Nieuwe date, perfect, maar 1 ding bespreekbaar maken? Hoe??

20-10-2025 11:00 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na eindeloos veel koffiedates waarin ik het niet kon vinden, ben ik sinds twee weken een man tegen het lijf aangelopen waar ik nu drie keer mee gedate heb. Wat een zeldzaam leuke man!! Hij heeft letterlijk innerlijk, uiterlijk en in gedrag alles wat ik zoek in een man. En het is wederzijds :-) :-). Hij geeft al aan dat hij echt hoopt dat we een relatie gaan krijgen. En dat hoop ik ook! We hebben date 2 en date 3 uitgebreid gezoend en we vinden elkaar echt heerlijk. So far, so good :-). Toch zit een ding mij echt dwars. Maar ik denk dat het grotendeels op te lossen is! Ik weet alleen niet hoe ermee om te gaan. Ik denk dat hij nooit flost/poest/ragert/tongschraapt/naar mondhygieniste gaat. Hij smaakt (ja sorry) naar veel tandplaque. Toch vind ik hem seksueel wel aantrekkelijk, want zijn lijf ruikt echt wel lekker etc. ik weet natuurlijk dat geur extreem belangrijk is. De geur van tandplaque is natuurlijk goor. Enorm dilemma, ik twijfel tussen het volgende:

1. een app sturen vanavond met korte uitleg en luchtig maar wel twee linkjes naar het waarom van flossen/ragen/mondhygiene etc.
2. op date vier hem subtiel erop wijzen. (HOE? wil hem niet kwetsen/ongemakkelijk laten voelen/ hij zit niet te wacht op een moeder/ hij is een hoogopgeleide intelligente man met goedlopende zaak)
3. niks zeggen
4. stoppen met daten. (wil ik niet!)

Help. Wat zou jij doen? Wat zou jouw man het liefst hebben hoe zijn crush daarmee om gaat?
Vivalafete25 schreef:
20-10-2025 19:40
Waarom zo'n smoesje (ervan uitgaande dat het niet waar is)?
(Ik heb per ongeluk op jou geantwoord in mijn eigen post sorry... geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg)
Lorem Ipsum
Hints werken over het algemeen bar slecht bij mannen. Wil je iets duidelijk maken, wees dan ook duidelijk.
Ik vind je leuk, lief, lekker en geil. Als je je tong ook nog eens poetst vind ik je nog geiler ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Raver schreef:
21-10-2025 10:50
Hints werken over het algemeen bar slecht bij mannen. Wil je iets duidelijk maken, wees dan ook duidelijk.
Bij mij ook. Is het in het algemeen niet veel beter om gewoon duidelijk te zijn ipv vaag gedoe met hints, omdat dat bij een deel van de vrouwen kan werken?
Raver schreef:
21-10-2025 10:50
Plus dat het nogal een omslachtige indirecte manier van communiceren is. Ik zou dan als date bang zijn dat dit is hoe de ander zaken "oplost": door hints, moet halve smoesjes of zogenaamd grappige opmerkingen.
Moiren schreef:
21-10-2025 10:56
Ik vind je leuk, lief, lekker en geil. Als je je tong ook nog eens poetst vind ik je nog geiler ;)
Kan niet misgaan zo 😂
Even al jullie tips overwogen en dit is het actieplan :-)

Op date vier ga ik het (proberen) te zeggen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

“Ik vind je aantrekkelijk en echtleuk, maar heb nu bij het zoenen een gek smaakje / gekke geur. Kun je daar iets aan doen? Zelf moet ik van mijn mondhygiënist elke dag flossen, ragen en vooral ook tongschrapen, daardoor proeft en ruikt mijn mond echt frisser. En ze doet ook paar keer per jaar een reinigingsbeurtje, scheelt ook echt.

Ik heb trouwens eventueel in badkamer wel een logeer/reservesetje liggen mocht je dit willen gebruiken. Kunnen we straks weer lekker zoenen”.

pfffft. vind het toch spannend merk ik om te zeggen, maar de man is zonder meer leuk genoeg om dit toch te proberen...
Ik snap persoonlijk dat hele mondhygiëne-advies dat je erbij wil geven niet. Het lijkt een beetje alsof je het dan bij jezelf probeert te houden, terwijl het eigenlijk gewoon een opsomming is van de dingen die jij wil dat ie doet. Dat voelt dan wat onecht en kan (daardoor) op weerstand stuiten, denk ik.
anoniem_69050bd22de01 wijzigde dit bericht op 22-10-2025 13:12
0.33% gewijzigd
Isabella98765 schreef:
22-10-2025 12:56

heb nu bij het zoenen een gek smaakje / gekke geur. Kun je daar iets aan doen?
Dit stukje kan, maar de rest van je verhaal zou ik weglaten.
Je kunt prima tegen hem zeggen waar je last van hebt. Maar geef hem dan ook de ruimte om zelf met een oplossing te komen. Wat je nu doet is echt vreselijk betuttelend.

Waarom sla je daar zo in door? Ben je altijd zo of is dit een reactie op de onzekerheid van daten?
Isabella98765 schreef:

Op date vier ga ik het (proberen) te zeggen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

“Ik vind je aantrekkelijk en echtleuk, maar heb nu bij het zoenen een gek smaakje / gekke geur. Kun je daar iets aan doen? Zelf moet ik van mijn mondhygiënist elke dag flossen, ragen en vooral ook tongschrapen, daardoor proeft en ruikt mijn mond echt frisser. En ze doet ook paar keer per jaar een reinigingsbeurtje, scheelt ook echt.

Ik heb trouwens eventueel in badkamer wel een logeer/reservesetje liggen mocht je dit willen gebruiken. Kunnen we straks weer lekker zoenen”.

pfffft. vind het toch spannend merk ik om te zeggen, maar de man is zonder meer leuk genoeg om dit toch te proberen...

Succes! Komt vast goed als je alle overbodige info weglaat.
haha, oke, is was dus aan het doorslaan. Fijn hoor dat jullie meedenken ;-)
Isabella98765 schreef:

OMG zo megabelerend.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Een gek smaakje?
Dat zeg je over iets eetbaars, wat je niet thuis kan brengen.
Zeg dan iets als: ik vind je leuk en aantrekkelijk, maar heb wat last van je mondgeur.
En logeersetje? Je hebt een tongschaper voor bezoek?

Maar ik zei eerder al dat mij bijna onmogelijk lijkt zoiets te zeggen zonder dat het jullie omgang beïnvloedt.
nova wijzigde dit bericht op 22-10-2025 16:24
0.60% gewijzigd
Je weet toch helemaal niet of het met hygiëne te maken heeft of heeft hij vuile tanden?
Gewoon zeggen dat hij een onfrisse adem heeft en vragen of hij zich daar van bewust is.
Inderdaad.
Sommige mensen hebben nu eenmaal pech met de samenstelling van speeksel of andere oorzaken waar je geen invloed op hebt.. Het is nergens voor nodig om al een oorzaak te veronderstellen. Dat komt de boodschap en communicatie niet ten goede.
ppf, ik hoop eigenlijk dat de eerstevolgende keer dat ik date zie hij ineens enorm lekker smaakt en ik niks hoef te zeggen en dat we heel verliefd worden en gelukkig samen oud haha.
Isabella98765 schreef:

Ik zou die boodschap zo niet overbrengen. Die uitleg hoe hij het moet aanpakken en ook nog spullen aanbieden zou ik echt helemaal achterwege laten. Ik zou eerder beginnen met benoemen dat je het ook spannend vindt om dit tegen hem te zeggen.
Isabella98765 schreef:

Je bent zijn date, niet zijn moeder, echt: too much information.

Als je wil dat hij de 4de date lekker ruikt: appen. Kort korter kortst ook.

Ik hoop voor jou dat zijn vorige dates gewoon zijn afgehaakt zonder iets te zeggen.

Als jij iets zegt en hij neemt je niet serieus: neem dat dan heeeel serieus.

Als het hem niet interesseert dat zijn dates een stinkmond moeten zoenen, gaan jouw andere behoeften hem ook niet interesseren.

Ik snap dat jij eigenlijk al behoorlijk hoteldebotel bent, maar hoe hij dit gaat oppakken, zegt iets over latere issues die jullie gaan krijgen.
Isabella98765 schreef:
22-10-2025 16:58
ppf, ik hoop eigenlijk dat de eerstevolgende keer dat ik date zie hij ineens enorm lekker smaakt en ik niks hoef te zeggen en dat we heel verliefd worden en gelukkig samen oud haha.
In een relatie zal je soms wel voor hetere vuren komen te staan.

Maar ik snap wel dat je dit lastig vindt.

Nu te laat voor, maar ik heb mezelf aangewend om zulke dingen meteen en spontaan te uiten, voordat het te groot wordt. Anders wordt je eigen ongemak een obstakel in de communicatie en is er meer risico dat het verkeerd landt.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk TO? Hebben jullie serieuze relaties gehad?

Beiden begin 20 is anders dan beiden begin 50.

Natuurlijk kunnen zijn 'geurproblemen' net ontstaan zijn door iets, maar ik probeer me een beeld te vormen.
Dit hele verhaal doet me denken aan die vrouw in BenB volliefde, die werd gekoppeld aan die man in Suriname. Zij kon ook uren doorgaan over hoe en wanneer je je tanden moet poetsen. Bloedirritant.
Zeg gewoon dat je zn mond niet lekker vind ruiken en of hij zich dat bewust is.
Mijn partner heeft ook wel eens last van zijn adem. Ik weet dat het niet door zijn mondverzorging komt, hij poets meestal 3 of 4 keer op een dag ook zijn tong en gebruikt raggertjes.
Hij heeft helaas vaak last van een lage weerstand door een chronische ziekte.

Destijds viel het me een keertje op, ik heb hem toen gevraagd of hij een slechte weerstand op dat moment had, omdat hij vreemd uit zijn mond ruikte. Was niet leuk om aan te geven, ook niet super fijn om te horen voor hem.
Hij kon er echter niet zoveel aan doen, is wel langs de huisarts geweest. Was waarschijnlijk iets van amandelsteentjes, maar dat had echt te maken met zijn aandoening.

Daarna heb ik het niet meer aangegeven als het weer zo was. Meestal poetst hij voor dat we intiem gaan zijn wel zijn tanden. En anders hou ik het op die momenten bij korte kusjes ipv tongzoenen. Ik vind het zo vervelend om hem zo onzeker te maken over iets waar hij niks aan kan doen, dan zet ik me daar liever even overheen.

Gelukkig komt het niet vaak voor, maar als het voorkomt kan het wel een paar dagen of soms een paar weekjes aanwezig zijn.
Amandelsteentjes kan je wel verwijderen.
Mensen met intacte keelamandelen hebben er sneller last van, ik ook helaas. Het ruikt als een vieze vaatdoek van een week oud.
Maar dit bewijst alleen maar dat TO niet dat hele mondhygiene-verhaal erbij moet halen.
Dat is super belerend, en je weet helemaal niet of het daaraan ligt. Misschien poetst haar date ook wel 5x per dag zn handen en flost hij 5 meter flosdraad weg per week. Het kan een lage weerstand zijn, een beginnende ontsteking in zn kies of gekke kruiden gegeten. Oftewel van alles! Gewoon alleen de eerste zin zeggen, en de oplossing/uitleg bij hem laten! Niet invullen voor een ander.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven