Ongevraagde gast met kerstmis

17-10-2018 16:36 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De titel is veel dramatischer dan de werkelijkheid, maar ik ben benieuwd hoe jullie over onderstaande situatie denken.

De afgelopen jaren heb ik mijn ouders altijd met kerst of oud en nieuw uitgenodigd en vonden zij telkens weer dat mijn oom hierbij aanwezig moet zijn. Hij is vrijgezel, woont 1, 5 uur rijden van ons allen vandaan en zelf zie ik hem dan ook gemiddeld slechts drie keer per jaar tijdens een verjaardag. Ik heb weinig met hem te bespreken, hij is vrij stil en ondanks dat ik mijn best doe komt er ook weinig gespreksstof uit. Ik heb vandaag bij mijn moeder aangegeven dat ik het ook wel eens leuk zou vinden om een keer kerst te vieren met slechts mijn ouders. Mijn moeder geeft aan dat ze mijn oom niet alleen willen laten en dus mee zullen nemen. Ik stelde voor om het dan samen te vieren op de dag dat hij er niet is maar ze willen ook een dag samen zijn en vinden dit dus geen optie.
Nu is het absoluut geen wereldramp wanneer hij er bij is en zal ik er ook dit jaar verder niet moeilijk over doen. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie daar over denken en of het een gekke gedachte is dat ik het ook een keer alleen met ouders wil vieren. Niemand wil ik alleen met kerst laten zijn, maar er zijn ook nog andere familieleden waar hij altijd welkom is en standaard een dag kerst viert.

Kortom, geen wereldramp, maar ik voel me wel altijd verplicht tot iets wat ik eigenlijk anders voor ogen had. Hoe zien jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrijgezel, eenzaam, vrij stil, beleefd, eet niet zoveel.. bij wie mag ik kerst komen vieren?

:) nee grapje, maar zoiemand mag rustig bij ons aanschuiven!
anoniem_377396 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 22:35
24.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
18-10-2018 20:37
Stop nu toch eens met net te doen of alle singles eenzaam zijn met kerst. You have no idea ...

Afbeelding

:proud:
Want stellen maken de hele dag ruzie met kerst ? Wat een onzin. Typisch een single opmerking.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
20-10-2018 19:34
Want stellen maken de hele dag ruzie met kerst ? Wat een onzin. Typisch een single opmerking.
Heb je hem door? Het stereotype beeld van het ruziënde koppel met kerst klopt net zo min als het vooroordeel dat alle singles eenzaam zijn.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
20-10-2018 19:34
Want stellen maken de hele dag ruzie met kerst ? Wat een onzin. Typisch een single opmerking.
Wie zegt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven