Omgeven door Single vrienden, zelf een relatie.

15-11-2018 21:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic start ik omdat ik merk dat ik het lastig vind dat ik nergens mijn verhaal kwijt kan.

Ik heb zelf een relatie van (bijna) 5 jaar en we hebben onlangs besloten geregistreerd partnerschap te doen. Ondanks dat ik er enorm veel zin in heb en het heel graag wil vind ik het ook heel spannend!

Het lijkt echter alsof er niemand in mijn omgeving is waarmee ik hierover kan praten. Ik heb heel veel hele lieve vriendinnen, maar ze zijn allemaal ongelukkig in de liefde (om het even zwart wit te brengen). Sommige hebben mannen voor altijd afgezworen door slecht ervaringen, andere hebben nooit een relatie gehad.

Als ik bij mijn vriendinnen aangeef dat ik het heel erg spannend vind en ook een beetje eng krijg ik vaak als reactie:
"Ik snap ook niet dat je hier aan gaat beginnen, nu zit je aan hem vast." of "Je moet blij zijn dat je een leuke jongen hebt gevonden, wat klaag je nou."
In hun situatie begrijp ik hun reactie, maar ik zou zo graag met iemand praten die niet meteen begint over hoeveel relaties er kapot gaan en hoe hoog het scheidingspercentage is. Het voelt alsof sommige niet kunnen wachten tot ik ook weer bij de singles hoor....

Ik zou het zo fijn vinden om lekker grapjes te maken over hoe onnozel die mannen soms kunnen zijn en dat een relatie niet altijd maar klef op de bank filmpjes kijken is.

Iemand die zich hier in herkent?
Je bent nu de enige, maar over een paar jaar zijn ze druk aan het samenwonen en baby'en.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de eerste in mijn vriendengroep die een serieuze relatie kreeg. En hoewel ik echt mijn best deed om ook alleen met hen af te spreken en niet teveel over mijn vriend te praten, was ik ook gewoon smoorverliefd en was hij een belangrijk onderdeel van mijn leven geworden.
Toen ik commentaar kreeg dat ik echt veels te veel met hem bezig was, vond ik dat dus zeker niet leuk. Inmiddels hebben we allemaal al langere tijd een relatie en hebben zij nog minder tijd dan ik waardoor we elkaar weinig zien.
De vriendschap is door de jaren heen zeker veranderd en zal dat blijven doen.
Dus het blijft zoeken, en ik kan me heel goed voorstellen dat er op een gegeven moment nieuwe vrienden komen die op dat moment beter bij me passen. Niet altijd makkelijk, maar wel heel normaal denk ik.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Praat je er toch over met je ouders/collega’s.

Als ik over een vrachtwagen wil praten doe ik dat ook met chauffeur en niet met iemand die in de zorg werkt.
Ik herken t wel en van beide kanten.

Toen ik single was vond ik t ook minder interessant om over te praten.
Zoek hiervoor mensen in dezelfde situatie denk ik.
Nu vinden mijn single vriendinnen m'n relatie ook minder interessant dan mijn vriendinnen met relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ruilen van vriendengroep? Mijn vriendinnen zijn allemaal bezet en hebben een langdurige relatie terwijl ik nog steeds single door het leven ga. Het is niet leuk dat je niet echt je gedachten kwijt kunt, maar probeer toch mensen te vinden die zich in dezelfde situatie bevinden.
Ik vind het als oude en getrouwde juist heeeeerlijk om af te spreken met single vriendinnen. Vaak met hilarische date verhalen.
Jardis schreef:
15-11-2018 22:44
Praat je er toch over met je ouders/collega’s.

Als ik over een vrachtwagen wil praten doe ik dat ook met chauffeur en niet met iemand die in de zorg werkt.
Dit dus. Praat er met een ander over die er wel voor open staat (wat valt er trouwens over geregistreerd partnerschap uitgebreid te vertellen vraag ik me af) en bespreek andere dingen/maak plezier met je vriendinnen.
Er zijn hier al vriendschappen gesneuveld omdat een vriendin na de bevalling nergens anders meer over kon praten dan haar kind..
Alle reacties Link kopieren
Niet zo herkenbaar. Toen ik single was luisterde ik ook wel naar de verhalen van mijn vriendinnen over mannen. En andersom luisterden zij naar mijn date verhalen. Maar in deze groep wisselt het heel erg qua relatiestatussen. Paar hebben al lange relaties en bij sommige pas kort of dan is het alweer uit voor je het door hebt. Dus altijd wel wat te bespreken. In een groep met alleen mr singles lijkt me dat wel anders. Maar alsnog kan je wel interesse hebben in een ander vind ik... zijn het voor de rest wel leuke vriendinnen ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien klopt het wel dat ik verkeerde verwachtingen heb. Andersom is het ook zo dat ik geen zin heb om nachten met hun in de kroegen te struinen en elk weekend een kater te hebben.
Wat zou een goede plek zijn om nieuwe mensen te leren kennen? Ik zit zelf al een tijdje te denken aan een nieuwe sport, maar vind het erg lastig om te kiezen.
Maar wat zou je willen bespreken over geregistreerd partnerschap?
Je hebt al jaren een relatie, dus dan is dit toch geen gekke zet?
Zelf vind ik geregistreerd partnerschap niet echt boeiend, dus ik kan mij voorstellen dat het voor je omgeving ook niet echt een spannend gegeven is.
Een huwelijk is niet heel anders, maar dan is er meestal tenminste nog een leuk feest :) En dan vinden mensen het toch interessanter.
Misschien ben je je vrienden ontgroeid. Dan kun je inderdaad kijken of je nieuwe mensen kan leren kennen? Heb je ook al een kinderwens? Met kinderen heb je zo een nieuwe sociale kring!
Ik vind het allemaal een beetje kinderlijk klinken, hoe oud zijn jullie? Of er zijn nogal wat oordelen over en weer. Ik vind de reacties van je vriendinnen niet zo gezellig, klinkt alsof ze er eigenlijk moeite mee hebben single te zijn. En gaan ze echt ieder weekend stappen? Die tijd heb ik wel gehad, single of niet. Je zet ze nogal onvolwassen weg, maar misschien passen jullie sowieso niet zo goed meer bij elkaar.
En ik weet niet hoe uitgebreid je over 'de onnozelheid van mannen' wilt praten (lijkt me meer een terzijdegrapje als je over een situatie vertelt), maar dat kan pijnlijk zijn he, voor singles. De grappige momenten samen zijn toch dingen die je kunt missen. En geregistreerd partnerschap kan ook stiekem wél een wens zijn (of trouwen, whatever). In een vriendschap moet je natuurlijk kunnen praten over wat er in ieders leven gebeurt, maar een beetje rekening houden met de situatie van de ander kan geen kwaad. Als ik jou zo lees kan het voor jouw gespreksonderwerpen geen kwaad om wat meer contact te zoeken met vrouwen die ook een langere relatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zure reacties. Misschien leukere vrienden zoeken die wél blij voor eenander kunnen zijn. Reageren ze ook zo negatief bij ander nieuws? Dus als je iets leuks op je werk meemaakt, of een meevaller hebt van de belasting? Ik vraag dit omdat ik uit een omgeving kom waar cynisch of negatief reageren op leuk nieuws bij anderen zo'n beetje de norm was (dus bij een leuke nieuwe baan:"Nou, dat is nog maar afwachten of het wel zo leuk is als je denkt"). Ik heb me door de jaren een beetje uit dat milieu verwijderd en me omgeven met mensen die liever tegen elkaar zijn.

Verder ben ik jaaaaren single geweest en woon nu samen met een hele leuke, maar ik heb het niet zo vaak over hem, of de relatie. Dus de behoefte erover te praten herken in dan wer niet echt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zout dit toch eens met je vriendinnen bespreken. Zelf heb ik heel lang het omgekeerde gehad (ik was bijna de enige single), maar ik had wel relaties gehad dus daar kon ik ook prima over mee praten. Je vriendinnen mogen zich toch best een beetje inleven, daar zijn het je vriendinnen voor.
Alle reacties Link kopieren
Manty__ schreef:
16-11-2018 07:50
Misschien klopt het wel dat ik verkeerde verwachtingen heb. Andersom is het ook zo dat ik geen zin heb om nachten met hun in de kroegen te struinen en elk weekend een kater te hebben.
Wat zou een goede plek zijn om nieuwe mensen te leren kennen? Ik zit zelf al een tijdje te denken aan een nieuwe sport, maar vind het erg lastig om te kiezen.
Hoeft toch ook niet nachten. Gewoon af en toe. Of iig contact houden. Vrijgezelle vriendinnen ‘moeten’ dus wel luisteren naar jou geregistreerd partnerschap verhaal, maar je wilt niet met ze stappen.

Je zou naar een crea club kunnen kerstbakjes maken.

Je interesses volgen. Maar zou zelf niet mensen die je goed mocht/mag laten vallen omdat de interesses iets wijzigen. Gewoon contact houden en paar goede grappen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven