Nieuwe leidinggevende, wat wilt hij?

11-11-2020 11:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe baan in de supermarkt. Ik had een sollicitatiegesprek met de leidinggevende van de vestiging maar die is er normaal gesproken nooit veel dus ik zal hem niet echt zien of met hem werken. Het was een leuk gesprek en best een leuke man ook, hij was denk ik iets van 10 jaar ouder dan ik.
Een paar dagen na het gesprek voegde hij me toe op facebook en stuurde hij een berichtje van “veel succes in je baan en het lijkt me leuk je een keer te zien!”
Nou ik dacht, dat is aardig! Maar een vriendin zei dat ze het raar vond. Ik reageerde erop met “bedankt voor je berichtje en ik heb er veel zin in. Lukt het bij jou nog allemaal met de drukte?” Hij vertelde tijdens het gesprek namelijk dat het heel druk was in het bedrijf, vooral met bezorgingen ect en ik wilde iets aardigs terugsturen. Toen stuurde hij later een berichtje terug van “ik ben niet zoveel online, app me anders even als je iets wil weten!” en dan zijn nummer erbij.
Ik vond het nog niet heel raar, maar een andere vriendin vind dit veel te ver gaan omdat hij wel mijn leidinggevende is en een stuk ouder, zij denkt dat er meer achter zit. Hoe zien jullie het?
Hij is gewoon een informeel en aardig. Ik zou hier niets achter zoeken. Je vriendinnen overdrijven.
Ik vind het ook niet raar.
Ik vind het wel raar. Ik zou in ieder geval niet van alles gaan appen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de context; hoe oud ben jij?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
NO-seven schreef:
11-11-2020 11:51
Ik vind het wel raar. Ik zou in ieder geval niet van alles gaan appen.
Waarom?
Binnen sommige bedrijven gaan ze zo met elkaar om.
Hij heeft wel interesse in je, zoveel is duidelijk. Is de bedrijfscultuur normaal ook zo informeel?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste baan was in een supermarkt en dat was ook echt heel informeel allemaal. Lijkt me dus heel normaal.
Theamuts schreef:
11-11-2020 11:55
Waarom?
Binnen sommige bedrijven gaan ze zo met elkaar om.
Dat klopt. Ik zou gewoon voorzichtig zijn. Wil ook niks uitlokken.

Zo heb ik eens een klusjesman wat klussen laten doen. Stuurt hij heel laat op de avond “mooie foto van jou (appprofiel)” met blozende smiley. Dan reageer ik daar liever kortaf op. Ik ga dat in ieder geval niet stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik zelf al niet zo'n berichtje had teruggestuurd. Gewoon 'bedankt!' en niet verder met lukt het bij jou nog een beetje etc.

Ik zou het hierbij laten en ook zeker niet gaan appen. Als blijkt dat dit gewoon de bedrijfscultuur is prima, dat zie je dan vanzelf wel. Niet nu je eigen ruiten in gaan gooien.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik denk dat je vriendin gelijk heeft en hij achter je aan zit.
En ik snap dat het in sommige bedrijven heel normaal is om dingen te appen. Maar dan meer dat soort dingen als “de bestellingen zijn nog niet binnen” geen hele gesprekken.
Mijn werkgever heb ik sowieso niet graag op fb.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik vind het ook (nog) niet raar. Maar ik zou inderdaad geen tegenvragen gaan stellen als iemand een standaard welkomstberichtje stuurt. Zou ook kunnen dat hij met het 06-nummer aangeeft geen zin te hebben in persoonlijke Facebook berichtjes, maar dat je hem werkgerelateerd altijd op dat nummer kan bereiken.
NO-seven schreef:
11-11-2020 12:00
Dat klopt. Ik zou gewoon voorzichtig zijn. Wil ook niks uitlokken.

Zo heb ik eens een klusjesman wat klussen laten doen. Stuurt hij heel laat op de avond “mooie foto van jou (appprofiel)” met blozende smiley. Dan reageer ik daar liever kortaf op. Ik ga dat in ieder geval niet stimuleren.
Dat is toch heel wat anders?
Bij TO is het tot nu toe allemaal werk gerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik app echt dagelijks met mijn LG
heel normaal hoor
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me sowieso wel handig dat je het telefoonnummer van je leidinggevende hebt. Als je je bijvoorbeeld eens ziek moet melden, heb je dat nummer maar bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder denken dat er meer achter zit bij jou, door direct zo'n informele tegenvraag te gaan stellen aan een leidinggevende die je nog niet kent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben midden 20. Ik stelde een tegenberichten omdat ik heel vaak commentaar krijg dat ik afstandelijk ben. Dus ik wou het dit keer ‘goed’ doen en vond hem ook aardig overkomen in het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
11-11-2020 12:17
Ik ben midden 20. Ik stelde een tegenberichten omdat ik heel vaak commentaar krijg dat ik afstandelijk ben. Dus ik wou het dit keer ‘goed’ doen en vond hem ook aardig overkomen in het gesprek.

Oja, waardoor mijn vriendin twijfelde was dat hij mijn zijn privenummer heeft gegeven. Zijn werknummer is een andere en daarmee zit hij ook in de groepsapp van werk.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
11-11-2020 12:20
is het dezelfde vriendin, die ook tussen jou en je date liep te stoken?

als jij je onprettig voelt met hem op zijn prive nummer appen, dan doe je dat niet. Dan app je hem alleen op zakelijke nummer
Maar zoek er nou niet direct van alles achter
Alle reacties Link kopieren
ik vind het wel raar want je hebt hem één keer gezien. Je bent er nog niet eens begonnen en dan krijg je al Facebook uitnodigingen en een uitnodiging om te appen.
Ik app ook weleens met mijn leidinggevende (alleen over werk), maar niet voordat ik er daadwerkelijk begon.
Alle reacties Link kopieren
Niet overanalyseren. Gewoon een vriendelijke man. Je bent midden 20, ga je altijd zo op de mening van je vriendin af? Ik twijfel eerder aan haar intenties.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Het is mij allemaal net even te informeel en zelf vind ik dat niet prettig. Maar ik werk in een kantooromgeving en dat is waarschijnlijk ook wel anders dan de cultuur in een supermarkt. Ik zou er echter niet gelijk iets achter zoeken als hij vindt mij leuk ofzo.
SweetFirefly schreef:
11-11-2020 12:35
Niet overanalyseren. Gewoon een vriendelijke man. Je bent midden 20, ga je altijd zo op de mening van je vriendin af? Ik twijfel eerder aan haar intenties.
Wel als er wishful thinking in het spel is, natuurlijk :winkie:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-11-2020 12:23
is het dezelfde vriendin, die ook tussen jou en je date liep te stoken?

als jij je onprettig voelt met hem op zijn prive nummer appen, dan doe je dat niet. Dan app je hem alleen op zakelijke nummer
Maar zoek er nou niet direct van alles achter
Dit. Je hoeft niet iets met zijn mobiele nummer he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven