Nav Bennifer: Oude liefde roest niet?

11-09-2021 20:09 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
De beelden zijn duidelijk: Jen&Ben zijn smoorverliefd! De blik in hun ogen als ze naar elkaar kijken is gewoon 😍
Na 18 jaar weer samen alsof ze gewoon verder gegaan zijn waar ze gebleven waren. Dat terwijl ze beiden hele serieuze relaties met andere partners hebben gehad (verloving, trouwen, kinderen: bijzondere mijlpalen met een ander).

Dit zette me aan het denken: is het dan toch waar dat oude liefde niet roest?

Kun je na 10, 15, 18, 20 jaar dezelfde intense gevoelens weer krijgen voor een ex?
Wie heeft of kent mensen die dit meegemaakt hebben?

Ik zelf heb geen enkele ex waar ik ooit bij terug zou willen. Misschien één ex waar ik een en ander mee uit zou willen praten, maar ik zou met geen van mijn exen zo de draad weer op kunnen pakken.

Wat is volgens jullie waar van: 'Oude liefde roest niet?'
Ik heb het alleen met Ernst Jansz. En die is mijn ex niet, en het was ook al niet wederzijds :proud:
Alle reacties Link kopieren
Joh, je maakt het veel te romantisch. Het komt veel vaker voor dat exen elkaar eerder de hersens in willen slaan dan dat ze weer samen komen.
En soms gebeurt het wel, dat de vonk opnieuw overslaat. Soms zal het werken, omdat toenmalige issues van de baan zijn. Soms niet, omdat je na de eerste verliefdheid weer beseft dat hij nog steeds een lul is die je nooit helpt in het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2021 20:12
Ik heb het alleen met Ernst Jansz. En die is mijn ex niet, en het was ook al niet wederzijds :proud:
Ik met Hans de Booij. Als hij me nou maar zou ontmoeten.....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel warme gevoelens oproepen als ik denk aan een ex hoor. Maar ook andere, minder positieve, gevoelens.

Ik vind het wel heel leuk dat Bennifer er weer is. Brengt me helemaal terug naar mijn kindertijd :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-09-2021 20:15
Ik kan wel warme gevoelens oproepen als ik denk aan een ex hoor. Maar ook andere, minder positieve, gevoelens.

Ik vind het wel heel leuk dat Bennifer er weer is. Brengt me helemaal terug naar mijn kindertijd :-D
Er was eigenlijk altijd maar één ex die warme gevoelens opriep bij mij. Maar een paar jaar geleden kwam ik in een blad een interview met hem tegen, met foto (hij is nu een politiek figuur) en toen dacht ik: nee, jij bent echt totaal mijn type niet meer. Dus ook dat is over.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2021 20:13
Joh, je maakt het veel te romantisch. Het komt veel vaker voor dat exen elkaar eerder de hersens in willen slaan dan dat ze weer samen komen.
En soms gebeurt het wel, dat de vonk opnieuw overslaat. Soms zal het werken, omdat toenmalige issues van de baan zijn. Soms niet, omdat je na de eerste verliefdheid weer beseft dat hij nog steeds een lul is die je nooit helpt in het huishouden.
Denk niet dat ik het romantischer maak in mijn hoofd, anders had ik vast wel een of andere ex die ik terug zou willen.
Ik vroeg me gewoon af nav Bennifer of mensen dit herkennen of mee hebben gemaakt. Ik in ieder geval niet en het lijkt me heel bijzonder als twee mensen na 18 jaar (!) weer stapelverliefd op elkaar kunnen worden alsof er gewoon geen 18 jaar en andere levenspartners tussen hebben gezeten.
Alles kan, maar het hoeft niet. Ik moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2021 20:18
Er was eigenlijk altijd maar één ex die warme gevoelens opriep bij mij. Maar een paar jaar geleden kwam ik in een blad een interview met hem tegen, met foto (hij is nu een politiek figuur) en toen dacht ik: nee, jij bent echt totaal mijn type niet meer. Dus ook dat is over.
Ja ik denk eigenlijk dat iedereen ook wel (enigszins) veranderd door de jaren heen.

Misschien is het zo dat ik met warme gevoelens terug kan denken aan de leuke momenten. Maar niet de man die hij nu is.

Terug komen bij een ex kan ik me echt niet voorstellen. Of het moet natuurlijk externe redenen hebben gehad om uit elkaar te gaan. Ik had begrepen dat deze Ben de paparazzi destijds heel vervelend vond.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-09-2021 20:26
Ja ik denk eigenlijk dat iedereen ook wel (enigszins) veranderd door de jaren heen.

Misschien is het zo dat ik met warme gevoelens terug kan denken aan de leuke momenten. Maar niet de man die hij nu is.

Terug komen bij een ex kan ik me echt niet voorstellen. Of het moet natuurlijk externe redenen hebben gehad om uit elkaar te gaan. Ik had begrepen dat deze Ben de paparazzi destijds heel vervelend vond.
Klopt. Maar ze worden al opnieuw Bennifer genoemd, dus ik vraag me af of dat dan nu anders zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-09-2021 20:26
Ja ik denk eigenlijk dat iedereen ook wel (enigszins) veranderd door de jaren heen.

Misschien is het zo dat ik met warme gevoelens terug kan denken aan de leuke momenten. Maar niet de man die hij nu is.

Terug komen bij een ex kan ik me echt niet voorstellen. Of het moet natuurlijk externe redenen hebben gehad om uit elkaar te gaan. Ik had begrepen dat deze Ben de paparazzi destijds heel vervelend vond.
Maar daarvoor en daarna hadden ze nog steeds te maken met paparazzi die op hun relaties/huwelijken doken.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ik 20 jaar later nog aan één bepaald iemand zou denken (laat staan dat die persoon toevalligerwijs ook 20 jaar lang nog warme gevoelens voor mij zou hebben).
Alle reacties Link kopieren
Samen verantwoordelijk voor de slechtste film allertijden. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ex-liefde waarover ik vaak gedacht heb "stel dat we elkaar weer tegenkomen, dan vallen we vast weer als een blok voor elkaar :heart: ". Onze relatie ging vooral uit doordat we te ver uit elkaar woonden en wat andere externe omstandigheden. Ik was toen echt smoorverliefd.. Een beetje "the one that got away" dus.
Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat ik dat vreselijk heb geromantiseerd toen ik single was. Toen ook al niet de moed gehad om hem op te zoeken online, bang dat het zwaar tegen zou vallen :-D
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nummer 1 tegen kwam, maar in een relatie zat met nummer 3 dacht ik wel even wowwwwww.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
11-09-2021 20:50
Toen ik nummer 1 tegen kwam, maar in een relatie zat met nummer 3 dacht ik wel even wowwwwww.
Maar spreken we over een gevalletje: als het uitgaat met mijn huidige partner en nummer 1 denkt ook zo over mij dan gaan we er weer voor?
Ik heb wel eens een korte affaire gehad met een ex van 10-15 jaar daarvoor. We hebben altijd een zwak voor elkaar gehouden. Ik heb ook nog wel sporadisch contact, grote dingen in elkaars leven weten we altijd wel. Heel soms gaan we even borrelen, altijd gezellig.

Toch hebben we ieder ons eigen leven. Is ooit uitgegaan omdat we beiden naar het buitenland gingen en we jong en vrij wilden zijn. Er zit altijd wel enige nostalgie en what if bij ons contact, maar toch ligt het uiteindelijk voor beiden in het verleden. Behalve dus die ene periode van een aantal maanden. Toch weer ons eigen weg gegaan. Het blijft een leuke man, maar zo is het prima wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2021 20:12
Ik heb het alleen met Ernst Jansz. En die is mijn ex niet, en het was ook al niet wederzijds :proud:
Ik snap je...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
11-09-2021 20:58
Maar spreken we over een gevalletje: als het uitgaat met mijn huidige partner en nummer 1 denkt ook zo over mij dan gaan we er weer voor?
Nee dat eigelijk weer niet. Ben maar met nummer 4 getrouwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het afhangt van de reden waarom het uitging maar uiteindelijk ben je niet voor niks voor elkaar gevallen.
Tenzij je tussendoor enorm veranderd als persoon. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Zie je toch ook wel bij programma's als memories etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een ex waar ik na al meer dan 10 jaar nog steeds met heel veel gevoelens aan terug denk. Daar zou ik best weer verliefd op kunnen worden. Het ging uit vanwege de afstand (woonde in ander Europees land)

Maar denk ook dat ik hem nu wat romantiseer.

Bovendien helemaal hoteldebotel op huidige vriend. En met hem heb ik echt iets wat ik nooit met ex heb gehad: een echt leven samen.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn niet echt ex'en, want nooit relatie mee gehad. Maar er zijn twee mannen waar ik 20+ jaar later nog steeds sporadisch contact mee heb. De vlam/ vonk is er na die jaren nog steeds.

Waarom het met beide mannen nooit iets is geworden, geen idee. De een was ik nog te bleu denk ik. Bij de andere heb ik echt geen idee. Beide dat ook uitgesproken, dat het wel appart is dat het nooit wat is geworden.

Nu is het prima zo. Fijn dat ik met beide mannen soms nog contact heb. En na al die jaren is de vonk er nog steeds.

Dus ja, ik denk dat het wel kan. Als antwoord op de vraag uit de op.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan maar voor mij hoeft het niet.
Hoofdreden is dat ik heel gelukkig getrouwd ben met iemand die mij volledig accepteert.
Voor hem heb ik een stuk of 4/5 relaties gehad.

Relaties passen soms op een bepaald moment in je leven. Ik ben heel iemand anders dan degene die ik 10/15/20 jaar geleden was. Dus nee, als ik al vrijgezel zou zijn zou ik hen zeker niet terughoeven,
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel een stel dat gescheiden was. En nu, na meer dan tien jaar uit elkaar, zijn ze weer samen. Heel lief en romantisch. Geen idee of het werkt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft ex enorm lang in mijn gedachten gezeten. Dat was plotsklaps over toen ik vernam dat hij zijn vrouw met 4 kinderen heeft besodemieterd met zijn buurvrouw……
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
12-09-2021 07:12
Hier heeft ex enorm lang in mijn gedachten gezeten. Dat was plotsklaps over toen ik vernam dat hij zijn vrouw met 4 kinderen heeft besodemieterd met zijn buurvrouw……
Wow!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven