien (?) te maken heeft met onze relatie...

Het is lastig te beoordelen wat iemand denkt; ik ben wat dat betreft een nogal eigenwijs/trots persoon, wanneer iemand twijfelt aan mij, dan is dat een teken om op te stappen. Maar nu heb ik zelfs gepraat met een vriendin van hem en zij geeft aan 'niet exact te weten wat speelt maar dat het verstandig is om hem even tijd te geven en dat het niet perse te maken heeft met onze relatie maar meer alle stress van buitenaf momenteel wat zich reflecteert op onze relatie'.

Achja, de machteloze positie is gewoon lastig. Maar ik ga hem wel een ultimatum stellen hoor, in alle redelijkheid gun ik hem tijd om na te denken maar het zijn ook mijn gevoelens en emoties die meetellen. Begin volgende week wil ik dus een concreet antwoord: gaan we door, of niet? Ondanks dat iedereen in mijn omgeving ervan overtuigd is dat het wel goed zit en ik niet van het ergste uit moet gaan, houd ik daar zelf wel rekening mee. Een voorbereid mens telt voor twee natuurlijk.

Het enkel 'proberen' geloof ik zelf niet zo in..

Waiting patiently...

Ehm... lees ik nu dat die vriendin van hem mogelijk meer weet over waarom hij afstand nodig heeft dan jij!!!!???? En dat kan hij dan niet gewoon aan jou communiceren??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven