Moet ik de relatie verbreken

14-12-2025 10:40 74 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Okeey het is een lang verhaal. Probeer het wat samen te vatten.

Iets meer dan 2 jaar geleden ben ik verkracht door een goede vriend van mijn vriend op een feestje bij ons thuis. Mijn vriend lag boven te slapen. Ik was erg bezopen en die vriend ging mee naar boven want we waren met meerderen in de hottub geweest en hij vroeg of ik droog ondergoed voor hem had. Dus mee naar boven gegaan en gaf hem droog spul. Toen ben ik mijn slaapkamer in gegaan en kleedde me uit om ook wat droogs aan te trekken. Hij kwam opeens de kamer binnen terwijl ik naakt was en vergreep zich aan mij. Hij was erg dwingend en ruig en deed van alles bij me. Ik kon amper op mn benen staan en liet het zeg maar gebeuren. Tot ik opeens een helder moment had en besefte wat er gebeurde en heb hem toen weggeduwd en gezegd dat dit echt niet kan. Toen is hij naar huis gegaan.
Ik heb het toen mijn vriend niet durven vertellen omdat ik het zelf als heel heftig ervaarde en dacht zolang ik het er niet over heb dan is het niet waar.
Wel heb ik met mijn beste vriendin erover gehad.
Iets meer als een jaar later confronteerde hij mij ermee. En is de bom gebarsten. Hij was extreem boos en geloofd niet dat het is gegaan zoals ik hem vertelde.

Hij vind het bedrog om dat ik hem niks verteld heb en geloofd me daarom niet. Hij is achterdochtig gebleven en wantrouwend. Ik heb meer dan 2 jaar op de blaren moeten zitten en me aan alle kanten moeten bewijzen.

Hij heeft me ook een keer met een ruzie het huis uitgetrapt. Waar hij later dus weer boos over was dat ik ook ben weggegaan.

Een tijdje geleden was ik op een feestje van een goede vriendin en haar moeder. En dacht ik laat ik hem een spicy appje sturen. Omdat hij ook altijd klaagt dat er te weinig affectie vanuit mij is.

Hij flipt hem helemaal de pan uit omdat hij zwaar er van overtuigd is dat het niet voor hem bedoeld was. Hij heeft toen ik de volgende terug kwam zn koffers gepakt omdat ik volgens hem niet eerlijk was. Terwijl iedere keer weer dat ik het verhaal uitlegde mn verhaal hetzelfde blijft. Maar hij bleef sceptisch.

Uiteindelijk naar veel geruzie ( vanuit hem ) veel tranen is hij toch gebleven.
We hadden weer een lang gesprek waarbij ik voor de zoveelste keer heb aangegeven dat ik al meerdere jaren het gevoel heb dat ik op mn tenen moet lopen. Dat hij veel profijten heeft in deze relatie en ik niet. Dat er vrijwel geen interesse vanuit hem is naar mij toe qua passies en dergelijke. En dat hij non stop op zn telefoon zit en ik me vaak niet gezien voel.

Nu is er vorig weekend wat gebeurd. Hij is uitgegaan en is dus in een dronken bui met een vrouw mee naar huis gegaan en heeft sex gehad met haar.

Hij kwam sochtends om kwart voor 8 thuis. En dacht er met een rot smoes mee weg te komen ( maar ik ben niet dom ) hij wou naar bed gaan maar kwam toch weer naar beneden om me te vertellen wat er was gebeurd.

Ze woonde niet dicht bij het centrum dus ze moesten 10 minuten fietsen ( hij is bij haar achterop gegaan ) ze zijn rond 5 uur naar haar huis gegaan. ze hebben eerst een tijd zitten kletsen op de bank. Toen hebben ze sex gehad. Rond kwart over 7 is hij bij dr weggaan. Hij heeft overigens wel gezegd dat hij een vriendin heeft en 4 kinderen.

Hij snapt het niet van zichzelf dat hij het gedaan heeft... andere kant geeft hij aan dat het misschien toch wel een vorm van wraak is. En voor hem staat het nu gelijk.
Dat hij zich klote voelt rond pakjesavond want dat is de avond dat het aan het licht kwam wat er bij mij gebeurd was.
Hij vind niet dat het bewust was want hij was bezopen.

Ik vind dat het anders zit. Wat er bij mij gebeurd is is niet op initiatief van mij geweest. Toen ik het besef kreeg wat er gebeurde heb ik direct het gestopt en gemeld dat dit echt niet kan.

Ik vind dat hij mij bewust pijn heeft willen doen.
Hij gaat bewust met haar mee. Hij had bij aankomst het al kunnen stoppen. Toen ze binnen zaten te praten had hij het kunnen stoppen. En toen de eerste zoen was.

Ik voel me nu al de hele week aan alle kanten slecht. Ik voel me in de war. Ik wil het niet op de weegschaal leggen maar ergens doe je dat toch. Ik vind dat onze relatie al langere tijd niet werkt. De balans is er niet. We hebben al een paar keer hele heftige ruzies gehad waarbij ik ook aangegeven heb dat we anders in relatie therapie moeten. Maar daar geloofd hij niet in.

Mijn koek is op. Ik ben mezelf kwijt. Ik heb al 7 jaar in een toxic relatie gezeten met de vader van mijn 2 oudste kids.
Nu zijn wij straks in maart 7 jaar samen en ik weet echt niet meer wat ik moet.

We zijn een gecombineerd gezin. (Mijn) dochter is 11. (Zijn) zoon 10, (mijn) zoon 10 en samen hebben we een zoontje van 4.
Het is een heel erg lang verhaal.
Je vriend klink als een heel naar persoon, dus mijn advies is om zo snel mogelijk bij hem weg te gaan.
Waarom zou je bij hem blijven? Voor mij klinkt hij als echt een enorme looser.
Jij schrijft..hij trapt me het huis uit, hij doet je bewust pijn
! En dat moet dan je vriend zijn......?
Waarom zou je blijven, lijkt me ook voor je kinderen niet fijn deze situatie.
Wat wil je meegeven aan je kinderen hoe een relatie hoort te zijn?
Dat het normaal is om de helft van de tijd in ruzie te leven? Dat het normaal is om je partner buiten te trappen? Dat het normaal is om dronken vreemd te gaan?

Zie je jezelf écht op een gelukkige manier samen 85 worden?
Nadat de eerste 7 jaar - het moment waarop jullie het gelukkigste zouden moeten zijn - vooral drama waren?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
De eerste twee zinnen van de een-na-laatste paragraaf is genoeg om te weten wat je zou moeten doen.
Hij was extreem boos en geloofd niet dat het is gegaan zoals ik hem vertelde.

Hij vind het bedrog om dat ik hem niks verteld heb en geloofd me daarom niet. Hij is achterdochtig gebleven en wantrouwend. Ik heb meer dan 2 jaar op de blaren moeten zitten en me aan alle kanten moeten bewijzen
Heb niet verder gelezen. Wat een randdebiel. Weggaan.
Wow, toen ik begon met lezen dacht ik dat jullie begin 20 waren...

Maar je hebt beiden dus kinderen? Waarom zorg je voor iemand in hun (en jouw!) naaste omgeving waar zoveel drama en ellende mee is? Alle leuke dingen die je nu kunt opnoemen, wegen bij voorbaat al niet op tegen wat je nu beschrijft.

Die verkrachting is vreselijk. En het klinkt, alsof je op meerdere vlakken hulp kunt gebruiken.
Als hij 'gelijk' had willen staan had hij zichzelf moeten laten verkrachten, maar ja, zodra hij dat zelf wil is het al geen verkrachting meer, dus dat kan niet. Wat een hufter is dit zeg.

Is het toevallig alleen maar erger geworden sinds jullie samen een dochter hebben? want ik heb wel de indruk een vrij zorgelijk patroon te lezen en veiligheid lijkt me ook een aandachtspunt bij het verbreken van deze relatie.
prei wijzigde dit bericht op 14-12-2025 11:54
37.77% gewijzigd
Wat erg dat je vriend je niet geloofd. Dat je 2 jaar jezelf bent gaan bewijzen.
Het is ontzettend naar wat je is overkomen, dat hoef je niet bij jezelf te zoeken. En al helemaal niet blijven bij iemand die jou niet geloofd en zo boos kan worden.
Dit is toch geen liefde?

Wegwezen...!
Precies wat Wissewis zegt. :worship:
Wat leuk ook dat je vriend blijkbaar geen boodschap had aan jouw verhaal over de aanranding van nota bene zijn beste vriend en jou daar de schuld van geeft. Heeft hij nooit zijn beste vriend geconfronteerd maar klakkeloos aangenomen dat jij de boel gewoon verzon en simpelweg hem hebt bedrogen?

Verder klinkt hij ook echt als een parel.
Je weet best wat je moet, je moet alleen nog de ruggengraat vinden om het ook te doen.
Ga weg en ga aan je zelfrespect werken.
Cum non tum age
wil je met hem oud worden? want veranderen gaat hij niet, de rest van je leven steeds een boze man in huis.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Als het financieel mogelijk is zou ik ook niet zelf vertrekken. Maar hem zijn koffers laten pakken. (Of ze gewoon letterlijk zelf pakken voor hem zoals hij al een paar keer voor jou gedaan heeft.)

Jij hebt 2 kinderen uit je eerste relatie, hij 1.
Het lijkt me dus gewoon logischer dat jij blijft zitten en hij vertrekt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dat hij denkt dat jij bent vreemdgegaan terwijl je bent aangerand is al reden genoeg om afstand van hem te nemen.
Ik mis de redenen om bij hem te blijven
Angeldust16 schreef:
14-12-2025 10:40

Hij was extreem boos en geloofd niet dat het is gegaan zoals ik hem vertelde.
Hij vind het bedrog om dat ik hem niks verteld heb en geloofd me daarom niet. Hij is achterdochtig gebleven en wantrouwend. Ik heb meer dan 2 jaar op de blaren moeten zitten en me aan alle kanten moeten bewijzen.
Hij heeft me ook een keer met een ruzie het huis uitgetrapt. Waar hij later dus weer boos over was dat ik ook ben weggegaan.

Is dit je rots in de branding? Degene met wie je oud wil worden? Je steun en toeverlaat als je krakkemikkig wordt? Degene bij wie je je altijd veilig gaat voelen?

Ik heb al 7 jaar in een toxic relatie gezeten met de vader van mijn 2 oudste kids.
Nu zijn wij straks in maart 7 jaar samen en ik weet echt niet meer wat ik moet.

Dat weet je wel, maar je wil er niet aan. Maar ik denk dat het de moeite waard is om te gaan onderzoeken waarom je in toxische relaties belandt. Kennelijk doet je toxischemannenradar het niet, en dat is niet om jou de schuld te geven, maar je moet er wel iets mee. Die radar moet gerepareerd anders loop je in de toekomst weer gevaar.

Harba lorifa
Zonder de OP te lezen Ja.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ja
Hij is alles behalve liefdevol voor je.
Look me in the eyes and tell me what you see.
En hoe ben je al die tijd met die "vriend" van hem blijven omgaan? Ik zou niet alleen willen weten dat mijn partner een traumatische ervaring heeft meegemaakt maar ook als 1 van mijn vrienden daar een rol in speelde zodat ik op zijn minst die vriendschap kan verbreken. Dus dat hij daar boos over is, begrijp ik. Niet dat hij het ziet als bedrog van jouw kant.

Deze relatie gaat nooit een gelukkige relatie zijn dus stop ermee. Ook voor je kinderen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Mijn eerste gedachte: wat een ontzettende klootzak, die vriend van je!

Was dit heerschap ook zo extreem boos op de beste vriend? Nee zeker hè, die kon er vast niks aan doen natuurlijk :roll:
There is always something happening, and it's usually right now
Dat dit de tweede giftige kerel is met wie je kinderen hebt is iets om over achter je oren te krabben. Blijkbaar is er iets in jou beroerd afgesteld zoals iemand al zei.
Wat is dit voor tokkie? Natuurlijk moet je de benen nemen, kun je dat echt niet zelf bedenken?
Jubelien schreef:
14-12-2025 11:53
Wow, toen ik begon met lezen dacht ik dat jullie begin 20 waren...

Maar je hebt beiden dus kinderen? Waarom zorg je voor iemand in hun (en jouw!) naaste omgeving waar zoveel drama en ellende mee is? Alle leuke dingen die je nu kunt opnoemen, wegen bij voorbaat al niet op tegen wat je nu beschrijft.

Die verkrachting is vreselijk. En het klinkt, alsof je op meerdere vlakken hulp kunt gebruiken.
Nou dit dus. Apart volk dit.
Ik hoop dat de kinderen niet thuis waren tijdens het feestje waar jullie beide straalbezopen waren?

Antwoord op jouw vraag: ja, natuurlijk stop je met zo iemand. En zoek een psycholoog op want het lijkt een patroon.
Wat hierboven is gezegd. Ga naar de huisarts en leg je situatie uit zodat je gezin psychologische hulp krijgt.

Je hebt je leven niet op de rit en er zijn kinderen die daar de dupe van worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven