Naar Intuïtie luisteren ?
maandag 8 september 2025 om 22:57
Mijn vriend en ik zijn nu 17 jaar samen, waarvan we er 4 samenwonen.
We houden veel van elkaar ( dat zegt hij ook regelmatig) en we hebben het vaak leuk samen.
Hij doet heel veel voor mij en mijn 3 ( inmiddels volwassen) kinderen.
Maar toch bekruipt me af en toe het gevoel, ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, dat ik niet zijn grote liefde ben.
( niet dat ik denk dat hij vreemdgaat, dat niet).
Maar we lopen bv nooit hand in hand, soms niet eens naast elkaar ( dan zegt hij te smal, of te druk).
Soms zie ik mannen die in het openbaar tonen hoe gek ze en hoe blij ze met hun vrouw zijn.
Thuis op de bank raakt hij me wel veel aan , bv m'n arm of m'n been. Of geeft mij spontaan een kus, dat dus wel.
Hij heeft het wel altijd over mij tegen anderen ( in positieve zin hoor)
Maar ik kan het gevoel niet onder woorden brengen, dat ik toch iets mis.
Dat hij wel blij met me is, maar meer een beetje zo vanzelfsprekend.
Soms zegt hij : je moet tevreden zijn met wat je hebt.
Vanavond had hij het over een ex , zei hij ik dacht dat ik haar nooit zou kunnen krijgen, en zij dacht dat ze mij niet kon krijgen, ik denk wat moet ik hiermee.
Is dit herkenbaar, of moet ik dit onderbuikgevoel los laten?
Word er soms zo verdrietig van, maar mss niet nodig.
We houden veel van elkaar ( dat zegt hij ook regelmatig) en we hebben het vaak leuk samen.
Hij doet heel veel voor mij en mijn 3 ( inmiddels volwassen) kinderen.
Maar toch bekruipt me af en toe het gevoel, ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, dat ik niet zijn grote liefde ben.
( niet dat ik denk dat hij vreemdgaat, dat niet).
Maar we lopen bv nooit hand in hand, soms niet eens naast elkaar ( dan zegt hij te smal, of te druk).
Soms zie ik mannen die in het openbaar tonen hoe gek ze en hoe blij ze met hun vrouw zijn.
Thuis op de bank raakt hij me wel veel aan , bv m'n arm of m'n been. Of geeft mij spontaan een kus, dat dus wel.
Hij heeft het wel altijd over mij tegen anderen ( in positieve zin hoor)
Maar ik kan het gevoel niet onder woorden brengen, dat ik toch iets mis.
Dat hij wel blij met me is, maar meer een beetje zo vanzelfsprekend.
Soms zegt hij : je moet tevreden zijn met wat je hebt.
Vanavond had hij het over een ex , zei hij ik dacht dat ik haar nooit zou kunnen krijgen, en zij dacht dat ze mij niet kon krijgen, ik denk wat moet ik hiermee.
Is dit herkenbaar, of moet ik dit onderbuikgevoel los laten?
Word er soms zo verdrietig van, maar mss niet nodig.

dinsdag 9 september 2025 om 16:15
Wat fijn!Yakuzakiko schreef: ↑09-09-2025 13:47Ik herken dit van toen ik zelf nog last had van een laag zelfbeeld, toen wilde ik ook heel graag dat mijn man mij heel speciaal vond. Ik ben heel lang op zoek geweest naar een soort bewondering of adoratie ofzo, ook van anderen.
Ik realiseer me door jouw post dat dat al een paar jaar verdwenen is, omdat ik nu tevreden met mezelf ben.
dinsdag 9 september 2025 om 16:30
Nou ja, wat een ontzettend vreemde reactie (netjes uitgedrukt).Claire45 schreef: ↑09-09-2025 10:49Eens. Stellen van zekere leeftijd die hand in hand lopen hebben wel iets liefs, maar het is toch het soort lief dat ik associeer met tuttig en gedateerd, en het komt ook een beetje onzeker over, alsof het heel belangrijk is om maar meteen duidelijk te maken dat ze allebei bezet zijn![]()
Live Life to the fullest
dinsdag 9 september 2025 om 16:31
En deze al helemaal! Van welke planeet ben je dan zegevelien2010 schreef: ↑09-09-2025 11:22
Daarbij is het openlijk tonen van affectie (uitgebreid zoenen, knuffelen of hand in hand lopen) vaak ongepast.

Live Life to the fullest
dinsdag 9 september 2025 om 16:47
In het eerste geval loop ik gewoon hand in hand in hand. (of hand in hand en omarmd)jorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 15:45Als je met een derde persoon erbij aan het wandelen bent om die derde persoon af te leiden van diens liefdesverdriet?
Op de begrafenis van je partner hand in hand met je nieuwe geliefde?
In het tweede geval heeft mijn partner waarschijnlijk of een lang ziekbed gehad waarin we al afscheid genomen hebben van elkaar óf ik heb een enorme hekel aan hem en heb daarom alweer een vers exemplaar ergens vandaan gescharreld.
Waar ik dan gewoon hand in hand mee loop.
.
dinsdag 9 september 2025 om 16:49
kun je nagaan, hoe extreem je je voorbeelden moet maken om je gelijk te halenjorchugh_jor schreef: ↑09-09-2025 15:45Als je met een derde persoon erbij aan het wandelen bent om die derde persoon af te leiden van diens liefdesverdriet?
Op de begrafenis van je partner hand in hand met je nieuwe geliefde?
dinsdag 9 september 2025 om 17:03
Dan heb je iets te bewijzen heb ik hier laatst geleerd. Blijkbaar heb ik na 40 jaar nog steeds iets te bewijzen. Wat weet ik niet maar zo schijnt het te zijn

There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 9 september 2025 om 17:09
wij lopen nooit hand in hand te wandelen, maar wel het ziekenhuis uit bijvoorbeeld.
Of als je op van die stomme wachtkamerstoeltjes zit te wachten, dan even de handen vast, even de knieën wat tegen elkaar. Wat extra contact als je even niet praten wilt of kunt.
Oh en we liggen in bed wel eens hand in hand, of nou ja met verstrengelde vingers.
Zeer ongepast!
Of als je op van die stomme wachtkamerstoeltjes zit te wachten, dan even de handen vast, even de knieën wat tegen elkaar. Wat extra contact als je even niet praten wilt of kunt.
Oh en we liggen in bed wel eens hand in hand, of nou ja met verstrengelde vingers.
Zeer ongepast!
dinsdag 9 september 2025 om 17:23
O, ik wist niet dat er iemand gelijk moest krijgen. Ik mijmerde gewoon wat door, dat is hoe mijn hersens werken.Lila-Linda schreef: ↑09-09-2025 16:49kun je nagaan, hoe extreem je je voorbeelden moet maken om je gelijk te halen
Het gelijk mag je direct terug hoor, daar heb ik geen tekort aan.

dinsdag 9 september 2025 om 17:48
GeweldigWeer schreef: ↑09-09-2025 16:30Nou ja, wat een ontzettend vreemde reactie (netjes uitgedrukt).
Nee dit is lekker waardevol inderdaad.
Van mij hadden de waardeoordelen ook niet gehoeven, maar het illustreert wel hoe persoonlijk affectie uiten en ontvangen is en incl. de context.
dinsdag 9 september 2025 om 21:18
Ik dacht (ook) al, gaan we dat topic van laatst nou dunnetjes over zitten doen?Grobbekuiken_ schreef: ↑09-09-2025 17:03Dan heb je iets te bewijzen heb ik hier laatst geleerd. Blijkbaar heb ik na 40 jaar nog steeds iets te bewijzen. Wat weet ik niet maar zo schijnt het te zijn![]()
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 10 september 2025 om 08:51
GinnyDamrak schreef: ↑09-09-2025 11:47Komt toch wat flauw over om direct te gaan zitten loepen en dan TO daarmee te 'confronteren'. TO gaf in dat andere topic over die affaire ook al aan gevoelsmatig iets te missen in deze relatie. Laat haar dan lekker daar een topic over openen om dat te exploreren.
We hoeven hier op VIVA niet altijd te zitten scheidsrechteren of een topic wel 'legitiem' geopend wordt. En en masse forummers die erop aanhaken onder het mom van; Haal het niet in je hoofd om hier een topic te openen over je relatie zonder GELIJK vooraf een disclaimer te geven dat je een affaire hebt gehad. Je had er ook gewoon open naar kunnen vragen. Zuur gedoe. Nu is TO alweer weg. Well done![]()
Ik ben het met je eens dat door al dat loepen het soms lijkt alsof een TO voor het fiva gerecht komt te staan.
"Alles wat U hier ooit geschreven heeft kan tegen U gebruikt worden!"
Op dit topic vond ik dat niet het geval. Ik las het als ter verduidelijking, niet als aanval.
En ja, die loep functie zit er nu eenmaal.
Kun je boos worden op degene die geloept heeft, maar TO heeft het toch echt zelf geschreven, en ik vond het ook wel een cruciaal detail in dit verhaal.
Dat TO dat niet benoemd heeft betekent niet dat een ander dat niet mag doen.
TO, als je nog meeleest. Er is in ieder geval niets om je voor te schamen. Je hebt een geheime crush op iemand gehad en écht, dat kan iedereen overkomen.
Maar,, zo'n onschuldige crush/flirt, (ookal is er niks gebeurd) kan je vaste relatie wel aan het wankelen brengen. Ervoor zorgen dat je niet meer eerlijk tegen je huidige situatie en partner aankijkt. Terwijl je ondertussen de ander juist gaat verheerlijken. Het is niet realistisch! Ik hoop wel dat je daarvan doordrongen bent.
Daarom schreef ik gisteren ook: "zet je juiste bril weer op voordat je écht gaat beoordelen of je toekomst ziet met je huidige partner"
Met iemand in jouw gedachten op de achtergrond, staat hij al 3-0 achter. Ongeacht wat hij doet of laat.
donderdag 11 september 2025 om 20:35
Maar er is dus wel iets gebeurd, en meerdere malen. En dat zeg ik niet per se om TS te veroordelen maar het is wel constructief als ze het hele plaatje in het vizier houdt.Niet voor het Viva-tribunaal maar voor zichzelf.Hallodaar schreef: ↑10-09-2025 08:51Ik ben het met je eens dat door al dat loepen het soms lijkt alsof een TO voor het fiva gerecht komt te staan.
"Alles wat U hier ooit geschreven heeft kan tegen U gebruikt worden!"
Op dit topic vond ik dat niet het geval. Ik las het als ter verduidelijking, niet als aanval.
En ja, die loep functie zit er nu eenmaal.
Kun je boos worden op degene die geloept heeft, maar TO heeft het toch echt zelf geschreven, en ik vond het ook wel een cruciaal detail in dit verhaal.
Dat TO dat niet benoemd heeft betekent niet dat een ander dat niet mag doen.
TO, als je nog meeleest. Er is in ieder geval niets om je voor te schamen. Je hebt een geheime crush op iemand gehad en écht, dat kan iedereen overkomen.
Maar,, zo'n onschuldige crush/flirt, (ookal is er niks gebeurd) kan je vaste relatie wel aan het wankelen brengen. Ervoor zorgen dat je niet meer eerlijk tegen je huidige situatie en partner aankijkt. Terwijl je ondertussen de ander juist gaat verheerlijken. Het is niet realistisch! Ik hoop wel dat je daarvan doordrongen bent.
Daarom schreef ik gisteren ook: "zet je juiste bril weer op voordat je écht gaat beoordelen of je toekomst ziet met je huidige partner"
Met iemand in jouw gedachten op de achtergrond, staat hij al 3-0 achter. Ongeacht wat hij doet of laat.
donderdag 11 september 2025 om 20:46
Werkelijk? Waar staat dat geschreven dan?Marathonloopster schreef: ↑09-09-2025 04:52Waarom hand in hand lopen aanstellerig of claimend is, is mij een raadsel. Het is niet meer dan een vorm van affectie tonen. Wij lopen ook altijd hand in hand, maar heb niet het gevoel dat we iets van de daken aan het schreeuwen zijn of dat we ons aanstellen of elkaar claimen. We zijn allebei van de fysieke affectie, ook in het openbaar. Tuurlijk zijn er grenzen, zoals kussen in het openbaar.
Ik wil zeker wel altijd met mijn partner (die ik nu niet heb btw) wanneer het zo uitkomt, kussen, in het openbaar! In een winkel! In de winkelstraat! In een café! Op straat voor het huis! Echt, je kunt het zo gek niet bedenken waar overal in het openbaar ik mijn expartners gekust heb. Zelfs wel met de tong ook!
Ik geniet er van als ik mensen in het openbaar hun affectie naar elkaar toe zie tonen. Vind ik lief.
vrijdag 12 september 2025 om 07:44
Ieder zijn ding.Raver schreef: ↑11-09-2025 20:46Werkelijk? Waar staat dat geschreven dan?
Ik wil zeker wel altijd met mijn partner (die ik nu niet heb btw) wanneer het zo uitkomt, kussen, in het openbaar! In een winkel! In de winkelstraat! In een café! Op straat voor het huis! Echt, je kunt het zo gek niet bedenken waar overal in het openbaar ik mijn expartners gekust heb. Zelfs wel met de tong ook!
Ik geniet er van als ik mensen in het openbaar hun affectie naar elkaar toe zie tonen. Vind ik lief.
Ik krijg nu vast een bak elende over mij heen, maar ik ben team niet doen.
Ik loop zelf ook niet hand in hand. Niet omdat ik het vies vindt, maar ik ben gewoon niet zo.
Ik vind het wel vies als ik volwassen mensen openbaar (winkelstraat, theaterplein, conceet enz.) Elkaars kop zie afkluiven.
Tongen als een stel pubers.
Hoe ouder de mens, hoe smeriger ik het vind.
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 12 september 2025 om 08:26
vrijdag 12 september 2025 om 10:20
Raver schreef: ↑11-09-2025 20:46Werkelijk? Waar staat dat geschreven dan?
Oh ik sta er precies hetzelfde in hoor! Ook ik geniet van mensen die hun affectie tonen in het openbaar. Maar ik weet dat veel mensen kussen in het openbaar niet heel erg tolereren. Zoals sommige hier op het forum. Maar dat maakt mij ook geen bal uit.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in