Nare opmerkingen door lengte verschil vriend.

10-10-2019 00:39 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats hier, dus respectvolle reacties worden ERG gewaardeerd. :)

Mijn vriend is ongv. 7 cm kleiner dan mij. We hebben nu 3 jaar een relatie en wonen samen. Ik heb in het begin eigenlijk geen moeite gehad met het lengte verschil, maar de laatste tijd worden we er gewoon raar voor aangekeken.
Ik ben 1,76 en mijn vriend 1,69. Ook is hij meer
tenger dan mij.

Misschien dat het me nu pas opvalt dat men zo raar kijkt maar ook krijgt mijn vriend vaak opmerkingen van anderen zoals "je vriendin is wel een stuk steviger dan jij". Of "dat zou ik niet kunnen". Ook mijn familie vind hem maar niks (na 3 jaar zelfs niet) omdat het maar "zo'n jochie" is. Zelf vind ik dit eigenlijk in de buurt komen van respectloze opmerkingen, maar ik zou het mis kunnen hebben. Ieder zijn mening toch?

Begrijp me niet verkeerd ik ben enorm gek op hem en hij op mij. Hem maakt het echter niets uit dat ik langer ben. Het maakt mij de laatste tijd gewoon meer onzeker en ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik voel me gewoon enorm lomp.

Dit is dus mijn vraag, enige tips hoe ik hier mee om kan gaan? Hoe kan ik zekerder worden en zijn er mensen met de zelfde ervaringen?

Mocht het van belang zijn, ik ben 19 en hij 21.

Groetjes!

-Venus

(Excuses voor enige spelfouten).
Alle reacties Link kopieren
Mijn standaard reactie op dat soort zinloos gezeur,is dan meestal: "Waarvan akte" :kneel:. (en verder nergens meer op ingaan)
nighttripper wijzigde dit bericht op 10-10-2019 09:50
71.43% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, herkenbaar die opmerkingen.. Heb ze ook veel gehad tijdens een relatie op jouw leeftijd met een ex die 10 cm kleiner was. En ik droeg ook nog regelmatig hakken :-D
Het kon ons allebei geen bal schelen, je weet het ten slotte vanaf de eerste kennismaking!
Dus als iemand zei "hij is wel een stuk kleiner he!" of iets in die trant, zeiden wij altijd stomverbaasd "Oh echt? O_O Dat was ons nog helemaal niet opgevallen! Bedankt! " En dat was meestal genoeg..
Echt, ene oor in, andere oor uit..
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet onzeker maken!

Mensen hebben altijd wel wat te zeggen. Ik heb ook wel eens een vriend gehad die kleiner was, of lang haar, of de verkeerde hobby, enzovoorts. Mensen oordelen nu eenmaal.

Sommige types flappen hun oordeel er meteen uit, recht in je gezicht. Dan mag je best laten weten wat dat met je doet en dat je het respectloos vindt om zo te spreken over je vriend.

Mijn tante (1.85) zei altijd over mijn oom (1.65): “ik hou van élke centimeter” en dan kwam hij erachteraan met “ik heb gewoon wat meer om van te houden”. Ze maakten samen korte metten met nare opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
10-10-2019 07:34
"Hij heeft ergens anders extra centimeters die ik belangrijker vind ;) "
:HA: Mezelf kennende zou ik in staat zijn om dit te zeggen. :-D
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
‘Ook is hij meer tenger dan mij’ doet wel een beetje pijn aan mijn taalgevoel:)

Het is natuurlijk onaardig dat mensen iets zeggen over het uiterlijk van een partner. Het is verleidelijk om onaardig terug te doen, maar dat is zonde van je energie. Wel zou je op een normale toon kunnen vragen waarom ze die opmerkingen maken. Zeg tegen ze dat je het onaardige opmerkingen vindt en niet zo goed begrijpt waarom ze dat zeggen en dat je niet begrijpt wat je met die opmerkingen moet.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-10-2019 06:13
Wat naar dat mensen daar rotopmerkingen over maken, zéker als je familie dat doet!
Bij mensen die wat verder van jullie afstaan, zou ik reageren met een bezorgd: 'Oooh, wil je erover praten? Wij hebben er zelf geen enkel probleem mee!'
Maar aan familieleden of vrienden die zo'n opmerking maken, zou ik laten weten hoe het je raakt en ze vragen ermee te stoppen.
:worship:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
10-10-2019 08:46
Vreemden moet je je sowieso niks van aantrekken. Mensen kijken ook als mijn man en dochter samen ergens zijn. Dat was natuurlijk niet zo toen ze nog een ukkie was, maar volwassen en 1,82 mtr en dan samen in de bios met zo´n ouwe vent, gatver.
Man versterkt dat soort dingen door een arm om haar heen te slaan ;-D .
Hahahaha ja ik had ook een collega die met zijn dochter de mensen extra op stang joeg.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
10-10-2019 08:51
wat lilalinda zegt, vooral niet meer woorden aan vuil maken

zie dit als dè schiftingsmethode voor mensen die leuk zijn en mensen die stom zijn, die laatste groep dus die zo nodig wat moet zeggen ga je voortaan zoveel mogelijk uit de weg (ja ook familie)

ik zou echt niet weten wat iemand bezielt om daar dom over te gaan doen
Ja goed punt, je ziet wel meteen wie je echte vrienden zijn en wie de leuke familieleden zijn waar je wat mee kan in je leven.

Ik heb ook van die domme ooms en tantes die rotopmerkingen maken over het feit dat ik lesbisch ben of in periodes dat ik single ben ("Oh, dus je bent depressief?" Eh nee, ik zei alleen dat ik op dit moment geen vriendin heb?? Of: "Ach ja, jullie homoseksuele mensen wisselen heel veel van partner hè?" mijn bek viel open).
Op familiefeestjes vermijd ik die ooms en tantes die dat soort stomme dingen uitkramen zoveel mogelijk, of ik maak zelf heel domme opmerkingen terug (dat ik juist helemaal mee ga in hun verhaal) en laat ze in verwarring achter of ik dat nou meende of dat het sarcastisch was.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
10-10-2019 08:46
Vreemden moet je je sowieso niks van aantrekken. Mensen kijken ook als mijn man en dochter samen ergens zijn. Dat was natuurlijk niet zo toen ze nog een ukkie was, maar volwassen en 1,82 mtr en dan samen in de bios met zo´n ouwe vent, gatver.
Man versterkt dat soort dingen door een arm om haar heen te slaan ;-D .
Haha dat was bij mijn vader en mij ook zo. Kregen bij de gemeente de vraag of we gehuwd waren (gingen mij op zijn adres inschrijven) en toen we samen op het terras van zijn favoriete café zaten met mijn pasgeboren baby kreeg hij binnen de vraag of 'die kleine' van hem was ("ja, die van 28 wel ja..." was zijn antwoord :applause: )

Mijn broertje kreeg op zijn achttiende iets met zijn (inmiddels) vrouw van 12 jaar ouder. Ja, daar kregen (en krijgen) ze heus wel eens opmerkingen over. Maar ze zijn gelukkig met elkaar, so who cares?!
Niks van aantrekken. Ik date sinds kort iemand die tegen het ondergewicht aanzit (Ik noem zijn lintworm Harrie want hij kan eten wat ie wil) en hij is 3 jaar jonger maar dat lijken er minstens 10 en als we over straat lopen is het net Kermit en miss Piggy. Laatst vroeg er een mannelijke collega wat ik in zo'n jochie zag. Haha alsof ie 20 is. Ik vind m lief leuk grappig en mooi en dat is het enige wat telt.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou eens helemaal niet reageert dan staan ze mooi voor paal toch? Ik plaats van een reactie, nors de andere kant op kijken, dat voelt vast erg ongemakkelijk en het is overduidelijk dat je het irritant vindt.
Extra hoge hakken aantrekken bij die familieleden. Verder niks van aantrekken.
Horror-Clown schreef:
10-10-2019 10:48
Niks van aantrekken. Ik date sinds kort iemand die tegen het ondergewicht aanzit (Ik noem zijn lintworm Harrie want hij kan eten wat ie wil) en hij is 3 jaar jonger maar dat lijken er minstens 10 en als we over straat lopen is het net Kermit en miss Piggy. Laatst vroeg er een mannelijke collega wat ik in zo'n jochie zag. Haha alsof ie 20 is. Ik vind m lief leuk grappig en mooi en dat is het enige wat telt.

Afbeelding
"bedankt voor deze zinvolle feedback, jij begrijpt heel goed waar een goede relatie op gebaseerd moet zijn."

Even vriendelijk lachen, klopje op de schouder en verder met belangrijke dingen.

En jij hoeft je niet lomp te voelen.
In films en reclamespotjes worden mensen nauwkeurig gecast en met elkaar gematcht op uiterlijk, daar zit heel veel werk in.
Dat zijn uitgekiende producties, geen relaties.

In het echte leven werkt dat (gelukkig) anders.
Als jouw vriend je gelukkig maakt en het beste in je naar boven haalt, dan ben je een mazzelkont.
Heel veel mensen hebben niet zo iemand in hun leven en zijn hartstikke eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand zegt dat zou ik niet kunnen zou ik denken nou dat zegt meer over jou dan over ons. En zou gelijk zeggen: mss ben je daar idd niet mans genoeg voor :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wat een politiek correcte antwoorden weer :proud:

Een vent van 1m.69 en 49 kilo naast zijn vrouw van 1m89 en 130 kilo is ook géén porrum, maar als zij gelukkig zijn samen is dat toch prima
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
10-10-2019 12:43
Wat een politiek correcte antwoorden weer :proud:

Een vent van 1m.69 en 49 kilo naast zijn vrouw van 1m89 en 130 kilo is ook géén porrum, maar als zij gelukkig zijn samen is dat toch prima
En andersom? :wtf:

Ik snap niet zo goed wat het er toe doet. Láát mensen gewoon lekker, wat heeft het met jou te maken?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
10-10-2019 12:49
En andersom? :wtf:

Ik snap niet zo goed wat het er toe doet. Láát mensen gewoon lekker, wat heeft het met jou te maken?
Volgens mij is Calvijn zelf ook (veel) te dik dus wellicht is ze aan het projecteren.
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
10-10-2019 12:49
En andersom? :wtf:

Ik snap niet zo goed wat het er toe doet. Láát mensen gewoon lekker, wat heeft het met jou te maken?
Andersom vind ik het ook geen gezicht, maar is niet mijn probleem
Frankly my dear, I don"t give a damn
Trek het je niet aan TO!
Man en ik zijn 36j getrouwd en ik ben 1,72m en mijn lieve man 1,69m.
Wanneer ik hakken draag valt dat zeker op maar ik trek mij niks aan van wat anderen ervan denken.
De eerste die daar een opmerking zou over maken krijgt een "nijdig" antwoord van mij terug trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ook zo’n 7cm kleiner. Ja dat zie je wel. Nou en? Ik ben gek op hem en hij op mij.
Gewoon direct wat terugzeggen. Wat boeit het anderen met wie jij je leven deelt? Als het iemand was die niet goed voor je is, oke. Maar zeiken om wat centimeters? Pfff.

Overigens heb ik ook ooit een kleinere ex gehad. Toen vond ik het wel erg, maar ik vond hem stiekem niet zo leuk. Dus dit is een teken dat het goed zit ;-)
minnimouse wijzigde dit bericht op 10-10-2019 13:09
22.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
10-10-2019 12:56
Andersom vind ik het ook geen gezicht, maar is niet mijn probleem
En een grote vrouw en een kleine man zijn wel jouw probleem? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
10-10-2019 12:56
Andersom vind ik het ook geen gezicht, maar is niet mijn probleem
Inderdaad, niet jouw probleem.
Ceylon schreef:
10-10-2019 08:46
Vreemden moet je je sowieso niks van aantrekken. Mensen kijken ook als mijn man en dochter samen ergens zijn. Dat was natuurlijk niet zo toen ze nog een ukkie was, maar volwassen en 1,82 mtr en dan samen in de bios met zo´n ouwe vent, gatver.
Man versterkt dat soort dingen door een arm om haar heen te slaan ;-D .
Hier hetzelfde, haha!
Dochter is 12cm groter dan man, en ooit kwam er mij iemand vertellen dat ze mijn man met een 'grote, jonge knappe' jonge vrouw samen zien stappen hebben in de stad.......en er zou wel iets zijn tussen die twee!
Iemand anders, een man, zei enkele dagen later tegen man: ' Wauw, wat knap dat jij een jonge meid aan de haak geslagen hebt :lol:
Ik weet niet waarom mensen zulke dingen zeggen haha.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
10-10-2019 13:08
En een grote vrouw en een kleine man zijn wel jouw probleem? :rofl:
Nee ook niet
Vind het alleen geen gezicht. Dat mag toch?
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven