Moeite met afscheid nemen vriend

17-02-2017 16:56 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Zoals de titel al zegt heb ik moeite met afscheid nemen van mijn vriend. Hij is bijvoorbeeld net weg voor een seminar in Duitsland. Het is maar voor een nachtje, maar toch heb ik er moeite mee. Onder andere omdat ik hem mis, maar ook omdat ik bang ben dat er iets gebeurt (een ongeluk o.i.d.).



Dit had ik een paar maanden geleden ook toen hij 3 weken weg was.



Hebben meer mensen hier last van? Is het normaal dat ik me zo voel?



I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:32:

[...]





Nee, de kroeg in (sinds eeeeeeuwen) met een paar oud-collega's Aah oke haha, nja we slaan onszelf erdoorheen
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Wauw, een hele nacht nog wel........ grow up!
Alle reacties Link kopieren
Ai heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben zelf ook extreem bang als mijn vriend weg is en kan mezelf helemaal gek maken met mijn gepieker. Mezelf voorhouden dat er de vorige keren ook niets is gebeurd en dat het alleen in mijn hoofd is helpt vaak wel. Ik probeer hem er zo min mogelijk mee lastig te vallen.
.
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:29:

[...]





Dat is fijn!

Kleine troost, ik ben vanavond ook alleen en heb besloten de zapkast te mishandelen of anders te gaan forummen. Voor je het weet is ie er weer! Ik ben ook alleen vanavond
quote:loempiadawg schreef op 17 februari 2017 @ 17:34:

[...]





Aah oke haha, nja we slaan onszelf erdoorheen



Tuurlijk! Kroeg, Duitsland.....who cares? 't Is maar 1 nachtje, 1-tje maar! Doen we gewoon, hah!



Maar zonder gekheid, laat je niet gek maken door je eigen gedachten. Geniet van een avondje doen waar je zin in hebt en morgen mag je 'm weer platzoenen, oké!
Ben ik dan de enige die het soms fijn vind als de partner er niet is?
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:40:

[...]





Ik ben ook alleen vanavond







TO, ik ken Tass als iemand die knetter is van haar aanstaande, en ook zij gaat dit gewoon doen. Niet van harte misschien, maar met hetzelfde gevoel als wij; komop! geen probleem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:41:

Ben ik dan de enige die het soms fijn vind als de partner er niet is?Als hij eenmaal weg is dan vind ik een avondje alleen wel fijn. Het is bij mij vooral het afscheid nemen en later mijn eigen gedachtes dat hem iets overkomt. heel kinderachtig waarschijnlijk
.
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:44:

[...]









TO, ik ken Tass als iemand die knetter is van haar aanstaande, en ook zij gaat dit gewoon doen. Niet van harte misschien, maar met hetzelfde gevoel als wij; komop! geen probleem!







Tegenwoordig ben ik blij als ik een avondje alleen ben
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:41:

Ben ik dan de enige die het soms fijn vind als de partner er niet is?Nee hoor, je bent niet de enige. Ik "ken" jou ook als iemand die graag de controle heeft zeg maar, dus ik snap dat je zelf soms verbaasd bent dat je eigenlijk gewoon eens lekker alleen wil zijn, maar je dan toch wat zorgen maakt (snap je me een beetje want best dubbel).
quote:boerinneke schreef op 17 februari 2017 @ 17:45:

[...]



Als hij eenmaal weg is dan vind ik een avondje alleen wel fijn. Het is bij mij vooral het afscheid nemen en later mijn eigen gedachtes dat hem iets overkomt. heel kinderachtig waarschijnlijk Nou, nee dus, niet kinderachtig wat mij betreft (ik ben 48! en al 30 jaar bij dezelfde man, en toch blijf ik me zorgen maken).
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:47:

[...]





Nee hoor, je bent niet de enige. Ik "ken" jou ook als iemand die graag de controle heeft zeg maar, dus ik snap dat je zelf soms verbaasd bent dat je eigenlijk gewoon eens lekker alleen wil zijn, maar je dan toch wat zorgen maakt (snap je me een beetje want best dubbel).Jazeker snap ik het. Tegewoordig laat ik de controle drang op sommige gebieden los
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:45:

[...]









Tegenwoordig ben ik blij als ik een avondje alleen ben Hahahahhaha! Precies! Het is gewoon bijna wennen!
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:49:

[...]





Jazeker snap ik het. Tegewoordig laar ik de controle drang om sommige gebieden los Fijn om te lezen joh!
Als je je vriendinnen uitnodigt vanavond dan gaat de tijd sneller en hoef je je vriend niet te missen.
Alle reacties Link kopieren
Heyhey,



Ik weet precies welke onrust je bedoeld.

Mijn man werkt om de week snachts en moet ook regelmatig naar het buitenland voor een paar dagen.

Maak me dan ook druk om alles en niets.



Dat je je zorgen maakt is lief uiteraard maar probeer dat niet te doen als hij op dat moment daar geen reden toe heeft gegeven.

Ik begrijp ook dat je dat knopje niet zomaar om kan zetten.

Maar als er iets aan de hand is, ben jij toch de eerste die het weet.

Misschien heel zwart wit van me...bedoel het goed



Genoeg om handen hebben en genoeg aanspraak doet wonderen.



De eerste 3 jaar ook erg moeilijk mee gehad maar voelde me daardoor ellendig en wilde dat gevoel niet meer.

X
Alle reacties Link kopieren
Zorgen maken in de zin van als er iets gebeurt is zonde van je gevoel en tijd. Probeer positief te zijn. Het is maar 1 nachtje bedenk wat je bijvoorbeeld hoe je je avond door brengt zonder er teveel bij stil te staan. Uitgaan met vrienden of lekker bijkletsen met familie of vrienden. Afleiding helpt je gewoon de dag door.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook. Al heel mijn leven ook. Als kind zijnde was ik bang dat er iets onderweg gebeurde met mijn moeder als ze ging werken bijvoorbeeld. Vaak kwam dat omdat ik ergens geen grip op had bleek later (therapie gehad voor wat anders waarbij het aan bod kwam) . nu als mijn vriend later thuis is slik ik nog steeds even de rare gedachten weg. Maar ik kan het wel relativeren en naast me neer leggen. Jij ziet in dat dit een overdreven reactie is dus je relativeert in principe achteraf. Misschien moet dat stukje nog een beetje groeien en heb je er later ook niet zoveel last meer van. Ik was overigens vroeger een beetje een bang, onzeker meisje. Ik zie dat wel als 1 van de redenen dat ik ook angst had met weggaan van geliefden.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn manneke in het buitenland zat, deden we elke avond voor het slapen even Skypen, dat heeft voor mij veel rust gebracht
Ik herken het wel hoor. Ik maak mij ook altijd zorgen en ben altijd blij als hij weer veilig thuis is.



Mijn man is nu ook een nachtje weg.
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:41:

Ben ik dan de enige die het soms fijn vind als de partner er niet is?Nee hoor, ik vind het soms ook fijn. Lekker me eigen dingetje doen heerlijk!
quote:karzou schreef op 17 februari 2017 @ 17:22:

Ik herken het wel hoor.. Heel irritant. Probeer voor jezelf in te zien dat het irrationeel is en je gedachten te verzetten! Weet je vriend ervan en is hij bereid er een beetje rekening mee te houden? (Alsin bv. een berichtje wanneer hij is gearriveerd)

Maak je het hiermee niet alleen maar groter? Eigenlijk zeg je hiermee dat wat je voelt niet goed is, irrationeel. Je veroordeeld een deel van jezelf waardoor de situatie alleen maar groeit in mijn beleving.



Accepteer dat je je zo voelt en wees lief voor jezelf, je bent een mens en je ervaart dit. Accepteer de gedachten erover en laat het los, geef het geen bestaansrecht door jezelf vast te klampen aan de gedachte en daarmee het gevoel.

Steeds bewust worden van de gedachten die je hebt, om jezelf lachen dat die gedachte er is. Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf: dank je wel dat je zo bezorgd bent, dat vind ik lief van je maar is nu niet nodig.

Zoiets en zoek dan afleiding in iets,



Klinkt zweverig misschien, maar mij helpt het. Weliswaar bij hele andere dingen, vaak piekeren wat ik daarmee heel snel doorbreek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:40:

[...]





Tuurlijk! Kroeg, Duitsland.....who cares? 't Is maar 1 nachtje, 1-tje maar! Doen we gewoon, hah!



Maar zonder gekheid, laat je niet gek maken door je eigen gedachten. Geniet van een avondje doen waar je zin in hebt en morgen mag je 'm weer platzoenen, oké!Yes! Dankje
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
quote:Ttass30 schreef op 17 februari 2017 @ 17:41:

Ben ik dan de enige die het soms fijn vind als de partner er niet is?

Nee, maar dat is iets heel anders.

Ik kan me goed vermaken als hij er niet is, en dan toch op een gegeven moment naar alle ambulances gaan luisteren. Het is net als piekeren, kan ook uit schijnbaar het niets opkomen, je hebt er niet echt controle over.
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 17 februari 2017 @ 18:39:

[...]



Nee, maar dat is iets heel anders.

Ik kan me goed vermaken als hij er niet is, en dan toch op een gegeven moment naar alle ambulances gaan luisteren. Het is net als piekeren, kan ook uit schijnbaar het niets opkomen, je hebt er niet echt controle over.Ja precies dit.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven