Naïef geweest? [Lege OP]

06-06-2020 16:10 33 berichten
Verwijderd wegens herkenbaarheid
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2020 11:51
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow dus omdat jij veel met hem kletste...heeft hij volgens jouw collega een beetje het recht..hmm rare wereld.
Nee het hoort niet..en blijft het doorgaan ook als je hem meermaals erop hebt aangesproken zou ik de vertrouwenspersoon op werk contacten.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je bent zeker niet naïef geweest. Gezellig kletsen met een collega moet gewoon kunnen, zonder dat dat meteen als flirten wordt beschouwd. Dit ligt helemaal aan hem, niet aan jou.
Leuk ook voor z'n vrouw/vriendin trouwens, dat hij zo openlijk achter jou aanzit. :pukey:
Nee, hier ben je niet schuldig aan. Laat je niets aanpraten. Ik praat met zowel mannen als vrouwen op mijn werk en zolang ik mij normaal gedraag geef ik geen aanleiding. Als er toch iemand verliefd wordt, dat kan, maar dan heb ik zeker geen aanleiding gegeven.

Ik zou toch heel duidelijk naar hem zijn. Geef aan dat je geen gevoelens hebt, dat die zeker niet komen en dat je zijn gedrag niet fijn vind. Gaat dan nog steeds door, dan kan je andere stappen ondernemen. Maar eerst zelf proberen op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks verkeerds gedaan. Ik zou nog 1x een gesprek met hem aangaan en hem heel duidelijk vertellen dat je hier niet van gediend bent.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet naief geweest, anno 2020 mag je er toch vanuit gaan dat je normaal met een man kunt praten zonder er vanuit te moeten gaan dat ie zn lul achterna loopt, hij is de klootzak hier.
Ik zou hem nogmaals, in real life n vooral ook via whatsapp (=zwart op wit) duidelijk maken dat je er niet van gediend bent. Stopt hij dan nog niet dan ga je naar je baas en heb je direct de whatsappjes als bewijs. En als dat drama op werk veroorzaakt is hij de schuldige, niet jij. Hij hoort je gewoon met rust te laten, al helemaal als je al hebt gezegd dat je geen interesse hebt.
Als je geen drama wil, dan begin je maar eens met zijn nummer te blokkeren. Dan kan hij je ook niet benaderen.

Als hij dan nog niet stopt, hem een mail sturen dat je hier niet van gediend bent (mag ook in omgekeerde volgorde).


Als het dan nog niet stopt: contact opnemen met vertrouwenspersoon in bedrijf. Dit is namelijk NIET ok.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet wat je tegen hem gezegd hebt maar het is duidelijk dat deze man harder aangesproken moet worden.
Maak hem flink duidelijk dat het nu klaar moet zijn. Als hij dan nog niet ophoudt zeker de vertrouwenspersoon contacteren hierover.
Blijenvrij schreef:
06-06-2020 16:18
Nee, hier ben je niet schuldig aan. Laat je niets aanpraten. Ik praat met zowel mannen als vrouwen op mijn werk en zolang ik mij normaal gedraag geef ik geen aanleiding. Als er toch iemand verliefd wordt, dat kan, maar dan heb ik zeker geen aanleiding gegeven.

Ik zou toch heel duidelijk naar hem zijn. Geef aan dat je geen gevoelens hebt, dat die zeker niet komen en dat je zijn gedrag niet fijn vind. Gaat dan nog steeds door, dan kan je andere stappen ondernemen. Maar eerst zelf proberen op te lossen.
Dit.
Neem ook afstand van hem, niet meer bij hem zitten etc.
Helpt dat niet, dan naar de vertrouwenspersoon of je lg.
Succes, het is een vervelende situatie.
Wat een rare opmerking van die collega. Natuurlijk is het niet jouw schuld geweest en je bent ook niet naïef. Die man is fout, die had allang begrepen moeten hebben dat jij niet geïnteresseerd in hem bent.

Zeg dit tegen hem de eerstvolgende keer dat je hem ziet: hè Harry, het valt me op dat je contact blijft zoeken buiten werktijd, terwijl ik al eerder heb aangegeven dat ik het graag zakelijk wil houden. Ik geef je nu nog een kans om ermee op te houden mij steeds te benaderen, maar anders zie ik mij genoodzaakt om dit te melden bij je lg, of een vertrouwenspersoon.
Als hij jou benadert, via skype, whatsapp en werkmail, is dat dan weer om te zeggen dat hij je aantrekkelijk vindt en uit wil? Of over neutrale dingen.
In het eerste geval zou ik al die uitingen goed bewaren, als bewijs. En ook jouw schriftelijke!! reacties, waarin je aangeeft dat je zijn berichten vervelend vindt en de werkrelatie zakelijk wil houden.
Maud*de*Braose schreef:
06-06-2020 16:34
Als hij jou benadert, via skype, whatsapp en werkmail, is dat dan weer om te zeggen dat hij je aantrekkelijk vindt en uit wil? Of over neutrale dingen.
In het eerste geval zou ik al die uitingen goed bewaren, als bewijs. En ook jouw schriftelijke!! reacties, waarin je aangeeft dat je zijn berichten vervelend vindt en de werkrelatie zakelijk wil houden.
Nou, dit is het irritante. Het is vooral small-talk en weinig gekkigheid. Hier had ik in eerste instantie dus ook helemaal geen moeite mee, maar nu ik weet dat er meer achter zit, wel. Maar echt iets heel ergs doet hij niet. Al zijn het wel complimenten over m’n uiterlijk en dat hoeft niet van me. Schunnige dingen zijn het echter niet, maar volgens mij weet hij dondersgoed dat dat écht de grens over gaat en dat het dan mis is. Het lijkt wel op een spelletje/grenzen opzoeken.

Ik vind dit soort dingen bespreken lastig, zit niet in mijn aard, ben niet erg assertief, maar ik ben bang dat ik geen keus heb in dit geval.

Voel me echt zo’n dombo. Had hem zelfs al een paar keer bij m’n vriend genoemd, dat ik zo’n aardige kerel had op werk, etc, en dat we hem met zijn vrouw wel eens uit konden nodigen. Nou, dat gaat nu dus niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
06-06-2020 16:28

Zeg dit tegen hem de eerstvolgende keer dat je hem ziet: hè Harry, het valt me op dat je contact blijft zoeken buiten werktijd, terwijl ik al eerder heb aangegeven dat ik het graag zakelijk wil houden. Ik geef je nu nog een kans om ermee op te houden mij steeds te benaderen, maar anders zie ik mij genoodzaakt om dit te melden bij je lg, of een vertrouwenspersoon.
Ik zou de boodschap krachtiger brengen en het niet zeggen maar appen of mailen.
Harry, je blijft privecontact zoeken, ik heb het je al 1 x eerder gezegd: ik wil het niet. Stop ermee of ik meld het bij je lg of de vertrouwenspersoon.

Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop, dat ligt niet aan jou. Je moet alleen heel erg duidelijk en consequent tegen ze zijn en zelfs dat helpt bij sommigen niet, hopelijk hier wel. Succes, zulke dingen zijn erg vervelend.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 06-06-2020 16:54
14.82% gewijzigd
Trotter schreef:
06-06-2020 16:15
Nee hoor, je bent zeker niet naïef geweest. Gezellig kletsen met een collega moet gewoon kunnen, zonder dat dat meteen als flirten wordt beschouwd. Dit ligt helemaal aan hem, niet aan jou.
Leuk ook voor z'n vrouw/vriendin trouwens, dat hij zo openlijk achter jou aanzit. :pukey:
Ik denk dat ik juist openstond voor deze vriendschap omdat we beiden een vaste relatie hebben. Hij is getrouwd. Ging er automatisch een beetje vanuit dat dat betekent dat hij niks van me wilde om die reden.

Dat is misschien wel naïef te noemen, maar ik sta hier zelf absoluut niet voor open als ik een partner heb en relaties met getrouwde mannen zou ik ook nooit aan beginnen. Bekijk het vanuit mijn eigen perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Nog een stok achter de deur, als hij getrouwd is vind ik het helemaal idioot dat ie doorgaat, zou hem dan ook even inwrijven dat je zn vrouw gaat inlichten als ie niet a la minute stopt.
nimue_iparis schreef:
06-06-2020 16:52
Ik zou de boodschap krachtiger brengen en het niet zeggen maar appen of mailen.
Harry, je blijft privecontact zoeken, ik heb het je al 1 x eerder gezegd: ik wil het niet. Stop ermee of ik meld het bij je lg of de vertrouwenspersoon.

Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop, dat ligt niet aan jou. Je moet alleen heel erg duidelijk en consequent tegen ze zijn en zelfs dat helpt bij sommigen niet, hopelijk hier wel. Succes, zulke dingen zijn erg vervelend.
Mailen of appen lijkt me wel een stuk makkelijker dan het zeggen in real life. Als hij weer begint, ga ik dit maar doen.
Britskorthaartje schreef:
06-06-2020 16:49
Nou, dit is het irritante. Het is vooral small-talk en weinig gekkigheid. Hier had ik in eerste instantie dus ook helemaal geen moeite mee, maar nu ik weet dat er meer achter zit, wel. Maar echt iets heel ergs doet hij niet. Al zijn het wel complimenten over m’n uiterlijk en dat hoeft niet van me. Schunnige dingen zijn het echter niet, maar volgens mij weet hij dondersgoed dat dat écht de grens over gaat en dat het dan mis is. Het lijkt wel op een spelletje/grenzen opzoeken.

Ik vind dit soort dingen bespreken lastig, zit niet in mijn aard, ben niet erg assertief, maar ik ben bang dat ik geen keus heb in dit geval.

Voel me echt zo’n dombo. Had hem zelfs al een paar keer bij m’n vriend genoemd, dat ik zo’n aardige kerel had op werk, etc, en dat we hem met zijn vrouw wel eens uit konden nodigen. Nou, dat gaat nu dus niet gebeuren.
Tegen small talk kun je natuurlijk niets doen, daar is in principe niets mis mee. Maar opmerkingen over je uiterlijk, daar kun je wel een grens trekken. Dus, oftewel negeren (ook niet ingaan op smalltalk) oftewel nog een keer duidelijk maken dat je geen complimenten wil. Verder totaal geen aandacht aan besteden. Afstand bewaren.
Want hij kan nu natuurlijk ook zeggen dat hij alleen vriendelijk is en in feite is dat ook zo. Als hij niet had gezegd dat hij je aantrekkelijk vindt en met je uit wil, dan had je je misschien helemaal niet gestoord aan zijn small talk en ook niet aan complimenten.
Maud*de*Braose schreef:
06-06-2020 17:01
Tegen small talk kun je natuurlijk niets doen, daar is in principe niets mis mee. Maar opmerkingen over je uiterlijk, daar kun je wel een grens trekken. Dus, oftewel negeren (ook niet ingaan op smalltalk) oftewel nog een keer duidelijk maken dat je geen complimenten wil. Verder totaal geen aandacht aan besteden. Afstand bewaren.
Want hij kan nu natuurlijk ook zeggen dat hij alleen vriendelijk is en in feite is dat ook zo. Als hij niet had gezegd dat hij je aantrekkelijk vindt en met je uit wil, dan had je je misschien helemaal niet gestoord aan zijn small talk en ook niet aan complimenten.
Klopt! Afstand bewaren doe ik al. En de meeste berichten heb ik ook genegeerd, tenzij werkgerelateerd natuurlijk. Afstand bewaren kost me alleen wel energie, heb helemaal geen zin om op mijn werk constant hierop te letten. Doe het wel overigens, maar het stoort me wel. Vind het een vreemd gedoe.
Britskorthaartje schreef:
06-06-2020 17:18
Klopt! Afstand bewaren doe ik al. En de meeste berichten heb ik ook genegeerd, tenzij werkgerelateerd natuurlijk. Afstand bewaren kost me alleen wel energie, heb helemaal geen zin om op mijn werk constant hierop te letten. Doe het wel overigens, maar het stoort me wel. Vind het een vreemd gedoe.
Ja, vervelend. Maar het houdt vast op als je even doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet te naïef geweest.
Het lijkt mij heel normaal om met collega's gewoon een praatje te kunnen maken zonder dat ze dan zo raar gaan reageren.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
06-06-2020 16:26
Dit.
Neem ook afstand van hem , niet meer bij hem zitten etc.
Helpt dat niet, dan naar de vertrouwenspersoon of je lg.
Succes, het is een vervelende situatie.
En véél meer dan anderhalve meter !
Heeft hij niks on de gaten dan ? En tegenover zijn vrouw en kinderen kan hij het ook al niet maken.
Nee, je mannelijke collega is een eikel en je vrouwelijke collega is een domme 'kort rokje eigen schuld' doos. Niet teveel over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Is je collega gek? Jij hebt hier echt geen fout aan, je hebt hem duidelijk genoeg gemaakt dat je het collegiaal wil houden en hij respecteert je grens niet. Ik zou ook naar een vertrouwenspersoon stappen voordat dit uit de hand loopt.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet wat hier ‘naïef’ aan zou zijn geweest tenzij je iedere man bekijkt als potentiële serieverkrachter. Zijn toch gewone gespreksonderwerpen? Ik lees in ieder geval geen ‘Oh jij begrijpt mij met al mijn geheimen en problemen in een ander leven waren wij geknipt voor elkaar’ gedraai.

Wel enorm vervelende situatie nu. Ik vind het knap dat je zo de afstand kunt bewaren (ik ben zelf meer het type dat er met een gestrekt been ingaat, ik heb die innerlijke rust niet :-)).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En nu maar hopen dat die vrouwelijke collega niet alles aan de rest van de afdeling gaat door kleppen.

Rare mensen bij jou op je werk
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven