Niet welkom op feestje beste vriendin

02-08-2021 16:01 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 10 jaar bevriend met mijn beste vriendin. Afgelopen weekend organiseerde ze een feestje met haar broer. Deze broer is mijn ex, waarmee het nu ongeveer 3,5 jaar over is. We hebben nog een tijdje om elkaar heen gedraaid, maar zijn goed uit elkaar gegaan en kunnen nu op vriendschappelijke manier goed met elkaar overweg. Sinds een jaar heb ik een nieuwe partner waar ik gelukkig mee ben.

Nu organiseerde mijn beste vriendin dit feestje waar ik in eerste instantie ook voor uitgenodigd was. Mijn partner en ik hadden echter al iets anders gepland eerder op deze avond, maar ik had haar aangegeven dat ik graag later wilde aansluiten. Toen ik vroeg of mijn partner ook welkom was vertelde ze van niet, omdat mijn ex dat niet oké zou vinden? Dit begreep ik niet direct gezien mijn ex en ik geen problemen hebben met elkaar. Ze vertelde dat het niets persoonlijks was, maar mijn ex liever niet had dat mijn huidige partner mee kwam omdat ze verder niets met elkaar hadden. Ze wilde het overigens klein houden en niet te veel mensen uitnodigen. Ook een aantal van onze andere vriendinnen hadden geen uitnodiging gekregen, omdat ze vertelde dat ze keuzes had moeten maken.

‘s Avonds appte mijn beste vriendin in de groepsapp van onze vriendinnengroep dat we toch allemaal welkom waren. Dus van een klein feestje was niet echt sprake meer. Een uur later kreeg ik een berichtje van een vriend van mijn partner, dat hij met een andere vriend onderweg was naar het feestje. Deze 2 vrienden kennen mijn beste vriendin wel, maar kennen mijn ex totaal niet. Met andere woorden; hun hebben ook niets met mijn ex, maar zijn wel welkom. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het dan ook vast niet zo’n probleem was als mijn partner toch mee zou komen. Uit beleefdheid heb ik toen wel mijn beste vriendin geappt met de vraag of dit oké was. Waarop ik de reactie kreeg van niet. Ik heb gereageerd dat me dat verbaasde en of ik zonder mijn partner wel nog altijd welkom was? Ze vertelde dat het achteraf misschien toch niet zo’n goed idee was, dus dat we beiden beter thuis konden blijven vanwege mijn ex. Ik moest begrijpen dat zij er tussenin stond en dat het voor haar ook kut was. Ze zei dat we het er op een ander moment nog wel even over zouden hebben. Omdat ik haar avond niet wilde verpesten ben ik er verder niet op ingegaan.

Ik voel me zo kut, dat ik voorgesteld heb om het vanavond face to face te bespreken..

Ik begrijp er alleen he-le-maal niets van. Het lijkt alsof ik iets verkeerd heb gedaan, maar zelf zou ik niet weten wat? Ik heb even een objectieve mening nodig....
annnnnabelllll wijzigde dit bericht op 05-08-2021 23:46
17.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets van je ex, haar broer.
Zij zat er in een spagaat tussen.

Neem het haar niet kwalijk. Je ex des te meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Misschien te kort door de bocht hoor, maar ik was er zelf helemaal niet achter aan gegaan. Had direct gezegd wat ik er van vond.

Wat een moeilijk gedoe van hun kant zeg..
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 02-08-2021 16:06
3.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die ex gebeld hebben, hoe het nu precies zat. (en daarna bedanken voor het feestje en voor alle feestjes in de toekomst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je ex is een slappe lul.
Je vriendin en slappe trut.

En door!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
02-08-2021 16:05
Ik zou die ex gebeld hebben, hoe het nu precies zat. (en daarna bedanken voor het feestje en voor alle feestjes in de toekomst
Nou inderdaad. Ik zou alsnog je ex even bellen ,want volgens mij is hij degene die zich onvolwassen opstelt en een wig drijft tussen jou en je vriendin
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare situatie. Ik snap dat je niet begrijpt wat hier aan de hand is en onhandig dat je vriendin niet wil uitleggen wat er speelt. Misschien kun je je ex benaderen voor opheldering.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een onvolwassen gedoe van die twee. Lekker laten gaan (al zou ik eerlijk gezegd ook nog eerst een gesprek willen).
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
02-08-2021 16:07
Je ex is een slappe lul.
Je vriendin en slappe trut.

En door!
+1
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom loop je zo te hameren op dat je vriend mee kan komen? De eerste keer dat je het vraagt is oké, maar het is toch jouw vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Daarom is het soms beter om geen relaties aan te gaan met broer/zus van vrienden ;) maar goed, daar heb je nu niks aan.

Persoonlijk was ik er niet zo lang achteraan gegaan en had ik zelf wat leuks gepland met mijn vriend. En later even polsen hoe het nou zit. Want vult zij het in of is je ex toch niet zo "chill" met jou als ex als jij denkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap haar wel hoor. Niks zo irritant als vriendinnen die overal maar hun partner meeslepen. Was gewoon lekker alleen naar het feestje gegaan.
“Mijn ex heeft mijn huidige partner zelfs een keer per toeval ontmoet. Ze hebben zich toen aan elkaar voorgesteld en in mijn ogen was ook dit niet ongemakkelijk o.i.d. “

In jouw ogen niet, maar voor ex was het vast confronterend. Ik heb je geloept en als ik het goed begrijp waren jullie allebei nog niet helemaal klaar met die relatie en was er nog hoop dat het in de toekomst wellicht goed zou komen. Nu heb jij een nieuwe partner en ex heeft het nakijken door zijn besluiteloosheid. Eigen schuld en de rest is gewoon kinderachtig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Best onhandig allemaal. En wat een chaotische communicatie. Ik zou inderdaad even met je vriendin praten, vooral omdat het niet eens helemaal duidelijk is wat het probleem dan precies is. Staat ze wel open voor een gesprek vanavond? Of zit haar hoofd nog steeds in het zand? ;)

Overigens heb ik iets soortgelijks met mijn ex. Ik ben goed bevriend geraakt met zijn nichtje in de tijd dat we een relatie hadden en word dus ook voor haar verjaardag uitgenodigd. Samen met de rest van de familie. En hij dus ook. Ik merk dat op die verjaardagen (in ieder geval pre corona) de aandacht van de gasten nog heel erg naar ons toegaat, omdat wij daar staan als 'niet-meer' stel. Ik heb mijn huidige vriend dus ook nog nooit meegenomen naar de verjaardag, dat vind ik niet leuk voor zowel hem als mijn vriendin als mijn ex. Het wordt dan toch een beetje ongemakkelijk, ondanks dat mijn ex en ik wel oké zijn, omdat het dan ook weer extra aandacht naar mij en mijn ex toetrekt. Ik wil gewoon dat zo'n avond draait om haar en niet om mijn liefdesleven.
bellinis wijzigde dit bericht op 02-08-2021 16:28
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoe oud zijn jullie? 15?


Als jullie al volwassen zijn dan is dit een hoop drama van de kant van jouw vriendin en haar broer om helemaal niets. Vriendin had tegen haar broer kunnen zeggen dat hij zijn eigen zaakjes maar moet regelen met jou en je nieuw vriend.
hoi
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
02-08-2021 16:24
Maar waarom loop je zo te hameren op dat je vriend mee kan komen? De eerste keer dat je het vraagt is oké, maar het is toch jouw vriendin?
Zelfs de vrienden van haar vriend gingen uiteindelijk, dus zo raar is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
02-08-2021 16:27
“Mijn ex heeft mijn huidige partner zelfs een keer per toeval ontmoet. Ze hebben zich toen aan elkaar voorgesteld en in mijn ogen was ook dit niet ongemakkelijk o.i.d. “

In jouw ogen niet, maar voor ex was het vast confronterend. Ik heb je geloept en als ik het goed begrijp waren jullie allebei nog niet helemaal klaar met die relatie en was er nog hoop dat het in de toekomst wellicht goed zou komen. Nu heb jij een nieuwe partner en ex heeft het nakijken door zijn besluiteloosheid. Eigen schuld en de rest is gewoon kinderachtig gedoe.

Komaan zeg, het is 3,5 jaar geleden, geen 3,5 maanden.
Dan mag ex er zo onderhand wel overheen zijn.
bellatrixvandetta wijzigde dit bericht op 02-08-2021 16:31
0.28% gewijzigd
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
02-08-2021 16:26
Ik snap haar wel hoor. Niks zo irritant als vriendinnen die overal maar hun partner meeslepen. Was gewoon lekker alleen naar het feestje gegaan.
ach kom, ze zijn al 3,5 jaar uit elkaar, haar nieuwe vriend heeft ze al een jaar en het is haar beste vriendin ... dan snap ik de vraag wel hoor..
hoi
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je precies boos over? Ik raad je aan dat eerst maar eens goed helder voor jezelf te krijgen? Vind je dat je vriendin jou boven haar broer had moeten kiezen? Vind je dat jullie beiden gewoon welkom moeten zijn? Ben je boos op jezelf omdat je je ex verkeerd inschat? Vind je de communicatie gewoon een zooitje en ben je daar boos over?

Ik haal dit niet uit je verhaal en raad je daarom aan dat eerst maar eens voor jezelf te bepalen. En als je dan dat gesprek aangaat, houd het vooral bij jezelf. Als iemand al baalt van het gezeik en de ander komt ook nog eens met 'wat heb ik nou verkeerd gedaan, jij bent de foute hier', dan weet je zeker dat het gesprek gaat ontsporen.

MY 2 cents: je schat je ex volkomen verkeerd in, je vriendin zit ertussen en kiest uiteindelijk gewoon voor familie ipv vriendschap. Aan jou om te bepalen of jij jezelf zieliger vindt want opzij gezet, of je vriendin die ongewild tussen 2 kampen gezet wordt. Of dat jullie beiden even zielig zijn en door een goed gesprek ook elkaars kant kunnen zien en begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
02-08-2021 16:29
ach kom, ze zijn al 3,5 jaar uit elkaar, haar nieuwe vriend heeft ze al een jaar en het is haar beste vriendin ... dan snap ik de vraag wel hoor..
Ik ken genoeg mensen die het liefst nooit meer met hun ex en het nieuwe geluk van die ex geconfronteerd willen worden. Veel voorkomende emotie hoor. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
02-08-2021 16:24
Maar waarom loop je zo te hameren op dat je vriend mee kan komen? De eerste keer dat je het vraagt is oké, maar het is toch jouw vriendin?
Dit verbaast mij ook een beetje. Ik snap dat je het niet leuk vindt, maar ze waren vrij duidelijk dat ze dat liever niet hadden, dus waarom dan zo blijven drammen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
02-08-2021 16:27
Zelfs de vrienden van haar vriend gingen uiteindelijk, dus zo raar is dat toch niet?
Die vrienden hebben geen vriendin die de ex is van haar broer.

De broer van haar vriendin heeft het er blijkbaar moeilijk mee dat zijn ex een nieuwe vriend heeft.

Voor hem wordt het dus geen leuk feestje als de vriend van to mee komt.

Dus ik snap wel dat zijn zus daarom zegt dat de vriend van to niet welkom is.

To kent daar genoeg mensen om het daar ook leuk ye kunnen hebben zonder haar vriend en ze Hoeben toch niet altijd aan elkaar vast geplakt te zitten.

Eerder op de avond ging ze ook nog wat doen met haar vriend. Dus die hoeft zich ook niet verwaarloost te voelen.
Alle reacties Link kopieren
*niet goed gelezen*
BellatrixVanDetta schreef:
02-08-2021 16:29
Komaan zeg, het is 3,5 jaar geleden, geen 3,5 maanden.
Dan mag ex er zo onderhand wel overheen zijn.
Maar heb je dan een andere reden? Want ik kan echt niets anders bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven