Na tien jaar relatie.. geen ring

23-04-2019 15:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik vraag me af hoe anderen hier over denken. Mijn vriend (28) en ik (25) zijn over een paar maandjes een decennium samen. We hebben twee jaar geleden samen een huis gekocht, we wonen al 5 jaar samen. Goede baan allebei, met leuke salarissen. We hebben het met regelmaat over de toekomst, en dan eigenlijk over kinderen. Ik wil getrouwd zijn voor er kinderen komen, dat weet hij. Zelf zegt hij ook te willen trouwen.

Vriendinnen die hun vriend minder lang kennen hebben wél die ring om hun vinger. Ik ben het vriendje/vriendinnetje-verhaal zat, we zijn volwassen. Ligt dat aan mij?
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:44
32.79% gewijzigd
turquasi schreef:
23-04-2019 15:55
overigens weet ik niet of ik nog zou willen trouwen als mijn vriend me na 9 jaar nog niet gevraagd heeft maar wel met oorbellen in een doosje aan kwam zetten... ik bedoel...dan ben je wel een tikkie aan het treiteren hoor
Ik kreeg ooit ook oorbellen, maar ik heb alleen geen gaatjes. Dat is pas het echte treiterwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon bij de eerste de beste gelegenheid vragen wanneer we gaan trouwen. Als hij zegt dat hij erover moet nadenken dan antwoord je dat hij er al tien jaar over na heeft kunnen denken en dat je nu wel binnen drie dagen een datum wil prikken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder

Dit is niet echt toch? :O Hoezo zou het twee jaar moeten duren voor je kunt trouwen? Je maakt een afspraak om het voorgenomen huwelijk vast te leggen bij de gemeente (of zo, vroeger heette dat ondertrouw) en vanaf twee weken na die afspraak kun je getrouwd zijn.

En als jij jullie na tien jaar nog steeds als vriendje en vriendinnetje ziet, in plaats van als serieuze, volwassen partners, dan schort er echt iets aan je relatie en zou ik dat hele trouwen nog maar eens heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zeiden altijd we gaan niet trouwen. Toen onze oudste 1 was en wij op een gegeven moment 10 jaar samen eten heeft mijn (nu) man mij ten huwelijk gevraagd. Toch bewust nog gewacht, want wilden graag een 2e en aangezien mij 1e zwangerschap niet zonder klachten was ( bekken instabiliteit en enorm misselijk) wilde ik absoluut niet zwanger zijn op mijn trouwdag. Uiteindelijk het bewust 2,5 uitgesteld, getrouwd toen ons gezin compleet was en op de dag dat we 12,5 jaar samen waren.

Wie weet komt het bij jullie nog? En anders, waarom vraag jij hem niet ten huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Ik heb collega’s die al zeker 30 jaar samen zijn maar nooit getrouwd zijn, zij zien elkaar echt wel als man en vrouw hoor. En iedereen die hun kent ook.
Wij zijn dus ook pas na 21 jaar samen getrouwd. Ik wilde wel al langer maar man niet zo, na het bezoeken van een aantal bruiloften kwam de aap uit de mouw. Hij wilde dus geen groots trouwfeest en de hele dag in de belangstelling staan. Hij wilde wel met mij de rest van zijn leven samen blijven en dus getrouwd zijn. Vandaar dat wij dus lekker op Hawaii getrouwd zijn zonder iemand erbij.
Alle reacties Link kopieren
Enne.. de eerste de beste gelegenheid voor je vraag is tijdens het eten vanavond of anders tijdens het toetje.

Je hoeft het niet meer zorgvuldig te verpakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo afhankelijk op. In een gelijkwaardige relatie bespreek je samen wat je wilt. Je hoeft echt niet hem passief agressieve hints te geven, dan maar hem een aanzoek doen of dergelijke poppenkast. Maar gewoon “goh schat, ik zou eigenlijk wel binnen nu en twee jaar willen trouwen. Hoe denk jij daarover? Laten we de agenda’s eens naast elkaar leggen en een tijdsplan maken.”
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Nou, begin dan eens met het vriend en vriendin te noemen, of nog beter, partners, ipv vriendje en vriendinnetje.
En gaat het nu om de ring of om het trouwen? Ik ben getrouwd zonder ring, hoe moet dat nu? :hihi:
Maar zonder gekheid, waarom een persé wachten op een aanzoek? Over zo´n belangrijke beslissing moet je ook gewoon kunnen overleggen en samen een beslissing kunnen nemen.
Star² schreef:
23-04-2019 17:05
Dat geldt hier dan weer alleen voor de groep die vanaf hun vijftiende al dikke verkering hadden.
Hier net zo. Geen een stel nog bij elkaar.
Murrmurr schreef:
23-04-2019 17:08
25-10=15. Ik schat die kans ook bijzonder hoog in.
Duh.
SallySpectra* schreef:
23-04-2019 17:13
Wil je een Joolz of een Bugaboo?

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 15:34
Jullie hebben ook gelijk, het maakt de relatie niet anders.
Toch wel. De kans op een breuk stijgt fors na trouwen na langdurig samenwonen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Twee jaar voorbereiding? Dan gaat het vast een enorm feest worden, dat kan niet anders.

Heb het er eens samen over.
JollyRider schreef:
23-04-2019 17:33
Toch wel. De kans op een breuk stijgt fors na trouwen na langdurig samenwonen
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens na een half jaar al gevraagd. En heb ja gezegd. Nu 13 jaar later zijn we nog steeds niet getrouwd en wonen niet eens samen :rofl: We latten en gaan trouwens wel samen nóg ouder worden.
Alle reacties Link kopieren
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 16:35
Om het zijn van man en vrouw, in plaats van vriendje en vriendinnetje. En 25 is jong ja, maar tegen de tijd dat het zover is ben je toch al snel 2 jaar verder
Eh dus een ring maakt je man en vrouw?? Ik zei het al, onvolwassen.
Ga eerst eens volwassen worden, beschouw je relatie door volwassen ogen en stap af van dat vriendje. Hij is niet je vriendje namelijk En als hij dat wel is stop dan de barbies weg en ga op jezelf wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 7 jaar een relatie en woon nog niet eens samen, laat staan trouwen! En loop al tegen de 50! 😵

Lieve To, trouwen kan altijd nog. Geniet van het feit dat je een leuke relatie hebt en kijk niet waar het gras echt niet groener is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt burgelijkheid ten top. Maar goed, daar is natuurlijk niks mis mee ;)
Wil je vriend wel trouwen?

Ik moest er niet aan denken om op mijn 25ste al getrouwd te zijn, laat staan met een jeugdliefde..

Trouwens wel erg schattig zo'n uitgestippeld leventje. Ik geef de relatie nog hooguit een jaar of 2.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar je kunt ook gewoon heel praktisch voorstellen: over een paar maanden zijn we 10 jaar samen, zullen we ons dan verloven? Lijkt mij een hele mooie datum!

Dan gaat ie vast op zoek naar die ring ;)
lolanu schreef:
23-04-2019 18:23
Ik vind dit echt burgelijkheid ten top. Maar goed, daar is natuurlijk niks mis mee ;)

Burgerlijkheid vind ik nog tot daaraan toe, maar emancipatie is hier ver te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet op zoek naar goedbedoelde ‘ik geef je relatie nog zoveel maanden/jaar’. Het gaat goed en ik ga er vanuit dat het goed blijft gaan, getrouwd of niet. En wat is burgerlijk..


O, en de Bugaboo natuurlijk.😉
anoniem_352227 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 19:47
39.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso al niet waarom mensen zo graag een wurgcontract van de overheid willen (want meer is het huwelijk niet). En als je zo graag wil trouwen dan vraag je hem toch?
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
NovaStar91 schreef:
23-04-2019 18:37
Ik ben niet op zoek naar goedbedoelde ‘ik geef je relatie nog zoveel maanden/jaar’. Het gaat goed en ik ga er vanuit dat het goed blijft gaan, getrouwd of niet. Ik vind het een mooi iets. Zijn achternaam hoef ik niet, die ring ook niet perse, maar ik vind het een mooie manier om de liefde te vieren. Een bekroning. Groot feest. En wat is burgerlijk. Heb veel landen gezien, ga er nog veel meer zien. Feest genoeg, geniet meer dan genoeg. Maar dat is ieder z’n ding.


O, en de Bugaboo natuurlijk.🙄🚘
Wel grappig, want een huwelijk is niets meer dan een wettelijk contract.
nina1966 schreef:
23-04-2019 17:44
Eh dus een ring maakt je man en vrouw?? Ik zei het al, onvolwassen.
Ga eerst eens volwassen worden, beschouw je relatie door volwassen ogen en stap af van dat vriendje. Hij is niet je vriendje namelijk En als hij dat wel is stop dan de barbies weg en ga op jezelf wonen.
Nou waar is dit nou weet voor nodig zeg. Ik ken zat mensen die trouwen en die ring heel belangrijk vinden.
Heeft niks met kinderachtig te maken, meer met een idee.
Ik ken vrouwen van mijn leeftijd die hun vriend daarom hun man noemen, omdat ze het heel raar vinden klinken, 'mijn 'vriend'.
Ikzelf zeg om veel gezeur te voorkomen ook 'mijn man' over mijn vriend, we zijn niet getrouwd.
Dus ik snap to best dat ze die dag wil.
Ik zou zelf helemaal niet willen trouwen vanwege dat feest etc,.lijkt me nou niks.
Maar die geloftes of gewoon een 'ja' woord is toch wel heel romantisch.
Ik heb dat nadat ik dat had uitgesproken middels een mooie brief en nog een keer een mooie toespraak gekregen dus ik vind dat genoeg.
To wil de traditie, kan toch ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven