Moe van mezelf / relatiebreuk

04-03-2021 12:44 44 berichten
Hoi allemaal,

Ik denk dat ik dit topic vooral aanmaak om het van me af te kunnen schrijven. Maar tips zullen zeker gewaardeerd worden!

Ik ga momenteel door een relatiebreuk waar ik zelf een punt achter heb gezet. Echter heb ik er niet een punt achter gezet omdat ik niet meer van hem hou, maar omdat ik niet langer van zijn gedrag gediend was.

Ik zal een korte situatieschets proberen te maken.
Voor deze man durfde ik mij open te stellen (iets wat ik normaal heel moeilijk vind). Ik voelde mij goed en vertrouwde hem. Hij was lief en zei wel echt een toekomst met mij te zien. Ik werd verliefd en ik denk daardoor ook blind.

Het is zo dat ik eigenlijk altijd zijn kant op ging, hij kwam bijna nooit naar mij. En vaak als we dan bij mij afspraken, zei hij me een dag van te voren af met een vage reden. Vaak redenen in de vorm met dat hij zich niet lekker voelt. Dat kan natuurlijk een paar keer gebeuren maar toen het een patroon leek te worden werd ik dan boos en verdrietig.

Wat dat betreft voelde ik me ook geen prioriteit. We spraken bijna nooit meer in het weekend af, hij zat dan helemaal volgepland. Ook dit moet kunnen...maar wekelijks met familieleden volgepland zitten die je ook al de hele week ziet, vind ik persoonlijk raar dat je daar dan geen tijd voor inplant om met je vriendin tijd te kunnen doorbrengen. En als we dan in het weekend afspraken, bleek het uiteindelijk in een soort tijdslot te zijn (wat hij overigens nooit van te voren zei) dus dan kwam ik bijvoorbeeld vrijdagavond bij hem, met het idee dat we zaterdag ook de hele dag met elkaar zouden zijn, dat hadden we namelijk besproken. Dan kreeg ik, vaak als we in bed lagen, de melding dat hij wel zaterdag begin van de dag bepaalde afspraken had. Hier gold weer hetzelfde dat ik dacht, oke kan gebeuren, maar ook hier kwam een patroon in.

Dit heb ik dan ook uiteraard meerdere keren bespreekbaar gemaakt. Ik heb kenbaar gemaakt dat ik het niet leuk vind hoe de relatie op deze manier ging (we zagen elkaar door zijn afzeggingen óf volgeplande weekenden soms 2 of 3 weken niet!). Ik heb aangegeven dat ik me prioriteit wil voelen, dat ik wil merken dat hij graag tijd met mij wilt doorbrengen (en niet in een tijdslot) en hij zich aan afspraken houdt. Hij zei het met mij eens te zijn en dat het nooit zijn bedoeling was van hem dat het zo voor mij zou zijn en ik me zo zou voelen. Hij gaf aan dat hij vaak vergeet dat hij bepaalde afspraken heeft en daardoor dubbele afspraken maakt, en hier zou hij op letten. Daarnaast hadden we afgesproken dat als het wel zou gebeuren dat een afspraak niet doorging, we zouden bellen. Want zijn afzeggingen gingen altijd via de app.

Was naar mijn idee dus een goed gesprek geweest. Nog geen week later gebeurde hetzelfde...hij zou naar mij komen, zei af en sloot me dit keer zelfs volledig buiten in het waarom en wilde niet bellen. Ik was woest...en heb hem duidelijk gemaakt dat hij niet zo met mij hoeft om te gaan en uiteindelijk heb ik er een punt achter gezet.

Hij gaf een week later aan spijt te hebben en verder te willen gaan waar we gebleven waren. Ik heb hem toen gezegd dat, indien hij dat echt wilt, hij weet waar mijn huis woont en ik hem wel voor mijn deur zou zien staan (doe maar moeite dacht ik). Jullie raden het al..die moeite is nooit gekomen, zó graag wilt hij het dan vast niet.

Vorige week appte hij weer met hetzelfde verhaal, hij wilt het proberen, denkt dat hij er aan kan werken om meer tijd vrij te maken en ziet een toekomst met mij. En ondanks dat mijn gevoel voor hem niet weg is, heb ik hem gezegd dat hij genoeg tijd heeft gehad om dat aan mij te bewijzen en hij mij met rust moet laten.

Dit heeft hij ook gedaan en hij heeft mijn nummer ook verwijderd. En ik weet gewoon dat ik beter af ben zonder hem, toch mis ik hem ontzettend. En heb ik steeds het idee, wat als ik hem wel weer die kans had gegeven...Ik heb zelfs de (egoïstische) gedachte, waarom heeft hij mij niet nog een keer geappt?! Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op...

Sorry het is toch een erg lang verhaal geworden waarbij ik niet eens alles vermeld heb :rolling:

In ieder geval wil zo snel mogelijk van dat rotgevoel en die gedachtes af, heelllpp. :(
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Hier ook een relatie beëindigd niet omdat de liefde niet klopte, maar omdat haar mentaliteit niet okay was. Ik heb er nog last van, tijd kost alles op zegt men.
Alle reacties Link kopieren
Hij had geen relatie met je hoor.
Je was zijn makkelijke neukertje op afroep.
Afkappen, blokkeren en verder.
En hiervan leren.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt. Natuurlijk is het even kut, maar dit was hem gewoon niet. Super sterk van je dat je er een punt achter gezet hebt terwijl je toch nog gek op hem was/bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij verstandig! Niet trekken aan een dood paard en je grenzen bewaken.
Stom he, dat je emoties je voor de gek proberen te houden.
Sterkte, je was alleen nog maar ongelukkiger geworden met deze man(?). Dit zou niet veranderen, zoals je verstand al in de gaten had.
Nu treuren om het verloren gaan van een mooie illusie. Maar dat treuren is tijdelijk!
Heel verstandig en sterk van je.

If you’re not a priority, don’t be an option!

Sterkte, liefdesverdriet sucks.
LaCasa schreef:
04-03-2021 12:53
Herkenbaar. Hier ook een relatie beëindigd niet omdat de liefde niet klopte, maar omdat haar mentaliteit niet okay was. Ik heb er nog last van, tijd kost alles op zegt men.
Oow wat naar zeg! Hoe lang duurt dit nu al bij jou dan? Hopelijk is die tijd snel gedaan en voelen we ons weer helemaal top!
Ladida1981 schreef:
04-03-2021 13:06
Het klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt. Natuurlijk is het even kut, maar dit was hem gewoon niet. Super sterk van je dat je er een punt achter gezet hebt terwijl je toch nog gek op hem was/bent.
Dank voor je woorden! Die doen me goed! Ben inderdaad nog steeds gek op hem, hopelijk stopt dat snel
parbleumondieu schreef:
04-03-2021 13:09
Wat ben jij verstandig! Niet trekken aan een dood paard en je grenzen bewaken.
Stom he, dat je emoties je voor de gek proberen te houden.
Sterkte, je was alleen nog maar ongelukkiger geworden met deze man(?). Dit zou niet veranderen, zoals je verstand al in de gaten had.
Nu treuren om het verloren gaan van een mooie illusie. Maar dat treuren is tijdelijk!
Dank je voor je reactie! Inderdaad, dat is wat ik letterlijk tegen hem gezegd heb, dat er aan een dood paard niet te trekken valt.
Hopelijk komen het gevoel en verstand snel op 1 lijn te zitten haha!
Hoe weet je nou dat hij jouw nummer gewist heeft?

Verder: meis, dit was maar een relatie van jouw kant.. hij wilde enkel seks lijkt het.
En dat is super egoïstisch en oneerlijk van hem want hij wist dat jij meer wilde. Dus zo'n aanwinst was het niet. ;)

Komt goed, echt! Je bent beter af nu je een echt leuk iemand kunt tegenkomen :thumbsup:
loisnvt schreef:
04-03-2021 13:25
Heel verstandig en sterk van je.

If you’re not a priority, don’t be an option!

Sterkte, liefdesverdriet sucks.
Bedankt voor je reactie! En inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens, nu mijn gevoel nog even overtuigen :)
Alle reacties Link kopieren
Dit was een treurig geval. Lekker loslaten!
Hoe wil je in de toekomst hierop bouwen? En dan denk ik nog niet eens aan kinderen ofzo...
Zoek een kerel die jou wel de moeite en tijd waard vindt!!!
AgirlnamedSue schreef:
04-03-2021 13:35
Hoe weet je nou dat hij jouw nummer gewist heeft?

Verder: meis, dit was maar een relatie van jouw kant.. hij wilde enkel seks lijkt het.
En dat is super egoïstisch en oneerlijk van hem want hij wist dat jij meer wilde. Dus zo'n aanwinst was het niet. ;)

Komt goed, echt! Je bent beter af nu je een echt leuk iemand kunt tegenkomen :thumbsup:
Hij heeft gezegd dat hij mijn nummer dan ging verwijderen, daarna zag ik zijn profielfoto niet meer. Heb zijn nummer overigens ook verwijderd :)

Dank voor je lieve woorden!
WholeLottaLove schreef:
04-03-2021 13:36
Dit was een treurig geval. Lekker loslaten!
Hoe wil je in de toekomst hierop bouwen? En dan denk ik nog niet eens aan kinderen ofzo...
Zoek een kerel die jou wel de moeite en tijd waard vindt!!!
Ja daar heb je helemaal gelijk in! Daar zou ik niet op kunnen bouwen ben ik bang.
Bedankt voor je woorden! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Klote hè, dat je gek blijft op iemand die helemaal niet leuk met je omgaat :'-(
beetjegek schreef:
04-03-2021 13:58
Klote hè, dat je gek blijft op iemand die helemaal niet leuk met je omgaat :'-(
Ja zeker! En dat je gedachten met je aan de haal gaan wb vragen of je wel het juiste bent gedaan enzo. Terwijl je heus weet dat je de juiste keuze maakt! Ineens idealiseer je de leuke momenten ofzo :frusty:
Dit klinkt eerder als een scharrel dan een relatie. Ik heb dit ook meegemaakt, ook met die tijdslots die ik pas te horen kreeg als ik er al was. Het voelde alsof hij zeker wilde weten dat ik er niet te lang zou zijn en hij dus van me af wilde. De jouwe deed ook geen moeite. Hij wilde gewoon de zekerheid van seks en gezelligheid wanneer hij dit wilde. Goede keuze om te stoppen! Je bent beter af zo en je eigenwaarde blijft overeind doordat je er zelf mee stopte.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je de juiste keuze hebt gemaakt. Wat een idioot.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat er meer aan de hand is als ie altijd bij familie zat en/of afspraken cancelde omdat meneer zich niet lekker voelde. Misschien moest ie wel verantwoording afleggen aan zijn echte vriendin, al dan niet samenwonend, en ging dat niet van een leien dakje ofzo. Zo maak je inderdaad dubbele afspraken.

Bizar verhaal, maar goed dat je er van af ben!
daley71 wijzigde dit bericht op 04-03-2021 14:36
5.78% gewijzigd
Geef het tijd. Jullie hadden het vast heel leuk, maar daarbuiten knaagde het. Daar ben je nu mooi vanaf. Je zult merken dat als je geen contact meer hebt, je er vrij snel overheen bent. Omdat hij emotioneel niet investeerde zal de verbinding er niet heel erg geweest zijn. Scheelt enorm in het afkicken.
Snoetje87 schreef:
04-03-2021 13:37
Hij heeft gezegd dat hij mijn nummer dan ging verwijderen, daarna zag ik zijn profielfoto niet meer. Heb zijn nummer overigens ook verwijderd :)

Dank voor je lieve woorden!


Dan vind ik hem een nog grotere hork.
En dat ga je de komende tijd steeds beter inzien dus het komt goed. Echt!
Zolang het op zijn manier ging, was hij blij. Met woorden wist hij je nog aan hem te binden maar zijn acties bewezen desinteresse in jou. Je had een eenzijdige relatie en dat besef heb je nu.
Alle reacties Link kopieren
Sterk dat je dit kordaat hebt beëindigd. Met deze ingesteldheid kan je alleen maar gelukkig worden! :hug:
Metallover schreef:
04-03-2021 12:58
Hij had geen relatie met je hoor.
Je was zijn makkelijke neukertje op afroep.
Afkappen, blokkeren en verder.
En hiervan leren.
Hier heb ik zeker een les uit gehaald ja! :frusty:
Julus schreef:
04-03-2021 14:31
Dit klinkt eerder als een scharrel dan een relatie. Ik heb dit ook meegemaakt, ook met die tijdslots die ik pas te horen kreeg als ik er al was. Het voelde alsof hij zeker wilde weten dat ik er niet te lang zou zijn en hij dus van me af wilde. De jouwe deed ook geen moeite. Hij wilde gewoon de zekerheid van seks en gezelligheid wanneer hij dit wilde. Goede keuze om te stoppen! Je bent beter af zo en je eigenwaarde blijft overeind doordat je er zelf mee stopte.
Bedankt Julus!
O wat naar dat jij eenzelfde situatie hebt meegemaakt. Hoe is dat bij jou afgelopen? Ook qua de nasleep van het gevoel etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven