Moeder van vriendin in het ziekenhuis

22-01-2021 10:30 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Hoe zouden jullie hier mee om gaan? De moeder van een goede vriendin ligt in het ziekenhuis, moet ook nog wel een tijdje blijven. Hoogst waarschijnlijk gaat het allemaal goed maar het is toch wel spannend.
Ik ben nu twee nachten bij haar geweest zodat ze niet alleen thuis is (ze woont samen met haar moeder). Vind dit prima en fijn om voor haar te kunnen doen. Maar ergens wil ik nu toch wel weer graag zelf even naar huis, gewoon weer even op je eigen plek zijn. Alleen ik voel me zo ontzettend schuldig om weg te gaan en haar alleen te laten. Ik heb al wel aangeboden dat ik evt. volgende week weer een paar dagen wil langs komen.
Wat vinden jullie? Blijven of zelf ook weer even een paar dagen naar huis gaan?
Alle reacties Link kopieren
Moeten je niet werken? Andere voor die tijd even een aantal uur naar je eigen huis gaan en savonds terugkomen?
Alle reacties Link kopieren
Naar huis gaan. Het komt toch goed?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is die vriendin? Zijn er nog andere steunende mensen? Is het een gewone vriendin of jou partner? Hoe is haar toestand?

Op zich zou je gewoon paar dagen naar huis moeten kunnen als je dat wilt. Als het met haar heel slecht gaat zou ik kijken of iemand anders bij haar kan zijn of haar mee nemen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer dus is volledig thuis nu. Helaas woon ik niet dichtbij, met ov bijna 2 uur.
Hoe oud zijn jullie?

Ik zou, zeker als er geen spoed meer is, gewoon thuis gaan slapen.
En hoezo schuldig? Jij hebt je eigen leven wat doorgaat. Is het niet meer levensbedreigend, zou ik weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een vriendin, wel een hele goede vriendin overigens. Ik denk dat ze het wel redt alleen, ze heeft het er natuurlijk wel moeilijk mee maar dat is logisch. Qua leeftijd, we zijn beide halverwege 20.
Alle reacties Link kopieren
_mikie schreef:
22-01-2021 10:34
Het is gewoon een vriendin, wel een hele goede vriendin overigens. Ik denk dat ze het wel redt alleen, ze heeft het er natuurlijk wel moeilijk mee maar dat is logisch. Qua leeftijd, we zijn beide halverwege 20.
Dan kun je nu prima weer naar huis. Vriendin zal toch vaak bij moeder in het ziekenhuis willen zijn lijkt me. En met 25 zou je al zelfstandig moeten kunnen zijn. Of is er iets aan haar waardoor dat niet zo is of kan? Mentaal, qua intelligentie of fysiek?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Vind nogal overdreven. Helemaal als jij je schuldig gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
Je overweegt serieus om 24/7 bij haar te blijven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zegt vriendin dat jij moet blijven?
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je bij haar logeert, maar je moet ook om jezelf denken .
Alle reacties Link kopieren
Hahah, ja ik ben hier al 2.5 dag. Maar blijkbaar is het dus allemaal wel een beetje te veel? Het is wel een nadeel dat we niet dichtbij bij elkaar wonen dus ik niet makkelijk even een uurtje langs kan komen oid .
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
22-01-2021 10:40
zegt vriendin dat jij moet blijven?
Ze zegt dat ik gerust mag blijven en het fijn vind maar ze ook snapt als ik weer weg wil
Ik zou mij niet schuldig voelen als ik nu naar huis zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Halverwege de 20 moet iemand echt prima in staat zijn alleen thuis te slapen. Ga gewoon naar huis.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
_mikie schreef:
22-01-2021 10:41
Hahah, ja ik ben hier al 2.5 dag. Maar blijkbaar is het dus allemaal wel een beetje te veel? Het is wel een nadeel dat we niet dichtbij bij elkaar wonen dus ik niet makkelijk even een uurtje langs kan komen oid .
Zeker een beetje veel.
Als je vriendin gewoon normaal IQ heeft, psychisch in orde en ook fysiek, dan kan ze dit gewoon zonder mensen in huis doen.
Is ze nog nooit alleen geweest in huis, zonder haar moeder? Lijkt me een prima les voor haar om zich los te weken van haar moeder. Ze is inmiddels halverwege de 20. Tijd om op eigen benen te staan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat er natuurlijk ook meer om dat ze zich zorgen maakt, dus alleen voelt dus dat je er daarom voor iemand wil zijn. Niet perse omdat ze niet voor zich zelf kan zorgen oid
_mikie schreef:
22-01-2021 10:45
Maar het gaat er natuurlijk ook meer om dat ze zich zorgen maakt, dus alleen voelt dus dat je er daarom voor iemand wil zijn. Niet perse omdat ze niet voor zich zelf kan zorgen oid
Ja maar je kan er ook voor iemand zijn zonder dat je constant fysiek aanwezig bent.
Alle reacties Link kopieren
_mikie schreef:
22-01-2021 10:45
Maar het gaat er natuurlijk ook meer om dat ze zich zorgen maakt, dus alleen voelt dus dat je er daarom voor iemand wil zijn. Niet perse omdat ze niet voor zich zelf kan zorgen oid
Dan kun je ook even facetimen. Daarvoor heb je niet iemand 24/7 bij je in de buurt nodig. Zeker niet als het niet levensbedreigend is.

Jij kan gewoon naar huis.
Zij kan gewoon haar dag starten met opstaan, eten, douchen en nog even werken/studeren en dan in de middag naar haar moeder. In de avond weer eten, ontspannen en naar behoefte kan ze mensen bellen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Heel lief dat je haar wilt steunen, maar zorg dat je daarin niet doorslaat.
Zorg dat alles in verhouding blijft.
Het lijkt nogal wat, zeker als je jong bent. Maar er komen nog veel meer nare situaties zoals deze of erger als je ouder word en ga je dan ook dagen/weken bij iemand in huis zitten?

Is mooi hoor als je daar zin en tijd voor hebt maar helemaal niet raar als je dat niet hebt. En al helemaal niets om schuldig over te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor alle reacties. Ik denk dat ik eind van de dag naar huis ga :)
Ik heb hier wel alle vrijheid om gewoon aan mijn studie te werken, dus dat is heel fijn. Maar toch ben je stukken minder productief dan wanneer je gewoon thuis bent. En dat is wel lastig omdat er een deadline aankomt. Maar ik vind het dan opeens zo oneerlijk voelen dat ik me nu bezig houdt met een deadline van mijn studie, terwijl zij totaal veel ergere dingen aan haar hoofd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij vind ik de ernst van de situatie ook moeilijk in schatten, het schijnt wel een vrij heavy operatie te zijn maar ik heb ook wel genoeg vertrouwen in de zorg van tegenwoordig dat het wel goed komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven