Minder small talk op app/bellen bij langer daten?

29-01-2022 11:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik date nu 4 maanden (exclusief) met een man die ik ken van een sportvereniging, hij is begin 30 en ik midden 20. We zien elkaar gemiddeld 2 dagen doordeweeks en (bijna) elk weekend.
De laatste weken merk ik dat het appen/bellen tussen de keren dat we elkaar zien minder wordt, maar wanneer we elkaar zien is het contact juist intenser. We zijn een weekendje weg aan het plannen voor volgende maand en hij maakt nog steeds tijd voor me vrij, ik heb niet het idee dat ik op de 'tweede' plaats kom.

Ik heb het gevoel alsof hij nu minder op me 'jaagt' en stiekem mis ik dat wel een beetje. Maar aan de andere kant vind ik het heel fijn dat we een diepere connectie hebben gekregen, voelt voor beiden echt heel vertrouwd nu.

Ik heb nog nooit eerder 'serieus' gedate, hoort dit misschien erbij? Of betekent dit dat ik minder interessant voor hem ben?
Alle reacties Link kopieren
Dit hoort erbij.
Misschien is het vanwege het woord “small talk”, maar dat associeer ik heel erg met opvulling die je gebruikt bij gesprekjes met mensen die je niet goed kent. Dus het lijkt me dat dat inderdaad minder wordt als je elkaar beter leert kennen. Maar misschien bedoel jij wat anders met small talk.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 29-01-2022 11:48
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel normaal en is juist een goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal normaal. Niemand blijft voor altijd op iemand jagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb relaties gehad waarbij het gelijk bleef of waarbij het minder werd, het zegt vrij weinig over de relatie zelf. Mannen zijn net mensen hoor, ze hebben allemaal zo hun eigen gewoontes.
Behalve de mannen misschien die jagen maar die stammen uit de oertijd, toen was alles sowieso anders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal.
Appen is voor korte boodschappen. Niet om de diepte in te gaan. Dat doe je wanneer je elkaar ziet.
En wat wil je nog gejaagd worden, als je elkaar al hébt? Dan mag je nu rustig verder de toekomst samen gaan onderzoeken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kwaliteit lijkt mij belangrijker dan kwaniteit. Ik heb het gevoel dat dat geapp een soort fix is voor veel vrouwen die constant aandacht en bevestiging nodig hebben, zonder dat het echt om het contact met de ander gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties! Dan stop ik voor nu met er iets er achter zoeken
Alle reacties Link kopieren
appelflappie schreef:
29-01-2022 11:57
Bedankt voor jullie snelle reacties! Dan stop ik voor nu met er iets er achter zoeken
Hoezo voor nu? Dat klinkt behoorlijk wantrouwig richting hem. Terwijl het toch heel normaal is dat het appen minder wordt als je elkaar in het echt regelmatig ziet.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet elkaar doordeweeks 2 keer en ieder weekend? Ik zou ook niet weten wat ik tussendoor dan nog allemaal te vertellen heb.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Is het relevant of het normaal is? De vraag die je jezelf moet stellen is of het bij jou past of niet. En dat vanuit vertrouwen ipv wantrouwen (dus niet bij gedrag van de ander dat op jezelf betrekken als hij appt nu minder, dus misschien verliest hij interesse).

Ontspan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven