Nieuwe vriend, 42, woont bij ouders, zij wennen moeilijk
maandag 15 december 2025 om 07:56
Ik had een heel lastige schoonmoeder, maar dit spant de kroon.
Het ligt eraan wat je wilt. Wil je hem echt niet kwijt, dan moet je dealen met alles wat erbij komt kijken. Want je komt niet van hen af. Zij gaan ooit in het huis van oma wonen, dus nog steeds op het erf en denk maar niet dat ze jullie alle vrijheid gaan geven.
Het ligt eraan wat je wilt. Wil je hem echt niet kwijt, dan moet je dealen met alles wat erbij komt kijken. Want je komt niet van hen af. Zij gaan ooit in het huis van oma wonen, dus nog steeds op het erf en denk maar niet dat ze jullie alle vrijheid gaan geven.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:07
Ook ik dacht dat hij daar woonde omdat hij het bedrijf van zijn ouders heeft overgenomen. Er is dus geen reden dat hij daar moet blijven wonen.
maandag 15 december 2025 om 08:12
Dit zegt alles. Je kunt niet jezelf zijn en je kunt niet bij hem terecht. Zijn moeder gaat never nooit veranderen en hij zal altijd zijn moeder op de eerste plaats zetten.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:07Ik voel me nu teveel en ik heb zelf best wat ellende in mijn leven meegemaakt en weet eigenlijk niet of ik hier op zit te wachten op mijn leeftijd. De manier waarop hij sommige dingen ook zei, verplichte avond samen. Hij zei dat zijn moeder dan waarschijnlijk zo zou denken maar het leek net alsof het uit hemzelf kwam.
Ik merk al dat als ik verdriet heb ergens om of als ik ergens mee zit dat ik hem daar niet meer over app want in het begin was er ook weleens iets en toen zag zijn moeder dat aan zijn gezicht en zei hij iets over mij ofzo en had ze er ook weer wat van.
Weggaan en nooit meer omkijken, is mijn advies.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:13
Dit is Monique op de boerderij. Ik zie er wel een TV format in.
TO: Ik lees alleen maar red flags. No way dat ik door zou gaan met deze relatie, maar dat ben ik. Ik vind autonomie een groot goed en dat is in deze familie duidelijk een woord dat niet bestaat.
maandag 15 december 2025 om 08:15
Dat dacht ik ook inderdaad. Maar als er geen valide reden is dat hij daar moet blijven wonen (alleen omdat zijn ouders dat willen), echt hell no dat ik verder ging met die relatie.Lalaloepsie schreef: ↑15-12-2025 08:07Ook ik dacht dat hij daar woonde omdat hij het bedrijf van zijn ouders heeft overgenomen. Er is dus geen reden dat hij daar moet blijven wonen.
Stephen King
Stephen King
maandag 15 december 2025 om 08:18
Als je het Winter vol Liefde- drama een béétje hebt gevolgd weet je dat je een Mike aan de haak hebt geslagen en moeder Mo daar gratis en voor niks bij krijgt.
Je vriend is vast leuk, maar zijn woonsituatie is niet voor niets al jaren en jaren zo, hij heeft niet voor niets ooit in zijn leven een korte relatie gehad en daarna nooit meer.
Onder de plak bij moeders op zijn 45ste, geen ruggengraat om voor zichzelf te kiezen, je kunt er vergif op innemen dat dit ook zo blijft.
Ik zou mezelf iets beters gunnen.
Je vriend is vast leuk, maar zijn woonsituatie is niet voor niets al jaren en jaren zo, hij heeft niet voor niets ooit in zijn leven een korte relatie gehad en daarna nooit meer.
Onder de plak bij moeders op zijn 45ste, geen ruggengraat om voor zichzelf te kiezen, je kunt er vergif op innemen dat dit ook zo blijft.
Ik zou mezelf iets beters gunnen.
maandag 15 december 2025 om 08:18
maandag 15 december 2025 om 08:20
John45 schreef: ↑14-12-2025 21:46Ik heb sinds drie maanden een lieve vriend. Hij woont nog bij zijn ouders omdat zij op een groot erf wonen met wat grond en een schuur erbij. Daar staat nog een veel kleiner huisje waar zijn oma woont en als mijn vriend een relatie zou krijgen of zijn oma zou overlijden dan zouden zijn ouders in het huis van oma gaan en mijn vriend in het huis van zijn ouders wonen met zijn nieuwe partner. Hij is 15 jaar vrijgezel geweest (druk met werken), had daarvoor één relatie van 1,5 jaar en verder had hij nooit een vriendin.
Leuk dat je dit zo framet voor jezelf, maar dit klopt natuurlijk niet hè. Hij woont daar omdat hij het allemaal wel makkelijk vindt. Hij zal weinig tot niets betalen voor het wonen en krijgt zijn natje en zijn droogje. De prijs die hij daarvoor betaalt (bemoeienis van ouders) vindt hij het meer dan waard. Verkijk je er dus NIET op: je moet niet bij die ouders zijn maar bij hem. En hij zal niet snel veranderen hierin dus dit is wat het is.
En dat ie vrijgezel was omdat ie het zo druk met werken had zou ik ook met een flinke korrel zout nemen.
maandag 15 december 2025 om 08:23
Waarom zou dat fout zijn geweest? Ik denk dat je de spijker hiermee op de kop slaat. Hier heeft toch geen enkele volwassen vrouw zin in? Ik vind het, los van de claimende ouders, ook heel onaantrekkelijk gedrag van je verkering. Daar zou ik nou echt spontaan van opdrogen.John45 schreef: ↑15-12-2025 08:17Toen hij gisteren dit allemaal zei ben ik ook misschien fout geweest, ik zei toen dat ik niet met een andere vrouw ga concureren om hem, of dat nou een andere vrouw is als in potentiële partner of zijn moeder. Maar het deed me echt pijn dat zijn moeder had gezegd dat ze bang was dat hij eraan onderdoor gaat. En zijn moeder is bang dat ik hem claim. Alsof ik één of andere heks ben.
We slapen zelden samen en eten 1 a maximaal 2 keer per week samen. En meestal drie keer per week afspreken. Dan claim ik toch niet?
En nee, je claimt hem niet.
Wat zou je je dochter adviseren als zij met dit verhaal bij je kwam over haar nieuwe liefde?
John45 schreef: ↑15-12-2025 08:07Ik voel me nu teveel en ik heb zelf best wat ellende in mijn leven meegemaakt en weet eigenlijk niet of ik hier op zit te wachten op mijn leeftijd. De manier waarop hij sommige dingen ook zei, verplichte avond samen. Hij zei dat zijn moeder dan waarschijnlijk zo zou denken maar het leek net alsof het uit hemzelf kwam.
Ik merk al dat als ik verdriet heb ergens om of als ik ergens mee zit dat ik hem daar niet meer over app want in het begin was er ook weleens iets en toen zag zijn moeder dat aan zijn gezicht en zei hij iets over mij ofzo en had ze er ook weer wat van.
Neem dit serieus! Als je dit nu met een nog roze bril al beseft dan zijn het heel sterke signalen (en dan worden er nog veel meer gefilterd door je roze bril). Dit is een drama, een zeer voorspelbaar drama. De man is deels leuk, maar dit zit er ook aan vast en zit voor het grootste deel echt in hem zelf en krijg je er dus gratis bij.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in