Moeizaam in relatie

21-03-2020 23:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik zoek andere meningen want ik kan er met niemand over praten.
Het loopt al een tijdje niet lekker tussen mijn partner en ik. Wij hebben vaker dipjes gehad maar vervolgens gaan we weer verder. Er zijn ook kinderen in het spel dus ik wil het ook niet opgeven.
Onze relatie staat nogal onder spanning en ik heb het gevoel dat het aan mij ligt. Wij verschillen soms behoorlijk in mening en daardoor voel ik mij niet begrepen. Hij trekt zijn schouders op en is het weer vergeten. Ik ben dan ook niet echt een prater dus ik kan moeilijk mijn gevoelens verwoorden. Hij heeft een nuchtere kijk op alles maar soms ook wel erg oppervlakkig. Het lijkt wel of wij om praktische redenen bij elkaar zijn.
Dit is voelbaar voor mij en ik wordt hier boos om naar Hem. Terwijl hij niet in de gaten heeft waarom. Daardoor voel ik mij soms een verwijtend monster.
Voor de kinderen houden we sfeer luchtig maar soms vreet het gewoon aan mij dat ik gewoon uit de situatie weg moet.
Ik sta behoorlijk onder spanning en ben doodmoe. Ik voel me soms echt depri.
Ik wil er voor mijn kinderen zijn en een goede moeder zijn. Maar iets vreet aan mij en ik weet niet ligt het gewoon aan mezelf moet ik de dingen nuanceren of ligt het aan mijn relatie en moet ik de stap zetten om er een punt achter te zetten?
Ondanks onze fijne huis samen met onze 2 geweldige dochters moet ik tevreden zijn en kijken naar wat goed voor mijn kinderen is. Maar elke dag is een strijd en ik ben moe.
Alle reacties Link kopieren
In wat voor zaken verschillen jullie precies qua mening? Gaat het om dagelijkse dingen in jullie leven of eerder over actualiteit ed?

Ik begrijp dat het frustrerend moet zijn om je niet gehoord te voelen in een relatie. Een partner die "gewoon zijn schouders ophaalt", terwijl jij wel degelijk écht boos of oneens met iets bent, kan soms aanvoelen als een muur. Zeker als je moeite hebt om te praten over je gevoelens. Dat is inderdaad vermoeiend en deprimerend. De situatie die speelt, ligt dan echter niet alleen aan jou maar ook aan hem.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ga (samen) met iemand praten. Zie die persoon als een tolk die jullie leert elkaars taal weer te spreken, te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het probleem in jullie relatie zit en niet in jezelf? Je klinkt behoorlijk in de knoop met jezelf. Ik zou eerst daar naar kijken voordat je je relatie opgeeft. De mensen die het dichtste bij je staan, duw je vaak het hardste weg als je niet lekker in je vel zit.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Heb je, buiten je man, geen andere volwassen relaties?
Een goed gesprek over zaken die je man misschien zo boeien, kun je ook met een vriendin voeren.
Of vriend, zus noem maar op.
Je hoeft immers niet alles met je man te delen, dat ook prima met andere mensen met wie je een band hebt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als het verloren zijn van het antwoord op de vraag waarom jullie destijds bij elkaar gekomen zijn. Kunnen jullie dat niet terughalen? Spreek dat uit en kijk of je zo samen verder kunt. Het ligt aan beiden, niet alleen jou. Hoop dat het goedkomt.

:hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
22-03-2020 04:50
Klinkt als het verloren zijn van het antwoord op de vraag waarom jullie destijds bij elkaar gekomen zijn. Kunnen jullie dat niet terughalen? Spreek dat uit en kijk of je zo samen verder kunt. Het ligt aan beiden, niet alleen jou. Hoop dat het goedkomt.
Dit
Kijk vooral naar de dingen die jullie samenbrengen! Waarom kregen jullie een relatie?
Je eigen koppie kan een heel eigen leven leiden om maar de verschillen aan te tonen maar er zijn ook dingen die jullie gemeen hebben. Ga praten met vrienden/ vriendinnen. Of familie en laat hun een andere blik op de dingen schijnen.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag strijd klinkt inderdaad behoorlijk vermoeiend. Ik kan me voorstellen dat je daar last van hebt. Je zegt ook dat je het gevoel hebt dat het aan jou ligt. Je wil de relatie niet te snel opgeven, want twee kinderen.
Mooi dat je er zo in staat. Tegelijkertijd moet er wel wat veranderen. Want hoe zal het voor je dochters zijn om op te groeien in een continue oorlogszone?

Onderzoek of het mogelijk is om dit patroon samen te veranderen. Wellicht met relatietherapie. Daarnaast is het belangrijk dat je veel praat met vriendinnen en familie zodat je kunt afstemmen of het inderdaad allemaal jouw schuld is, of dat partner misschien ook een beetje onredelijk is soms.

Kijk, als je dagelijks boos wordt en ruzie krijgt omdat hij de vaatwasser verkeerd inpakt, dan kun je daar zelf wat aan doen. Echter zijn het meer wezenlijke dingen: bv. Jij wil graag sparen voor de toekomst en hij wil een dure auto, want hij geniet nu graag, dan wordt het al moeilijker.

Kunnen jullie beide nog wel een beetje water bij de wijn doen of is het direct ruzie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met het advies om met iemand te gaan praten hierover, in eerste instantie alleen, later eventueel samen. Zoek hulp, je hoeft hier niet alleen mee te blijven zitten.
wat is nu precies het probleem
wat zou je anders willen , nodig hebben??
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben al jaren issues. Waar ik nou benieuwd naar ben is wat jij doet om de relatie te verbeteren. Ik lees dat je veel piekert en boos bent, dat helpt niet he.

Dus ga je door met focussen op wat je minder vindt aan hem, of ga je je energie gebruiken om zelf te zorgen voor wat je graag anders wilt?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-03-2020 15:53
Jullie hebben al jaren issues. Waar ik nou benieuwd naar ben is wat jij doet om de relatie te verbeteren. Ik lees dat je veel piekert en boos bent, dat helpt niet he.

Dus ga je door met focussen op wat je minder vindt aan hem, of ga je je energie gebruiken om zelf te zorgen voor wat je graag anders wilt?


Ze is hooggevoelig he,(alhoewel ze liever geen etiketje heeft) en dan krijg je dat.
Ben jij zo'n vrouw die uit het niets in de aanval gaat en dan boos wordt als man het niet begrijpt? Het probleem zit niet in je relatie maar bij jou, 9/10 krijg je ruzie met je partner als je zelf niet lekker in je vel zit en zo te horen heb je daar behoorlijk last van. Ik zou in ieder geval eerst relatietherapie doen, krijgt je man tenminste te horen waarom je zo "raar" doet. Met jouw uitleg kan hij wat.
Alle reacties Link kopieren
Nou bedankt voor jullie reacties. Ik weet van mezelf dat ik niet de makkelijkste ben.
Mijn man is absoluut niet moeilijk en probeert mij wel te begrijpen maar wij spreken vaak een andere taal.
Relatie therapie gaan wij zeker doen.
Hij weet nu ook dat het niet lekker loopt andersom voelt hij dat ook. Wanneer ik hier niks over zeg, doet hij of er niks aan de hand is.
Ik denk ook wel dat het merendeel bij mezelf ligt en dat ik moet proberen de dingen wat anders moet gaan zien.

De vraag van of ik er zelf al wat aan gedaan heb?
Jazeker, ik ben echt wel aan mezelf gaan werken en heb ook hulp gezocht. Hierdoor kreeg ik meer inzicht in mezelf.
Maar ik ben niet van plan om helemaal te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
flora86 schreef:
22-03-2020 21:54
Nou bedankt voor jullie reacties. Ik weet van mezelf dat ik niet de makkelijkste ben.
Mijn man is absoluut niet moeilijk en probeert mij wel te begrijpen maar wij spreken vaak een andere taal.
Relatie therapie gaan wij zeker doen.
Hij weet nu ook dat het niet lekker loopt andersom voelt hij dat ook. Wanneer ik hier niks over zeg, doet hij of er niks aan de hand is.
Ik denk ook wel dat het merendeel bij mezelf ligt en dat ik moet proberen de dingen wat anders moet gaan zien.

De vraag van of ik er zelf al wat aan gedaan heb?
Jazeker, ik ben echt wel aan mezelf gaan werken en heb ook hulp gezocht. Hierdoor kreeg ik meer inzicht in mezelf.
Maar ik ben niet van plan om helemaal te veranderen.

Wat kwam hieruit?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-03-2020 22:02
Wat kwam hieruit?
Nou geen schokkende dingen hoor. Alleen wel dat ik veel over dingen nadenk.
Na mijn zwangerschap moest ik mezelf echt her ontdekken want dat had ik nooit echt gedaan.
Het lijkt wel of ik nog wat zoekende ben naar mezelf.?
Alle reacties Link kopieren
flora86 schreef:
22-03-2020 22:33
Nou geen schokkende dingen hoor. Alleen wel dat ik veel over dingen nadenk.
Na mijn zwangerschap moest ik mezelf echt her ontdekken want dat had ik nooit echt gedaan.
Het lijkt wel of ik nog wat zoekende ben naar mezelf.?
En als je nou eens ophoudt met zoeken?
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
22-03-2020 22:36
En als je nou eens ophoudt met zoeken?
Naar mezelf bedoel je?
Ja het is zo’n hype he zoeken naar je ware ik.
Ik ben er soms ook wel klaar mee. Maar hoe dit te stoppen vind ik lastig.
Alle reacties Link kopieren
flora86 schreef:
22-03-2020 22:43
Naar mezelf bedoel je?
Ja het is zo’n hype he zoeken naar je ware ik.
Ik ben er soms ook wel klaar mee. Maar hoe dit te stoppen vind ik lastig.
Wat is dat dan "je ware ik"?
Alle reacties Link kopieren
flora86 schreef:
22-03-2020 22:33
Nou geen schokkende dingen hoor. Alleen wel dat ik veel over dingen nadenk.
Na mijn zwangerschap moest ik mezelf echt her ontdekken want dat had ik nooit echt gedaan.
Het lijkt wel of ik nog wat zoekende ben naar mezelf.?

Klinkt als zonde van de tijd/het geld deze 'hulp', ik zou betere zoeken voor jezelf.
flora86 schreef:
22-03-2020 22:43
Naar mezelf bedoel je?
Ja het is zo’n hype he zoeken naar je ware ik.
Ik ben er soms ook wel klaar mee. Maar hoe dit te stoppen vind ik lastig.
Je hebt jezelf al gevonden. Dit ben jij. Dat je daar niet tevreden mee bent is iets anders. Wat je nog kunt doen is leren accepteren dat je bent zoals je bent én leren accepteren dat je man is zoals hij is. Je kunt misschien de kunst afkijken bij je man want hij lijkt wel accepterend te zijn naar jou.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-03-2020 20:11
Het probleem zit niet in je relatie maar bij jou
Behoorlijk stellig Geronimo, aangezien de info die TO geeft onvoldoende is om te zien waar of bij wie het probleem ligt. De stelligheid waarmee je dit benoemd doet me vermoeden dat je dit op jouw eigen situatie projecteert.
Alle reacties Link kopieren
mooi dat je aan jezelf hebt gewerkt, maar wat heb je voor de relatie gedaan?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-03-2020 10:57
mooi dat je aan jezelf hebt gewerkt, maar wat heb je voor de relatie gedaan?
Eerlijk gezegd, ben ik meer met mezelf bezig om alles op de rit te krijgen en er voor te zorgen dat ik beter in mijn vel kom. Ik snap je vraag heel goed want het moet van beide kanten komen.
Mijn vriend zat vorig jaar ook niet goed in zijn vel en die is ook zijn ding gaan doen. Wat natuurlijk goed is. Wie niet goed voor zichzelf zorgt kan ook niet goed voor een ander zorgen en dan komen natuurlijk eerst de kinderen aan bod. Wat ons allebei veel energie kost. Als ik dan een momentje heb zeg maar dan wil ik vooral opladen of wat leuks doen maar hij net zo. Ik denk dat we daardoor ook wat afstandelijker naar elkaar Toe zijn geworden.

Qua hulp die ik heb gezocht. Dat heeft mij toch echt wel sterker gemaakt hoor. Wat is precies goede hulp? Ik ben bij van alles geweest psycholoog, coach, veel boeken gelezen gezonder gaan leven etc.
Alle reacties Link kopieren
flora86 schreef:
24-03-2020 23:32
Qua hulp die ik heb gezocht. Dat heeft mij toch echt wel sterker gemaakt hoor. Wat is precies goede hulp? Ik ben bij van alles geweest psycholoog, coach, veel boeken gelezen gezonder gaan leven etc.

Toen ik vroeg wat er uit die hulp/therapie gekomen is zei jij ''Alleen wel dat ik veel over dingen nadenk. ''. Dat vind ik wel heel erg mager en weinigzeggend. Ik bedoel, dat je over veel dingen nadenkt weet je toch wel van jezelf zonder dat je bij een psycholoog en coach bent geweest?
Ik zou veel meer zelfinzicht verwacht hebben en reflectie op wat het in de relatie kan betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven