Minder sociaal en ‘populair’ dan andere mannelijke colle

17-07-2019 18:00 86 berichten
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje werk in een bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb. Het is een vrij vrouwelijk werkveld en vrouwelijk bedrijf. Van de 100zoveel medewerkers zijn er ongeveer 10 mannelijk. Ik werk met 1 man in een afdeling waar voornamelijk vrouwen werken. Nu heb ik dus 1 andere mannelijke collega die er ongeveer net zo lang werkt als ik, en ik bewonder hem om de manier waarop hij zich handhaaft in het bedrijf. Ik vind het erg leuk om met veel vrouwen te werken, maar ben het nog niet zo gewend. Ik stel mij volgens mij open op, klets met de vrouwen en kan het goed met ze vinden. We zijn bevriend op sociaal media en ook wel betrokken bij elkaar privézaken en praten daar ook over, maar het gaat dan niet ontzettend diep. Meer over de vakantieplannen, welke kinderen geslaagd zijn voor hun examen etc. Over het contact met de collega’s heb ik niks te klagen dus en heb een leuke klik met ze! Maar als ik naar mijn andere mannelijke collega kijk, dan word ik een beetje onzeker.. In vergelijking met hem voel ik me saai, afstandelijk en gesloten. Hij is namelijk heel erg goed en sociaal met deze vrouwen. Hij maakt veel grappen met ze, is de gangmaker, zijn posts worden altijd massaal geliket door de collega’s en hij appt ook met veel van deze vrouwen. Over van alles. Privézaken, grappen, het werk. Hij is erg joviaal, spontaan en open. En ik ben dat gewoon wat minder.
Ik zou erg graag van hem leren, want zo te zien werkt zijn opstelling goed. Maar ik weet ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen.
Daarom een vraag aan de vrouwen hier: wat waarderen jullie in een mannelijke collega? Wat zijn eigenschappen die jullie graag terugzien in een (mannelijke) collega. Wanneer wordt het te joviaal?
Ps: de andere mannen lijken in hun gedrag en de relaties tot de vrouwelijke collega’s meer op mij (iets afstandelijker). Bij de mannen is deze mannelijke collega ook wel heel sociaal, maar net iets minder.
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 18:03
12.92% gewijzigd
Die collega moet net als jij gewoon kakken op de plee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me vooral af hoe jij weet dat hij met veel collega's over persoonlijke onderwerpen appt. De kans is klein dat die collega's jou dat stuk voor stuk hebben verteld. Je weet dat dus van die man.
Lijkt mij een irritante en vermoeiende vent maar dat jij op zo iemand wil lijken is ook onaantrekkelijk.
Attraverso schreef:
18-07-2019 05:43
Ik vraag me vooral af hoe jij weet dat hij met veel collega's over persoonlijke onderwerpen appt. De kans is klein dat die collega's jou dat stuk voor stuk hebben verteld. Je weet dat dus van die man.
Lijkt mij een irritante en vermoeiende vent maar dat jij op zo iemand wil lijken is ook onaantrekkelijk.
Hè? Zijn collega’s die onderling appen dan zo bijzonder? Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit normale gesprekken kunt opmaken dat mensen met elkaar appen.

Hier op Viva vindt iedereen deze man een vervelende popie jopie aandachttrekker die gewoon zijn werk moet doen. Mij lijkt het gewoon een gezellige, geïnteresseerde collega waar je mee kunt lachen. Ik zit liever liever op werk met leuke mensen dan met plichtsgetrouwe robots.
Doe mij maar de rustige collega.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je zo aan het vergelijken bent. Alle energie en aandacht die je stopt in letten op die collega en de vrouwen stop je niet in dingen waar jij goed in bent en energie van krijgt. Ga eens een week niet op hem letten en je eigen ding doen en kijk eens hoe je dan voelt. Vast beter. Succes!
Oriander schreef:
18-07-2019 07:26
Doe mij maar de rustige collega.
Al vind ik het wel juist leuk als een groep verschillende typen mens bevat.
Dus TO, jij mag er ook zijn zoals je bent.
Oriander schreef:
18-07-2019 07:26
Doe mij maar de rustige collega.
Dat willen de meesten hier, zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer bezig met de inhoud van mijn werk dan met een populariteitswedstrijd. Misschien heb je te weinig te doen en te veel tijd om na te denken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je collega is gewoon een alfa mannetje en dat trekt bepaalde vrouwen aan.
Jij bent een beta mannetje en ook jij zal vrouwen aantrekken, maar niet zoals de alfa man.

Er zijn websites voor beta mannen waarbij je kunt leren om je als een alfa man te gedragen. Hoewel leerzaam, moet je je afvragen wat je ermee bereikt. Je zult jezelf niet zijn, als het al werkt.

Zolang je niet op incel-achtoge websites terecht komt: good luck!
Nitflex schreef:
18-07-2019 08:01
Dat willen de meesten hier, zo te lezen.
Ligt aan het werk. Bij geestdodend werk zou ik wel gezelligheid willen, maar op mijn werk staat "hoe gezelliger en uitbundiger" vaak gelijk aan "waardeloos in het werk". En dat kunnen we niet gebruiken.
Nitflex schreef:
18-07-2019 08:01
Dat willen de meesten hier, zo te lezen.
Nee op zich houd ik wel van gezelligheid en enthousiaste collega's, maar zo'n superhysterische collega die met iedereen vrienden is, mwah nee bedankt
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 09:35
Nee op zich houd ik wel van gezelligheid en enthousiaste collega's, maar zo'n superhysterische collega die met iedereen vrienden is, mwah nee bedankt
Ik lees hier niets hysterisch in de OP. Gewoon iemand die makkelijk contact maakt en goed ligt bij mensen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je meer op je collega lijken? Hoop je op die manier aan de vrouw te komen?
Zoals verwacht loopt alles anders
Die collega zit waarschijnlijk in een scheiding. Of heeft al twee ex vrouwen en het kwadraat aan kinderen. En gaat vreemd. Leer me dat soort types kennen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Gewoon jezelf zijn, iets forceren is echt niet aantrekkelijk.

En trouwens, iedereen heeft een voorkeur voor andere types mensen. Wees er maar zeker van dat er genoeg collega's zijn die hun gedacht over die kerel hebben.

Hij klinkt een beetje als de typische sales kerel binnen elk bedrijf, glad, veel bij de vrouwen gaan praten en leuk doen etc. Waar ik werk lopen er ook zo een aantal mannen rond. En heel eerlijk, achter hun rug om zijn de vrouwen veel minder positief dan in hun gezicht. Hoe vaak ik het al heb gezien dat zo'n man leuk gaat lopen doen bij de vrouwen, zij doen positief en lief in zijn gezicht en als hij hun rug keert en weg is rollen ze allemaal eens met hun ogen.

Zaken zijn niet altijd zoals ze lijken.
Lillybit schreef:
17-07-2019 18:08
Wat ik verwacht van mijn collega's? Dat ze hun werk goed doen en het is fijn als ze aardig en beleefd zijn. Dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Alsjeblieft geen ge-popie-jopie-gedoe :nope:
Dit. Doe je werk en doe het goed, wees behulpzaam en vriendelijk en verder vooral heel erg jezelf! Ik heb niks met popie jopie figuren. Fijn dat ze de aandacht krijgen waar ze het goed op doen. Maar dat is hun feestje en niet de mijne. Ik kan zo iemand best aardig vinden, maar dat zegt helemaal niks over of ik mijn andere collega's niet net zo goed (of misschien zelfs meer) waardeer. Bovendien vind ik het best wel kortzichtig van jou, dat je het liken van posts van een ander zo op jezelf betrekt. Waarom zou het liken van iemands post in jouw ogen betekenen dat jij minder goed valt bij je collega's? Je hebt toch weer andere eigenschappen die bevallen mag ik hopen? En bovendien: het gaat om WERK. Je hoeft geen vriendjes te zijn (met de meesten).
Stop dus met jezelf zo te vergelijken en bedenk waar het om gaat: dat je je werk doet, dat je geaccepteert wordt en dat je het ondertussen ook nog een beetje naar je zin hebt. Als dat allemaal aan de orde is, dan gaat het dus meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-07-2019 08:22
Er zijn websites voor beta mannen waarbij je kunt leren om je als een alfa man te gedragen. Hoewel leerzaam, moet je je afvragen wat je ermee bereikt. Je zult jezelf niet zijn, als het al werkt.
Dit is trouwens sterk af te raden! Ik val heel specifiek op alfa mannen, en een beta die zich alfa probeert te gedragen valt meestal heel snel door de mand en dat werkt gewoon niet voor een relatie. Je als beta proberen voor te doen als alfa is tijdsverspilling en levert je alleen maar miserie op. Wees gewoon jezelf, er zijn genoeg vrouwen die op beta mannen vallen.
kadanz schreef:
18-07-2019 13:04
Die collega zit waarschijnlijk in een scheiding. Of heeft al twee ex vrouwen en het kwadraat aan kinderen. En gaat vreemd. Leer me dat soort types kennen. :-D
Of collega is gay en vinden vrouwen het veilig om hem dichtbij te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-07-2019 11:57
Ik lees hier niets hysterisch in de OP. Gewoon iemand die makkelijk contact maakt en goed ligt bij mensen.
Ik eigenlijk ook. Sommige mensen zijn gewoon sociaal en/of makkelijk te benaderen. Krijg je vanzelf een versterkend effect dat meer mensen contact zoeken.
Als TO zelf erg sociaal onhandig is, kan hij diegene wel observeren. Misschien pikt hij dingen op. Maar over het algemeen zal je sociaal zijn wel moeten oefenen als het niet in je zit, dus het gewoon doen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:12
Vooral verwonder ik me denk ik over deze collega. Hoe hij het voor elkaar krijgt om in een paar maanden tijd met echt vrijwel elke collega een persoonlijk contact op te bouwen en over persoonlijke zaken te appen en super vriendschappelijk en joviaal om te gaan. Ik was de eerste maanden vooral bezig met inwerken en af en toe tijdens een lunchpauze met collega’s kletsen. Hij doet het zo snel en handig, daar wil ik denk ik wat van leren.
Wat jij hebt gedaan lijkt me een stuk normaler. De eerste maanden inwerken ipv popie jopie te zijn
Echt normaal vind ik het ook niet hoor, prive appen met al je collega's. Heeft die man verder geen leven? Ik zou dat niet willen

Blijf jezelf, iedereen zal je dan ook waarderen. Dat zeggen ze misschien niet, maar dat merk je vanzelf, en dan heb je gewoon een fijne werkomgeving
Van veel extreem prive gedoe komt vroeg of laat gezeik.
Je bent bescheidener en dat is een hele mooie eigenschap
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-07-2019 18:28
Je hebt appen en appen. Een appje met “ beterschap / gecondoleerd / gefeliciteerd met je jarige konijn “ is gewoon erg attent.
En gevatte mensen vind ik persoonlijker een stuk aangenamer dan de “ slome Sjakies “ .
Kwestie van smaak, ik vind iemand die bescheiden is veel prettiger dan iemand die continue grappig en gevat wil zijn :)
kadanz schreef:
18-07-2019 13:04
Die collega zit waarschijnlijk in een scheiding. Of heeft al twee ex vrouwen en het kwadraat aan kinderen. En gaat vreemd. Leer me dat soort types kennen. :-D
Dit ja!

Of van die joviale amicale popi jopi's waar je geen diepgaand gesprek mee kunt voeren.
Vaak raken andere personen zulke types ook wel zat na een tijdje.

Dus TO, echt niet iets om jaloers op te zijn!
DropItLikeASquat schreef:
18-07-2019 13:14
Gewoon jezelf zijn, iets forceren is echt niet aantrekkelijk.

En trouwens, iedereen heeft een voorkeur voor andere types mensen. Wees er maar zeker van dat er genoeg collega's zijn die hun gedacht over die kerel hebben.

Hij klinkt een beetje als de typische sales kerel binnen elk bedrijf, glad, veel bij de vrouwen gaan praten en leuk doen etc. Waar ik werk lopen er ook zo een aantal mannen rond. En heel eerlijk, achter hun rug om zijn de vrouwen veel minder positief dan in hun gezicht. Hoe vaak ik het al heb gezien dat zo'n man leuk gaat lopen doen bij de vrouwen, zij doen positief en lief in zijn gezicht en als hij hun rug keert en weg is rollen ze allemaal eens met hun ogen.

Zaken zijn niet altijd zoals ze lijken.
En dit ook ja!
DropItLikeASquat schreef:
18-07-2019 13:18
Dit is trouwens sterk af te raden! Ik val heel specifiek op alfa mannen, en een beta die zich alfa probeert te gedragen valt meestal heel snel door de mand en dat werkt gewoon niet voor een relatie. Je als beta proberen voor te doen als alfa is tijdsverspilling en levert je alleen maar miserie op. Wees gewoon jezelf, er zijn genoeg vrouwen die op beta mannen vallen.
Klopt, maar met wat simpel advies kun je wel dieper doordringen tot die betavrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien lijkt dat leuk als je nog niet zo heel lang in het werkend leven zit, maar het lijkt mij verschrikkelijk om zoveel en zulk intensief contact te hebben met collega's.
Ik heb hele leuke collega's , maar zoveel contact wil ik echt niet, wat een tijd gaat daar in zitten.. En nog maar niet te spreken over situaties die in de toekomst kunnen ontstaan (zoals geroddel, conflicten, functioneringsproblemen) en de verwachtingen die je collega's dan van je kunnen hebben door het leuke/open contact.
thanks but no thanks!
Ik ben ook iemand die snel en makkelijk contact maakt, en op één of andere manier willen (nieuwe) mensen altijd graag met me afspreken of me privé leren kennen.
Ik stel me dus nu juist vaak ietsje terughoudender op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven