Nee, ik wil geen wijn!

02-01-2019 22:03 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik drink geen alcohol, lust het echt niet, ik vind het zelfs stinken.
Al jaren ben ik samen met mijn man, die graag een wijntje of biertje lust. Bij mijn schoonouders vloeit de alcohol altijd rijkelijk.
Borreltje om 5 uur , wijn bij het eten, aperitiefje bij het dessert.
Prima, geef mij dan maar een sapje of spa of zo. Als je het leuk vindt staan in een wijnglas.
Mijn schoonvader blijft me elk bezoekje alcohol aanbieden. "Warrique, jij ook een wijntje?" Zo irritant! Hij weet dat ik niet drink, weet ook dat ik het echt goor vind en toch steeds de wijnfles voor mijn neus houden, voordat ik een sapje aangeboden krijg.
Ik vind het super onrespectvol.
Ik antwoord steeds het zelfde, "Nee, dank je, ik drink geen alcohol." en laat het daar steeds bij.
Mijn schoonvader verandert niet, dus ik kan er niet (veel) meedoen, maar ik wilde even klagen.
warrique wijzigde dit bericht op 02-01-2019 22:05
Reden: Spelling
4.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens vervelend vind zijn mensen die de hele dag lopen te vreten en altijd bang zijn dat er te weinig is. Doe dat, net als met drank, ook gewoon met mate.
Suy schreef:
03-01-2019 11:01
Wat ik trouwens vervelend vind zijn mensen die de hele dag lopen te vreten en altijd bang zijn dat er te weinig is. Doe dat, net als met drank, ook gewoon met mate.
Is dat verboden dan, de hele dag eten?
Als mij alcohol aangeboden wordt zeg ik beleefd nee, als er aangedrongen wordt zeg ik 'er zijn al genoeg alcoholisten in mijn familie' en dan taaien ze meestal wel af.
Ach mijn familieleden bieden me nog steeds zuivelproducten aan terwijl ik lactose intolerant ben...

Ook irritant: ik vind water gewoon lekker om te drinken. Dat heb ik liever dan een frisje en altijd krijg ik dan de reactie: " Water? Wat ongezellig".
Battlebloem schreef:
03-01-2019 00:26
Na 18 jaar zou je bij aangekondigd bezoek inderdaad wel mogen verwachten dat ze je cola light in huis halen. Aan de andere kant kunnen ze een fles weggooien elke keer nadat je geweest bent en is van jou uit een gepaster antwoord: Wat heb je in huis?
Beetje dubbel. Waar ligt die grens?
Ik zou je de fles na je bezoek meegeven, maar me ook afvragen waarom ik het haal voor één glas. Maar daar heb je weer kleine flesjes voor die je langer kunt bewaren. Probleem opgelost, het gaat dus nergens over, ze weigeren zich aan te passen. Wat nu?
Ik ga niet speciaal naar de winkel voor een fles frisdrank die we zelf niet drinken. We hebben standaard ranja, koffie, thee, melk in huis en drinken zelf geen frisdrank. Af en toe koop ik wat in de aanbieding zodat we altijd wat in huis hebben, maar dat is dus ook geen gevarieerd aanbod.
Het is ook niet zozeer onwil, of een principe kwestie, het zit gewoon niet in mijn systeem, omdat frisdrank voor mij echt een café of feestdrankje is en niet voor thuis.
Kortom, ik vergeet het dus gewoon bij normale bezoekjes. Voor feestjes zou ik er dus wel aan denken rekening mee houden
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 11:22
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
03-01-2019 11:04
Is dat verboden dan, de hele dag eten?
Nee hoor, waar zeg ik dat?
Net als dat het niet verboden is een wijntje te drinken.

Ik gaf eens een BBQ met echt meer dan genoeg eten. Er kwam ook iemand mee die, laten we zeggen, veel van eten houdt. Die is, zodra ze binnen was, begonnen met eten en is niet meer gestopt. En in een tempo....niet normaal. Iedereen had na verloop van tijd meer dan genoeg behalve zij.
Dat vind ik hetzelfde als iemand die op bezoek komt en binnen een recordtijd een fles wijn leegzuipt en dan nog niet genoeg heeft.
Madeliefjees schreef:
02-01-2019 22:53
Alcohol is de meest geaccepteerde drug. Vroeger hadden mensen t geld niet, dan was het alleen op verjaardagen en met kerst een borreltje/glaasje wijn.
Nu is t eind vd middag een glaasje, bij het eten weer, en s avonds nemen we er nog een paar. Ze kunnen niet meer zonder, en zijn eigenlijk stik jaloers op degenen die niet of nauwelijks drinken. Neee, die moeten ook afhankelijk worden!
De trofee voor de grootst mogelijke onzin-post 2019 kan wat mij betreft al uitgedeeld worden.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
03-01-2019 11:09
Als mij alcohol aangeboden wordt zeg ik beleefd nee, als er aangedrongen wordt zeg ik 'er zijn al genoeg alcoholisten in mijn familie' en dan taaien ze meestal wel af.
Ja dat zeg ik altijd als ik een stuk taart/koekje/snoepje/toastje/bitterbal weiger; "er zijn al genoeg dikzakken op de wereld"
Vinden mensen meestal niet zo leuk als ik dat zeg. Vinden ze een beetje een ongezellige opmerking.
:-9
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
03-01-2019 11:24
De trofee voor de grootst mogelijke onzin-post 2019 kan wat mij betreft al uitgedeeld worden.
+1
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
03-01-2019 11:24
De trofee voor de grootst mogelijke onzin-post 2019 kan wat mij betreft al uitgedeeld worden.
+2
Suy schreef:
03-01-2019 11:22
Nee hoor, waar zeg ik dat?
Net als dat het niet verboden is een wijntje te drinken.

Ik gaf eens een BBQ met echt meer dan genoeg eten. Er kwam ook iemand mee die, laten we zeggen, veel van eten houdt. Die is, zodra ze binnen was, begonnen met eten en is niet meer gestopt. En in een tempo....niet normaal. Iedereen had na verloop van tijd meer dan genoeg behalve zij.
Dat vind ik hetzelfde als iemand die op bezoek komt en binnen een recordtijd een fles wijn leegzuipt en dan nog niet genoeg heeft.
Ja, oké, dat zijn wel de aso's dan, misschien hebben ze de hongerwinter meegemaakt.
Suy schreef:
03-01-2019 11:29
Ja dat zeg ik altijd als ik een stuk taart/koekje/snoepje/toastje/bitterbal weiger; "er zijn al genoeg dikzakken op de wereld"
Vinden mensen meestal niet zo leuk als ik dat zeg. Vinden ze een beetje een ongezellige opmerking.
:-9


:rofl:
Suy schreef:
03-01-2019 11:29
Ja dat zeg ik altijd als ik een stuk taart/koekje/snoepje/toastje/bitterbal weiger; "er zijn al genoeg dikzakken op de wereld"
Vinden mensen meestal niet zo leuk als ik dat zeg. Vinden ze een beetje een ongezellige opmerking.
:-9
Helaas is het wel mijn reden om niet te drinken
pokkewijf schreef:
02-01-2019 22:10
Doe s gek en zeg "ja lekker, schenk maar in." Je hoeft het natuurlijk niet op te drinken.
Klinkt meer een beetje als flauwe plagerij van je schoonpa en jij hapt altijd zo lekker.
Probeer er eens om te lachen.
:lol:
Dit zou mijn tactiek zijn.

Het feit dat jij hierover een topic opent, wat overigens prima is, laat mij vermoeden dat er meer aan de hand is dan enkel deze wijnaanbiedingen die jou tegenstaan. Hoe is het contact verder? Heb je vaker het idee dat men je niet hoort of ziet in jouw wensen en meningen?
Alle reacties Link kopieren
Als we ergens op visite gaan drink ik nooit, ik ben namelijk altijd de BOB want mijn man heeft geen rijbewijs. Ik heb daar echt nog nooit een vervelende opmerking over gehad en het is me ook nog nooit opgedrongen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik drink zelden. Iedereen is er aan gewend, dus geen vervelende opmerkingen. Wel af en toe heel verbaasd: drink je dan echt nooit?
Jawel, op een feestje, als ik niet hoef te rijden. Dat laatste gebeurd zelden, en boeit me ook niet. Zonder drank heb ik net zoveel lol als met.
HaPu schreef:
03-01-2019 11:19
Ik ga niet speciaal naar de winkel voor een fles frisdrank die we zelf niet drinken. We hebben standaard ranja, koffie, thee, melk in huis en drinken zelf geen frisdrank. Af en toe koop ik wat in de aanbieding zodat we altijd wat in huis hebben, maar dat is dus ook geen gevarieerd aanbod.
Het is ook niet zozeer onwil, of een principe kwestie, het zit gewoon niet in mijn systeem, omdat frisdrank voor mij echt een café of feestdrankje is en niet voor thuis.
Kortom, ik vergeet het dus gewoon bij normale bezoekjes. Voor feestjes zou ik er dus wel aan denken rekening mee houden
Je verwent je zelf thuis nooit met wat lekkers? Ook geen alcohol? En visite zet je ook alleen maar kinderdrank voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook geen koffie, en niemand vraagt mij ooit nog of ik koffie wil.
Nu ik er over nadenk, drinken de meeste mensen die ik ken thee

Over het drinken: het valt me altijd op dat mensen die zo maar af en toe iets drinken het gewoon over een glas wijn hebben

mensen die stevig drinken hebben het altijd over wijntjes, borreltjes, mixjes en biertjes
dan lijkt het misschien minder erg

Toppunt was ooit een collega die ee stevige drinker is ( heeft het inderdaad altijd over wijntjes), en tijdens een werkoverleg in de avond aankwam zetten met een fles wijn.
Voor de gezelligheid. Mijn verbaasde blik en een stevig commentaar van een andere collega deed haar het "wijntje" weer wegstoppen in haar tas.
Ongetwijfeld is de fles diezelfde avond thuis helemaal leeg gedronken


Ik heb altijd koffie, thee, spa rood, kraanwater, sapje en pepsimax in huis. ook wijn en bacardi
Lijkt me voldoende ook voor visite. En als ze dan gaan emmeren dat ze geen max willen maar echte cola ( dus vol suiker) dan hebben ze pech en kiezen maar wat anders.
De enige waar ik een uitzondering voor maak is mijn zoon, als hij overkomt uit het buitenland zorg ik altijd dat er icetea green voor hem klaarstaat
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar. Ik ben geen geheel onthouder, maar zit er wel tegenaan. Drink zelden wijn of bier, maar kan het soms wel waarderen. Vooral op vakantie of bij uiteten en dan vaak maar 1 glaasje en maximaal 2.

Wijndrinkers vinden het ongezellig als je niet meedoet, maar ja dat is maar zo. Er zit niks kwaads achter ofzo.
pearle schreef:
03-01-2019 13:45



en tijdens een werkoverleg in de avond aankwam zetten met een fles wijn.
Voor de gezelligheid. Mijn verbaasde blik en een stevig commentaar van een andere collega deed haar het "wijntje" weer wegstoppen in haar tas.
Daar zou ik dan weer verbaast over zijn. Gezellig toch juist een wijntje erbij? Maakt het overwerk toch net iets minder erg.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-01-2019 13:54
Daar zou ik dan weer verbaast over zijn. Gezellig toch juist een wijntje erbij? Maakt het overwerk toch net iets minder erg.
Precies. Zoveel overdreven reacties hier over een drankje. Alsof je een lijntje neerlegt.
redbulletje schreef:
03-01-2019 13:54
Daar zou ik dan weer verbaast over zijn. Gezellig toch juist een wijntje erbij? Maakt het overwerk toch net iets minder erg.
Een beetje afhankelijk van de context maar helemaal professioneel vind ik het niet. Tijdens mn studentenwerk kwam het wel voor, nu alleen tijdens diners oid van werk, niet tijdens een werkoverleg waar er daadwerkelijk gewerkt moet worden. En niet als ik moet rijden uiteraard.
redbulletje schreef:
03-01-2019 13:22
Je verwent je zelf thuis nooit met wat lekkers? Ook geen alcohol? En visite zet je ook alleen maar kinderdrank voor?
Ik verwen mezelf regelmatig met wat lekkers, maar ik vind frisdrank niet onder lekkers vallen. Zoete meuk.. Volwassen visite kan volwassen drank krijgen; koffie, thee (en met lekker weer zelfgemaakte ijthee of ijskoffie) en ja, ook alcohol is een optie. Het is niet dat ik nooit frisdrank in huis haal voor gasten, maar niet als je gewoon een uurtje langs komt, dan denk ik daar gewoon niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
03-01-2019 14:23
Precies. Zoveel overdreven reacties hier over een drankje. Alsof je een lijntje neerlegt.
Volgens veel deskundigen is alcohol ook een harddrug. Waarschijnlijk kijkt men over 50 tot 100 jaar terug naar deze tijd en is men verbaast dat alcohol zo normaal en geaccepteerd was om te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
03-01-2019 12:04
Helaas is het wel mijn reden om niet te drinken
:hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven