Moeite met begin relatie

11-09-2017 14:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd gedate met een enorm leuke jongen, hier afgelopen weekend het "wat zijn we" gesprek mee gestart waar uit kwam dat we dus een stelletje zijn, hoera !!

Enkel is dit geen hoera voor mij.. Toen wij aan het daten waren was ik erg laid-back, erg "chill" naar hem toe en het boeide me eigenlijk niet heel erg wanneer ik hem weer zou zien "want misschien word het toch niks" , dus ik hield veilig afstand van de binding.

Nu we dus officieel samen zijn ben ik veranderd in een controlefreak, ik wil weten wanneer ik hem weer zie, of we samen slapen, hoe het gaat, wat hij aan het doen is.. Maar krijg hier vreemde reacties op terug zoals: "Ja we kijken wel even, drukke week dus zie je niet veel" waardoor bij mij allemaal rare alarmbellen gaan rinkelen dat hij mij niet leuk genoeg zou vinden.. Dit had ik in onze datingsfase absoluut niet.

Ik heb hem ook verteld dat ik een enorme controlefreak ben en graag dingen geplant heb voor de week.. Hij reageerde hier op met: Ik niet, ik hou van ongeplant dingen doen en van mijn vrijheid.. Nou ja dat snap ik wel

Nou heb ik heel de dag al niks van hem gehoord terwijl we voor we "officieel" waren elk uur wel iets van hem hoorde.. Hij is constant online op whatsapp en ik zie weer gigantische beren op de weg..

Mijn vriendinnen zeggen dat ik het "over me heen" moet laten komen maar dat vind ik heel lastig, want ik heb geen duidelijkheid in wanneer we elkaar weer zien en dergelijke..
Het lijkt alsof ik ineens de grip over mijn gevoelens kwijt ben en ik niet meer realistisch na kan denken

Ik ben trouwens in de 20, hij ook.

Herkent iemand zich hier in, en hebben jullie tips?
anoniem_338073 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:52
Reden: Toevoeging
3.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alicereturns schreef:
11-09-2017 17:48
Ja jeetje dat kan 100 redenen hebben...
Het is is zo onzinnig om daar een drama van te maken, bovendien schiet je daar geen zak mee op.
Weet ik :P Maar er werd gezegt dat hij wel wat beters te doen had, kan zo zijn maar hij is wel steeds online.. Maar je hebt wel gelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
11-09-2017 18:08
In het begin van de relatie stuurden wij ook best veel berichtjes maar op een gegeven moment moet je ook allerlei andere dingen doen, zoals werken, dingen regelen, vrienden en familie even een kort berichtje sturen. Dan weten zij ook nog dat je leeft, nietwaar?

Jij voelt meteen enorme paniek. Waarom?
Dus als hij je de hele dag door berichtjes stuurt, is hij dol op je en anders niet? Wat denk je dan van al die andere relaties die goed zijn maar die echt geen tijd hebben om de hele tijd met hun liefje berichtjes te sturen? Doe even chill! Stop die paniek.

Je moet niet allerlei dingen voor hem gaan invullen. Weet jij veel waar hij allemaal mee bezig is als hij nota bene ook nog eens op het werk zit! Jij bent het type dat de hele dag door, ook tijdens werk kennelijk berichtjes stuurt naar anderen. Nou, ik niet. Daar heb ik echt geen tijd voor, en velen met mij ook niet.

Misschien appt hij nu met collega's over de problemen op het werk, die NU spelen, die misschien NU moeten worden besproken of opgelost. Misschien is er een vriend die hem eventueel aan een andere baan kan helpen, en heeft je vriend vandaag daarover contact gehad (spoed, dus belangrijk). Misschien is er iemand die hem goede sollicitatietips voor morgen heeft gegeven.

En serieus, als ik op het werk problemen zou hebben, dan ga ik daar echt geen halfuur Whatsapp-berichten over sturen naar m'n vriend. Zoiets belangrijks bespreek ik dan 's avonds wel. Zeker als het een lang of complex verhaal is, gaat dat bij mij niet via WA.
Ik voel die enorme paniek omdat ik bang ben dat hij mij toch niet zo leuk vind als dat hij dacht of iets dergelijks.. Dit vooral omdat hij al heel de dag zo ontzettend stil is.. Hij had me toch kunnen laten weten waar hij gaat solliciteren of waarom hij uberhaupt zo stil is of wat er gaande was zonder dat ik daarnaar moest vragen..

Normaal appen we elk uur en nu ineens niet meer, dat is voor mij een enorme overstap op wat ik gewend was met hem.. Ik heb bevestiging nodig vooral nu het zo pril is, en dat krijg ik meestal door een appje want dan denk ik: zie je wel dat hij met mij wilt praten.. Maar vandaag heb ik nog geen een berichtje van hem uit zichzelf gehad ):
Meloony123 schreef:
11-09-2017 17:10
Daar heb je gelijk in, maar het is niet dat ik heb binnenkort zie.. Hij heeft al aangegeven het druk te hebben met werk en familie, maar ik wacht nu gewoon een appje van hem af..

Die natuurlijk is omdat ik normaal andere reactie van hem krijg, niet een "lang verhaal.".. Meestal legt hij me uit wat er is en noem het maar op, maar nu niet terwijl hij wel bezig is met een ander op wapp.. Dan denk ik van: Maar ik ben je vriendin, eerst deelde je datsoort dingen en waarom nu dan ineens niet meer...
hij zei dat ie gedoe had op werk en dat uitleg een lang verhaal zou zijn
GEDOE OP WERK
HOOFD BIJ WERK
NIET BIJ BEHOEFTIGE VRIENDIN
Als jij echt het type bent dat vantevoren de weekplanning duidelijk moet hebben en hij zit zo niet in elkaar, is dat voor jullie beide een enorme uitdaging.
TO je bent zo onzeker dat je misschien helemaal nog niet klaar bent voor een serieuze relatie. dit is niet normaal
Meloony123 schreef:
11-09-2017 18:15
Ik voel die enorme paniek omdat ik bang ben dat hij mij toch niet zo leuk vind als dat hij dacht of iets dergelijks.. Dit vooral omdat hij al heel de dag zo ontzettend stil is.. Hij had me toch kunnen laten weten waar hij gaat solliciteren of waarom hij uberhaupt zo stil is of wat er gaande was zonder dat ik daarnaar moest vragen..
Ja, de reden is inmiddels wel duidelijk. En ga voor jezelf nu eens na waarom hij plotsklaps jou niet meer leuk zou vinden? Jullie hadden een leuk weekend samen, jullie hebben nu een relatie, jullie hebben het weekend leuk afgesloten, dus waarom in godsnaam zou hij jou nu opeens niet leuk meer vinden? Kom eens met redenen? Welke bewijzen heb je allemaal? Vertel het allemaal maar eens?

'Zie je wel dat hij met mij wil praten'? Ja, waarom niet, maar alles op z'n tijd, toch? Of moet hij van jou 100% van de tijd met jou bezig zijn en hoeveel jaar moet hij dat dan precies doen, denk je?
Je bent dus zelf enorm onzeker maar ga dat nou in godsnaam niet op zijn bord leggen. Het is jouw probleem dus werk daar dan zelf aan. Ga hem niet allemaal dingen verwijten want dat is niet eerlijk. Daarbij breng je dan zelf je relatie om zeep. Lijkt me zonde.
Raak je ook iedere keer in paniek bij je vriendinnen? Bang dat je iets 'verkeerds' zegt? Moeten je vriendinnen ook de hele dag door jou berichtjes sturen omdat je anders bang bent niet te worden gezien?
Je vraagt om tips, en net als veel anderen adviseer ik je om de optie 'laatst gezien' uit te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 18:15
Ik voel die enorme paniek omdat ik bang ben dat hij mij toch niet zo leuk vind als dat hij dacht of iets dergelijks.. Dit vooral omdat hij al heel de dag zo ontzettend stil is.. Hij had me toch kunnen laten weten waar hij gaat solliciteren of waarom hij uberhaupt zo stil is of wat er gaande was zonder dat ik daarnaar moest vragen..

Stel dat dat nou zo is he, stel dat hij ineens na zondagavond denkt? Mwah nee toch maar niet.
Wat dan?
Waarom die paniek?
Je hebt het voor hem toch ook al die tijd gered?
Voor hem had je toch ook een leven?

Je hangt je hele ziel en zaligheid op aan een man met wie je 2 dagen verkering hebt.
Dat is voor hem niet te doen (want echt geloof me, hij merkt heus jouw onzekerheid wel) maar het is vooral voor jou ook niet te doen.

Leg je telefoon weg, zet je laatst gezien uit, en leef
Gewoon zoals je altijd al deed.
Je maakt je druk om iets waar je totaal geen invloed op kunt uitoefenen.

Als hij je niet meer leuk vindt gaat hij je heus niet ineens weer wel leuk vinden als je appt.

Je hebt hem vandaag gehoord over de app, hij negeert je dus niet.
Zijn hoofd staat alleen niet naar jou maar naar misschien wel 100 andere dingen die nu spelen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
11-09-2017 18:23
Ja, de reden is inmiddels wel duidelijk. En ga voor jezelf nu eens na waarom hij plotsklaps jou niet meer leuk zou vinden? Jullie hadden een leuk weekend samen, jullie hebben nu een relatie, jullie hebben het weekend leuk afgesloten, dus waarom in godsnaam zou hij jou nu opeens niet leuk meer vinden? Kom eens met redenen? Welke bewijzen heb je allemaal? Vertel het allemaal maar eens?

'Zie je wel dat hij met mij wil praten'? Ja, waarom niet, maar alles op z'n tijd, toch? Of moet hij van jou 100% van de tijd met jou bezig zijn en hoeveel jaar moet hij dat dan precies doen, denk je?
Je bent dus zelf enorm onzeker maar ga dat nou in godsnaam niet op zijn bord leggen. Het is jouw probleem dus werk daar dan zelf aan. Ga hem niet allemaal dingen verwijten want dat is niet eerlijk. Daarbij breng je dan zelf je relatie om zeep. Lijkt me zonde.
Het zou inderdaad raar zijn als hij me patsboem niet meer leuk zou vinden door een appje hoe het op werk is bijvoorbeeld...
Misschien door vanmorgen het gesprek dat ik een controlefreak was dus mijn week graag geplant wil hebben waarop hij reageerde met: Ik hou van vrijheid en ongeplant dingen doen..
Ik ga allemaal doemscenarios in mijn hoofd halen waarvan ik denk: oh dit kan het zijn waarom hij niet wilt appen, of dit heb ik misschien verkeerd gezegt..
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
11-09-2017 18:32
Stel dat dat nou zo is he, stel dat hij ineens na zondagavond denkt? Mwah nee toch maar niet.
Wat dan?
Waarom die paniek?
Je hebt het voor hem toch ook al die tijd gered?
Voor hem had je toch ook een leven?

Je hangt je hele ziel en zaligheid op aan een man met wie je 2 dagen verkering hebt.
Dat is voor hem niet te doen (want echt geloof me, hij merkt heus jouw onzekerheid wel) maar het is vooral voor jou ook niet te doen.

Leg je telefoon weg, zet je laatst gezien uit, en leef
Gewoon zoals je altijd al deed.
Je maakt je druk om iets waar je totaal geen invloed op kunt uitoefenen.

Als hij je niet meer leuk vindt gaat hij je heus niet ineens weer wel leuk vinden als je appt.

Je hebt hem vandaag gehoord over de app, hij negeert je dus niet.
Zijn hoofd staat alleen niet naar jou maar naar misschien wel 100 andere dingen die nu spelen.
Voor hem had ik zeker een leven, en tijdens het daten was het ook heel anders dan nu.. Op een of andere manier is er een soort schakel in mn hoofd omgeslagen waardoor het is van: He maar nu hebben we wat dus nu is alles officieel, en waarom wilt hij dan nu opeens niet meer appen..

Ik weet dat ik er geen invloed over uit kan oefenen, heel goed dat je me hier nogmaals aan herinnert want dat is best nodig.. Zoals ik al zei, ik ben best een controlefreak en het liefst heb ik over alles controle en als dat niet zo is raak ik in paniek.. Wat nu het geval is doordat ik in een relatie gestapt ben, ik heb nu namelijk geen controle meer over mijn gevoel en ik raak daardoor ook in paniek en ga alles slecht inzien.
Marina24 schreef:
11-09-2017 17:38
Ik snap je punt. Maar hij is wel de hele tijd online zei ze...
dat zegt toch niks, als je je app open hebt staan en je gooit je telefoon in je la dan ben je online maar niet beschikbaar
Meloony123 schreef:
11-09-2017 18:39
Het zou inderdaad raar zijn als hij me patsboem niet meer leuk zou vinden door een appje hoe het op werk is bijvoorbeeld...
Ja, nogmaals: welke bewijzen zijn er allemaal dat hij jou niet meer leuk zou vinden. Feiten, geen muizenissen. Gewoon keiharde woorden, gebeurtenissen, feiten. Geen verzinsels.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2017 18:47
dat zegt toch niks, als je je app open hebt staan en je gooit je telefoon in je la dan ben je online maar niet beschikbaar
Ja kan.
Alle reacties Link kopieren
Op liefde heb je nou eenmaal geen controle.
Ook niet als je heel spastisch gaat lopen doen.

Dus laat het.
Als hij komt dan komt hij wel, maar Let op, als hij zelf al aangeeft, ik hou van vrijheid en niet alles plannen is dat een overduidelijke hint van zijn kant dat je aan het claimen bent.

Hij zegt dat namelijk niet voor niets.

En het kan he, dat jij daarniet tegen kan, ook dat is je goed recht, maar dan gaan jullie niet bij elkaar passen.
Dan moet 1 van de 2 te veel concessies gaan doen. En dat kan nooit de bedoeling zijn toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Meloony123 schreef:
11-09-2017 18:43
Ik weet dat ik er geen invloed over uit kan oefenen,
Precies, dus doe dat dan ook niet. En als je dat niet kunt loslaten, ben je echt niet toe aan een relatie.

Hij is niet jouw bezit, jij kunt hem niet opleggen om gek op jou te zijn, om jou de hele dag door berichtjes te sturen. Het is ook nog eens arrogant om een ander in deze mate jouw wil en behoeftes op te leggen.
Als iemand zo tegen jou zou doen, zeg je toch ook 'doe eens even normaal'.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en ik heb er ook aan moeten wennen dat hij online was maar mij dan geen berichtje stuurde. Dit heb ik bij hem aangegeven en hij heeft me uitgelegd dat er overdag gewoon nauwelijks tijd voor is. Nu zijn we een jaar verder en weet je? Ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Als we elkaar zien hebben we elkaar genoeg te vertellen en als er echt iets aan de hand is weet ik dat hij dit bespreekbaar maakt.

Zoals anderen al eerder aangaven, is het een goed idee om 'laatst gezien' uit te zetten. Dit zal je was een hoop rust geven.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
11-09-2017 18:48
Op liefde heb je nou eenmaal geen controle.
Ook niet als je heel spastisch gaat lopen doen.

Dus laat het.
Als hij komt dan komt hij wel, maar Let op, als hij zelf al aangeeft, ik hou van vrijheid en niet alles plannen is dat een overduidelijke hint van zijn kant dat je aan het claimen bent.

Hij zegt dat namelijk niet voor niets.

En het kan he, dat jij daarniet tegen kan, ook dat is je goed recht, maar dan gaan jullie niet bij elkaar passen.
Dan moet 1 van de 2 te veel concessies gaan doen. En dat kan nooit de bedoeling zijn toch?
Nouja dat ik hou van vrijheid ging er meer om dat hij zei "ik heb het druk ik kijk wel wanneer ik je zie" maar ik werk vaak 's avonds en hij s'ochtends/ smiddags dus we lopen elkaar redelijk vaak mis.. Dus dan heb ik het liever geplant maar dan komt hij met zo'n reactie.. Misschien heeft hij heel de dag zn dagje niet of iets.. Het was van mijn kant meer bedoeld als duidelijkheid vragen en niet als claimen van: ik moet je dan en dan zien.. Meer de vraag of als hij wilt komen het aub beetje optijd aangeeft
Alle reacties Link kopieren
Meloony123 schreef:
11-09-2017 19:22
Nouja dat ik hou van vrijheid ging er meer om dat hij zei "ik heb het druk ik kijk wel wanneer ik je zie" maar ik werk vaak 's avonds en hij s'ochtends/ smiddags dus we lopen elkaar redelijk vaak mis.. Dus dan heb ik het liever geplant maar dan komt hij met zo'n reactie.. Misschien heeft hij heel de dag zn dagje niet of iets.. Het was van mijn kant meer bedoeld als duidelijkheid vragen en niet als claimen van: ik moet je dan en dan zien.. Meer de vraag of als hij wilt komen het aub beetje optijd aangeeft

Wat is er mis mee om hem dit zo uit te leggen? Lijkt mij niks mis mee en hij kan tenslotte niet ruiken hoe jij je voelt/wat jij nodig vindt.
Meloony123 schreef:
11-09-2017 19:22
Dus dan heb ik het liever geplant maar dan komt hij met zo'n reactie.. Misschien heeft hij heel de dag zn dagje niet of iets..
Je bent wel goed in alles kapot denken, he? Vind je zelf ook niet? Het is niet gauw goed bij jou want hij moet van jou zus en zo. Niet anders. Het draait om jou(w onzekerheid).
Inderdaad, met gezeik op het werk en morgen een sollicitatie is het best mogelijk dat hij z'n dag even niet heeft. En dan? Dat mag niet van jou? Jij moet altijd en overal in zijn leven op nummer 1 staan omdat je zo onzeker bent?
Alle reacties Link kopieren
xfaithx schreef:
11-09-2017 19:26
Wat is er mis mee om hem dit zo uit te leggen? Lijkt mij niks mis mee en hij kan tenslotte niet ruiken hoe jij je voelt/wat jij nodig vindt.
Hij heeft hier geen punt over gemaakt, maar sommige lezers vinden dat ik claimerig over kan komen op deze manier.. Hij heeft hier enkel op gereageerd dat hij van vrijheid houd en graag dingen ongeplant doet, nou dan weet ik dat bij deze.. Verder heeft hij een appje gedaan over zijn boormachine dus het lijkt me dat hij daar geen punt van maakt?

Hij heeft trouwens nogsteeds geen 1 appje meer gedaan naar me.. Ik maak me toch best zorgen want in de afgelopen 2 maanden heeft hij nooit zo weinig van zich laten weten
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 22:07
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
11-09-2017 19:28
Je bent wel goed in alles kapot denken, he? Vind je zelf ook niet? Het is niet gauw goed bij jou want hij moet van jou zus en zo. Niet anders. Het draait om jou(w onzekerheid).
Inderdaad, met gezeik op het werk en morgen een sollicitatie is het best mogelijk dat hij z'n dag even niet heeft. En dan? Dat mag niet van jou? Jij moet altijd en overal in zijn leven op nummer 1 staan omdat je zo onzeker bent?
Ik ben hier inderdaad erg onzeker in, mn gedachte neemt automatisch een loopje met me en dit is het resultaat..
Het gaat mij er vooral om dat hij in de afgelopen 2 maanden, ookal had hij een kutdag, wel contact met me opnam en het er ook met mij over wou hebben.. Ik normaal 's avonds na zijn werk (wat om 4 uur eindigd) een appje krijg van hoe het met mij gaat en hoe mijn dag is, dit heeft hij ook niet meer gedaan.. Het zijn allemaal van die "normale" dingen die hij iedere dag deed waar hij nu opeens mee gestopt is
Alle reacties Link kopieren
VesperLynd schreef:
11-09-2017 19:34
Maar TO, dat plannen ging de vorige twee maanden toch ook zonder problemen? Je behoefte aan bevestiging gebruikt dit nu als excuus, je verschuilt je achter deze reden ('ik wil van tevoren weten wanneer, want onze agenda's passen niet naast elkaar') volgens mij. Wees eerlijk tegen jezelf en geef toe dat je bang wordt als je niet duidelijk een afspraak in het verschiet hebt. Je hebt met die angst te dealen, niet met conflicterende agenda's.
Hier heb je ook gelijk in, ik ben bang als ik geen vaste afspraak heb ik hem een paar weken niet zal zien.. Want dat is eerder al voorgekomen.. Ik vind het zelf heel belangrijk om in een relatie ook tijd samen door te brengen, en niet alleen whatsapp gebaseerd..

Afgelopen week heb ik vakantie gehad waardoor het makkelijk was om samen te zijn, dus dat waren we ook iedere dag.. Maar nu de vakantie over is word het weer heel lastig om elkaar te zien omdat zijn plannen voor de weekenden meestal al vol zitten, en er tegen mij word gezegd dat hij geen tijd heeft ondanks dat het de enige tijd is dat ik hem kan zien na werk..
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, wees eens heel eerlijk, niet maar mij, maar naar jezelf.

Waarom wil je een afspraak gepland hebben?

Omdat jullie echt geen matchende agenda's hebben, of is het dat je de bevestiging van een nieuwe date/afspraak wilt hebben?

Want.....als je verliefd bent, dan vind je altijd wel een plekje om elkaar te zien toch?
Ook met niet matchende agenda's?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven