Niet uitgenodigd worden met kerst

27-12-2012 12:14 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, kerst is voorbij, maar ik moet toch even mijn ei kwijt.

1e kerstdag zat mijn hele schoonfamilie bij elkaar, behalve wij. Degene waar het gehouden werd en mijn man hebben een aantal maanden geleden ruzie gehad, dat is volgens mij de reden dat wij niet werden uitgenodigd.

Mijn schoonmoeder durfde niet eens te zeggen dat ze daar naar toe ging, mijn schoonzus liet helemaal niets van zich horen en we hoorde het via via, wij waren van plan om naar schoonmoeder te gaan, maar ja dat hoefde natuurlijk niet meer. Man en ik zijn eigenlijk verbaasd dat het is gebeurd.

Voor mezelf vind ik het niet erg, maar de kinderen hebben het er heel moeilijk mee gehad. (Nog steeds wel) Met de jongste ook echt ruzie hierover gehad, want die wilde perse gaan. Het was namelijk 2 straten verder.

Mijn man is helemaal klaar met zijn familie, hij vindt het, net als ik, erg voor de kinderen en niet echt voor zichzelf. Neven en nichten zijn best hecht met elkaar, maar ik voel door al dit gedoe een breuk opkomen en vind het heel erg dat de kinderen daar de dupe van worden.

Moest het even kwijt.
Jeetje, 16 en 17...Dan mag ik toch hopen dat ze zelf hun conclusies kunnen trekken ipv te mokken dat ze niet waren uitgenodigd. Ze hadden dan toch ook zelf die familie kunnen bellen om te vragen of ze welkom waren en bij 'n negatief antwoord, snappen ze toch ook wel dat ze alleen maar welkom zijn als er geen ruzie is met de rest van jullie gezin en dus niet geliefd zijn om henzelf. Exit schoonfamilie dus.
Ze wist op den duur dat iedereen daar was en wilde gaan. Wij hebben gezegd dat ze niet mocht gaan, omdat we niet uigenodigd waren.

@Patricia_90, dan kan ze dat toch eerder zeggen en er gewoon eerlijk over zijn?
Dochter mocht niet gaan omdat jullie niet uitgenodigt waren?

Je man en jij hebben toch ruzie met ze? je dochter toch niet?!
quote:patricia_90 schreef op 27 december 2012 @ 12:45:

Ik kan me wel voorstellen dat een oudere, alleenstaande vrouw liever ergens wordt uitgenodigd dan dat ze voor 5 man een kerstmaaltijd moet gaan bereiden...Dat sowieso. Dus TO en man kunnen schoonma voortaan bij henzelf uitnodigen, dan krijgen ze de rest van die vervelende schoonfamilie er tenminste niet bij.
Pfff, als jij en je man IRL net zo vaag zijn als jij hier, snap ik dat er ruzie van komt.

Je bent boos op je schoonmoeder omdat zij jullie op het laatste moment heeft afgezegd, praat dan met haar!

En als je bij die andere familie uitgenodigd had willen worden, dan had je dat uit moeten praten.

En ik snap best dat die familie niet je kinderen wel uitnodigt en jullie niet, die wilden waarschijnlijk geen gedoe in jullie gezin veroorzaken.

En volgens mij maak je nu zelf het gedoe...
Life is too short to waste time matching socks
Goede reden om de eerste stap te zetten en naar hen toe te gaan en te zeggen dat je het heel vervelend vindt dat het zo gaat, vooral voor de kinderen. Dat je het graag uit wilt praten. Of het contact zodanig wilt herstellen dat jullue kinderen er niet meer de dupe van zijn?
Waarover ben ik vaag??

Ik maak geen gedoe, zit er gewoon mee in mijn maag. Dat kan toch?

Onze kinderen waren ook niet gevraagd om te komen.
Dus je vind het stom van je schoonmoeder dat zij hen verkoos boven jullie? Dan bel je je schoonmoeder op. Praat het uit.

Van iemand waarmee je ruzie hebt moet je geen uitnodiging verwachten met kerst. Ook niet voor de kinderen.
Dus je hebt je schoonmoeder verboden om kerst te vieren bij een van haar Andere kinderen omdat jullie daar niet waren uitgenodigd? Klinkt erg gezellig en volwassen allemaal..

Het blijft allemaal wat vaag.. Zonder duidelijke afspraken heb je sowieso een recept voor ruzie over wie nou wat organiseert.
Je man en jij maken dat jullie kinderen de dupe worden; voor je man hoeft het kontakt niet meer zeg je in je OP.

Waarom praat je niet met je man?
Patricia; ze heeft haar dochter verboden er naar toe te gaan, niet schoonmoeder.
Ik verbied niemand iets, ze mag doen en laten wat ze wil.

De afspraak 1e kerst bij haar, was al een tijd afgesproken, met meerdere kinderen van haar. 2 dagen daarvoor hoorde we dat ze niet thuis was, een dag later hoorde we dat iedereen bij de andere zat.

Dat vind ik lullig ja.
Serieus? Heb je echt gezegd dat ze niet mocht gaan?

Als jullie hadden afgesproken is het heus lullig, daar niet van. Maar verbieden? Wie denk je dan wel niet wie je bent? Ik kan me voorstellen dat schoonma dan vooral wel gaat.
Waarom heb je je kinderen verboden op eigen houtje te gaan? Ze kunnen beter daar zelf het deksel op de neus krijgen en zelf zien hoe hun familie is, dan dat jij nu de zwarte piet bent.
Maar goed, de oplossing ligt waarschijnlijk bij de commucitie binnen de familie als ik het zo lees en de hoge mate van onderlinge begrip.

Daar ligt meteen een oplossing door jezelf anders op te stellen en ruzies aan jullie kant bij te leggen. Daar kan je heel concreet wat mee. In zekere zin is dat prettiger dan dat er niets in je eigen hand ligt.
@Rara70, mijn man draait wel bij. Hij vond het gewoon heel lulllig voor de kinderen, hoe alles ging.

We praten er later nog wel over.

Even duidelijker:

Dochter mocht niet gaan.

Schoonmoeder mag doen en laten wat ze wil.
quote:VrouwenL schreef op 27 december 2012 @ 12:59:

Ik verbied niemand iets, ze mag doen en laten wat ze wil.

De afspraak 1e kerst bij haar, was al een tijd afgesproken, met meerdere kinderen van haar. 2 dagen daarvoor hoorde we dat ze niet thuis was, een dag later hoorde we dat iedereen bij de andere zat.

Dat vind ik lullig ja.Vind een afzegging zo kort van tevoren ook behoorlijk raar. Met name met de Kerst waar iedereen toch z'n plannen maakt. Wie heeft er dan afgezegd? Het klinkt zo vaag dat jullie hoorden dat ze niet thuis zou zijn. Van wie hoorden jullie dat dan. Heeft je schoonmoeder zelf afgebeld?
Ik zou ook pissed off zijn. Ik zou jouw man laten bellen naar zijn moeder om te vertellen hoe vervelend dit uitkwam vooral voor de kinderen. En dan proberen met z'n allen af te spreken om het uit te praten en bij te leggen.

Ik zou trouwens mijn kinderen ook niet laten gaan, inderdaad niet uitgenodigd en misschien vallen ze wel midden in de spanning omdat er toch bepaalde gevoelens spelen.
aha, jullie zouden naar de moeder van je man, maar die ging bij één van haar kinderen eten, en daar waren jullie niet uitgenodigd.

Dus volgend jaar... 2013 komt iedereen bij jullie, ruzie bijgelegd en probleempjes opgelost. toch ?
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je met je schoonmoeder hebt afgesproken en ze gaat op het laatste moment ergens anders heen. Ik denk alleen wel dat het voor je schoonmoeder ook heel moeilijk is. Altijd ruzie tussen de kinderen en daar zit zij tussen en wat ze ook doet, het is dan niet gauw goed.
Ik zou het uitpraten en zelf de eerste stap zetten. Zo erg zal het toch niet zijn? Kom op zeg het is familie en er is al genoeg geruzie in de wereld.
Dan hadden de volwassenen het maar moeten uitpraten vantevoren, daar hebben jullie enkele maanden voor gehad.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Mijn man was bij haar en toen kwam hij erachter dat ze niet thuis zou zijn.

Het is allemaal ook vaag gegaan.

Behalve de afspraak die we hadden gemaakt met haar, was alles verder vaag.
Maar waarom mocht je dochter dan van jou niet gaan? Nu is ze kwaad op jullie en anders was ze nu kwaad geweest op die familie omdat ze daar niet binnen had gemogen.
Ja, daar hebben jullie gelijk in, uit praten.

Ga later ook wel met man praten, om te kijken hoe we dit uit de wereld kunnen helpen. Wil niet dat de kinderen hier de dupe van worden, want die zijn het nu wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven