Minder sociaal en ‘populair’ dan andere mannelijke colle

17-07-2019 18:00 86 berichten
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje werk in een bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb. Het is een vrij vrouwelijk werkveld en vrouwelijk bedrijf. Van de 100zoveel medewerkers zijn er ongeveer 10 mannelijk. Ik werk met 1 man in een afdeling waar voornamelijk vrouwen werken. Nu heb ik dus 1 andere mannelijke collega die er ongeveer net zo lang werkt als ik, en ik bewonder hem om de manier waarop hij zich handhaaft in het bedrijf. Ik vind het erg leuk om met veel vrouwen te werken, maar ben het nog niet zo gewend. Ik stel mij volgens mij open op, klets met de vrouwen en kan het goed met ze vinden. We zijn bevriend op sociaal media en ook wel betrokken bij elkaar privézaken en praten daar ook over, maar het gaat dan niet ontzettend diep. Meer over de vakantieplannen, welke kinderen geslaagd zijn voor hun examen etc. Over het contact met de collega’s heb ik niks te klagen dus en heb een leuke klik met ze! Maar als ik naar mijn andere mannelijke collega kijk, dan word ik een beetje onzeker.. In vergelijking met hem voel ik me saai, afstandelijk en gesloten. Hij is namelijk heel erg goed en sociaal met deze vrouwen. Hij maakt veel grappen met ze, is de gangmaker, zijn posts worden altijd massaal geliket door de collega’s en hij appt ook met veel van deze vrouwen. Over van alles. Privézaken, grappen, het werk. Hij is erg joviaal, spontaan en open. En ik ben dat gewoon wat minder.
Ik zou erg graag van hem leren, want zo te zien werkt zijn opstelling goed. Maar ik weet ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen.
Daarom een vraag aan de vrouwen hier: wat waarderen jullie in een mannelijke collega? Wat zijn eigenschappen die jullie graag terugzien in een (mannelijke) collega. Wanneer wordt het te joviaal?
Ps: de andere mannen lijken in hun gedrag en de relaties tot de vrouwelijke collega’s meer op mij (iets afstandelijker). Bij de mannen is deze mannelijke collega ook wel heel sociaal, maar net iets minder.
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 18:03
12.92% gewijzigd
kadanz schreef:
18-07-2019 08:22
Je collega is gewoon een alfa mannetje en dat trekt bepaalde vrouwen aan.
Jij bent een beta mannetje en ook jij zal vrouwen aantrekken, maar niet zoals de alfa man.

Er zijn websites voor beta mannen waarbij je kunt leren om je als een alfa man te gedragen. Hoewel leerzaam, moet je je afvragen wat je ermee bereikt. Je zult jezelf niet zijn, als het al werkt.

Zolang je niet op incel-achtoge websites terecht komt: good luck!
Dit klinkt helemaal niet als een alfa man, maar meer als type gladjakker. Ik ben wel meer van een man die sterk in zijn schoenen staat, maar allergisch voor type gladjakker. Trek gewoon je eigen plan en spiegel je niet aan zo’n type.
[quote=Mistermark81 post_id=30165768 time=1563379975 user_id=346960]
Vooral verwonder ik me denk ik over deze collega. Hoe hij het voor elkaar krijgt om in een paar maanden tijd met echt vrijwel elke collega een persoonlijk contact op te bouwen en over persoonlijke zaken te appen en super vriendschappelijk en joviaal om te gaan. Ik was de eerste maanden vooral bezig met inwerken en af en toe tijdens een lunchpauze met collega’s kletsen. Hij doet het zo snel en handig, daar wil ik denk ik wat van leren

Voel je je nu dan eenzaam dat je daar behoefte aan hebt?
Ik moet er niet aan denken om de hele tijd met collega’s over persoonlijke zaken te gaan appen. Alsjeblieft niet zeg. Genoeg mensen in mijn privé omgeving om mee om te gaan
Zonder de 77 reacties gelezen te hebben, waarom wil je als die ene man zijn, TO?
Je schrijft dat je het goed hebt op je werk, koester dat in plaats van een mislukte kopie van een ander te worden.
Klinkt als aardige, sociale collega. En nu? Wil jij ook persoonlijk contact met al je collega's? Zoek je een relatie? Waarom wil je zo zijn als je collega?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je graag van hem wil leren? Maar wat dan? Wat moet al dat prive geapp opleveren...met welk doel zit je op je werk?

Ik borrel ook 1x per maand met collega's, we hebben een app groep waar ik 3x per week in kijk. In nood mag iemand mij ook prive appen en ik help altijd graag bij een lastige casus...maar verder?

Mijn werk is niet 1 groot single feest van Parship . Het zijn klussen die moeten worden opgelost en het is fijn dat het buiten werk ook gezellig is.

Wat zou jij dan nog meer willen en waarom?
Of ben je verliefd op een collega en ben jij jaloers dat hij daar prive contact mee heeft?

Ik heb je topics gelezen ik krijg toch de indruk dat je heel graag populair wil zijn omdat je erg onzeker bent...maar je zit niet op 3 Mavo....het gaat om je werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-07-2019 13:04
Die collega zit waarschijnlijk in een scheiding. Of heeft al twee ex vrouwen en het kwadraat aan kinderen. En gaat vreemd. Leer me dat soort types kennen. :-D
Waarschijnlijk zijn ze er erg goed in om vrouwen voor zich te winnen en zelfs een beetje verliefd op ze laten worden.
Ordinaire players maar dan op de werkvloer.
.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-07-2019 07:17
Hè? Zijn collega’s die onderling appen dan zo bijzonder? Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit normale gesprekken kunt opmaken dat mensen met elkaar appen.

Hier op Viva vindt iedereen deze man een vervelende popie jopie aandachttrekker die gewoon zijn werk moet doen. Mij lijkt het gewoon een gezellige, geïnteresseerde collega waar je mee kunt lachen. Ik zit liever liever op werk met leuke mensen dan met plichtsgetrouwe robots.
Ik ga er van uit, wanneer ik over persoonlijke dingen app met een collega, dat daar nadien niet uitgebreid wordt over gesproken op de werkvloer.

Dus iedereen is ofwel erg extravert, joviaal en een aandachtstrekker of een saaie robot? Daar zit niets tussenin? Dan ben ik nog unieker dan ik dacht.
glitglam schreef:
18-07-2019 13:43
Misschien lijkt dat leuk als je nog niet zo heel lang in het werkend leven zit, maar het lijkt mij verschrikkelijk om zoveel en zulk intensief contact te hebben met collega's.
Ja, dat lijkt mij ook wel. Hij liever dan ik, zou ik denken.
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:00

Daarom een vraag aan de vrouwen hier: wat waarderen jullie in een mannelijke collega? Wat zijn eigenschappen die jullie graag terugzien in een (mannelijke) collega. Wanneer wordt het te joviaal?
Ps: de andere mannen lijken in hun gedrag en de relaties tot de vrouwelijke collega’s meer op mij (iets afstandelijker). Bij de mannen is deze mannelijke collega ook wel heel sociaal, maar net iets minder.
Dat hij zichzelf is. Wanneer hij een rol speelt, zoals jij graag zou willen, merk ik dat direct en vind ik dat enorm onaantrekkelijk gedrag.
Dus wat ik graag zie is echtheid en jezelf zijn. En liever dus iemand die wat minder aanwezig is, als dat zijn karakter is.
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-07-2019 20:42
Dat hij zichzelf is. Wanneer hij een rol speelt, zoals jij graag zou willen, merk ik dat direct en vind ik dat enorm onaantrekkelijk gedrag.
Dus wat ik graag zie is echtheid en jezelf zijn. En liever dus iemand die wat minder aanwezig is, als dat zijn karakter is.
Ik vind ook mensen die lekker zichzelf zijn het prettigst.
Attraverso schreef:
18-07-2019 16:50
Ik ga er van uit, wanneer ik over persoonlijke dingen app met een collega, dat daar nadien niet uitgebreid wordt over gesproken op de werkvloer.

Dus iedereen is ofwel erg extravert, joviaal en een aandachtstrekker of een saaie robot? Daar zit niets tussenin? Dan ben ik nog unieker dan ik dacht.
Oh, bij ons zouden dingen prima ter sprake kunnen komen. Vandaag appte er nog iemand een foto naar een collega van vakantie, en dat kregen wij ook te zien, want het sloeg op iets waar we het bij de lunch over hadden gehad.

Of iemand is later en heeft een collega geappt dat ‘ie even met kind naar de tandarts is ofzo.

Dat soort dingen waaruit je op kunt maken dat mensen blijkbaar onderling appen.

En waar iedereen meteen het player type vandaan haalt begrijp ik ook niet. De man die bij ons op werk het meeste contact heeft met iedereen en ook met veel vrouwen is juist een ontzettend zachtaardige goedzak. Stereotype nerd maar heel sociaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven