Niet klaar voor een serieuze relatie!

24-01-2021 11:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
stel.. je bent aant daten, maar je bent niet toe aan een serieuze relatie. Zit hier verschil in bij mannen/ vrouwen? Ik dacht altijd dat je sws van gedachten veranderd zodra je iemand tegenkomt waarvan je “denkt” dat diegene de ware is..het lijkt alsof vrouwen al snel de gedachte van “geen serieuze relatie” aan de kant kunnen zetten als ze iemand leuk vinden, maar mannen hier stelliger in zijn. Hoe leuk ze iemand ook vinden. Wat vinden jullie :)
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
25-01-2021 21:23
Nee zelden. En sowieso heeft vriend altijd wel echt zn best voor mij gedaan. Het was geen eenrichtingsverkeer waarbij ik hoopte met goed gedrag hem voor mij te winnen.
En hij was er ook gewoon wel voor me als ik hem nodig had.
We hadden gewoon niet heel erg veel contact in verhouding met nu. Nu komt het nog maar zelden voor dat we een dag totaal geen contact hebben.

Maar ik besef me wel dat ik de uitzondering ben met mijn relatie.
Dus omdat het hier uiteindelijk goed is gekomen betekend niet dat dit voor iedereen zo is.
Wel een tip. Als je nog een kinderwens hebt. Ga dan niet zitten wachten op betere tijden met het risico straks zonder man en zonder kind te staan.
Klinkt goed allemaal, en wat fijn dat het voor jou uiteindelijk zo uitgepakt is..
Kinderen heb ik de leeftijd niet meer voor dus dat is geen issue..
Ik ga het zien, het is voor nu heel fijn dus daar geniet ik van..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
25-01-2021 21:52
Klinkt goed allemaal, en wat fijn dat het voor jou uiteindelijk zo uitgepakt is..
Kinderen heb ik de leeftijd niet meer voor dus dat is geen issue..
Ik ga het zien, het is voor nu heel fijn dus daar geniet ik van..
In dat geval, gewoon van genieten. En je ziet wel waar het heen gaat. Zo lang het fijn en gezellig is
Alle reacties Link kopieren
In mijn optiek:

Er niet klaar voor zijn:
Geen zin hebben in verantwoording afleggen en jezelf moeten verantwoorden waarom, wie, wat, waar. Je vrijheid niet willen opgeven om nog lekker rond te kijken en te proeven van het single leven. Doen wat jij wil, zonder dat er iemand aan je kop zeikt dat je lui bent of juist veel van huis of dat je je sok moet wassen of dat het vies is dat je 2 weken je bed niet verschoont etc. Of gewoon je geld niet willen uitgeven aan dure dates en eten, terwijl je iemand niet zeker weten wil. Dat liever willen sparen voor eigen gebruik/doelen.

Er niet naar op zoek zijn: klaar zijn met flikflooien, drang naar een stabielere basis en opbouwen met iemand, maar daar niet voor op datingsites of apps of oneindig proberen te daten met een hoop teleurstellingen van dien, omdat je verwachtingen te zwaar/hoog zijn. Er even geen ruimte voor hebben, omdat je focus ligt op jezelf leren kennen/ontdekken, werk, sport, ontwikkeling op welk gebied dan ook. Of gewoon een mentaliteit van wat komt dat komt. Als het komt, dan mooi, maar zo niet, dan is alleen ook leuk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat is "daten" dan he.

Naar een parenclub gaan heet soms ook al een date, met een vriendin afspreken ook. Verwarrend wel.

Ik ben wat dat betreft nog van de oude stempel denk ik. Ik date nu niet maar zou het wel irritant vinden als ik liefde zoek en dus ga daten, en dat iemand met wie ik afspreek met dit verhaal op de proppen komt van niet toe zijn aan een relatie.

Net alsof ik voor de lol zou gaan solliciteren en op gesprek gaan en dan als ik aangenomen word zeggen nee ik zoek momenteel geen baan sorry.

Maar ook wat is die "serieuze relatie" waar je niet klaar voor bent. Is dat full on huisje boompje labrador? Daar ben ik waarschijnlijk helemaal nooit klaar voor. Of wil je je emotioneel niet binden? Wil je niet monogaam zijn? Zal ook weer per persoon verschillen wat ermee bedoeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
25-01-2021 22:56
Ja wat is "daten" dan he.

Ik ben wat dat betreft nog van de oude stempel denk ik. Ik date nu niet maar zou het wel irritant vinden als ik liefde zoek en dus ga daten, en dat iemand met wie ik afspreek met dit verhaal op de proppen komt van niet toe zijn aan een relatie.

Maar ook wat is die "serieuze relatie" waar je niet klaar voor bent. Is dat full on huisje boompje labrador? Daar ben ik waarschijnlijk helemaal nooit klaar voor. Of wil je je emotioneel niet binden? Wil je niet monogaam zijn? Zal ook weer per persoon verschillen wat ermee bedoeld wordt.
Zoveel mensen, zoveel wensen he :) Ik kijk er anders tegenaan: ga niet alleen maar daten als je op zoek bent naar een relatie. Daten is ontzettend leuk en leerzaam. Sommige mensen vinden daten eng en dan helpt het juist om het een paar keer te doen als de druk niet zo hoog is, er niet zoveel op het spel staat, de persoon tegenover je wel leuk en gezellig is, maar je er niet meteen vlinders van in je buik krijgt. Daarnaast ben ik eigenlijk wel een voorstander van sollicitatiegesprekken oefenen. Solliciteren en daten zijn beiden vaardigheden die je kan ontwikkelen en en waar je heel goed in kan worden met een beetje oefening. Dan is het op een moment waarop het er echt toe doet ook niet zo overweldigend en spannend.

Maar los daarvan kan daten leuk zijn voor jezelf, ook als je niet op zoek bent naar een relatie. Als je nog niet helemaal weet wat je zoekt qua connectie in een persoon, kun je dat op die manier ontdekken. Je kan kijken hoe je je openstelt bij verschillende personen, hoe een bepaalde klik of connectie je kan laten voelen, verschillende manieren van aantrekkingskracht ervaren. Je leert veel over jezelf en ontmoet in dat proces ook nog eens hele leuke mensen en maakt mooie herinneringen. Tijdens het daten kwam ik mensen tegen die op zoek waren naar seks, mensen die net als ik uit hun eerste echte relatie kwamen en wilden kijken wat er nog meer in de wereld te zien was en mensen die op zoek waren naar een serieuze relatie. Als je je verwachtingen goed uitspreekt, dan krijg je ook geen misverstanden. Goed daten doet ook wonderen voor je communicatie skills :D

Een serieuze relatie is voor mij een commitment. Een hele leuke commitment, maar ook samen wat opbouwen (op het gebied van vertrouwen, liefde, maar ook op o.a. financieel gebied en zo je levens met elkaar verweven). Verantwoordelijkheid aan elkaar afleggen, voor elkaar blijven kiezen en niet voor anderen willen kiezen. Er was zeker een periode in mijn leven dat ik daar niet klaar voor was en ik echt heel happy was dat ik alleen maar aan mijzelf hoefde te denken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om verwachtingen, net zo goed als dat mannen niet kunnen verwachten, dat elke vrouw op Tinder daar zit om te neuken.
Kunnen vrouwen niet verwachten dat elke man op een iets serieuzere datingsite daar zit voor huisje, boompje, beestje






(*overal waar man staat, mag vrouw ingevuld worden en omgekeerd)
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
26-01-2021 07:30
Als je nog niet helemaal weet wat je zoekt qua connectie in een persoon, kun je dat op die manier ontdekken. Je kan kijken hoe je je openstelt bij verschillende personen, hoe een bepaalde klik of connectie je kan laten voelen, verschillende manieren van aantrekkingskracht ervaren. Je leert veel over jezelf en ontmoet in dat proces ook nog eens hele leuke mensen en maakt mooie herinneringen. Tijdens het daten kwam ik mensen tegen die op zoek waren naar seks, mensen die net als ik uit hun eerste echte relatie kwamen en wilden kijken wat er nog meer in de wereld te zien was en mensen die op zoek waren naar een serieuze relatie. Als je je verwachtingen goed uitspreekt, dan krijg je ook geen misverstanden. Goed daten doet ook wonderen voor je communicatie skills :D
Ik begrijp dat alles dan neerkomt op het duidelijk communiceren van je verwachtingen idd. Zou mooi zijn als iedereen dat ook doet, en zelf ook goed weet wat hij/zij wil, vraag me af of dat zo is.

Ben zelf dus niet beschikbaar voor uitgebreide commitment en investeren in een gezamenlijke toekomst op het moment. Maar heb wel de soulmate/'liefde van mijn leven'/beste vriend al in mijn leven. Zelfde als hierboven ergens beschreven. We zijn allebei nog jong en volop het leven aan het ontdekken in bepaalde opzichten dus laten elkaar vrij.

Verder heb ik altijd wel behoefte aan nieuwe contacten opdoen. Voorheen deed ik dat ook door te daten. Maar ik vond dat best beperkend juist. Vind mezelf ook best wel naïef ergens dat ik datete om contacten op te doen :P maar misschien doe ik mezelf dan tekort omdat het idd leerzaam was.

Het leereffect leek voor mij persoonlijk niet erg groot iig, doe zelf meer zinvolle ervaringen op door zakelijk te netwerken, bestaande contacten uit te diepen, grenzen te verleggen, intimiteit op te zoeken, experimenteren met hobby's en projecten, verlies verwerken etc. daar zitten voor mij meer levenslessen in. Vond het daten allemaal wat vluchtig en oppervlakkig juist.

Heb er ondanks dat ik best aardige lui ontmoette geen enkel waardevol contact aan overgehouden.

Veel mensen die zeggen geen relatie te willen steken in mijn optiek toch wel veel van hun tijd en energie in daten, op een manier die niet puur casual of vriendschappelijk is. Kom je dan nog wel echt aan jezelf toe?

Voor mij kwam er ook wel onzekerheid bij kijken, je vindt iemand leuk/interessant maar zijn/haar motieven zijn vaak toch niet erg duidelijk, dat lees ik op dit forum ook overal. Dat soort vaagheid/onzekerheid en de vluchtigheid ervan trok mij vrij snel leeg merkte ik.

En zonder te daten ontmoet je (nu niet echt) ook wel heel veel mensen eigenlijk, wat voor iemand als ik eigenlijk beter werkt.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
26-01-2021 13:28

Veel mensen die zeggen geen relatie te willen steken in mijn optiek toch wel veel van hun tijd en energie in daten, op een manier die niet puur casual of vriendschappelijk is. Kom je dan nog wel echt aan jezelf toe?

Voor mij kwam er ook wel onzekerheid bij kijken, je vindt iemand leuk/interessant maar zijn/haar motieven zijn vaak toch niet erg duidelijk, dat lees ik op dit forum ook overal. Dat soort vaagheid/onzekerheid en de vluchtigheid ervan trok mij vrij snel leeg merkte ik.

Ik moet ook wel toegeven dat toen ik net begon met daten ik op een gegeven moment wel een klein kind in een snoepwinkel was en dat werd al snel heel vermoeiend. Zelf was ik overigens wel heel erg duidelijk over mijn motieven en als iemand zei op zoek te zijn naar een serieuze relatie, dan kapte ik dat contact ook vrij snel af. Ik was er niet op uit om mensen hun tijd te verspillen. En bij daten vind ik het ook ontzettend belangrijk dat je op dezelfde golflengte zit. Niet weten wat je wil (wel/geen relatie), daar kan ik ook niet zoveel mee.

Ik was er ook totaal niet op uit om waardevolle contacten te maken, die heb ik al meer dan genoeg in mijn leven, maar ik vond het wel ontzettend tof om met veel verschillende soorten mensen om te gaan, die ik normaal gesproken niet echt tegenkom in mijn 'eigen' kring. Een contact is nog uitgegroeid tot een soort van vriendschap, maar inmiddels verwaterd en dat is prima. En een ander contact is uiteindelijk wonder boven wonder uitgegroeid tot een echte relatie :)
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
24-01-2021 15:40
De enige overeenkomst tussen die mensen en degenen die echt niet klaar zijn voor een relatie, is dat ze beiden niet op zoek zijn. Maar als je niet klaar bent voor een relatie dan zal dat niet opeens veranderen doordat je iemand tegenkomt die je leuk vindt.
Oh nee? Ik heb een keer een beginnende relatie met een man waar ik (dacht ik) echt gevoelens voor had afgebroken wegens niet klaar voor serieuze relatie, en twee weken later kwam ik de partner tegen waarmee ik alweer jaren samen ben. Had eigenlijk alleen met hem afgesproken voor een nacht sex.

Achteraf gezien voelde het dus gewoon niet goed met die man, en wel met mijn partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven