na hoeveel tijd kinderen ontmoeten van mijn vriend

20-06-2018 20:50 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een relatie met een lieve man. Hij is gescheiden heeft erna wel nog tijdje met iemand anders relatie gehad. Hij heeft twee kinderen onder de 8 jaar. Voor mij geen probleem ben dol op kinderen.
Zelf vraag ik mij alleen nu af na hoeveel tijd kun je het beste eens met zijn kinderen erbij afspreken zodat ik hun ook eens leer kennen?? Weet dat hij zijn ex vriendin heeft voorgesteld aan kinderen en zij haar absoluut niet moesten. Dit speelt natuurlijk toch in mijn achterhoofd mee.
Hoe denken jullie Erover?
Julie81 schreef:
20-06-2018 21:03
Nee dat moet je idd niet doen. Ik wilde zelf er echt nog een hele tijd mee wachten alleen hij begon er gister over na drie maanden
Goed van jou dat je hier niet zomaar in meegaat. Heel verstandig.
Jouw vriend heeft zelf blijkbaar niet zo in de gaten dat het voor kinderen (zeker jonge kinderen) best ingrijpend is om kennis te maken met een nieuwe vriendin van hun vader. Vooral het zich hechten aan iemand en de impact ervan als iemand weer wegvalt, daar verkijken sommigen zich nogal op.

Hoe lang precies verstandig is, vind ik lastig. Ik zou zelf wachten tot jullie elkaar al een stuk beter kennen. Dat duurt echt wel een tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gezien er al n vriendin tussen scheiding en jou heeft gezeten en dit geen prettige ervaring was voor de kids adviseer ik ook 1 a 1.5 jaar te wachten.
Zekerheid heb je nooit maar na een dik jaar daten leer je elkaar iig goed kennen en weet je of je verder wilt samen in de toekomst.
Ik zou voorlopig een jaar wachten voor je de kinderen ontmoet, lieft nog langer.
Eerst maar eens goed zeker zijn van jullie relatie.
Een half jaar vind ik wel kort hoor. Ik zou echt eerst langer zeker willen weten dat we een goede kans hebben op een stabiele relatie. Want of het klikt met de kinderen is, wel heel belangrijk hoor, maar op dat moment nog niet bepalend. Want als het goed klikt maar de relatie is toch niet zo stabiel als gehoopt dan is het voor hun natuurlijk extra zuur. Je zorgt juist goed voor ze door ze pas te laten wennen aan iets als je je er echt zeker over voelt
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
20-06-2018 21:19
Hm ik vind zelf een half jaar een goede termijn.
Je wilt toch ook niet te lang ermee wachten. En weten of het met de kinderen van je vriend ook klikt.
Hier sluit ik mij bij aan.
Maar doe het vooral als het voor jullie beiden goed voelt en jullie vertrouwen hebben in een langdurige relatie. Een exacte tijd valt daar niet op te plakken.
Het hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoeveel tijd je met elkaar doorbrengt hoe snel je elkaar leert kennen. Zie je elkaar alleen in de weekenden of breng je een groot deel van de week met elkaar door. Dat bepaalt mede hoe snel je relatie een stap verder kan.
stippeltjesbehang wijzigde dit bericht op 20-06-2018 21:43
23.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
20-06-2018 21:12
To kan niet te lang wachten, die heeft ook een tikkende klok.

Neem lekker een kerel zonder kinderen, voor alle partijen veel eenvoudiger.
Een tikkende "klok" heb ik niet!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:


Op het moment dat jullie beiden in een toekomst samen geloven en de bril niet meer roze is. En jullie veel delen samen.
Al heb ik ooit iemand gelezen die juist iemand snel thuis uitnodigde. Was er geen klik met de kinderen, dan was het gelijk exit.
Alle reacties Link kopieren
En als je dan zover bent: rustig aan. Eet een keer mee zonder gezoen en geklef en dan weer naar huis. Wij hebben na de eerste kennismaking het gehouden bij 1 x per maand, daarna om de twee weken. No rush
Alle reacties Link kopieren
En verwacht niets van ze.
Alle reacties Link kopieren
Julie81 schreef:
20-06-2018 21:03
Nee dat moet je idd niet doen. Ik wilde zelf er echt nog een hele tijd mee wachten alleen hij begon er gister over na drie maanden
En toen zei jij, nee lieverd, daar wil ik nog zeker drie maanden mee wachten.

O nee wacht dat zei je niet. Waarom eigenlijk niet, als wachten is wat je kennelijk wil?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
20-06-2018 21:59
En toen zei jij, nee lieverd, daar wil ik nog zeker drie maanden mee wachten.

O nee wacht dat zei je niet. Waarom eigenlijk niet, als wachten is wat je kennelijk wil?
Ik heb gezegd dat ik hier nog een lange tijd mee wil wachten.
Alle reacties Link kopieren
De tijd is lastig te bepalen. Die is voor iedereen anders.
Ik moest toen gedwongen langer wachten met kennis maken dan ik wilde. Aan de andere kant, nu na 4 jaar relatie te hebben gehad is het afscheid totaal verkeerd gegaan (niet omdat ik dat bepaalde, maar hij of z'n ex... geen idee), maar ik weet dat het stiefje er zeker last van zal hebben. Ondanks dat ik geen contact meer heb, elke blinde kan zien dat het niet goed is gegaan.

Dus, voor elke situatie is het anders. En dan nog, hoe goed of jij het bedoelt maakt niet uit, het ligt dan uiteindelijk aan de ouders hoe met welke situatie dan ook omgegaan wordt.

Wat belangrijk is, is dat jullie zeker zijn van elkaar. En nee, 3 maanden is niet genoeg. Dus houdt de boot nog even af. Niet een maand, maar zeker een maand of 6 extra. Je gaat om met kinderhartjes. En die zijn kwetsbaar. Daar speel je niet mee, die zijn belangrijker dan jouw hartje/ego.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
20-06-2018 21:55
En als je dan zover bent: rustig aan. Eet een keer mee zonder gezoen en geklef en dan weer naar huis. Wij hebben na de eerste kennismaking het gehouden bij 1 x per maand, daarna om de twee weken. No rush
Zeer zeker geen gezien klef gedoe of wat dan ook waar de kinderen bij zijn. Vind dat echt not don.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
20-06-2018 21:55
En als je dan zover bent: rustig aan. Eet een keer mee zonder gezoen en geklef en dan weer naar huis. Wij hebben na de eerste kennismaking het gehouden bij 1 x per maand, daarna om de twee weken. No rush
Zeer zeker geen gezien klef gedoe of wat dan ook waar de kinderen bij zijn. Vind dat echt not don.
Alle reacties Link kopieren
MarR_123 schreef:
20-06-2018 22:06
De tijd is lastig te bepalen. Die is voor iedereen anders.
Ik moest toen gedwongen langer wachten met kennis maken dan ik wilde. Aan de andere kant, nu na 4 jaar relatie te hebben gehad is het afscheid totaal verkeerd gegaan (niet omdat ik dat bepaalde, maar hij of z'n ex... geen idee), maar ik weet dat het stiefje er zeker last van zal hebben. Ondanks dat ik geen contact meer heb, elke blinde kan zien dat het niet goed is gegaan.

Dus, voor elke situatie is het anders. En dan nog, hoe goed of jij het bedoelt maakt niet uit, het ligt dan uiteindelijk aan de ouders hoe met welke situatie dan ook omgegaan wordt.

Wat belangrijk is, is dat jullie zeker zijn van elkaar. En nee, 3 maanden is niet genoeg. Dus houdt de boot nog even af. Niet een maand, maar zeker een maand of 6 extra. Je gaat om met kinderhartjes. En die zijn kwetsbaar. Daar speel je niet mee, die zijn belangrijker dan jouw hartje/ego.
Daarom wil ik ook wachten. Hé speelt niet net hun hartjes!
Alle reacties Link kopieren
Die ex had ook een kop om op te rammen logisch dat ze haar niet moesten
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
20-06-2018 21:59
En toen zei jij, nee lieverd, daar wil ik nog zeker drie maanden mee wachten.

O nee wacht dat zei je niet. Waarom eigenlijk niet, als wachten is wat je kennelijk wil?
En stel het klikt na die 3 maanden niet...dan heb je al die tijd voor niks gewacht.
Zelf heb ik dat na 1 maand al gedaan.
Kindlief was stikjaloers. .heeft t ook laten merken en hoe..
Maar uiteindelijk kwam het goed , ik laat mijn leven niet bepalen door mij kinderen.
Muurbloempje75 schreef:
20-06-2018 22:22
En stel het klikt na die 3 maanden niet...dan heb je al die tijd voor niks gewacht.
Zelf heb ik dat na 1 maand al gedaan.
Kindlief was stikjaloers. .heeft t ook laten merken en hoe..
Maar uiteindelijk kwam het goed , ik laat mijn leven niet bepalen door mij kinderen.
Ik denk dat rekening houden met je kinderen niet te veel gevraagd zou moeten zijn toch? Ik zal alijd mijn kinderen op de eerte plek zetten. Dat is ook de reden dat ik niet wil daten of een relatie aan gaan
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
20-06-2018 22:30
Ik denk dat rekening houden met je kinderen niet te veel gevraagd zou moeten zijn toch? Ik zal alijd mijn kinderen op de eerte plek zetten. Dat is ook de reden dat ik niet wil daten of een relatie aan gaan
Waarom zou je alleen blijven tot je kinderen het huis uit zijn.
Mijn kind staat ook op de eerste plek, maar daar hoef ik niet alles voor te laten hoor.
Ik heb zelf net zoveel recht op een beetje geluk.
Het moet niet zo zijn dat ik mijn leven had moeten laten bepalen door mijn kind.
Nu ben ik gelukkig getrouwd. .kind is het huis uit. En anders was ik nu eenzaam en ongelukkig geweest.
Is maar net waar je voor kiest. .en gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf beslissen..zonder verantwoording af te moeten leggen aan wie dan ook. Ja toch ?
Muurbloempje75 schreef:
20-06-2018 22:37
Waarom zou je alleen blijven tot je kinderen het huis uit zijn.
Mijn kind staat ook op de eerste plek, maar daar hoef ik niet alles voor te laten hoor.
Ik heb zelf net zoveel recht op een beetje geluk.
Het moet niet zo zijn dat ik mijn leven had moeten laten bepalen door mijn kind.
Nu ben ik gelukkig getrouwd. .kind is het huis uit. En anders was ik nu eenzaam en ongelukkig geweest.
Is maar net waar je voor kiest. .en gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf beslissen..zonder verantwoording af te moeten leggen aan wie dan ook. Ja toch ?
Ja hoor natuurlijk mag ieder dat zelf bepalen.
Oifa schreef:
20-06-2018 22:30
Ik denk dat rekening houden met je kinderen niet te veel gevraagd zou moeten zijn toch? Ik zal alijd mijn kinderen op de eerte plek zetten. Dat is ook de reden dat ik niet wil daten of een relatie aan gaan
En een relatie zonder samenwonen?
Nemaìn’ schreef:
20-06-2018 22:39
En een relatie zonder samenwonen?
Dat wordt lastig, de vader van mijn kinderen wil geen contact met onze kinderen. Dus om het mezelf makkelijk te maken date ik helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend en dochter na iets meer dan 5 maanden aan elkaar voorgesteld. Op uitdrukkelijke verzoek van dochter zelf overigens. Zelf hadden we dat na een maand of 9 willen doen maar ze was zó nieuwsgierig.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Oifa schreef:
20-06-2018 22:41
Dat wordt lastig, de vader van mijn kinderen wil geen contact met onze kinderen. Dus om het mezelf makkelijk te maken date ik helemaal niet.
Kan ik me helemaal voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven