Ongeduldig maar onzeker

15-02-2020 20:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds augustus 2019 ken ik een leuke man met wie ik regelmatig afspreek. Ik kom net daarvoor uit een erg lange relatie en hij is even lang vrijgezel geweest.
Het is allemaal erg vrijblijvend en ontspannen begonnen, maar inmiddels ben ik verliefd en dat verwart me, omdat ik meer wil. Denk ik..
Ik wil meer, maar wil het ook rustig aan doen. Direct in een nieuwe serieuze relatie na zo’n lange relatie benauwd me.
Daarnaast is hij ook terughoudend en wil ik hem niet onder druk zetten.

Maar het gaat me nu allemaal wat te langzaam. Het is, realistisch gezien, perfect zoals het is (ik heb kinderen uit die eerdere relatie die ik nog niet wil belasten met een nieuwe man in mijn leven. Daarnaast wonen we een uurtje uit elkaar)
We zien elkaar eens per week of twee weken en appen geregeld; soms de hele dag door, soms drie dagen niet.
Maar gevoelsmatig verlang ik naar hem en wil ik dus meer.
Ik heb pas afgelopen week voor het eerst vrienden van hem ontmoet, hij die van mij nog nooit..
Het is allemaal wat dubbel.
Aan de ene kant wil ik ruimte en het allemaal niet definiëren, want het is nu zo ontspannen en fijn, maar ik vind het zó ontspannen en fijn dat ik me juist graag wil binden zodat ik dit niet kwijtraak..

Wat is wijsheid? Of misschien heeft iemand wat relativerende woorden voor me?
Relativerende woorden?
Benen open en gaan met die banaan. :jump:
Wat wil je verder voor binding dan? Samenwonen en trouwen ofzo? Een kind nemen? Een adoptiekat samen? Of wil je hem verkering vragen?

Ik snap het niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie uitgesproken, dat jullie een setje zijn?
Alle reacties Link kopieren
Spreek je wat vaker af toch? Kijken hoe dat gaat, misschien is dat dan al genoeg, misschien wil je dan juist wéér meer. Maar één manier om er achter te komen, klinkt als een leuke tijd hoor, gewoon doen :)
For whom the bell tolls
Na een half jaar heeft hij het ook nog nooit over een relatie gehad? Dan zou ik het hem toch eens vragen. Leuk is leuk, maar als het nergens heen gaat is het ook maar tijdvulling.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je dan precies? Maak het eens concreet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie uiteenlopende reactie.
Ze passen goed bij wat ik dus ook denk en voel; wàt wil ik eigenlijk..?
Geen idee dus, dat is ook juist het probleem.
We hebben nu al zo lang casual contact dat het raar voelt om nu ineens te beginnen over ‘waar staan we eigenlijk?’
Ik ben denk ik gewoon bang dat ik afgewezen word. Ik zou het namelijk wel fijn vinden om uiteindelijk een wat serieuzere relatie met hem te hebben. Maar nu nog niet.
Alle reacties Link kopieren
**Lente** schreef:
16-02-2020 07:04
Dank voor jullie uiteenlopende reactie.
Ze passen goed bij wat ik dus ook denk en voel; wàt wil ik eigenlijk..?
Geen idee dus, dat is ook juist het probleem.
We hebben nu al zo lang casual contact dat het raar voelt om nu ineens te beginnen over ‘waar staan we eigenlijk?’
Ik ben denk ik gewoon bang dat ik afgewezen word. Ik zou het namelijk wel fijn vinden om uiteindelijk een wat serieuzere relatie met hem te hebben. Maar nu nog niet.
Dan is er dus geen probleem. Je wilt nog geen serieuze relatie, dus dan heb je toch wat je wilt? Ik denk dat je hem wilt ‘claimen’. Je wilt hem eigenlijk laten zeggen dat hij van jou is, dat je nu nog geen relatie wilt, maar dat hij van jou blijft totdat je er wel aantoe bent?
Je kunt hem vragen om vaker af te spreken. Ben jij de enige vrouw voor hem? Of heeft hij met meerdere vrouwen contact?
Ga eerst zelf eens bedenken wat je wilt, want met zo’n vage ‘maar ik wil nog geen relatie’ heeft de beste man geen boodschap aan.
Ik zou hem in iedergeval niet gaan vragen om exclusiviteit zolang het geen relatie is. Daar is jullie contact te weinig voor.
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet weet wat jij wil hoe moet hij het dan invullen?
Daarbij wanneer jij het serieuzer wil dan kun je ook zelf initiatief nemen door hem uit te nodigen met je vrienden. Je laat het nu allemaal van hem afhangen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Realiseer je dat zodra je druk gaat zetten achter iets om het naar je toe te halen omdat je het niet kwijt wil raken je het juist van je af gaat duwen.
Blijf ervaren en genieten in vrijheid, in het moment.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
16-02-2020 07:44
Realiseer je dat zodra je druk gaat zetten achter iets om het naar je toe te halen omdat je het niet kwijt wil raken je het juist van je af gaat duwen.
Blijf ervaren en genieten in vrijheid, in het moment.
ach nee, niet bij een leuke vent
als TO's-aanstaande-verloofde een leukerd is, vindt hij het juist heel fijn, als ze hem eens vraagt waar ze staan.
En als hij dat niet leuk vindt, of afstand neemt, is hij dus niet de juiste voor TO
Kan maar beter duidelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet goed. Je wil nu nog geen serieuze relatie zeg je, wat verwacht je dan wel?
Misschien is hij gewoon niet enthousiast genoeg en maakt dat je onzeker? Elkaar 2 weken niet zien of 3 dagen niet horen terwijl jullie nog maar 6 maand daten klinkt maar povertjes. Veel ‘goesting’ zit er dan toch niet in. Is het dat wat je bedoelt?
Hebben jullie wel seks?
Alle reacties Link kopieren
Nou, bovenstaande dus allemaal in mijn hoofd;

Ik wil hem niet wegjagen, zoals Verbinder zegt.
Ik wil duidelijk en vind dat ik het eigenlijk gewoon kan vragen, zoals LilaLinda zegt. (Hoewel ik in het ‘verloofde’-gedeelte cynisme lees)

En Attraverso; ik vind het dus inderdaad te weinig contact en enthousiasme inderdaad. Hoewel ik zelf dus ook niet meer initiatief neem in de angst hem weg te duwen.

Ik word dus gék van m’n eigen gedachten..

Goddank hebben we wel seks, haha!
Je wil verkering. Neuken is geen probleem maar aangeven dat je een relatie wil en wil weten of dat is wat jullie hebben en anders of hij dat ook wil is te moeilijk. Te eng.

Als je hem daarmee weg zou jagen.. dan is dat toch eigenlijk precies goed?

Heb je tijd en energie en plek in je hoofd en hart voor een wel leuk vent die misschien wel strontverliefd op je kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Het balanceren tussen geduld en ongeduld ken ik maar al te goed. Ik ben, hoewel dat misschien was vreemd klinkt, blij met jouw bericht. Ik heb zes weken (!) contact met iemand en word helemaal gek van de voortdurende vraag "en is het al officieel".

Wellicht wijze woorden: die wat goed voelt. Wil je meer contact? Begin daar zelf mee. Stuur af en toe een leuk gifje of plaatje. Even iets grappigs. Probeer vaker af te spreken, nodig hem vaker uit. Vraag subtiel naar zijn ideeën rondom "relatie".

Exclusiviteit kun je in mijn optiek ook bedingen zonder dat er sprake is van een relatie. Zelf zou ik het overigens in mijn "date-stadium" niet over mijn hart kunnen verkrijgen een logeerpartijtje bij een ander te hebben.
Alle reacties Link kopieren
simon1911 schreef:
16-02-2020 20:09

Exclusiviteit kun je in mijn optiek ook bedingen zonder dat er sprake is van een relatie. Zelf zou ik het overigens in mijn "date-stadium" niet over mijn hart kunnen verkrijgen een logeerpartijtje bij een ander te hebben.

Ik denk dat dit het vooral is.
Ik hoef niet zo snel en ik hoef niet iets te definiëren, maar ik wil wel graag exclusief zijn.
Ik vind het een soort fatsoensnorm dat je dan met niemand anders afspreekt.
Maar ik weet ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Dat zal ik hem eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
**Lente** schreef:
20-02-2020 16:21
Ik denk dat dit het vooral is.
Ik hoef niet zo snel en ik hoef niet iets te definiëren, maar ik wil wel graag exclusief zijn.
Ik vind het een soort fatsoensnorm dat je dan met niemand anders afspreekt.
Maar ik weet ook dat dat niet voor iedereen geldt.
Dat zal ik hem eens vragen.
Oftewel, stel voor om maar eens de stap te nemen om de condooms de deur uit te doen. (aangenomen dat jij dan de anticonceptie wilt doen of dat hij gesteriliseerd is)
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven