NMLK( hbo een must?

26-05-2022 22:39 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaringen met NMLK?
Op de site staat dat het voor HBO+ is, daar voldoe ik niet aan , tenminste niet qua opleiding
qua denk niveau wellicht wel.
Ik vind dat best wel een dingetje dat je daaraan "moet" voldoen om mee te mogen doen, het is al best spannend om voor de eerste keer zoiets te ondernemen.( voor mij dan)
Maar het lijkt me ook erg leuk om andere mensen te ontmoeten..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe controleren ze dat dan? Moet je een kopie van je diploma opsturen?

Het lijkt me een richtlijn. Zulke groepen zijn bedoeld om gelijk gestemden te matchen en ontmoeten.

Je wilt in je HBO+ groep geen laag opgeleide mensen, maar als laagopgeleide wil je toch ook niet in een HBO+ groep?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is NMLK?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe Mensen Leren Kennen.
Wat eten we vanavond?
Volgens mij gaan ze echt niet naar je diploma vragen hoor. Gewoon lekker aanmelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ben ik lid van NMLK en het hbo gedeelte is meer een indicatie zodat gelijkgestemde elkaar kunnen ontmoeten. Maar er is zeker geen diploma check aan de poort of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
26-05-2022 22:42
Hoe controleren ze dat dan? Moet je een kopie van je diploma opsturen?

Het lijkt me een richtlijn. Zulke groepen zijn bedoeld om gelijk gestemden te matchen en ontmoeten.

Je wilt in je HBO+ groep geen laag opgeleide mensen, maar als laagopgeleide wil je toch ook niet in een HBO+ groep?
Nee dat hoeft niet..

Dat laatste vind ik dus echt onzin, feit dat je niet hoog opgeleid bent zegt toch helemaal niks over je denkvermogen of hoe je in het leven staat?
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
26-05-2022 22:57
Zelf ben ik lid van NMLK en het hbo gedeelte is meer een indicatie zodat gelijkgestemde elkaar kunnen ontmoeten. Maar er is zeker geen diploma check aan de poort of iets dergelijks.
Ik snap dat ze het niet checken aan de hand van een diploma, maar hoe ervaar jij de activiteiten en de mensen?
Ik werk in een supermarkt , daar wordt nog weleens op neergekeken dus daar zit mijn twijfel wel een beetje, wil me niet ongemakkelijk voelen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mimali schreef:
26-05-2022 23:02
Ik snap dat ze het niet checken aan de hand van een diploma, maar hoe ervaar jij de activiteiten en de mensen?
Ik werk in een supermarkt , daar wordt nog weleens op neergekeken dus daar zit mijn twijfel wel een beetje, wil me niet ongemakkelijk voelen..
Je kiest activiteiten dat je zelf leuk vind. Voor de ene is dat een beetje borrelen, de andere gaat met een groep wandelen, en weer een ander gaat met een groep musea bezoeken. Net wat bij je past.

Het gaat er vooral om dat je makkelijk aansluiting vindt en niet mensenschuw bent of iets dergelijks. Je werk/opleiding is niet perse relevant. En iedereen staat er altijd open in, want bij de meeste activiteiten kennen mensen elkaar niet en kan je toch een hele leuke tijd met elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
26-05-2022 23:08
Je kiest activiteiten dat je zelf leuk vind. Voor de ene is dat een beetje borrelen, de andere gaat met een groep wandelen, en weer een ander gaat met een groep musea bezoeken. Net wat bij je past.

Het gaat er vooral om dat je makkelijk aansluiting vindt en niet mensenschuw bent of iets dergelijks. Je werk/opleiding is niet perse relevant. En iedereen staat er altijd open in, want bij de meeste activiteiten kennen mensen elkaar niet en kan je toch een hele leuke tijd met elkaar hebben.
Ik zag idd heel veel verschillende activiteiten staan ja..
Aansluiting vinden is geen probleem, ik praat heel makkelijk..
Ik heb me al aangemeld maar nog bevestiging gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mimali schreef:
26-05-2022 23:12
Ik zag idd heel veel verschillende activiteiten staan ja..
Aansluiting vinden is geen probleem, ik praat heel makkelijk..
Ik heb me al aangemeld maar nog bevestiging gehad.
Bevestiging gaat handmatig, maar daar zou ik mij niet zo druk overmaken. Komt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
26-05-2022 23:22
Bevestiging gaat handmatig, maar daar zou ik mij niet zo druk overmaken. Komt goed!
Bevestiging is binnen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mimali schreef:
26-05-2022 22:58
Nee dat hoeft niet..

Dat laatste vind ik dus echt onzin, feit dat je niet hoog opgeleid bent zegt toch helemaal niks over je denkvermogen of hoe je in het leven staat?
Niet over je denkvermogen, maar je opleidingsniveau zegt wel iets over de ontwikkeling van je denkvermogen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nee speelt totaal GEEN rol, ben lang lid geweest en nooit is het ook maar een keer ter sprake geweest. Veel mensen doen samen activititeiten die ze graag samen doen en staan open voor contacten: dat is de kern

Uiteraard is het zo dat je je er thuis moet voelen. Elke activiteit heeft weer een andere sfeer, afhankelijk van de mensen en de activiteit die je doet.

Probeer het, zou ik zeggen.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben lid geweest en vond het altijd erg leuk. Zelf je activiteiten uitzoeken en bij mensen zitten die graag een praatje maken. Of de hbo eis/wens er toen was weet ik eigenlijk niet….
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
26-05-2022 23:32
Niet over je denkvermogen, maar je opleidingsniveau zegt wel iets over de ontwikkeling van je denkvermogen.
Ik heb een partner gehad die cum laude z'n master gehaald had, maar toch echt een vrij simpele ziel was en waar ik geen zinnig gesprek mee kon voeren over wat er gaande was in de wereld. Mijn huidige partner heeft ervoor gekozen om een beroep te doen waar hij veel buiten is en waar hij met zijn handen kan werken omdat dat hem het meest gelukkig maakt. Ontwikkeling van z'n denkvermogen heeft niets te maken met (het gebrek aan) een HBO+ papiertje, maar het feit dat hij veel leest, podcasts luistert en zich ontwikkelt op tal van manieren.

Vind het zo achterhaald dat opleidingsniveau en welk werk je doet blijkbaar iets zegt over je kwaliteiten om leuk in een groep te passen. Er is ook nog zoiets als sociale intelligentie, en dat lijkt mij veel relevanter in dit soort situaties...
Alle reacties Link kopieren Quote
fromfebruary schreef:
27-05-2022 03:11
Ik heb een partner gehad die cum laude z'n master gehaald had, maar toch echt een vrij simpele ziel was en waar ik geen zinnig gesprek mee kon voeren over wat er gaande was in de wereld. Mijn huidige partner heeft ervoor gekozen om een beroep te doen waar hij veel buiten is en waar hij met zijn handen kan werken omdat dat hem het meest gelukkig maakt. Ontwikkeling van z'n denkvermogen heeft niets te maken met (het gebrek aan) een HBO+ papiertje, maar het feit dat hij veel leest, podcasts luistert en zich ontwikkelt op tal van manieren.

Vind het zo achterhaald dat opleidingsniveau en welk werk je doet blijkbaar iets zegt over je kwaliteiten om leuk in een groep te passen. Er is ook nog zoiets als sociale intelligentie, en dat lijkt mij veel relevanter in dit soort situaties...
Zo mee eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
fromfebruary schreef:
27-05-2022 03:11
Ik heb een partner gehad die cum laude z'n master gehaald had, maar toch echt een vrij simpele ziel was en waar ik geen zinnig gesprek mee kon voeren over wat er gaande was in de wereld. Mijn huidige partner heeft ervoor gekozen om een beroep te doen waar hij veel buiten is en waar hij met zijn handen kan werken omdat dat hem het meest gelukkig maakt. Ontwikkeling van z'n denkvermogen heeft niets te maken met (het gebrek aan) een HBO+ papiertje, maar het feit dat hij veel leest, podcasts luistert en zich ontwikkelt op tal van manieren.

Vind het zo achterhaald dat opleidingsniveau en welk werk je doet blijkbaar iets zegt over je kwaliteiten om leuk in een groep te passen. Er is ook nog zoiets als sociale intelligentie, en dat lijkt mij veel relevanter in dit soort situaties...
Precies wat ik bedoel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat om denkniveau niet om diploma. Je kan je gewoon aanmelden. Staat ook op de website, maar goed als je dit soort teksten al niet begrijpend kunt lezen, dan geeft dat wel twijfel over je niveau:

Pas jij bij NMLK?
Ik ben net verhuisd en zoek nieuwe belevenissen.
Ik beweeg me makkelijk in groepen.
Ik ben nieuwsgierig en deel graag nieuwe belevenissen.
Ik ben communicatief vaardig en heb minimaal HBO denkniveau.
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-05-2022 07:27
84.72% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
26-05-2022 23:08
Het gaat er vooral om dat je makkelijk aansluiting vindt en niet mensenschuw bent of iets dergelijks. Je werk/opleiding is niet perse relevant.
Dat heeft dan weer weinig met zowel werk- als denkniveau te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
27-05-2022 07:27
Dat heeft dan weer weinig met zowel werk- als denkniveau te maken.
Dat verband wordt op de website ook niet gelegd. Mensen lezen wat zij willen lezen. Het is de vraag of je bij NMLK past wanneer je niet begrijpend kunt lezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 07:28
Dat verband wordt op de website ook niet gelegd. Mensen lezen wat zij willen lezen. Het is de vraag of je bij NMLK past wanneer je niet begrijpend kunt lezen.
Ik reageer op iemands post hier en heb het niet over een website waar ik nog nooit geweest ben. Ik kan prima begrijpend lezen en heb ook geen interesse in NMLK.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
27-05-2022 07:32
Ik reageer op iemands post hier en heb het niet over een website waar ik nog nooit geweest ben. Ik kan prima begrijpend lezen en heb ook geen interesse in NMLK.
Nee, maar to wel. Je gaat bij een club voor autisten ook niet klagen dat je er zonder autisme niet bij mag of briefjes schrijven dat er ook communicatiefvaardige autisten bestaan. Het is een clubje met een bepaalde niche, als je daar niet van houdt dan hoef je er idd niet bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 07:02
Gaat om denkniveau niet om diploma. Je kan je gewoon aanmelden. Staat ook op de website, maar goed als je dit soort teksten al niet begrijpend kunt lezen, dan geeft dat wel twijfel over je niveau:

Pas jij bij NMLK?
Ik ben net verhuisd en zoek nieuwe belevenissen.
Ik beweeg me makkelijk in groepen.
Ik ben nieuwsgierig en deel graag nieuwe belevenissen.
Ik ben communicatief vaardig en heb minimaal HBO denkniveau.
Dat bedoel ik dus met sommige "hbo opgeleide" mensen,, die zo over andere mensen denken,daar zou ik me dus totaal niet bij op mijn gemak voelen..
Daarom de vraag naar ervaringen.
mimali wijzigde dit bericht op 27-05-2022 08:12
2.54% gewijzigd
Maar de meeste mensen zijn heel sympathiek bij NMLK.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven