Moet een bruiloft echt rond de 10.000,- kosten?

29-04-2011 23:50 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Ik woon nu samen met de man van mijn dromen en ben heel gelukkig met hem. Ik zou heel graag met hem willen trouwen en hij ook wel met mij, alleen brengt het zoveel kosten met zich mee en zo'n enorm budget hebben we jammergenoeg niet. Hebben jullie misschien tips voor een wat goedkopere bruiloft en, mocht je getrouwd zijn, kun je een indicatie geven wat jullie bruiloft heeft gekost?



Ik hoef echt geen over de top bruiloft, maar zou het wel graag netjes verzorgd willen hebben. En snel even trouwen op dinsdagochtend zonder feest lijkt me ook niet leuk. Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken in 'budgetland'



Alvast bedankt!



Liefs S.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 30 april 2011 @ 08:44:

[...]



Dat laatste zinnetje....."valt dit toch tegen"...



Krijg er een raar gevoel van...



Vind ik niks mis mee, met dat laatste zinnetje.. Misschien kijk ik er te zakelijk tegenaan door mijn beroep? Kengetal bij standaard bruiloft is dat 70% van het feest door de gast betaald wordt.

Ken bruidsparen die meerdere enveloppen openmaakten waar niets inzat of vijf euro.. En natuurlijk ook geen kaart met gelukswensen.. Als je een groot feest houdt calculeren de meesten de giften gewoon in!
Alle reacties Link kopieren
welliswaar niet getrouwd, maar geregistreerd. totale kosten, ik vermoed zo'n 50 euro: akte van ondertrouw, akte van geregistreerd partnerschap, koffie met taart voor onze 2 getuigen (en onszelf) na afloop. klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corinne80 schreef op 30 april 2011 @ 08:34:

Ehm ik lees hier niemand die de inhoud vd enveloppen van de kosten aftrekt? Of valt dit toch tegen?





Wij hebben dit niet meegerekend hoor. We hadden wel een envelopje als cadeausuggestie op de kaart staan, maar we hebben ook gezegd waar we het voor wilde gebruiken. En dat was niet voor de bruiloft, maar voor een mooi servies. Na 9 jaar samenwonen aten we nog steeds van een samenraapsel uit onze studententijd, dus we vonden het toen tijd worden voor een echt servies.



En als mensen niets gaven of niet zo veel of iets anders maakt ons echt niet uit. Het ging ons erom dat ze er waren, niet om het cadeau.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 30 april 2011 @ 02:04:

o en voor de gasten hoef je het niet te doen de meeste zitten liever thuis op de bankDat is niet mijn ervaring als bruiloftsgast.
Alle reacties Link kopieren
En de inhoud van de enveloppen hebben we niet meegerekend bij onze bruiloft. Daar hebben we uiteindelijk een afwasmachine van gekocht.

En TO, je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Ik had destijds zo'n 'wanstaltig' dure bruiloft en mijn broer is juist weer met minder uitgaven getrouwd. Het waren allebei prachtige dagen.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een verschillen dan! Ik heb bruidsparen die vragen of ze direct af moeten rekenen of dat het een paar dagen later kan omdat 'ze anders de enveloppen direct 's avonds op de locatie al open moeten maken'..
Toen mijn vriendin trouwde hebben wij echt een leuk feest gehad. Het was een flink dure bruiloft al weet ik niet wat het gekost heeft natuurlijk. Maar goed diner, feestband, mooie locatie, goede fotograaf en prachtige kleren. Maar ws omdat het om mijn vriendin ging vond ik de bruiloft echt leuk!!



Het zijn uiteindelijk de mensen die trouwen en de gasten die het leuk of niet leuk maken. Want als het een bbq was geworden in een feesttent was het ook goed geweest.



Mijn vriendin wilde echt een sprookjeshuwelijksdag en dat is haar gelukt. Mijn man en ik hielden van simpel, niet teveel belangstelling en dat is ook gelukt.
quote:Corinne80 schreef op 30 april 2011 @ 08:34:

Ikzelf vind bruiloften super, heerlijk een dag met vrienden, lekker eten, drinken, geen verplichtingen, alles geregeld.. Zou zeker niet liever op de bank willen zitten!'n Dag met vrienden? Die vrienden die trouwen die worden op zo'n dag geleefd, die hebben geen tijd voor je. Dus je moet je maar zien te vermaken met andere gasten. Laat mij maar liever op de bank zitten bij m'n vriendin met 'n proseccootje en 'n dvdtje. Véél leuker dan zo'n huwelijksfeest.
Alle reacties Link kopieren
In mijn kring worden bruiloften juist leuk gevonden....

En ik vind het ook leuk.



Verheug me erg op mijn eigen bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corinne80 schreef op 30 april 2011 @ 08:34:

Ehm ik lees hier niemand die de inhoud vd enveloppen van de kosten aftrekt? Of valt dit toch tegen?



De ervaring leert mij dat daggasten rond ¤70 pp geven en avondgasten ¤25-30 pp.



Ikzelf vind bruiloften super, heerlijk een dag met vrienden, lekker eten, drinken, geen verplichtingen, alles geregeld.. Zou zeker niet liever op de bank willen zitten!Echt serieus helemaal niet over nagedacht... zou ook niet meer weten wat er in de envelopjes zat. Wij hadden geen envelopje op de kaart gezet. Bloemen, bonnen, geld of niets: allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Corinne, ken jij écht mensen die ter plekke de enveloppen openmaken om het feest ervaan te betalen?

Afgezien van het feit dat ik niet verwacht dat er bij ons genoeg in de enveloppen zal zitten om alle kosten voor het feest te voldoen, vind ik dit wel heel raar. Wat je op de bruiloft krijgt is heel leuk maar ik vind dat he het feest etc. sowieso moet kunnen betalen en niet aangewezen moet zijn op de inhoud van de enveloppen want dan kun je nog wel heel erg in de problemen komen.

Bovendien noem jij voor Nederlandse begrippen wel erg hoge bedragen. Weinig avondgasten die 25 euro pp zullen geven. 25 euro per stel lijkt mij realistischer. Nederlanders zijn krenten wat dat betreft. Ik zou echt bang zijn mij rijk te rekenen.

Wij zien straks wel wat we krijgen en of dat mee of tegenvalt.



TO, een bruiloft hoeft geen 10.000 euro te kosten maar je zult wel na moeten denken erover wat je wilt doen. En eventueel concessies aan dingen moeten doen. Jurk, soort feest, locatie, aantal gasten. Dat maakt het bij ons straks duur. Het aantal gasten. 100 gasten bij het eten en feest a 57 euro pp. incl drinken de hele avond en hapjes later op de avond. De prijs per persoon vind ik niet zo duur, maar de hoeveelheid doet hem. Verder vind ik dat wij helemaal niet echt gekke dingen doen maar alles tikt snel aan want ik wil ook weer geen concessies doen en besparen op fotograaf, fotoboek, ringen en kleding. Wij hebben nergens de duurste, maar ook niet de goedkopste optie, gewoon ervoor gekozen wat goed voelde. Toch weer een paar duizend euro bij elkaar en bij de gemeente hebben wij ook net 500 euro afgerekend (trouwen op zaterdag).
Alle reacties Link kopieren
quote:Karlie schreef op 30 april 2011 @ 02:08:

[...]





Nou ja. Waar haal je die statistiek vandaan? Omdat je feestjes zelf niet leuk vindt?is gewoon een feit. Vraag maar eens na in je vrienden/familiekring. Het zijn verplichte nummers waar iedereen onderling over klaagt, behalve tegen het bruidspaar natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
overigens kan het voor directe familie best leuk zijn, maar een bruiloft van een collega of iemand uit de vrienden/kennissenkring, of godbetert buren.... huiver....
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 01 mei 2011 @ 16:48:

overigens kan het voor directe familie best leuk zijn, maar een bruiloft van een collega of iemand uit de vrienden/kennissenkring, of godbetert buren.... huiver....



Dit is zeker geen algemeenheid,

de meeste mensen die ik ken vinden bruiloften allemaal heel leuk.

Oke niet de kerkdienst maar daar kies je zelf voor, maar receptie/avondfeest kijkt iedereen altijd wel naar uit. Ik vind het ook leuk om een gelegenheid te hebben om me nog eens helemaal leuk op te dossen en een avondje te dansen.

Ook als het geen naaste familie is...
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd doe je mij ook geen plezier met grote bruiloften. Ik ben dol op dansen, maar ik heb nog maar één keer meegemaakt dat ik de muziek en de sfeer en de locatie echt leuk vond.

Doe mij maar een kleine bruiloft met een picknick, lunch of barbecue, vind ik veel gezelliger. Dat dansen regel ik dan wel een andere keer.
Alle reacties Link kopieren
Gratis getrouwd en daarna een lunch voor getuigen en ons. 125 euro
Alle reacties Link kopieren
quote:mars 74 schreef op 01 mei 2011 @ 21:32:

Gratis getrouwd en daarna een lunch voor getuigen en ons. 125 euro

Zo had ik ook in 1 jaar 2 huwelijken. Getuigen, ouders, 1 stel vrienden en respectievelijk 1 broer en bij het andere huwelijk 1 zus.

Op de gratis dag trouwen in een jurkje van de H&M. (de bruiden waren zwanger, het huwelijk vooral zakelijk ingestoken)
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 01 mei 2011 @ 16:48:

overigens kan het voor directe familie best leuk zijn, maar een bruiloft van een collega of iemand uit de vrienden/kennissenkring, of godbetert buren.... huiver....

Helemaal mee eens!

Bruiloften van goede vrienden zijn leuk, van leuke familieleden ook maar collega's, brrrrrrrrrrrrr
De klapper van een collegabruiloft:



22.30 uur: de bruidegom pakt de microfoon: dames en heren hartelijk dank voor het komen, maar we zijn moe dus de bruiloft is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders hebben jaren een cafe met feestzaal gehad, en hebben dus veel trouwpartijen gehad, de enveloppen werden niet opengemaakt om het feest te betalen (die rekening krijg je een paar dagen later), maar wel om de band te betalen..
Alle reacties Link kopieren
Dat is superlief aangeboden, maar ben nogal forser... Heb maat 42... In elk geval erg bedankt! Maar een trouwjurk is iets waar ik al van droom sinds ik een kind was. Ik zou zelf graag rond willen kijken en passen
Alle reacties Link kopieren
Wij geven altijd 50 euro als we avondgast zijn.

Ik ben echt in staat om de namen op de enveloppen te schrijven, ik zou graag willen weten wie er zo laf is om een lege envelop te geven.
quote:meds schreef op 30 april 2011 @ 01:57:

bizar om zoveel geld uit te geven aan een feestje. Als beginnend paar kan je dat beter investeren in een huis ofzo. Trouwen kan gratis, zelf de uitnodigingen maken desnoods via mail. Geef een tuinfeest voor een kleine groep, maak hapjes of bestel een hapjesbuffet. Voor driehonderd euro ben je klaarHelemaal eens. 6000EUR - 10.000EUR uitgeven voor een feestje van een dag. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op 01 mei 2011 @ 11:36:



Bovendien noem jij voor Nederlandse begrippen wel erg hoge bedragen. Weinig avondgasten die 25 euro pp zullen geven. 25 euro per stel lijkt mij realistischer. Nederlanders zijn krenten wat dat betreft. Ik zou echt bang zijn mij rijk te rekenen.

Wij zien straks wel wat we krijgen en of dat mee of tegenvalt.

Dan moet je mij maar uitnodigen , 25 euro per stel? je krijgt van mij minstens het dubbele hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oké Lilalinda, wat is je adres? Ik ben nu met de uitnodigingen bezig.

Wij geven trouwens ook 50 euro (vriend en ik samen) voor mijn zus 100, maar als ik het zo om mij zie dan verwacht ik het niet terug te krijgen van veel mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven