Na tien jaar relatie.. geen ring

23-04-2019 15:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik vraag me af hoe anderen hier over denken. Mijn vriend (28) en ik (25) zijn over een paar maandjes een decennium samen. We hebben twee jaar geleden samen een huis gekocht, we wonen al 5 jaar samen. Goede baan allebei, met leuke salarissen. We hebben het met regelmaat over de toekomst, en dan eigenlijk over kinderen. Ik wil getrouwd zijn voor er kinderen komen, dat weet hij. Zelf zegt hij ook te willen trouwen.

Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen. Ligt dat aan mij?
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:44
32.79% gewijzigd
Moire schreef:
23-04-2019 16:41
Mijn broertje 2 maanden na zijn aanzoek :)
Ja, kan makkelijk korter nog inderdaad. :)
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..

Om doodmoe van te worden aan al die verwachtingen van je dinnetjes en Insta voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 16:41
Mijn broertje 2 maanden na zijn aanzoek :)
Hier vier maanden ongeveer.
Life is short. Eat dessert first.
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
Ok, als jullie pas over een jaar of 6/7 aan kinderen willen beginnen kan het maar zo zijn dat dat eventuele aanzoek nog 5/6 jaar op zich laat wachten. Een gesprekje hierover lijkt me relevant.

(Het feit dat hij eerder kinderen wil dan jij lijkt me dan weer minder relevant- ik neem tenminste aan dat hij die kinderen niet met een ander wil?)
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder

Hoezo "vriendje en vriendinnetje"... het is maar net welk etiketje je er zelf op plakt, maar volgens mij ben je gewoon serieus 'partners' hoor, als je samen een huis hebt. Ik vind 25 ook heel jong. Maar goed, het is maar hoe vast je jezelf wil leggen.
anoniem_6522e846c9b44 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 16:49
0.20% gewijzigd
Star² schreef:
23-04-2019 16:44
Om doodmoe van te worden aan al die verwachtingen van je dinnetjes en Insta voldoen.
Heerlijk toch, je leven tot op de minuut plannen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
23-04-2019 16:41
Wat een tragiek spreekt daar eigenlijk uit! Zou je vriend wel weten dat jij elke keer teleurgesteld bent?
Ai, zo erg is het totaal niet. Meer van: ‘Als ik het zou vragen, zou ik het hier doen’ ofzo. Ik ben niet al 3 jaar teleurgesteld na leuke dingen, het schiet gewoon af en toe door mn hoofd.

Grappig dat veel dit te jong vinden. In onze vriendengroep/omgeving is het geel normaal
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:42
ga vast oefenen en vraag hem
:proud:
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:50
Grappig dat veel dit te jong vinden. In onze vriendengroep/omgeving is het geel normaal
Oei dan zou ik zeker de druk opvoeren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
Dan ga jij die reizen aftikken, hij ondertussen een ander bezwangeren, en tegen de tijd dat jij manager bent is hij misschien klaar voor een tweede leg. Het leven is maakbaar.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 16:42
Ik? TO hè.
Ja, Novastar natuurlijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over 'echt de confrontatie aangaan', maar dat zou ik zeker niet doen. Dat klinkt nogal dwingend. Het is een veel mooier compliment om spontaan gevraagd te worden dan erop te hebben aangedrongen. Als jullie beiden graag willen trouwen voor er kinderen komen, zitten jullie sowieso al op dezelfde lijn, toch? Dat is al heel mooi. Dan is het gewoon een kwestie van wachten. 25 jaar is niet te jong om te trouwen, hoor - maar ik vind het zeker ook niet laat.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Ik vind het ook heel erg maakbaar klinken allemaal.

Van de mensen in mijn omgeving die in hun twintiger jaren zijn getrouwd is niet één stel meer samen. Waarom de haast? Je bent super jong én al 10 jaar samen. Persoonlijk zou ik eerder voorlopig nog NIET trouwen dan wel.... gezien de kans best aanwezig is dat één van jullie op een gegeven toch nog gaat twijfelen of dit alles is. Of je niet iets gemist hebt. Of je niet nog even wat wilde haren moet afschudden...
Alle reacties Link kopieren
Dus, jij wil eerder trouwen dan hij, maar hij wil eerder kinderen dan jij?
Wil hij die kinderen ook voor hij trouwt? Of wil hij misschien niet trouwen als hij weet dat jij voorlopig toch geen kinderen wil?
Ik denk dat jullie daar maar eens een gesprek over moeten voeren. Want blijkbaar willen jullie beide dezelfde dingen, maar op andere momenten. Daar kom je best uit, maar als je beide onuitgesproken verlangens hebt, kan dat weleens lastig zijn.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Murrmurr schreef:
23-04-2019 16:53
Dan ga jij die reizen aftikken, hij ondertussen een ander bezwangeren, en tegen de tijd dat jij manager bent is hij misschien klaar voor een tweede leg. Het leven is maakbaar.
Precies.
Je wil dus echt dat hij het gaat vragen en dat jij dan verrast bent alsof je al niet
al de hele tijd op de vraag zat te wachten? Tja....dan is het inderdaad gewoon afwachten als je het op die manier wil.
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
Je weet dat het leven over het algemeen niet zo maakbaar is het? Soms lopen dingen anders.
Alle reacties Link kopieren
Chinue schreef:
23-04-2019 16:58
Je wil dus echt dat hij het gaat vragen en dat jij dan verrast bent alsof je al niet
al de hele tijd op de vraag zat te wachten? Tja....dan is het inderdaad gewoon afwachten als je het op die manier wil.
Of als een dwingeland de confrontatie aangaan. Want dat zijn volgens Novastar de twee mogelijkheden. :$
Nee joh, gek, voer eens een gesprek over jullie toekomstplannen. Als je van elkaar houdt en op hetzelfde spoor zit, dan kom je daar toch gewoon uit?
Misschien is hij wel minder traditioneel dan jij denkt, en vind hij 'een echt aanzoek' een beetje vreemd.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Bloemkoolroosje schreef:
23-04-2019 16:57
Ik vind het ook heel erg maakbaar klinken allemaal.

Van de mensen in mijn omgeving die in hun twintiger jaren zijn getrouwd is niet één stel meer samen. Waarom de haast? Je bent super jong én al 10 jaar samen. Persoonlijk zou ik eerder voorlopig nog NIET trouwen dan wel.... gezien de kans best aanwezig is dat één van jullie op een gegeven toch nog gaat twijfelen of dit alles is. Of je niet iets gemist hebt. Of je niet nog even wat wilde haren moet afschudden...

Dat geldt hier dan weer alleen voor de groep die vanaf hun vijftiende al dikke verkering hadden.
Star² schreef:
23-04-2019 17:05
Dat geldt hier dan weer alleen voor de groep die vanaf hun vijftiende al dikke verkering hadden.
25-10=15. Ik schat die kans ook bijzonder hoog in.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
23-04-2019 17:05
Dat geldt hier dan weer alleen voor de groep die vanaf hun vijftiende al dikke verkering hadden.
Maar zo lang je nog bij elkaar bent en positief bent over de toekomst samen, zou ik niet ineens niet gaan trouwen alleen maar omdat de statistieken in je nadeel zijn. De kans is ongeacht leeftijd tegenwoordig sowieso groot dat er een gaat twijfelen of weet ik het wat waardoor je alsnog uit elkaar gaat.

Betekent niet dat je geen mooie herinneringen (waarvan trouwen er een van kan zijn) meer moet maken samen. Dus als je wilt trouwen zou ik dat vooral doen als je gelukkig bent met iemand waarmee je dat op dat moment wilt, juist omdat het leven niet maakbaar is.
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:40
Ik wil ergens in de 30 kinderen (wil eerst wat grote reizen plus een leidinggevende functie) dus over een jaar of 6/7. Hij daarentegen wil rond zijn dertigste vader worden. Dat is dus eerder..
Heerlijk, zo’n van tevoren helemaal uitgestippeld leven. Not :bonk:
Wil je een Joolz of een Bugaboo?
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat jouw verwachtingen voor een bruiloft dusdanig groots zijn, dat hij bang is dat jullie huidige spaarrekening (nog) niet toereikend is?
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
23-04-2019 15:25
Waarom is dat zo belangrijk voor je? Ik ben overigens na 18 jaar relatie getrouwd 😉 Als je het zo nodig wil, waarom vraag je hem dan niet zelf?
Ik na 21 :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven