Moet ik 100% voor hem gaan?

16-02-2020 18:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst maar beginnen met een klein achtergrond verhaaltje. Mijn vriend is 24 en ik ben 23. Ik heb meerdere lange relaties gehad, waaronder 1 van 4,5 jaar. Mijn vriend heeft 1,5 jaar een relatie gehad met een meisje die 6 jaar ouder is als ik.

Over de liefde die we voor elkaar voelen hebben we nooit getwijfeld. Als we samen zijn is er zoveel passie en kunnen we niet stoppen met elkaar vertellen hoeveel we van elkaar houden. Alleen we hebben wel meerdere problemen waardoor we allebei twijfels hebben of we wel bij elkaar passen..

Mijn vriend houdt heel erg van zijn vrijheid. Hij is bijna iedere avond met zijn vrienden en houdt van jointjes roken en gamen. Hij houdt er niet van om mij op de hoogte te houden wat hij allemaal aan het doen is op een dag, maar toch doet hij dat voor mij.

Ik ben eerlijk gezegd best wel bezitterig. Ik houd ervan om elke avond samen te slapen bij hem thuis(hij heeft zn eigen huisje). Ik hou ervan om de hele dag door te appen en ik ben ook best een beetje jaloers. Mijn vriend heeft namelijk heel veel vrouwen gehad voor mij en daar kan ik niet echt goed mee omgaan.

Soms denk ik dat ik al over andere dingen na denk zoals samen wonen en kinderen terwijl hij nog in een hele andere fase in zijn leven zit. Het is nu 2 maanden uit maar we zijn weer begonnen met praten. Het was vanuit mijn initiatief omdat ik dacht aan de toekomst en ik zag ons samen voor me met kinderen. Ik had een gesprek met hem en vroeg daarin of hij dat ook zag met mij. Hij gaf toe dat hij dat ook met mij zag en dat hij eigenlijk niet wilde trouwen omdat hij het onzin vind maar hij dat wel met mij wilt.

Moet ik me aanpassen aan zijn levensstijl alleen omdat ik met hem wil zijn? Of moet ik verder gaan en iemand zoeken die in de zelfde levensfase is als ik? Ik hou heel veel van hem dus het liefst ben ik met hem maar dat betekent wel dat ik me heel erg moet gaan aanpassen..

Let me know :)
Alle reacties Link kopieren
Wil nog even toevoegen dat ik heel erg onzeker ben geworden doordat hij me zo makkelijk laat gaan elke keer als we ruzie hebben, hij gooit het dan heel makkelijk op “we passen niet bij elkaar, we moeten niet samen zijn”. Ik twijfel dan aan hoeveel hij daadwerkelijk van me houdt. Hij wilt zijn huidige leven behouden en mij ernaast hebben. Ik sta wel open om te veranderen en hij niet.
anoniem_395760 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 19:08
4.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt niet als een leuke partner voor hem.

Hoe kun je trouwens al "meerdere lange relaties" hebben gehad als je pas 23 bent?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Pppff je bent 23, het is 2 maanden uit geweest en jij denkt al aan samenwonen en kinderen. Doe even rustig aan en ga over dat samenwonen of trouwen pas nadenken als je minstens een jaar verder bent. Zonder tijden tussendoor dat het uit is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jullie willen allebei iets anders. Nu en ook in de toekomst. Dan kun je veel van elkaar houden, maar dat is dan niet genoeg. En als hij je zo makkelijk aan de kant zet, wil hij dan wel graag genoeg? Als je je zoveel moet aanpassen aan de ander ben jij degene die daar steeds ongelukkiger van zal worden. Ik zou het zo laten en verder zoeken naar iemand die hetzelfde in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, je bent echt geen leuke partner met je bezitterige en jaloerse gedrag hoor! Niemand zal hierop zitten te wachten.
Zit die jongen niet zo op z'n huid!
Desalniettemin zou ik afknappen op dat blowen. En als het échte zo is, zoals jij zegt dat hij élke dag bij z'n vrienden is zou ik dat ook niet zo leuk vinden.
Maar ik dit verhaal vind ik jou het grootste probleem.
En waarom zou je 100% voor hem gaan terwijl hij dat niet doet?
Alle reacties Link kopieren
Oh en hoezo moet hij jou de hele dag op de hoogte houden van wat hij doet?! Dit klinkt echt compleet gestoord... Ga met jezelf aan het werk, dit is echt eng gewoon.
is de seks goed ???
In antwoord op de vraag uit je titel: ik zou 0% voor hem gaan. Dit klinkt behoorlijk kansloos.
Waarom vraag je je dit af? Werk eerst eens aan jezelf. Meerdere lange relaties als je 23 bent is al vreemd. Kun je niet alleen zijn? Doe iets aan je jaloerse en bezitterige gedrag en zoek daarna een leuke niet blowende en gamende kerel.

Dan kun je 100% voor elkaar gaan ipv dat jij hysterisch 100% voor een loser gaat die 100% voor zijn jointjes en games gaat
Alle reacties Link kopieren
Het is geen. Lees dit goed! Geen goed idee Echt niet om kinderen te krijgen met iemand die in zijn vrije tijd zich eigenlijk alleen maar wil bezig houden met blowen en gamen.

Als jij jong moeder wil worden passen jullie dus inderdaad niet bij elkaar.

Daarnaast klink jij te jaloers en te bezitterig en dat doet de meeste relaties ook geen goed.

Je hebt al een paar relaties achter de rug schrijf je. Laat deze jongen ook maar achter en zoek nog even door naar de echte liefde van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Werk alsjeblieft eerst aan jezelf en alsjeblieft nog niet aan voortplanten.
Arme kinderen....
Oh en ga géén kinderen krijgen met iemand die blowt. Niet doen. Verslaving en kinderen gaan niet samen
Je houdt niet van hem, je kunt gewoon niet alleen zijn.
Dat blijkt uit een aantal dingen:

- Meerdere lange relaties, dus je was er vroeg bij en nooit lang alleen geweest.
- Er zijn meerdere problemen, maar je wil hoe dan ook door.
- Het is je ex, en jij denkt over samenwonen, trouwen, kinderen met hem. (hoe dan?)

Mijn advies is om een tijd alleen te zijn, jezelf te leren kennen en tevreden te zijn. Werk aan je bezitterigheid en jaloezie, wordt relatiemateriaal en begin dáárna pas aan een volgende relatie.
Ik ben gestopt bij blowen en gamen. Kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem loslaten. Beter voor jou en ook voor hem. Op basis van jouw verhaal is er een groot verschil tussen jullie over essentiële kwesties. Te groot. Jullie matchen niet voldoende om een volwassen relatie aan te gaan. Je zult met hem niet gelukkig worden; dan moet je te veel inleveren. Misschien moet je ook eens goed naar jezelf kijken. En het liefst even relatie loos zijn. Je klinkt namelijk als een vrouw die teveel ophangt aan haar vriend en dus behoorlijk claimerig. Misschien heb ik het mis. Jouw opvatting van een relatie zou de mijne in ieder geval niet zijn en ik vind het niet erg gezond klinken.
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het hem kwalijk nemen dat hij het zegt, maar uit je verhaal maak ik op dat jullie inderdaad niet bij elkaar passen. Jullie staan totaal anders in het leven en hebben niet de prioriteit bij dezelfde dingen liggen. 0% voor hem gaan, zou ik dus zeggen.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Twee adviezen:

1. Begin sowieso niet aan kinderen voor je 30e.
2. Begin geen relatie met iemand die blowt (of andere drugs gebruikt).

Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar over welk onderwerp is men het wel eens? Luister naar wie het zegt en hoeveel levenservaring en echte wijsheid diegene heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
16-02-2020 19:50
Je klinkt niet als een leuke partner voor hem.

Hoe kun je trouwens al "meerdere lange relaties" hebben gehad als je pas 23 bent?
Ja vanaf mijn 15e een lange relatie van 4,5 jaar gehad en daarna nog een van 1,5 jaar.

Inderdaad ik denk ook erg vaak dat het aan mij ligt. Maar is het zo slecht dat ik vaak met hem wil zijn?
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
16-02-2020 19:54
Jeetje zeg, je bent echt geen leuke partner met je bezitterige en jaloerse gedrag hoor! Niemand zal hierop zitten te wachten.
Zit die jongen niet zo op z'n huid!
Desalniettemin zou ik afknappen op dat blowen. En als het échte zo is, zoals jij zegt dat hij élke dag bij z'n vrienden is zou ik dat ook niet zo leuk vinden.
Maar ik dit verhaal vind ik jou het grootste probleem.
Dus stel nou dat ik niet meer jaloers ben en bezitterig. Dan blijft het probleem dat hij joints rookt en vaak met zijn vrienden is en als het aan hem lag we elkaar niet erg vaak zien.. Denk niet dat hij dat zou veranderen voor mij. Hij zegt ook vaak dat het probleem bij mij ligt. Denk ook dat hij het daarom zo makkelijk uit maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hopelozeromanticus schreef:
16-02-2020 21:10
Ja vanaf mijn 15e een lange relatie van 4,5 jaar gehad en daarna nog een van 1,5 jaar.

Inderdaad ik denk ook erg vaak dat het aan mij ligt. Maar is het zo slecht dat ik vaak met hem wil zijn?


Als dat is omdat je niet alleen kunt zijn JA. Heb je wel eens avonden dat je geen afspraken hebt, maar gewoon jezelf vermaakt met het een of ander. of moet iemand anders jou altijd komen vermaken? In de geest van : O ik heb niets vanavond, even appen om te zien wie er vrij is.
Is dat vaker wel dan niet het geval: leer eerst eens met jezelf te leven, daar heb je nog geen tijd voor gehad als je al vanaf je 15 een vriendje had
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je hoeft je niet aan te passen aan zijn levensstijl. Voor mij zou het blowen echt een einde van de relatie betekenen. Ik denk dat het wel verstandig is dat je wat gaat doen met het voortdurende aandacht vragen en de jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
Hopelozeromanticus schreef:
16-02-2020 21:13
Dus stel nou dat ik niet meer jaloers ben en bezitterig. Dan blijft het probleem dat hij joints rookt en vaak met zijn vrienden is en als het aan hem lag we elkaar niet erg vaak zien.. Denk niet dat hij dat zou veranderen voor mij. Hij zegt ook vaak dat het probleem bij mij ligt. Denk ook dat hij het daarom zo makkelijk uit maakt.
Wellicht is het een vlucht om telkens bij zijn vrienden te zijn.
Ik denk dat hij het grootste probleem hebt maar dat blowen en altijd wel zijn van hem is ook niet oké. Jullie passen niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven