Nieuwe relatie, graag meedenken.

20-07-2019 09:23 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 4 maanden relatie met een super lieverd.

Hij 1 kind , ik ook.

Ik wil graag de kinderen er nog zo min mogelijk bij de relatie betrekken, wat soms moeilijk is. Hij heeft een regeling ik niet.
Als hij bij mij is, zegt hij regelmatig dat hij zijn kind mist, bij hem wil zijn, hem op dat moment bij zich zou willen hebben en ga zo maar door. In het begin vond ik het schattig merk nu dat het mij irtiteerd. En ik heb zoiets van als je je kind de hele dag om je heen wilt hebben( jongen van 16 jaar) moet je misschien eerst naar hem toe gaan.

Begrijp mij niet verkeerd hij is lief voor mij kom ook echt geen aandacht tekort.

Daarom vraag ik mij ook af, doe ik overdreven of moet hij niet goed gaan kijken wat hij wilt?
Alle reacties Link kopieren
Hij mist zijn kind, dat vind jij irritant?
Hij kan toch niet naar zijn kind toe als hij te maken heeft met een regeling?
Alle reacties Link kopieren
Zijn kind is al bijna een jong volwassene. Waarom moet zijn puber in de date fase bij jou over de vloer komen? Heb je zijn kind al ontmoet?

Je bent elkaar nog aan het leren kennen. Zorg eerst dat dat goed zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoezo moet hij kijken wat hij wil? Hoe vaak ziet hij zijn kind dan? Hij wilde geen co-ouderschap?

Op zich vind ik het niet vreemd dat als hij jouw kind bij je ziet, hij zijn eigen kind mist.
Ik denk dat dat 'kind' (want ik vind een mens van 16 geen kind meer) er niet op zit te wachten om z'n vader de hele dag om zich heen te hebben. Mensen van 16 hebben over het algemeen een eigen leven, ik zag die van mij alleen tijdens het eten op die leeftijd.

Dus nee ik vind niet dat je overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Geen echt advies maar ik weet dat een relatie van mijn vader hierop is stuk gelopen.
Hij kon ook geen leuke stiefvader zijn van kinderen die hij meer zag dan zijn eigen kinderen, het gemis werd hem teveel.

Ik zou dus toch overwegen om alle kinderen er genoeg in te betrekken of anders goed bedenken of deze relatie echt kans van slagen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bij jou ziet hij de vanzelfsprekendheid van een kind dat er gewoon is. Terwijl hij te maken heeft met een regeling waardoor hij zijn kind niet altijd kan en mag zien. Dus ik vind het logisch dat hij zijn zoon extra mist als hij met die vanzelfsprekendheid wordt geconfronteerd.

Dat is mi ook iets anders dan per se hele dagen samen met je puber willen doorbrengen. Hij mist nu ook voor een deel dat zijn puber er alleen met eten is en langzaam een eigen weg in slaat naar volwassenheid.
Roseaux schreef:
20-07-2019 10:39
Bij jou ziet hij de vanzelfsprekendheid van een kind dat er gewoon is. Terwijl hij te maken heeft met een regeling waardoor hij zijn kind niet altijd kan en mag zien. Dus ik vind het logisch dat hij zijn zoon extra mist als hij met die vanzelfsprekendheid wordt geconfronteerd.

Dat is mi ook iets anders dan per se hele dagen samen met je puber willen doorbrengen. Hij mist nu ook voor een deel dat zijn puber er alleen met eten is en langzaam een eigen weg in slaat naar volwassenheid.
TO zegt dat ze haar kind uit de relatie houdt.. ik zou dus denken dat hij dat dus niet ziet. Of zegt ze maar wat?
Roseaux schreef:
20-07-2019 10:39
Bij jou ziet hij de vanzelfsprekendheid van een kind dat er gewoon is. Terwijl hij te maken heeft met een regeling waardoor hij zijn kind niet altijd kan en mag zien. Dus ik vind het logisch dat hij zijn zoon extra mist als hij met die vanzelfsprekendheid wordt geconfronteerd.

Dat is mi ook iets anders dan per se hele dagen samen met je puber willen doorbrengen. Hij mist nu ook voor een deel dat zijn puber er alleen met eten is en langzaam een eigen weg in slaat naar volwassenheid.
Hoe ziet hij dat dan als kind van TO er ook nog buiten gelaten wordt? En daarnaast is de zoon16 jaar, die bepaalt voor zichzelf of het zijn vader ziet hoor.

En dat is wél wat TO schrijft, dat hij de hele dag bij z'n zoon wil zijn.
anoniem_386165 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 10:45
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik snap dat als hij mijn kind ziet ook bij die van hem zou willen zijn, maar zoals iemand ook al aangaf , hij is een puber en je merkt dat hij ook zijn eigen ding wil doen, ik wil mijn eigen kind er zeker nog even buiten laten maar het is moeilijk omdat ik wel de volledige zorg heb.
Ik heb er zeker geen moeite mee dat hij graag bij zijn kind wil zijn, maar ik heb zoiets regel dat dan eerst, en de tijd dat we samen zijn , zijn we samen!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-07-2019 10:42
TO zegt dat ze haar kind uit de relatie houdt.. ik zou dus denken dat hij dat dus niet ziet. Of zegt ze maar wat?
TO geeft aan dat ze dat wilt maar dat het moeilijk is. Volgens mij ziet hij TO haar kind wel wanneer hij bij haar is.
Kip04 schreef:
20-07-2019 10:44
Bedankt voor jullie reacties, ik snap dat als hij mijn kind ziet ook bij die van hem zou willen zijn, maar zoals iemand ook al aangaf , hij is een puber en je merkt dat hij ook zijn eigen ding wil doen, ik wil mijn eigen kind er zeker nog even buiten laten maar het is moeilijk omdat ik wel de volledige zorg heb.
Ik heb er zeker geen moeite mee dat hij graag bij zijn kind wil zijn, maar ik heb zoiets regel dat dan eerst, en de tijd dat we samen zijn , zijn we samen!
Hoe precies werkt die , kind buiten de ( net gestarte) relatie houden, als jij jou met je kind ziet?
Alle reacties Link kopieren
Hiermee bedoel ik dat ik niet nu al alles met z'n vieren wil doen omdat onze relatie nog pril is, en dat ik zoveel mogelijk als dat kan , hem beter leer kennen
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-07-2019 10:47
Hoe precies werkt die , kind buiten de ( net gestarte) relatie houden, als jij jou met je kind ziet?
Ik verwacht dat die vriend wel het kind van TO ontmoet maar dat TO nog geen zin heeft in de puber zoon van haar vriend...
Ik snap weinig van je verhaal.
Kip04 schreef:
20-07-2019 10:49
Hiermee bedoel ik dat ik niet nu al alles met z'n vieren wil doen omdat onze relatie nog pril is, en dat ik zoveel mogelijk als dat kan , hem beter leer kennen
Ja uiteraard. Dus hem goed leren kennen zonder bijzijn van jullie kinderen want die wil jij er voorlopig buiten laten. Heel verstandig.
Hoe vaak ziet hij zijn zoon in die regeling en waarom heeft hij geen co-ouderschap? Hoe is het contact met de moeder van zijn kind?
Alle reacties Link kopieren
En voor de duidelijkheid heb niks tegen zijn kind in tegendeel, hele leuke jongen.

Maar ga niet overal op pad met hem doe ik ook niet met mijn eigen kind.
Alle reacties Link kopieren
@zarazara, regeling is prima ziet zoon minimaal 3x per week soms meer als zoon daar zin in heeft.

Ik heb serieus zelf de gedachten, als je het zo moeilijk vindt hem niet 24/7 te zien moet je misschien geen relatie asn gaan of is die gedachten te ver.

Hij is echt een goede vader, een lieve man om als partner te hebben daar ligt het niet aan
Kip04 schreef:
20-07-2019 10:58
En voor de duidelijkheid heb niks tegen zijn kind in tegendeel, hele leuke jongen.

Maar ga niet overal op pad met hem doe ik ook niet met mijn eigen kind.
Maar hoe ken jij zijn zoon dan?

Jullie spreken zonder kinderen af dus hoezo moet jij met zijn zoon op pad?
Ik snap even niet wat het hebben van een nieuwe relatie of werk of vrienden of een hobby te maken hebben met het ouderschap na een scheiding.

Is hij jaloers op jou dat jij je kind 24/7 verzorgt?
Of ben jij jaloers op zijn vaderlijke gevoelens? Bang dat er niet genoeg aandacht voor jou overblijft (als na verloop van tijd de kinderen erbij komen)?
Ik snap ook niet veel van je verhaal. Wat is het probleem nou?
Is het zo dat als hij op de dagen dat hij zijn zoon 'heeft' bij jou is en zijn zoon dan niet ziet? En daarover zit te piepen?
Of mist hij zijn zoon gewoon altijd en stoor jij je aan zijn gejammer daarover?

En als hij geen relatie zou gebben, zou hij zijn zoon dan wel 24/7 zien?

Kip04 schreef:
20-07-2019 11:01
Ik heb serieus zelf de gedachten, als je het zo moeilijk vindt hem niet 24/7 te zien moet je misschien geen relatie asn gaan of is die gedachten te ver.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 11:23
0.70% gewijzigd
Hoelang is hij gescheiden?
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over als een man die worstelt met zijn aandeel als vader na een scheiding. Die wellicht het idee heeft dat hij voortdurend tekort schiet ten aanzien van zijn zoon.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven