Nee, ik wil geen wijn!

02-01-2019 22:03 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik drink geen alcohol, lust het echt niet, ik vind het zelfs stinken.
Al jaren ben ik samen met mijn man, die graag een wijntje of biertje lust. Bij mijn schoonouders vloeit de alcohol altijd rijkelijk.
Borreltje om 5 uur , wijn bij het eten, aperitiefje bij het dessert.
Prima, geef mij dan maar een sapje of spa of zo. Als je het leuk vindt staan in een wijnglas.
Mijn schoonvader blijft me elk bezoekje alcohol aanbieden. "Warrique, jij ook een wijntje?" Zo irritant! Hij weet dat ik niet drink, weet ook dat ik het echt goor vind en toch steeds de wijnfles voor mijn neus houden, voordat ik een sapje aangeboden krijg.
Ik vind het super onrespectvol.
Ik antwoord steeds het zelfde, "Nee, dank je, ik drink geen alcohol." en laat het daar steeds bij.
Mijn schoonvader verandert niet, dus ik kan er niet (veel) meedoen, maar ik wilde even klagen.
warrique wijzigde dit bericht op 02-01-2019 22:05
Reden: Spelling
4.08% gewijzigd
Dat zelfde gebeurt ook altijd als je geen koffie drinkt. Mensen blijven je steevast vragen of je koffie wil ipv dat ze onthouden dat je dat niet drinkt.
Ja, dat heb ik met koffie. 40+ jaar nog geen druppel gedronken en zelfs mijn familie blijft het vragen.
Ik zou terug reageren met: verwacht je daar nu werkelijk een serieus antwoord op?

Doe ik ook altijd, weten ze niets meer te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Respectloos. Onrespectvol bestaat niet.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Precies hetzelfde hier: er wordt bij mijn ouders altijd wijn èn koffie aangeboden. Ik blijf herhalen: graag sapje/water en een groene thee.
Erg vermoeiend...
Alle reacties Link kopieren
Doe s gek en zeg "ja lekker, schenk maar in." Je hoeft het natuurlijk niet op te drinken.
Klinkt meer een beetje als flauwe plagerij van je schoonpa en jij hapt altijd zo lekker.
Probeer er eens om te lachen.
:lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zelf niet zonder drank kunnen, kunnen er niet tegen als anderen niet drinken. Dan voelen ze zich gek genoeg vaak aangevallen, alsof jij niet drinkt om hen te treiteren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
02-01-2019 22:10
Doe s gek en zeg "ja lekker, schenk maar in." Je hoeft het natuurlijk niet op te drinken.
Klinkt meer een beetje als flauwe plagerij van je schoonpa en jij hapt altijd zo lekker.
Probeer er eens om te lachen.
:lol:
en als hij verbaast kijkt kun je zeggen; oh dus je weet wel dat ik niet drink?!
Don't cry, buy a bag and move on.
Nou zeg, dit zou ik geschreven kunnen hebben.

Vervelender nog is dat hij mijn vriend (zijn zoon dus), ook maar blijft aanbieden, ook als we met de auto zijn, terwijl hij pas net zijn rijbewijs heeft. Dat hij zelf met drank op achter het stuur gaat is één ding, maar dat hij blijkbaar liever heeft dat zijn zoon gezellig meedrinkt in plaats van veilig thuiskomt vind ik echt erg.

Krijg altijd het gevoel alsof ik iets verkeerd doe als ik daar drank afsla, terwijl hij degene is met rare alcoholistische-opdringen-aan-anderen neigingen.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
02-01-2019 22:10
Doe s gek en zeg "ja lekker, schenk maar in." Je hoeft het natuurlijk niet op te drinken.
Klinkt meer een beetje als flauwe plagerij van je schoonpa en jij hapt altijd zo lekker.
Probeer er eens om te lachen.
:lol:
In laten schenken en dan per ongeluk mijn rode wijn omgooien over het witte tafelkleed, lijkt me wel leuk :puh:

Mijn schoonvader heeft echt geen humor, hij bedoelt het serieus. Ik heb het idee, dat hij het belachelijk vindt, dat ik niet drink.

Hij gaf deze Kerst zelfs mijn kinderen alcoholvrije wijn. Ik dacht dat het een soort appelsap was, maar toen ik van jongste een slokje kreeg, bleek het echt naar wijn te smaken. (Super goor dus...)
Dat vind ik pas belachelijk. Kinderen laten wennen aan de smaak van wijn, kunnen ze straks makkelijk de overstap naar de echte maken... Daar heb ik dus wel iets van gezegd, dat ik niet wil, dat ze die zooi nog een keer krijgen. Laat ze met 18 zelf maar ontdekken wat ze willen drinken.
Ook zijn vrouw met leverproblemen blijft hij maar bijschenken. Serieus, dat is toch abnormaal?

Laatst had ik hem een paar seconden aan de telefoon toen hij me feliciteerde met mijn vriends verjaardag, en toen presteerde hij het om in dat korte gesprek alsnog een opmerking te maken erover ('oh dan kan hij tenminste drinken!') toen ik zei dat we thuisbleven.

Vind het maar soort van ziekelijk.

Mijn ouders zijn juist blij als ik geen alcohol drink, en terecht lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
02-01-2019 22:14
Nou zeg, dit zou ik geschreven kunnen hebben.

Vervelender nog is dat hij mijn vriend (zijn zoon dus), ook maar blijft aanbieden, ook als we met de auto zijn, terwijl hij pas net zijn rijbewijs heeft. Dat hij zelf met drank op achter het stuur gaat is één ding, maar dat hij blijkbaar liever heeft dat zijn zoon gezellig meedrinkt in plaats van veilig thuiskomt vind ik echt erg.

Krijg altijd het gevoel alsof ik iets verkeerd doe als ik daar drank afsla, terwijl hij degene is met rare alcoholistische-opdringen-aan-anderen neigingen.
irritant he dat soort mensen? mijn vader blijft iemand waarvan we allemaal weten dat hij verslavingsproblemen heeft maar alcohol aanbieden als die persoon op visite is. echt, ik heb al zo vaak gezegd dat hij daarmee moet kappen ik vind het zo aso. ik schaam me dan echt voor mijn vader.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook (bijna ) nooit, maar mijn schoonfamilie ook niet. Maar bij mij is het iets anders. Al achttien jaar antwoord ik op de vraag wat ik wil drinken : cola light alsjeblieft. En 99 van de 100 keer is het antwoord : oh, dat heb ik niet. ..
Dat vind ik heel raar. Ik haal zelf altijd in huis wat ik weet dat mijn gasten drinken. Ik vraag toch niet om een dertig jaar oude zeldzame whisky of zo?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-01-2019 22:11
Mensen die zelf niet zonder drank kunnen, kunnen er niet tegen als anderen niet drinken. Dan voelen ze zich gek genoeg vaak aangevallen, alsof jij niet drinkt om hen te treiteren.
Dat idee krijg ik ook, terwijl ik het prima vind, als anderen drinken, bij verantwoord alcohol gebruik in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2019 22:05
Dat zelfde gebeurt ook altijd als je geen koffie drinkt. Mensen blijven je steevast vragen of je koffie wil ipv dat ze onthouden dat je dat niet drinkt.
Ik drink geen koffie en dat weet iedereen. Niemand biedt mij koffie aan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2019 22:05
Dat zelfde gebeurt ook altijd als je geen koffie drinkt. Mensen blijven je steevast vragen of je koffie wil ipv dat ze onthouden dat je dat niet drinkt.
Ik drink geen koffie en dat weet iedereen. Niemand biedt mij koffie aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hartgrondige hekel aan het effect van alcohol, en aan mensen die zo onnozel doen over niet-drinkers. Gelukkig geen drinkers in gezin of vriendenkring. Op mijn zuipende zus na ook niet in (schoon)familie. Scheelt gedoe en irritatie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
RégineFilange schreef:
02-01-2019 22:14

Vervelender nog is dat hij mijn vriend (zijn zoon dus), ook maar blijft aanbieden, ook als we met de auto zijn, terwijl hij pas net zijn rijbewijs heeft. Dat hij zelf met drank op achter het stuur gaat is één ding, maar dat hij blijkbaar liever heeft dat zijn zoon gezellig meedrinkt in plaats van veilig thuiskomt vind ik echt erg.
Je kunt ook overdrijven. Als ik bij mn moeder ga eten biedt ze mij ook wijn aan. Je mag gewoon 2 eenheden en binnen 1,5 uur is een eenheid ook weer uit je bloed.
redbulletje schreef:
02-01-2019 22:29
Je kunt ook overdrijven. Als ik bij mn moeder ga eten biedt ze mij ook wijn aan. Je mag gewoon 2 eenheden en binnen 1,5 uur is een eenheid ook weer uit je bloed.
Beginnend bestuurders mogen geen 2 eenheden hoor, daarvoor ligt de grens veel lager.
redbulletje schreef:
02-01-2019 22:29
Je kunt ook overdrijven. Als ik bij mn moeder ga eten biedt ze mij ook wijn aan. Je mag gewoon 2 eenheden en binnen 1,5 uur is een eenheid ook weer uit je bloed.
Ja zal best als je een ervaren bestuurder bent, maar een vader die zijn zoon die nog niet zo lang auto rijdt zowat wijn zit op te dringen? Je zou toch verwachten dat hij het toejuicht dat hij nuchter achter het stuur wil kruipen.
fashionvictim schreef:
02-01-2019 22:11
Mensen die zelf niet zonder drank kunnen, kunnen er niet tegen als anderen niet drinken. Dan voelen ze zich gek genoeg vaak aangevallen, alsof jij niet drinkt om hen te treiteren.
Ja klopt drink sinds een tijdje nauwelijks alcohol meer en al een paar keer gehoord doe niet zo ongezellig .
Wtf hoop dat ik ook gezellig ben zonder alcohol.
Volgende keer een doosje met een paar rode M&M’s meenemen, zeggen dat jij iets anders gebruikt om te ontspannen en met een grote glimlach vragen of hij ook eens zo’n pilletje wil proberen?
Alle reacties Link kopieren
Warrique schreef:
02-01-2019 22:19
In laten schenken en dan per ongeluk mijn rode wijn omgooien over het witte tafelkleed, lijkt me wel leuk :puh:

Mijn schoonvader heeft echt geen humor, hij bedoelt het serieus. Ik heb het idee, dat hij het belachelijk vindt, dat ik niet drink.

Hij gaf deze Kerst zelfs mijn kinderen alcoholvrije wijn. Ik dacht dat het een soort appelsap was, maar toen ik van jongste een slokje kreeg, bleek het echt naar wijn te smaken. (Super goor dus...)
Dat vind ik pas belachelijk. Kinderen laten wennen aan de smaak van wijn, kunnen ze straks makkelijk de overstap naar de echte maken... Daar heb ik dus wel iets van gezegd, dat ik niet wil, dat ze die zooi nog een keer krijgen. Laat ze met 18 zelf maar ontdekken wat ze willen drinken.
Oeh, daar zou ik echt hels van worden, als iemand mijn kinderen alcoholvrije wijn of bier geeft. Wat een debiel, die schoonvader van je.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
02-01-2019 22:31
Ja zal best als je een ervaren bestuurder bent, maar een vader die zijn zoon die nog niet zo lang auto rijdt zowat wijn zit op te dringen? Je zou toch verwachten dat hij het toejuicht dat hij nuchter achter het stuur wil kruipen.
Dit dus, mijn zoon heeft net zijn rijbewijs en ik geef dus aan bij autorijden geen alcohol drinken geen druppel, je weet niet hoe dat biertje valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven