Omgangsregeling en avonddiensten

22-04-2018 21:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in een relatiecrisis. M’n vriend is degene die twijfelt - ik wil graag door maar vind (ook) dat er dingen moeten veranderen. We gaan al naar een relatietherapeut, maar hij kan zich niet inzetten... Hij blijft met z’n hakken in het zand staan, dat ziet hij zelf ook.

Nu zijn we op een punt dat de therapeut een time-out voorgesteld heeft. Een plekje erbij huren waar we om en om heen gaan. De kinderen (1,3,7) blijven thuis. Het is om te beginnen een tijdelijke situatie, maar die kan natuurlijk leiden tot een definitieve breuk.

We denken nu na over hoe we dat kunnen vormgeven. Groot struikelblok is dat mijn vriend alle doordeweekse middagen en avonden werkt. Ik ben therapeutisch aan het opbouwen, maar mag en kan m’n uren heel flexibel zelf bepalen.

Hoe zouden jullie de tijd met de kids verdelen? Als hij s ochtends voor ze zorgt en ik s middags en s avonds en s nachts dan zijn we er bijna uit. Maar... wat levert die time-out MIJ dan op? Ik moet in die situatie een paar ochtenden per week een paar uurtjes ergens anders heen (werk of plekje 2), voelt als vluchten uit m’n eigen huis. Maar ik zie verder weinig opties. Als we hele dagen verdelen, zullen de kinderen op zijn dagen structureel door iemand anders in bed gelegd worden en dat vind ik een hele slechte optie.

Ik merk ook dat ik er dubbel in sta. Aan de ene kant wil ik tijd en ruimte voor mezelf, maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel van m’n bloedjes missen....

Hier zijn vast meiden met ideeen en ervaringen die me verder kunnen brengen. Ik hoor graag welke opties jullie verder zien.
De time out is toch bedoeld om even afstand te nemen van de relatie en niet om vrije tijd te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij logisch dat jouw vriend dat probleem gaat oplossen op de dagen dat hij verantwoordelijk is. Om te beginnen is hij in het weekend de avonden vrij, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Bij een om en om-regeling zou ik zeggen: de ene week de ene ouder, de andere week de andere ouder. Dus dan moet vriend een oppas regelen. Evt kun je de week van vrijdag tot vrijdag laten lopen, en dan op vrijdagavond pas vertrekken als vriend thuis is.

Maar ik denk dat vriend ook water bij de wijn moet doen: meer dagdiensten draaien, bijvoorbeeld.

En als jullie daadwerkelijk uit elkaar gaan, zal dit vaker het geval zijn. Ga jij dan steeds oppassen en je in bochten wringen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet je vriend het voor zich als jullie uit elkaar zouden gaan met de opvang van de kinderen. Boots die situatie maar vast na.

Kan hij dus niet voor de kids er zijn, dan ziet hij ze heel weinig.
Hard en niet leuk voor de kinderen, maar je moet (!) juist nu (!) niet alles voor hem op gaan lossen, in gaan vullen en overnemen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Problemen los je gewoon thuis op.
Je man moet maar zijn best doen ipv hakken in het zand.

Zulke kleine kinderen nog.

Er zit vast een reden onder dat je man dwars ligt.
Heb je dat al boven water?
Alle reacties Link kopieren
Voor je kinderen is het op de korte termijn inderdaad een slechte optie dat er oppas ingeschakeld moet worden en ze dus door een " vreemde" naar bed worden gebracht.

Voor de lange termijn is het misschien wel een goed idee om het toch te doen. Je vriend zal gaan beseffen dat hij wel heel erg veel geld kwijt is aan oppas als hij voor co-ouderschap wil gaan. De andere optie is een weekendregeling waarbij hij zijn kinderen nauwelijks nog ziet.

Als hij zich dat beseft zet hij zich misschien wat harder in voor de therapie.

Als hij alleen de lusten ervaart van apart wonen en niet de lasten weet hij straks niet hoe snel hij bij je weg moet als hij nu al niet echt meer verder wil.
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
22-04-2018 22:02
Problemen los je gewoon thuis op.
Je man moet maar zijn best doen ipv hakken in het zand.

Zulke kleine kinderen nog.

Er zit vast een reden onder dat je man dwars ligt.
Heb je dat al boven water?
Er is een ander.
Alle reacties Link kopieren
@s-meds ja natuurlijk is het bedoeld om de relatie van een afstandje te bekijken, maar waar heb ik tijd om te bekijken als ik constant aan het zorgen ben? In de huidige situatie heb ik overigens ook nauwelijks tijd voor mezelf.
Daarbij zou ik het liefst willen dat de afspraken die we nu maken een basis kunnen zijn voor als we daadwerkelijk uit elkaar gaan

@jo12345 ja in de weekenden is hij vrij. Daar zal een om en om regeling geen probleem zijn. De constructie weekend bij hem, doordeweeks bij mij vind ik ook geen fijne optie. Voelt alsof ik al t het gesjouw op m’n dak krijg en hij alle quality time.

@celaena_aelin een hele week lijkt me erg lang. En al helemaal voor de jongste, die is net 1 en krijgt borstvoeding.
Dagdiensten zijn geen optie ivm de aard van zijn werk.
En je laatste opmerking over oppassen en in bochten wringen slaat precies de spijker op z’n kop. Daar zit nu ook n probleem. Ik moet me steeds maar aanpassen aan zijn werk en hobby....
Ik ga er vanuit dat je partner zijn werktijden de afgelopen jaren exact hetzelfde waren, waarom zou het nu dan een opgave zijn om dezelfde verdeling aan te houden?

Wat het je oplevert is hopelijk een stabiele gezinssituatie omdat partner en jij weer naar elkaar toegroeien. En partner zal toch de kost moeten verdienen voor jullie gezin. Nu alles over hoop halen is vragen om moeilijkheden.

In het slechtste geval heb je alvast een voorproefje hoe de situatie gaat zijn als jullie daadwerkelijk uit elkaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
@hightower, Tnx voor de reminder. Het is op dit moment vooral ook dat ik een tweede optie wil hebben waar ik achter kan staan. Als het goed is, denkt hij er op dit moment ook over na en komt hij ook met ideeen. Ik heb me er al op ingesteld dat hij dit niet gedaan heeft, want hij wil de laatste tijd HELEMAAL NIKS. Ik maak me dan ook grote zorgen of een depressie oid misschien de reden achter zijn gemoedstoestand is. Hij ontkent. Tja....

@keukenstoel ja dat denk ik ook, zie bovenstaande reactie. Verder geeft hij aan dat hij het niet kan omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het iets uithaalt. Nee als je in deze cirkel blijft zitten, gaat t idd niet werken nee... De therapeut noemde hem afgelopen week ook star.
En de kids.... slik.... ik vind het zo vreselijk allemaal... ik wil dit niet!! Toen de jongste geboren werd, was hij de gelukkigste man op aarde. En nu....

@sugarmiss tnx voor t doordenken, daar heb je een heel goed punt. Dat is waarschijnlijk ook een reden dat hij de knoop niet doorhakt: hij weet dat het vreselijk lastig zal worden met zijn werk icm de kinderen.
Kosten zullen wel meevallen, want ik vrees dat zijn moeder t allemaal voor m zal oplossen. Incl huishouden en al, waardoor hij nog niet ervaart wat het is om voor zichzelf te zorgen

@beetjegek dat zeg je wel heel stellig! Ik sluit het niet uit, maar denk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe je het dan voor je? Jij een dag, hij een dag? Dat gaat geheid neerkomen op 'ach, kun jij even eten koken/de was doen/m'n overhemd strijken/de kinders te eten geven en naar bed brengen, want ik moet werken/heb m'n hobby'.

Week op week af is denk ik de meest realistische optie, en voor jou ook de gezondste. Hij moet dan ook gaan rennen vliegen en zich in bochten gaan wringen, en jij moet wennen aan de situatie dat je je kinderen (veel) minder ziet.
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 22-04-2018 22:23
0.76% gewijzigd
rot voor de kinderen is het sowieso, ik vind dat je man het probleem moet oplossen van zijn werktijden. als jij daar inspringt blijf je aan de gang. ook als dat betekent dat je kinderen door een oppas naar bed gebracht worden.

stel je relatie was goed en je kwam onder een bus. dan had hij ook op zijn werk over alternatieven moeten overleggen. dat hele 'het kan niet anders' is vaak ook een kwestie van niet anders willen.

waardoor twijfelt hij?
Alle reacties Link kopieren
Een time out is gewoon het uitstellen van het uitspreken van een scheiding. Ik zou er dan ook niet akkoord mee gaan. Je bent geen draaideur toch?

Hij gaat maar een dag minder werken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook gelijk uit elkaar.
Wat moet je trekken aan een dood paard.
Je wil of je wil niet.

Ik zou zeggen ga maar..kinderen bij jou en als je moet werken een oppas.

Er speelt meer dan je denkt nu.

Een normale man laat zijn bloedjes niet zomaar zitten Door hakken in zand te zetten.

Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit jij trouwens ook met je hakken in het zand. Jij wil de kinderen zo veel mogelijk blijven zien, en ze mogen niet te vaak door een ander in bed gelegd worden, maar je wil ook rust en ruimte.

Maak afspraken over de time out bij de therapeut. Mij lijkt het logisch dat een van die afspraken is dat hij 1 x per week zn moeder laat komen (dat zal in dr onderhandelingen wel twee keer per week worden) en dat ze niet mag koken of stofzuigen (dat zal alsnog wel een van de twee worden). Dit omdat oma er ook niet voor eeuwig toe in staat is om au pair te spelen. De andere dagen moet hij maar zelf wat regelen.
Wat is zijn voorstel?
Alle reacties Link kopieren
@livelovelaugh2 het te weinig tijd nemen voor mezelf en het steeds maar oprekken van mijn grenzen zijn belangrijke is redenen dat ik afgelopen jaar vastgelopen ben. Ik moet dus dingen anders gaan doen maar ook daar staat hij niet voor open.
De kost verdienen haha, met m’n parttime contract haal ik bijna net zoveel binnen

@rosings hij is eigen baas. Muzikant... Als mij iets zou overkomen heeft hij n groot probleem. Andersom zou er veel minder veranderen.
Hij twijfelt om vanalles en nog wat, het is niet 1 ding of zo. Hij wil geloof ik graag verzorgd worden. Maar ik ben z’n mama niet! Die heeft zichzelf altijd weggecijferd om het haar schatje naar de zij te maken. Ik zit zo niet in elkaar. Ik kan heel veel geven maar wil er ook een keer iets voor terugkrijgen. En dat ziet hij aan de ene kant dan ook wel weer in.

@celaena_aelin m’n eerste opzet was hij de ochtenden en ik de rest. Maar dan krijg je idd van die situaties dat het het makkelijkst is om toch voor elkaar te koken en zo. Bij die optie krijg ik sterk het gevoel dat er niks veranderd, behalve dat hij s avonds na z’n werk nergens meer naar om hoeft te kijken.
Je klinkt in je berichten verbitterd. Ik snap dan ook niet waarom je niet uit elkaar zou willen als je er momenteel al zo in staat?

Je kan natuurlijk afdwingen dat hij andere tijden gaat werken, dat wordt dan waarschijnlijk parttime. Scheelt hem dadelijk ook weer in de alimentatie verplichting, als jij net zoveel binnen haalt zou ik er dan rekening mee houden dat jij hem een bedrag maandelijks mag betalen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de week in tweeën. Jij de ene helft, hij de andere. Weekend om en om. Meest fijne voor de kinderen en uiteindelijk ook voor jou.
Hij regelt maar opvang in de weken dat hij de kids heeft. Niet jouw pakkie an. Jij regelt opvang in jouw weken als jij werkt en hij in de zijne. Waar en hoe en bij wie is zijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Eriu, nee hoor een time-out is meer dan dat. Door tot rust te komen, kan iemand inzien dat een scheiding zijn problemen niet oplost bijvoorbeeld.

Keukenstoel, ik wil niet langer trekken aan een dood paard. Daarom moet er beweging komen. Ik vind t ook heel vreemd dat hij zegt alles voor z’n kinderen over te hebben, maar zich er vervolgens niet toe kan zetten om te verkennen of onze relatie nog te redden is...

Celaena_aelin ik zie het niet zozeer dat ik met m’n hakken in het zand sta. Ik ben m’n grenzen aan het verkennen, dat is iets anders. En hierbij voel ik dus duidelijk m’n grenzen. Het is niet zo dat ik niks wil.

S meds, dat weet ik nog niet. Hoop dat we het morgenvroeg kunnen bespreken.
Tunka schreef:
22-04-2018 22:41
Eriu, nee hoor een time-out is meer dan dat. Door tot rust te komen, kan iemand inzien dat een scheiding zijn problemen niet oplost bijvoorbeeld.
Of juist wél...
Alle reacties Link kopieren
Dus hij is de enige muzikant in Nederland die enkel door de week en nooit in het weekeind werkt? Want met dat beroep zou ik verwachten dat de avonden en vooral de weekeinden een probleem zouden zijn...

Als hij alleen maar verzorgd wil worden, moet'ie maar weer bij zn moeder gaan wonen. Ik had ook zo'n figuur, is nu m'n ex. En niet voor niets.

Waarom wil jij nog met hem verder? Ik lees niets liefs over hem.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2018 22:39
Hij regelt maar opvang in de weken dat hij de kids heeft. Niet jouw pakkie an. Jij regelt opvang in jouw weken als jij werkt en hij in de zijne. Waar en hoe en bij wie is zijn probleem.
Zo wil je het toch niet?
TO werkt ook, dus dan zal er al opvang zijn. En voor die 2 door de weekse avonden een oppas/oma.
Ik zie het hele probleem niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven