Na 3,5 jaar relatie wil vriendin alleen zijn

12-09-2019 11:42 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jongen van nu 22, zij is 25, we kregen een relatie toen ik 18 was, het voelde zo goed, we deden veel dingen samen, en kennen elkaar van de voetbal.

Onze hele relatie had zoals vele relaties ups and downs, maar nooit hadden we een break up of iets dergelijks. Het begon allemaal 31 Augustus, we waren samen naar de film, samen hapje gegeten, lekker wezen chillen in bad, en hebben seks gehad.

Volgende dag werden we wakker 1 September, en ze zou wat gaan doen met haar vriendinnen, dus ik liet haar gaan uiteraard, ik ging voetballen, eenmaal 1 uur nadat ze thuis was ontving ik een berichtje met dat ze het mij niet meer kan aandoen, ze houd zoveel van mij en vind me hartstikke leuk, maar ze zit in de knoop met zichzelf en wilt alleen alles doen, ze wilt mij niet meer hoeven appe of iets met waar ze is, ze voelt alsof ze niks heeft bereikt in 25 jaar.

Ik snapte het niet dus ik zei, schat kom in het echt praten want via een appje kan het niet, toen hebben we die zondag gepraat en zei ze, ik wil je wel bij me hebben, laten we het proberen, hele week hebben we met elkaar geappt, we werken allebei en wonen niet samen.

Eenmaal zaterdag 7 September zouden we savonds gaan poolen, ze stuurt sochtends een bericht dat me hart gewoon brak, weer bijna het zelfde alleen nu met ik moet het uit maken.

Naja weer via de app, dat vond ik niet leuk dus was ik boos, en heb haar even 3 dagen niet gesproken, maar het knaagde aan me, ik vond het zo erg, dus heb ik haar gezegd dat ik haar wou zien en face 2 face praten.

Woensdag 11 September heb ik haar gesproken, het gesprek begon om half 12 avond want ze moest werken, en het was een mooi gesprek, ik begreep haar, ze moet aan zich zelf werken en aan al haar oude relaties, want voor mij had ze 5 jongens die vreemdgingen.

Ze zegt dat ik echt beter kan, en beter verdien, maar ik wil niemand anders als haar hebben, en ik weet het gewoon, want ik was in me gedachten al getrouwd met haar, had al kinderen en woonden samen. Om nu te weten dat dat sprookje niet zal uitkomen, voel ik me echt depressief onder.

Iemand enige ervaring met zo iets, draait ze denken jullie bij? Gaat ze me uiteindelijk zo erg missen dat ze inziet wat ze wilt in het leven? Of zit ze zo erg in de knoop dat dit langer gaat duren?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mezelf gewoon wil beschermen van wat komen gaat.

Zij heeft mij gezegd ik hoef geen nieuwe vriendje de komende 1/2 of 4 jaar, ik wil aan me zelf werken.

Ik vertrouw haar hier in, maar vind het een apart verhaal omdat ze zegt van me te houden maar wel uitelkaar wil, nou het zal wel.

Daarom vroeg ik is er iemand met ervaring, ik wil niet over 3 maanden ofzo opeens zien dat ze een vriendje heeft dat zou me nog 1 x breken.

Snappen jullie waarom ik blijf door vragen, misschien is er iemand met ongeveer de zelfde issues.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt wel heel rot, maar als je echt écht ECHT de man van haar dromen zou zijn, dan liet ze je niet gaan hoor....

Superverliefd is ze ook niet, want dan zou ze altijd bij je willen zijn en geen genoeg van je kunnen krijgen.
Dat is geweest, het is gewoon uit.

Zoek afleiding, laat haar met rust en ga weer leven. Geef het de tijd.
Misschien heb JIJ over 3 maanden wel opeens een vriendin, waar je veel gelukkiger mee bent, het leven kan soms raar lopen.
Sterkte iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze dat zegt om jou nu verder verdriet te besparen.
Ze kan het zichzelf misschien ook nog niet voorstellen nu. Ik denk niet dat ze de komende 2 of 4 (!!) jaar vrijgezel blijft hoor!
Toen ik en mijn ex uit elkaar gingen, zeiden we ook dat we nog van elkaar hielden. We omhelsden elkaar zelfs bij het afscheid terwijl we met tranen in ons ogen "Ik hou van je" uitdeelden... Daarna enkel "Het beste meid."... Dat deed erg pijn ja.

Je moet echter wel beseffen dat liefde onvoorspelbaar is, zelfs als ze iemand vind in een paar weken of maanden, zijn dat jouw zaken niet meer, erg hard, maar wel waar. Ze is jouw niks meer verplicht/verschuldigd na de breuk. Jij bent jij, en zij is zij, hoe kut dat ook is. Ook jij bent niks naar haar verplicht, jullie wegen zijn gescheiden. :(
Alle reacties Link kopieren
Nou, als je het echt hapklaar wil horen..
Ik heb net al mijn verhaal gedeeld, dat ik op de positie van jouw vriendin stond.
We gingen met veel liefde uit elkaar, en ik hoopte echt dat in de toekomst we weer beter bij elkaar zouden passen.

3 maanden later kwam ik mijn huidige vriend tegen, met wie ik nu al lang samen ben.

En ja, ik zat ook met mezelf in de knoop, en ja, ik hield ook nog van de jongen met wie ik het uitmaakte. Maar we stonden niet meer hetzelfde in het leven, 3 prachtige jaren gehad maar andere volwassenen geworden.

Dus ja, het zou kunnen dat ze snel een ander heeft. Het zou ook kunnen van niet. Maar dat is voor jou niet belangrijk. Jij moet verder met je eigen leven. Wonden likken, opkrabbelen, en wie weet op een later moment weer een partner krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgensmij wil ze nu gewoon super hard uitgaan enzo, en met vriendinnen zijn, en alcohol drinken, want dat deed ze nooit, en toen op een dag kwam ze opeens met een fles.

Alleen het doet me wel ontzettend veel pijn dat het zo gelopen is, want ik had het gevoel nooit dat ze het wou uitmaken.

Ik heb haar altijd vrijheid gegeven in het uitgaan met vriendinnen, ik gunde haar dat allemaal...

Mag ik wat advies van iemand die dit ooit heeft mee gemaakt :

Kan je weer een liefde vinden met net zo'n gek wijf als wat ik had, dat je gewoon lekker alles kan doen met elkaar zonder gezeur of geruzie?

Vergeet je je ex, of blijf je er soms aan denken?
Xpicture schreef:
12-09-2019 15:56
Ik denk dat ik mezelf gewoon wil beschermen van wat komen gaat.

Zij heeft mij gezegd ik hoef geen nieuwe vriendje de komende 1/2 of 4 jaar, ik wil aan me zelf werken.

Ik vertrouw haar hier in, maar vind het een apart verhaal omdat ze zegt van me te houden maar wel uitelkaar wil, nou het zal wel.

Daarom vroeg ik is er iemand met ervaring, ik wil niet over 3 maanden ofzo opeens zien dat ze een vriendje heeft dat zou me nog 1 x breken.

Snappen jullie waarom ik blijf door vragen, misschien is er iemand met ongeveer de zelfde issues.
Ik denk dat je jezelf het beste beschermt door het echt los te laten.

En het kan prima hoor: van elkaar houden maar toch niet de juiste voor elkaar zijn. Daarom doet het juist zo'n pijn, daarom hebben mensen zo'n liefdesverdriet.
Probeer dat echt los van elkaar te zien.

Ik geloof ook echt dat ze zich nu niet met een ander ziet. Maar ze kan je geen garantie geven. Ten eerste omdat dat onmogelijk is en ten tweede omdat dat hard gezegd ook jouw zaken niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
"Kan je weer een liefde vinden met net zo'n gek wijf als wat ik had, dat je gewoon lekker alles kan doen met elkaar zonder gezeur of geruzie?"

Xpicture;
JA zeker weten kan dat.
En dat zal jou vast en zeker ook gebeuren in de toekomst, we hebben dit allemaal weleens meegemaakt waar jij nu doorheen gaat.

Ik heb ook liefdesverdriet gehad, en ik dacht toen ook dat het nooit meer goedkwam met mij :hihi:
Ik heb leuke herinneringen aan exen hoor, maar zou ze echt NOOIT terug willen als partner.

Het komt wel goed met je. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
12-09-2019 12:03
Ik denk niet dat ze bij zal draaien. Ik weet ook niet of ze wel heel eerlijk is tegen jou.
Xpicture schreef:
12-09-2019 18:24
Ja, volgensmij wil ze nu gewoon super hard uitgaan enzo, en met vriendinnen zijn, en alcohol drinken, want dat deed ze nooit, en toen op een dag kwam ze opeens met een fles.

Alleen het doet me wel ontzettend veel pijn dat het zo gelopen is, want ik had het gevoel nooit dat ze het wou uitmaken.

Ik heb haar altijd vrijheid gegeven in het uitgaan met vriendinnen, ik gunde haar dat allemaal...

Mag ik wat advies van iemand die dit ooit heeft mee gemaakt :

Kan je weer een liefde vinden met net zo'n gek wijf als wat ik had, dat je gewoon lekker alles kan doen met elkaar zonder gezeur of geruzie?

Vergeet je je ex, of blijf je er soms aan denken?
Ja. Je gaat weer iemand vinden met wie je je eigen inside jokes gaat krijgen, met wie je net zo'n goede of zelfs nog betere verstandhouding gaat hebben.

Idealiseert
je relatie niet te veel. Het was niet zonder gedoe ; je hebt het in mei nog uitgemaakt.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 20:14
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xpicture schreef:
12-09-2019 15:56


Daarom vroeg ik is er iemand met ervaring, ik wil niet over 3 maanden ofzo opeens zien dat ze een vriendje heeft dat zou me nog 1 x breken
Klinkt hard, maar het beste is om alles te verbreken, vooral ook op social media. Als je niks van haar ziet of volgt, kan ze je immers ook niet meer breken. Echt, TO. Hoe moeilijk ook, het beste advies is al meermaals gegeven: laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Ook al gaf je haar veel vrijheid, het is niet hetzelfde als single zijn. Ik vind het ook verwarrend allemaal en ken jullie natuurlijk niet, maar ik denk dat ze echt onafhankelijk wil zijn en van alle vrijheid genieten. Om maar een voorbeeld te geven, misschien kwam ze bij het uitgaan leuke jongens tegen die flirtten met haar en heeft ze die afgewezen vanwege jou, maar wilde ze stiekem zo iets spannend meemaken. Maar dit je vriend vertellen is niet vanzelfsprekend.

Ondanks je veel vrijheid krijgt, zit er bij een relatie toch altijd een verplicht gevoel. Een relatie is altijd iets dat in je dagelijks leven tijd en energie neemt. Het kan dat zij het moe begon te worden ook al houd ze nog zo veel van je.

Dat ze zegt dat ze nog niet de komende half jaar of langer geen relatie zal hebben, is denk ik meer om jou gerust te stellen. Maar het kan net zo goed waar zijn, want ik had het ook wel even gehad na meerdere relaties achter elkaar te hebben gehad.
Mocht het zo zijn dat je haar ineens na een maand met een ander ziet, so what. Niet leuk voor jou, maar uiteindelijk heeft het niets met jou te maken. Vanaf dat het uit is, besteed je beter geen aandacht meer aan haar en richt je even op je eigen leven. Wie weet ben jij juist degene die iemand leuk leert kennen na 3 maand.

En over je vragen:
Ja, je kan dus heus nog wel iemand zo vinden, absoluut. Misschien denkt zij wel zelf er zo over en wil ze het daarom toch maar uitmaken.
En ja, uiteindelijk zal je het wel kunnen loslaten. Vergeten is een groot woord, maar laten we zeggen dat mettertijd je het een plaats kan geven.

Je bent nog jong, net als zij. Het was voor haar nog wat te vroeg om te settlen. Bespaar je het gepieker.
Alle reacties Link kopieren
Ze appte me weer vannacht, met een hartje en mis je om 1 uur savonds...

Moet ik hier op in gaan, of zeggen jullie na een relatie is er geen vriendschap?

Ze zit op mijn voetbal dus ik kan haar ook niet ontwijken, ik zie haar elke dinsdag donderdag zaterdag, ik ga nu even niet want ben geblesseerd, maar als ik weer ga dan zie ik haar dus, en negeren vind ik een beetje mehh.

Zal ik haar duidelijk maken dat ze zich geen zorgen om mij hoeft te maken en gewoon verder moet gaan leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze misschien nog steeds van jou houdt en gevoelens voor je heeft, betekent nog niet dat ze dan ook een toekomst met een relatie met jou ziet.

Jullie beide kunnen nog best wel vrienden gaan zijn, maar zij ziet jullie geen toekomst samen hebben, zij ziet het niet gebeuren dat ze met jou samen gaat wonen en kinderen grootbrengen. Dat is ook helemaal niet erg, zoiets gebeurd dagelijks bij duizenden.

Het is wel even rot, vanwege de vele tegenstrijdige signalen die er nu onderling zijn. Maar zij heeft nu de leeftijd dat ze een partnerkeuze maakt waarmee ze over 3 jaar de eerste kinderen mee gaat maken (over het gemiddelde genomen) Terwijl jij die leeftijd nog niet hebt (over het gemiddelde genomen) maar over 8 jaar pas.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Xpicture schreef:
13-09-2019 10:07
Ze appte me weer vannacht, met een hartje en mis je om 1 uur savonds...

Moet ik hier op in gaan, of zeggen jullie na een relatie is er geen vriendschap?

Ze zit op mijn voetbal dus ik kan haar ook niet ontwijken, ik zie haar elke dinsdag donderdag zaterdag, ik ga nu even niet want ben geblesseerd, maar als ik weer ga dan zie ik haar dus, en negeren vind ik een beetje mehh.

Zal ik haar duidelijk maken dat ze zich geen zorgen om mij hoeft te maken en gewoon verder moet gaan leven.
Dat zou ik heel sterk van je vinden. Mits je het echt zo voelt natuurlijk.

Ik denk dat vriendschap na een relatie heus wel kan maar dat er bij jullie een aantal factoren speelt waardoor het wellicht lastiger zal zijn. De hoop die jij misschien nog hebt, haar uitingen van liefde en natuurlijk de versheid van de breuk en de daarbij behorende emoties.

Ik zou haar sowieso vragen dat als er daadwerkelijk een breuk komt, om dan op te houden met deze uitingen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze het echt uitmaakt moet ze ook stoppen met zulke dingen te sturen, dat is echt stom, helemaal als ze weet dat jij niet wilde stoppen.
Ik vind dat best wel gemeen.
Ik ben het ermee eens, dat helpt echt compleet niet met het afsluiten. :( Zeg haar dat ook jij je ruimte nodig hebt. Als ze het uitmaakt, moet het ook echt uit zijn vind ik, niet terug melden dat ze je mist. Dat si gewoon extra pijnlijk, pijnlijker dan dat het al is. :S
Alle reacties Link kopieren
Mee eens met de 3 boven mij.
Vervelend dat ze zo doet terwijl zij het uitmaakte. Vriendschap na een breuk is mogelijk, maar dan moeten jullie ook echt als vrienden gedragen en daar horen dergelijke berichten niet bij. Ik zou haar even duidelijk maken dat zulke berichten niet gaan helpen en je gewoon als vrienden verder wil. Elk ander gelijkaardig bericht dat ze nog zou sturen, zou ik dan negeren. Bij de voetbal zou ik ook gewoon vriendelijk doen. Een knuffel zou ik vermijden tenzij je toch aanvoelt dat ze niet aan je zal vastklampen met een stiekeme “ik mis je”- boodschap. Als ze je een knuffel zou geven en je voelt dat ze het wat te innig maakt, zou ik haar gewoon loslaten. Niet bruut wegduwen, maar duidelijk maken dat ze er niet over moet gaan. Wat ik wil zeggen is: laat niet met je gevoelens spelen. :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven