Net samenwonen en vriend blijkt vreemd te gaan

15-01-2021 05:40 128 berichten
Ik ben net samen gaan wonen. Heb om deze stap te nemen mijn huis verkocht, woon nu 150KM verder. Dus ook baan opgezegd. Weg van mijn vrienden om bij hem te kunnen zijn.
Nu wonen wij nog geen maand samen en ben ik erachter gekomen dat hij al vanaf het begin van onze relatie vreemd gaat. Hij staat zelfs op verschillende datlng sites als bv Tinder.
Heb hem erpp aangesproken maar hij ontkent.
Ik voel me nu gevangen. Heb nog geen baan, geen huis meer en heb nog een dochter van 11voor wie deze verhuizing ookal heftig genoeg was. Kan dus niet mijn koffer direct pakken.
Begrijp niet waarom hij niet gewoon vrijgezel is gebleven. Dan had hij kunnen doen en laten wat hij wil, zonder verantwoording.
Vind het zo erg dat hij niet open kaart heeft gespeeld. Ben in mijn vorige relatie ook bedrogen (man met giede vriendin).
Ben nu niet meer als poetshulp / koffietante. Want hij zoekt het nu echt alleen nog buiten de deur.
Lig nachten wakker hoe ik dit moet oplossen...
Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet teveel oordelen over To en of ze wel of niet te snel dit soort beslissingen heeft gemaakt. Voor hetzelfde geld kent ze deze man al 10 jaar en ziet haar dochter hem als vader.

Ben het wel eens met de rest als het gaat om actie. Weg daar, desnoods bij familie. Terug naar de oorspronkelijk plek en zo snel mogelijk je (financiële) situatie op orde brengen.

Wat afschuwelijk verder voor jou en je dochter To!
redbulletje schreef:
15-01-2021 08:25

Er zou een verbod moeten komen op samenwonen als je nog minderjarige kinderen in huis hebt. Dat je zelf op de blaren moet zitten door zo'n domme beslissing is tot daar aan toe, maar je haalt ook je kind weg uit haar leefomgeving.
Das wel heel radicaal zeg. Dat je kinderen hebt wil niet zeggen dat je als ouder geen eigen leven meer mag leiden. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt. Heel sneu voor TO en kind dat dit gebeurd is natuurlijk. Met een koophuis had ik de stap zelf ook niet snel gemaakt maar goed, dat huis is al verkocht en die baan is al opgezegd.

Kan dochter in de tussentijd niet naar vader? Mocht die nog in de buurt wonen van waar je eerst woonde. Dan kan jij een baan en woning zoeken. Mocht je bij hem weg willen gaan.
Slushpup schreef:
15-01-2021 09:13
Das wel heel radicaal zeg. Dat je kinderen hebt wil niet zeggen dat je als ouder geen eigen leven meer mag leiden. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt. Heel sneu voor TO en kind dat dit gebeurd is natuurlijk. Met een koophuis had ik de stap zelf ook niet snel gemaakt maar goed, dat huis is al verkocht en die baan is al opgezegd.

Kan dochter in de tussentijd niet naar vader? Mocht die nog in de buurt wonen van waar je eerst woonde. Dan kan jij een baan en woning zoeken. Mocht je bij hem weg willen gaan.
Inderdaad. Ik ben nu 23 maar ben op m’n 16e ook met mijn moeder 130 km verderop gaan wonen. Moest in mijn examen jaar van school switchen en opnieuw beginnen etc.Het heeft mij een stuk flexibeler gemaakt en het is voor mij de beste keuze ooit geweest. Woon er trouwens nog steeds omdat ik het zo goed naar m’n zin heb.

Persoonlijk had ik ook mijn koophuis niet voor hem opgezegd en had ik eerst gaan “proef samenwonen” voordat ik alles voor hem zou opgeven. Advies nu: verhuis terug. Of zoek snel een plek voor jezelf in je nieuwe omgeving.
Slushpup schreef:
15-01-2021 09:13
Das wel heel radicaal zeg. Dat je kinderen hebt wil niet zeggen dat je als ouder geen eigen leven meer mag leiden. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt. Heel sneu voor TO en kind dat dit gebeurd is natuurlijk. Met een koophuis had ik de stap zelf ook niet snel gemaakt maar goed, dat huis is al verkocht en die baan is al opgezegd.

Kan dochter in de tussentijd niet naar vader? Mocht die nog in de buurt wonen van waar je eerst woonde. Dan kan jij een baan en woning zoeken. Mocht je bij hem weg willen gaan.

Ja, dat zeggen bepaald type ouders altijd. Ik zie echt anders om me heen.
En ja het gaat ook wel eens goed. Maar vaker niet dat wel.
redbulletje schreef:
15-01-2021 08:25
Wat ontzettend dom om je huis te verkopen!

En je dochter meesleuren 150 km van haar vader vandaan?

Er zou een verbod moeten komen op samenwonen als je nog minderjarige kinderen in huis hebt. Dat je zelf op de blaren moet zitten door zo'n domme beslissing is tot daar aan toe, maar je haalt ook je kind weg uit haar leefomgeving.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens, waarom je je dochter uit haar vertrouwde omgeving hebt gehaald begrijp ik totaal niet! Als jouw vriend liefde voor jou had dan was hij wel bij jullie komen wonen maar dat hij dat niet deed zegt al genoeg.
Baan opgezegd en koophuis verkocht en 150 km verderop gaan wonen en bij hem intrekken met je dochter van 11?! Serieus?! Why...?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dit topic veel gelezen gaat worden en vrouwen met een soortgelijk onzalig plan de ogen kan openen.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
15-01-2021 09:22
Baan opgezegd en koophuis verkocht en 150 km verderop gaan wonen en bij hem intrekken met je dochter van 11?! Serieus?! Why...?
Omdat je samen een toekomst wilt opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Wacht even: je verkoopt je huis en verhuist naar je vriend zonder uberhaupt een nieuwe baan in je nieuwe woonplaats? What were you thinking???

Ongelooflijk kut dat je vriend je zo belazert heeft, ik zou zo snel mogelijk stappen zetten om je leven weer 150km terug te verplaatsen en deze eikel zo snel mogelijk te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Met alles wat redbulletje zegt ben ik het duizend procent eens!
Nooit, maar dan ook nooit zou ik mijn huis opgeven en met mijn kinderen zo ver van hun vader gaan wonen. Dan had mijn vriend zelf maar deze kant op moeten komen en bij mij in de buurt zijn eigen huis moeten zoeken.

De oplossing is al meerdere keren gegeven; je kind bij haar vader laten wonen en jij op zoek naar een nieuwe woning in je oude woonplaats.

Mooi trouwens Redbulletje; je houdt niet van kinderen maar je weet wel beter dan menig moeder wat het beste voor ze is!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
15-01-2021 09:20
Ja, dat zeggen bepaald type ouders altijd. Ik zie echt anders om me heen.
En ja het gaat ook wel eens goed. Maar vaker niet dat wel.
Ik ben het wel met haar eens dat een verbod te radicaal is. Ook al is het in veel gevallen niet de verstandigste, of tenminste een egoïstische beslissing.
susan wijzigde dit bericht op 15-01-2021 09:27
15.09% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
15-01-2021 09:25
Omdat je samen een toekomst wilt opbouwen?
Dan had hij ook naar haar kunnen komen.
Ik word echt een beetje boos van al die zinloze achteraf verwijten...
Het is altijd zo makkelijk om te zeggen hoe stom iemand is geweest.
Ik denk dat To zichzelf al genoeg verwijt en spijt heeft.

To, ik wens je veel sterkte. Wat een rotsituatie. Dapper van je dat je het geprobeerd hebt. Ook dat is een les voor jouw dochter: je hebt je niet laten leiden door angst. Helaas is het niet geworden zoals je hebt gehoopt. En dat is wrang.
Ik weet niet of ik zelf zou terug verhuizen. Dat is wel erg makkelijk gezegd.
En hoe staat jouw partner hierin? Kan het niet een actie van hem zijn omdat hij nooit had verwacht dat je volledig voor hem zou gaan? Of heeft hij nog steeds schijt aan je? In dat geval zou ik zeker mijn spullen pakken.
Hoop dat je de kracht vindt er het beste voor jouw en je dochter van te maken!
grenada schreef:
15-01-2021 09:25
Omdat je samen een toekomst wilt opbouwen?
Dat kan prima op een andere manier of later.

Maar goed, ze is al verhuist en kan de tijd niet terugdraaien.

Ben je er nog TO?

Kan je kind tijdelijk even geheel naar vader ( en dan bedoel ik niet of jij het wil maar of het kan?) woont hij nog in je oude omgeving, zat oude school van kind in zijn regio?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 09:30
44.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen kiezen vaak dezelfde soort partners, omdat ze daar herkenning in vinden. Best kans dat de vader van het kind net zo'n druiloor is als haar huidige partner en geen rol speelt in de opvoeding; ik vraag me af of ze deze verhuizing uberhaupt had mogen doen, als hij een rol had gespeeld.
Thalas schreef:
15-01-2021 09:30
Mensen kiezen vaak dezelfde soort partners, omdat ze daar herkenning in vinden. Best kans dat de vader van het kind net zo'n druiloor is als haar huidige partner en geen rol speelt in de opvoeding; ik vraag me af of ze deze verhuizing uberhaupt had mogen doen, als hij een rol had gespeeld.
Scherp.
Dan is er hoogstens een weekendregeling inderdaad.
Luci_Mster2 schreef:
15-01-2021 09:20
Ja, dat zeggen bepaald type ouders altijd. Ik zie echt anders om me heen.
En ja het gaat ook wel eens goed. Maar vaker niet dat wel.
Ik heb zelf (nog) geen kinderen en als ik ze had en ik zou uit elkaar zijn met vader, dan zou ik het als enige reden in zo'n situatie niet doen omdat ik kind niet zo ver bij vader vandaan zou willen halen. Maar misschien is de vader helemaal niet meer in beeld.
Je leven mag best draaien om je kinderen maar je moet jezelf niet vergeten he. Wat als je als moeder doodongelukkig en alleen in je koophuis zit, terwijl je (denkt) een leuke vriend te hebben met wie je een toekomst op wil bouwen, maar dan wel 150km verderop?
Dan zou ik als kind liever een gelukkige moeder hebben en verhuizen.

To heeft inderdaad niets aan alle verwijten, ik hoop voor haar dat ze haar zaken snel op orde krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het er mee eens dat het geen zin heeft om te roepen hoe stom het was om te verhuizen, maar ik denk wel echt dat het voor haar dochter het beste is om zo snel mogelijk terug te gaan. Samen in één huis blijven wonen kan toch niet als de relatie over is, dus je zal toch iets anders moeten zoeken. Desnoods tijdelijk in onderhuur of bij je ouders of bij vrienden. Inderdaad werk bellen of je terug kan komen.

Op haar nieuwe school is ze nog niet gewend want ze woont daar pas een maand en zo lang zijn de scholen al dicht, dus dat kan niet. Nu dan toch blijven omdat je eenmaal toch bent verhuisd, lijkt me de slechtst mogelijke reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie to. Waren jullie al lang samen?

Heb je het je vrienden/ familie al verteld? Zo niet, doe dit dan zsm misschien kunnen ze helpen. Is de vader van je dochter in beeld?

Je kunt twee dingen doen volgens mij:
Terug verhuizen of daar jullie leven opbouwen, wat is het beste voor je dochter denk je?
Alle reacties Link kopieren
Kattenvrouwtje82 schreef:
15-01-2021 09:21
Hier ben ik het dus helemaal mee eens, waarom je je dochter uit haar vertrouwde omgeving hebt gehaald begrijp ik totaal niet! Als jouw vriend liefde voor jou had dan was hij wel bij jullie komen wonen maar dat hij dat niet deed zegt al genoeg.
Dit is ook het eerste wat in me opkomt. Ik ken wel meer mannen die in dit soort situaties niet weg wilde uit de eigen omgeving en dat bleken ook altijd bepaalde types te zijn.

Maar wat een ongelooflijk vervelende situatie en dan vooral voor je dochter TO! Ik zou idd ook meteen contact opnemen met je oude werkgever en je trots aan de kant zetten (voor je dochter). Meteen elders opzoek naar een baan en huis en meteen weer terug. Liever nog vandaag dan morgen!
Slushpup schreef:
15-01-2021 09:33
Ik heb zelf (nog) geen kinderen en als ik ze had en ik zou uit elkaar zijn met vader, dan zou ik het als enige reden in zo'n situatie niet doen omdat ik kind niet zo ver bij vader vandaan zou willen halen. Maar misschien is de vader helemaal niet meer in beeld.
Je leven mag best draaien om je kinderen maar je moet jezelf niet vergeten he. Wat als je als moeder doodongelukkig en alleen in je koophuis zit, terwijl je (denkt) een leuke vriend te hebben met wie je een toekomst op wil bouwen, maar dan wel 150km verderop?
Dan zou ik als kind liever een gelukkige moeder hebben en verhuizen.

To heeft inderdaad niets aan alle verwijten, ik hoop voor haar dat ze haar zaken snel op orde krijgt.

Ik heb wel kinderen en ik zou dus echt nooit mijn kinderen uit hun vertrouwde omgeving halen voor een nieuwe partner.
Dan maar ongelukkig of geen relatie of een andere relatie. Maar ik kijk ook anders tegen relaties dan de meeste andere mensen.

En gelukkig hebben mensen ook naast verwijten best wat ideeen en advies voor haar.

TO?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 09:39
7.78% gewijzigd
Wat heb je dan precies ontdekt? En wat zegt hij? En hoelang zijn jullie al samen?
Je bent in het diepe gesprongen (behoorlijk) en dat ging niet goed. Weer terug op de kant klimmen en tot rust komen.
  • Vriend wordt niks meer (was het achteraf gezien nooit). Pijnlijk, maar afscheid nemen.
  • En terug naar waar je eerst was inderdaad, dat lijkt me de logische kant op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dochter van 12. En een zoon van 10. En ja ik heb ook een eigen leven dat zich voornamelijk afspeelt als de kids bij hun vader zijn.

Ik heb ook een vriend. Al bijna 3 jaar. We komen heel vaak bij elkaar over de vloer. Blijven ook regelmatig slapen maar ik ga nu toch echt niet samenwonen. Waarom zou ik dat doen? En zo ver van al dr vriendinnen enzo... waarom in godsnaam?

Pak je dochter op en ga terug. Vandaag. Slaap bij iemand of ga desnoods naar de vrouwenopvang en breng je dochter naar haar vader.
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
15-01-2021 09:27
Dan had hij ook naar haar kunnen komen.
zeker, maar als het een weloverwogen beslissing is, is dit ook weer niet een heel idiote beslissing, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven