Niet te geloven - nét getrouwd, zwanger en hij gaat vreemd!

26-06-2009 23:22 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, en nu overkomt het ondenkbare mij dus. Expres langer gewacht met zwanger worden (ben 34) omdat ik graag een stabiele gezinssituatie wilde. Nog geen maand geleden getrouwd en nu kom ik er dus net achter dat mijn kersverse man al een half jaar een relatie/neukertje erbij heeft!



Van de ene op de andere dag ziet mijn toekomst er totaal anders uit. Van een knus gezinnetje naar een alleenstaande moeder...



Volgens mij is hij vannacht bij haar (hij ging stappen met een vriend) en morgen zal ik hem dus hiermee confronteren. Het moeilijkste zal zijn om me aan mijn standpunt van de scheiding te houden, ik weet dat hij met puppy ogen om vergeving zal vragen, danwel ontkennen...



Wish me luck...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 27 juni 2009 @ 20:27:

[...]





Je kent me te veel eer toe, word er bijna verlegen van. Volgens mij verkeer jij sowieso al in een vierjaargetijdendip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage schreef op 27 juni 2009 @ 20:24:

* zwaait even naar Alice vanwege het andere topic waar we na elkaar in de bres sprongen voor iets en zoooo aan het andere kant van het gat weer naar buiten werden gekieperd *



Hi Courage, ach ik ben weer gesterkt in mijn motto: doe iets uit eigen overtuiging maar verwacht nooit ''dankbaarheid''. Da's namelijk vragen om teleurstellingen



Het enige jammere is dat ze denken dat ik een new bee en een fake ben, terwijl ik al sinds jaar en dag meedraai. Ik val gewoon helemaal niet op, dat moge duidelijk zijn Ik moet echt wat aan mijn grijze imago doen
Alle reacties Link kopieren
Over getuige heb ik het niet gehad, puur het wel/niet melden.



Al zou ik wel getuigen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mariannanas schreef op 27 juni 2009 @ 20:16:

Krachtig in je zwangerschap staan? Mijn god.....



Ik heb het niet over een beslissing nemen over haar zwangerschap. Ik heb het over het gevoel van TO. Ik hoop voor haar dat ze vertrouwen in zichzelf heeft, of dat dat de komende tijd groeit.

Een zwangerschap kan je ook een heel sterk gevoel geven. En je met de neus op de feiten drukken dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leven en je nieuwe kindje. Daaruit vloeien hopelijk beslissingen over je leven uit voort waar je achter staat, omdat het het beste is voor jou en je kindje.
Alle reacties Link kopieren
O, daarmee ben ik het helemaal eens, Windowsvista!
.
Als buitenstaander zeg je al snel: weg met die kerel, daar kun je niet meer gelukkig mee worden! Als je er middenin zit en ook nog zwanger, dan kan het een heel ander verhaal zijn. Ik heb van heel dichtbij iets vergelijkbaars meegemaakt. Mijn vriendin kwam erachter dat haar vriend haar bedroog, ze bleef na een moeilijke tijd toch bij hem. Hun kindje was amper een jaar toen weer aan het licht kwam, dat hij zijn oude gedrag weer had hervat. En nu is ze alleenstaande moeder, gelukkig een zeer zelfstandige financieel onafhanelijke dame, ze heeft een heerlijk huisje kunnen kopen voor haar en haar kind. Maar de littekens van het dubbele bedrog zijn niet zo makkelijk op te lossen.



Ik denk dat als een man je 1x kan bedonderen, om vervolgens doodleuk met je te gaan trouwen (en zelfs vlak voor de bruiloft op jouw vrijgezellendag los gaat met een ander), dat hij dit gedrag zeker in de toekomst weer zal gaan vertonen. Ik kan er niet meer in geloven, dat zo'n man nog zal veranderen. Wat een bedrog en wat is hij ver gegaan met zijn bedrog, en als het aan hem lag wist je nu nog steeds van niets. Ongelofelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 27 juni 2009 @ 20:24:

[...]





Dus als je relatie goed zit en je bent zwanger is het okee. Als je relatie spaak loopt heb je ook geen zin meer in je kind? Want "nu heb je er geen zin meer in"? Tenzij je dus sowieso een kind wil, van wie dan ook.



I rest my case...



Maar goed, stel het gebeurt je als 8 maanden zwanger bent en niet meer voor abortus kunt kiezen, wat dan? Kind maar opgeven voor adoptie dan?laat die basketcase toch lullen joh.
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 27 juni 2009 @ 20:27:

[...]





Je kent me te veel eer toe, word er bijna verlegen van. Volgens mij verkeer jij sowieso al in een vierjaargetijdendip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 27 juni 2009 @ 20:27:

[...]





Je kent me te veel eer toe, word er bijna verlegen van. Volgens mij verkeer jij sowieso al in een vierjaargetijdendip.
.
Alle reacties Link kopieren
Als Olivia terug komt heeft ze heel wat onzin en gekift naar elkaar toe door te worstelen voor ze de serieuze posts eruit kan filteren... moet dat nou in dit topic?
Ik zit na te denken over of ik zou willen getuigen als ik wist dat mijn broer vreemd zou gaan.



Vrienden van mij zaten een week voor hun huwelijk in een relatie crisis. Hij had haar drie jaar bedrogen met een collega van hem met wie ze ook op vakantie gingen, met wie ze kerst vierden, kortom met wie ze bevriend waren. Ze hebben niemand verteld over hun problemen, sterker nog, die vrouw, de ex-minnares was gewoon op hun trouwfeest! Om maar geen lastige vragen te krijgen waarom ze er niet was, omdat ze zo lang veel met elkaar waren omgegaan.



De bruidegom had als verassing voor zijn bruid met mij samen een lied ingestudeerd. Ik zou het zingen, hij zou een couplet meedoen. We hebben gerepeteerd, we hebben het gezongen op de bruiloft, waarbij hij totaal instortte en weken daarna hoorde ik dat een week voordat ze gingen trouwen zijn bedrog was uitgekomen.



Ik was misselijk bij het idee dat ik een liefdeslied had staan kwelen mét hem vóór haar op die bruiloft. Ik vond dat ik dat misselijke achteraf niet moest voelen, ik vond het zelfs kinderachtig van mezelf, omdat het hun zaken waren, maar als ik het geweten had, wat er aan de hand was, had ik het niet gedaan.



Getuige zijn had ik dus zéker niet gedaan. Maar goed, wederom, dat is natuurlijk vanuit mezelf geredeneerd.
quote:eleonora schreef op 27 juni 2009 @ 20:40:

Ik zit na te denken over of ik zou willen getuigen als ik wist dat mijn broer vreemd zou gaan. Als ik zou weten dat een goede vriend(in) van mij vreemd gaat, zou ik uberhaupt niet op zijn/haar bruiloft komen. Ga daar 'n beetje meedoen aan zo'n schijnvertoning: dacht 't niet!
quote:shining schreef op 27 juni 2009 @ 20:24:

[...]





Ik zou mijn broer of zus ook niet verlinken. Maar ik zou zéker geen getuige willen zijn.Eens. Ik zou alleen bij God niet weten hoe ik moet verklaren waarom ik geen getuige wil zijn, zonder hem toch te verlinken.
Lijkt me ook ellendig Toffifee, dan moet je toch iets gaan verzinnen. Sta je dus alsnog te liegen, terwijl je dat juist niet wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er maar net aan wat voor relatie je hebt met je broer/zus en hoe je zelf in elkaar steekt.



Wat mij betreft ruimt diegene die rommel heeft gemaakt zelf zijn of haar zooi op. En dus zou mijn broer zelf een verklaring moeten verzinnen waarom ik niet wil getuigen. Ik zou overigens mijn aanstaande schoonzus ook niet echt meer onder ogen kunnen komen. Getver, zo'n geheim weten. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen. Dat ik in een ongemakkelijke positie zou zijn gekomen had ik mijn broer rustig voor zijn voeten gegooid trouwens. Wij zijn hier niet zo voorzichtig met elkaar .
quote:toffifee schreef op 27 juni 2009 @ 20:47:

[...]





Eens. Ik zou alleen bij God niet weten hoe ik moet verklaren waarom ik geen getuige wil zijn, zonder hem toch te verlinken.Dat zou mij dus geen reet kunnen schelen. Ik zou zeggen, ga dat maar aan hemzelf vragen. Dan mag ie zich daar zelf ook weer uitliegen. Ik denk overigens wel (in geval van 'n broer/zus) dat ik het m'n ouders zou vertellen. Dat ze hun partner belazeren is hun eigen verantwoording, maar mijn ouders voor de gek houden die waarschijnlijk ook diep in de buidel tasten voor bruiloft en/of kado vind ik echt niet kunnen.
Ja, daarom zou ik het dus eigenlijk helemaal niet willen weten. En uiteindlijk lieg je al door alleen al naar de bruiloft te gaan en ze te feliciteren. Heel kut zo'n situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ze zoeken het zelf maar uit, ik heb niks met hun relatie te maken.

Vaak zal je ook alleen maar ellende veroorzaken als je zoiets verteld. Of je wordt voor gek verklaard (en als vriendin wel als jaloers) en why should i care?



Wie ben ik om me ermee te bemoeien en wie zegt dat hij niet van haar houdt?



Er zijn zat stellen die trouwen en niet van elkaar houden zonder vreemd te gaan.



Ga dus niet voor god spelen, he!
Alle reacties Link kopieren
Getuige is maar een woord, hoor.
quote:eleonora schreef op 27 juni 2009 @ 20:50:

Lijkt me ook ellendig Toffifee, dan moet je toch iets gaan verzinnen. Sta je dus alsnog te liegen, terwijl je dat juist niet wil doen.Precies. Je zit gewoon klem. Zal mijn broertje even melden dat ik dit nooit wil weten als hij het ooit van plan is te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, sta je daar met je kado in handen naar een mooie zwangere buik te kijken. En dan moeten zeggen: nou gefeliciteerd, wat hebben jullie toch met elkaar gebofd. Of iets van die strekking.



Maar goed, ik denk dat Olivia de posts ondertussen niet meer doorkomt. Ik hoop dat ze (je) rustig de tijd neemt om te ontdekken wat belangrijk voor je is en je echt kiest voor wat jou gelukkig maakt. Twijfels over of je het samen redt (als je dat wilt) of dat je het alleen redt (als je dat wilt) hoef je niet te hebben. Voor beide keuzes zijn genoeg mogelijkheden om er iets van te maken.



(aaah, wat een neutraal bericht. Pfft, en dat terwijl ik op basis van dit draadje toch weer ff nadenk over waarom ik ook eigenlijk weer bij partner ben gebleven).
quote:Brown_Eyes schreef op 27 juni 2009 @ 20:55:

Getuige is maar een woord, hoor.Jawel, maar het is wel een eer als je gevraagd wordt. Tenminste, zo heb ik het ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je denkt dat "getuige" maar een woord is, dan heb je dat morele dilemma niet, nee. Ik ben twee maal getuige geweest bij een huwelijk, en die taak nam ik toch echt serieus op, hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 27 juni 2009 @ 20:19:

Een abortus als je 16 weken bent? Dat is vier maanden. Vier maanden waarin zij zich verheugd een kindje te krijgen, want dat deed ze en doet ze. Ze heeft vast al iets gekocht en een beginnend buikje. En dan maakt man een slippertje en dan wordt er abortus geopperd? Tjeeeees, wat wordt er soms toch lichtzinnig over abortus plegen gedaan. :puke:Ook mee eens.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Yoels schreef op 27 juni 2009 @ 20:35:

Als Olivia terug komt heeft ze heel wat onzin en gekift naar elkaar toe door te worstelen voor ze de serieuze posts eruit kan filteren... moet dat nou in dit topic?Pfoe, ik wou net zeggen... Van mij mag hier stevig opgeschoond worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven