Nieuwe relatie en ex...

30-04-2024 18:54 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar maanden een nieuwe vriend.
En ik weet dat hij een verleden heeft met een ex. Ze zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan...
Nu zag ik gisteren een blog waarin hij haar zijn liefde van zijn leven noemt, de allerliefste, allermooiste...
En ik weet natuurlijk dat dit voorbij is, maar toch doet het mij pijn...

Kan je niemand anders weer de liefde van je leven noemen, de allerliefste?
Stel ik mij aan? Of is mijn gevoel begrijpelijk?

Ze zijn overigens 4 jaar uit elkaar en hebben ook geen contact meer. Behalve felicitaties op verjaardag
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer is de blog geschreven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ligt eraan. Schreef hij deze dingen tijdens hun relatie? Ja, vrij normaal. Je kunt daarna best iets soortgelijks voelen voor iemand anders.
Schreef hij dit ná hun relatie, tijdens jullie relatie? Rode vlag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gaan zoeken als je het niet wilt weten. Als je ouder bent, heb je beide als het goed is een verleden met ex(en). Op dat moment was diegene dolgelukkig met iemand anders. Nu is dat met jou. En dat kan heel lang duren of over een paar jaar kun jij die ex ook worden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
Alle reacties Link kopieren Quote
het klinkt heel lullig, maar als je daar niet tegen kan, moet je een vent zoeken die nog geen relaties heeft gehad. Toen was zij voor hem de leukste en de liefste. Dat is ze nu niet meer en het zegt helemaal niets over hoe hij nu naar jou kijkt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Corine1978 schreef:
30-04-2024 19:33
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
Is toch logisch. Ik vond vroeger de meest grote idioten de allerleukste en de allerliefste. Dat heeft niks met wat ik voor mijn lieve en knappe man voel te maken.
Toen wist ik niet beter.
En je kunt inderdaad meerdere liefdes hebben. Als je meer kinderen hebt hou je toch ook van ieder kind op een andere manier?
Er zijn mannen die een grote rol in mijn leven hebben gespeeld en toen de grootste liefde van mijn leven waren.
Die hebben een eigen plekje in mijn hart, maar ik verlang er niet naar terug ofzo.
Ik zie mezelf nu niet meer in de weed dampen romantisch naar de doors luisteren, en zwijmelend kwelen dat we nooooooit een matras groter dan een eenpersoons hoeven want anders liggen we veeeeel te ver uit elkaar.
Zou ik nooit over mijn man zeggen nee, maar dat zegt niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Corine1978 schreef:
30-04-2024 19:33
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
De woorden tegen jou zullen geus niet minder waard zijn dan tegen haar ten tijde van hun relatie.
Je leven verandert, je inzichten, mensen om je heen etc etc. Daarmee veranderen gevoelens ook en dus relaties. Dingen eindigen en er komen nieuwe dingen voor terug.

Zijn ex is zijn verleden, jij bent het heden en misschien wel de toekomst
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dit als je 18 bent. Niet als 1978 je geboortejaar is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Corine1978 schreef:
30-04-2024 19:33
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
Natuurlijk was zij op dat moment de allerliefste en de allermooiste, ik zou het eigenlijk gek vinden als dat niet zo was, dan zou hij "settelen for less" op dat moment dan.
En nu ben jij het en dat mag je gewoon geloven en aannemen.

Het is jammer om zijn woorden minder waarde toe te kennen omdat hij ze als eens gebruikt heeft. Kun je ook maar van één kind het allermeeste houden? Nee toch?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Je miept
Alle reacties Link kopieren Quote
Corine1978 schreef:
30-04-2024 19:33
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
Nou, dan heb je je antwoord toch? Op naar iemand die niet blogt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet voor niets uit. Hij heeft nu toch voor jou gekozen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach, er zijn er genoeg die 100 keer de liefde van hun leven treffen.
En uiteindelijk kan je pas weten of het klopt als je op je sterfbed ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dacht dat het weer zou gaan over een man die nog met zijn ex op stap gaat, foto's van zijn versgebakken brood naar haar appt en welterusten met een hartje erbij... maar nee, een man die geen contact meer heeft met zijn ex. Heerlijk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe vaak hoor je mensen met een nieuwe relatie wel niet roepen dat ze dit nog nooooooooit gevoeld hebben.. dat dit echt is.. bla bla bla.. dat is ook gewoon hoe hormonen werken, hoe verliefdheid werkt..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
30-04-2024 19:42
het klinkt heel lullig, maar als je daar niet tegen kan, moet je een vent zoeken die nog geen relaties heeft gehad. Toen was zij voor hem de leukste en de liefste. Dat is ze nu niet meer en het zegt helemaal niets over hoe hij nu naar jou kijkt.
Als to al 40+ is wordt dit een moeilijke zaak, tenzij je een non treft :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ex man was 'mijn God' zoals we dat in Vlaanderen zeggen... Nu al lang niet meer. Zo'n dingen kunnen echt over gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen veranderen, liefdes veranderen. Mijn man heeft zijn ex ook vast de allerliefste genoemd, ik weet heel zeker dat dit niet zo meer is en dat hij mij als de liefde van zijn leven ziet op dit moment.

Je kunt het verleden niet veranderen, je kunt alleen kiezen hoe je ergens in het nu mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Corine1978 schreef:
30-04-2024 19:33
Dit schreef hij tijdens zijn relatie.. wat natuurlijk heel normaal is.
Alleen nu lijken de woorden liefste en allermooiste tegen mij minder waard. En is misschien heel kinderachtig, maar zo voelt het wel...
Ja, sorry, maar dat is inderdaad heel kinderachtig. En naïef. En buitengewoon onrealistisch. Jij hebt een leven achter je zonder hem. Je hebt vlinders gevoeld voor mensen, hebt dingen beleefd en ervaren, bent geil geworden van anderen. Nou, hij ook.
Echt heel erg kinderachtig om je nu verongelijkt te voelen dat hij in zijn vorige relatie die betreffende vrouw mooi, lief en geweldig vond. Natuurlijk vond hij dat, anders was hij toch niet bij haar? En toen ging het over. En nu heeft hij jou, vindt hij jou waarschijnlijk mooi en geweldig. Verpest het nou niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent jaloers op de ex en onzeker over jezelf. Kan gebeuren, hebben wel meer mensen. Hopelijk groeit je zelfvertrouwen in de loop der tijd.

Want ja, feitelijk gezien stel je je aan. Hoe kun je nu jaloers zijn vanwege een blog geschreven door hem over zijn toenmalige vriendin, vóórdat jij überhaupt een relatie met hem had?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw, serieus? Je bent 46, geen 16.
hexopbezemsteel wijzigde dit bericht op 01-05-2024 06:10
5.41% gewijzigd
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dit ook wel erg kinderachtig.

En zoek niet naar dit soort dingen, als je zo vreselijk jaloers bent. Is vragen om problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je dit echt voelt moet je vooral wat gaan doen aan je zelfbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt zelf toch ook vast een ex of exen. Wat heb je die mannen toen zelf niet toegefluisterd? Dat ze voor nu ok zijn, maar niet de liefde van je leven?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven