Onrealistische verwachtingen of jaloezie?

16-11-2019 19:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel erg de behoefte om mijn verhaal te delen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik er alleen niet meer uitkom. Daarnaast heb ik eerder geprobeerd om met mensen uit het netwerk van mijn man en ik te praten, maar daar kun je niet van verwachten dat zij er onafhankelijk in kunnen staan.

Maar ik kan niet met het volgende probleem omgaan.

Mijn man en ik zijn 10 jaar samen en we hebben 3 kinderen samen. De oudste 2 zijn niet zijn biologische, maar wel zijn wettelijke kinderen.
Mijn man is 10 jaar jonger dan ik, maar dat heeft naar mijn idee nooit een probleem gevormd.
Wat wel een probleem vormt is dat mijn man sinds ongeveer een half jaar geleden aangeeft dat hij zijn leven anders zou willen inrichten. Hij heeft het idee gehad om zichzelf altijd weg te moeten cijferen voor mij. Daardoor heeft hij het gevoel dat hij onder andere nooit vrienden heeft kunnen maken. Dit laatste probeerde hij met een vrouwelijke collega. Deze collega deed haar beklag tegen mijn man over haar eigen relatie. Tijdens een uit de hand gelopen ruzie is mijn man van huis weg gegaan, heeft met deze collega afgesproken en heeft alles over onze relatie tegen haar verteld. Na dit gesprek kwam hij terug op zijn woorden naar mij toe, hij wilde voor de relatie vechten samen met mij.
Maar het contact met de collega bleef. Wanneer ik ging werken (ik werk onregelmatig) ging mijn man met zijn collega wandelen, een drankje in de stad doen, op zondagmiddag uit eten met de kinderen... en ik vond dit dus niet prettig.
We hebben er veel te vaak ruzie over gehad waarbij de emoties de ene na de andere keer hoog opliepen.

Ik heb geprobeerd een manier te vinden om met deze vriendschap om te gaan. Mijn man hield voet bij stuk en ik wil dat hij doet wat hem blij maakt.
Maar iets meer dan een week geleden komt mijn man met een excuses. Dat hij de afgelopen maanden niet redelijk bezig is geweest en mij slecht heeft behandeld. Hij wilde eerlijk tegen mij zijn en vertelde mij dat hij een open relatie zou willen. Dat hij denkt polyamoreus te zijn.
Mijn wereld stortte op dat moment in. Mijn eerste gedachte was dat ik bij hem weg wilde, scheiden. We hebben veel gepraat, soms met veel emotie en ik vaak met veel tranen.
Een dag later zegt mijn man dat hij het niet voor zich ziet om zijn gedachten te volgen, dat hij met mij oud wil worden en mij alles waard vindt. De vriendschap met zijn collega wil hij stoppen, omdat hij ziet dat hij mij heeft vervangen. De gesprekken welke hij met haar had, hebben wij altijd met elkaar gehad. Wij zijn altijd de beste maatjes van elkaar geweest. Wat hij nodig had in een vriendschap heeft hij eruit gehaald en hij heeft geen behoefte meer aan een vriendschap met deze collega.

We zijn nu 1,5 week verder en ik heb een dienst in het weekend. Mijn man vertelt tussen neus en lippen door dat hij met een andere collega heeft afgesproken om een drankje te doen wanneer ik aan het werk ben. Zodat ik er geen last van heb.
Ik vind dit persoonlijk een onrealistische verwachting. Vorige week dacht hij nog dat hij de liefde welke hij met mij deelt, wel met meerdere vrouwen zou kunnen delen. Na een paar dagen is dat tóch weer niet zo, maar wil hij wel graag op stap met een nieuwe vrouwelijke collega?

Ik krijg het gevoel dat ik in de maling wordt genomen. Dat mijn man zegt dat ik de vrouw van zijn dromen ben, met mij oud wil worden, maar ondertussen ook wel (achter mijn rug om, maar het liefst met toestemming) met andere vrouwen geniet zonder grenzen...
anoniem_392710 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 23:38
1.15% gewijzigd
Dus hij heeft die collega gebruikt en nu is hij weer op zoek naar de volgende? Aangezien hij nu geen behoefte meer aan die collega. Vraag me af of er niet meer is gebeurd dan alleen praten.
Hij wil "nieuwe vrienden", maar eigenlijk dus vooral gewoon "extra vriendinnen".

Die kerel heeft niet genoeg aan jou alleen.
Aan jou de keuze of je dat slikt of niet.


Als hij 10 jaar jonger is en jullie nog een jong kind hebben komt zijn midlife-crisis wel erg vroeg.
Als dit niet goed voelt voor jou, moet je er niet aan beginnen.
Je hoeft dit niet oke te vinden,
Ik vind dit nogal als een eenzijdige beslissing van hem klinken, en jij gaat er maar in mee, om hem niet kwijt te raken.
maar misschien heb ik t mis, ik hoop het.

Volgens mij weet hij het verschil niet tussen een open relatie, en vreemdgaan met "toestemming" aka wat niet weet wat niet deert, van jou.
Ik zou hier persoonlijk geen zin in hebben.
anoniem_392472 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 20:22
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mier1412 schreef:
16-11-2019 19:56
Ik krijg het gevoel dat ik in de maling wordt genomen. Dat mijn man zegt dat ik de vrouw van zijn dromen ben, met mij oud wil worden, maar ondertussen ook wel (achter mijn rug om, maar het liefst met toestemming) met andere vrouwen geniet zonder grenzen...
Ik denk dat jezelf heel goed weet wat je er van moet denken.
Bij mij komt het over alsof hij een open relatie zou willen om legaal vreemd te gaan om het zo maar even te zeggen.
Als jij accoord gaat met een open relatie dan kan hij afspreken met andere vrouwen en het bed delen zonder dat hij zich schuldig hoeft te voelen tegenover jou. Ik denk eerder dat hij een paar dagen later op zijn "denkwijze" terug is gekomen omdat hij ziet wat het met jou doet en eventueel bang is je te verliezen.
Ik vraag mij ook af of er niet meer speelt tussen hem en zijn vrouwelijke collega.
05-2019 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:28
0.55% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Collega 1 had toen het puntje bij paaltje kwam duidelijk niet de behoefte om alles op het spel te zetten voor jouw man. Waarschijnlijk zag haar partner dat polyamoreus niet zitten, dus komt hij terug bij jou.
Na een week kriebelt het weer, en probeert hij de volgende collega
En komt hij over een tijdje weer verklaren dat hij polyamoreel.... eehh amoreus is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De wispelturigheid lijkt mij met name den probleem. Hij wil een open relatie, dan weer niet. Hij wil een vriendschap met die collega, maar het dan afbreken.

Ik denk dat hij graag die open relatie wil en meer vrouwen zou willen zien, maar terug krabbelt wanneer hij schrikt van jouw reactie.

Dat laat deze opties denk ik:

Gooi de relatie open, en ga zelf ook daten, vooral in de hoop dat het jullie relatie in een nieuwe fase brengt;

Of verbied contact met andere vrouwen, geef aan dat je terug wil naar jullie relatie, zoals deze was en knok daarvoor (met het zeer aanwezige risico dat hij vreemd gaat/jij hem niet meer kan vertrouwen wanneer je een weekend moet werken.)

Als anderen nog meer opties zien hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aansturen op therapie. Hij is wisselvallig en ontevreden. En hierdoor erg onduidelijk voor jou en voor zichzelf.
Je wordt in de maling genomen. Hij is gewoon vreemdgegaan en probeert zich in allerlei bochten te wringen om zich eruit te lullen en z'n geweten te sussen. Polyamoreus m'n reet.

Geen idee wat je moet met deze situatie. Het zou mij ook niet lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon permissie om vreemd te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het misschien makkelijker voor je kan worden, als jij je inleest over polyamorie. Ik spreek voor mijzelf dat ik het idee eerst heel lastig vond, ik kon mij maar niet bedenken hoe het willen van meerdere partners, niet kon betekenen dat je dan niet genoeg houdt van één iemand. De vork zit toch anders in de steel, maar wel moeilijk te bevatten voor iemand die monogaam is.

Ik vraag mij af wat er precies is besproken tussen jullie, heb jij bijvoorbeeld er begrip voor willen opbrengen of heb je als het ware gedreigd dat je wil scheiden als hij dit doorzet? Er kan natuurlijk van alles tussenin zitten, alleen kan ik zijn reactie wel goed begrijpen als hij bang is jou te verliezen en niet het gevoel heeft dat hij dit stukje van zichzelf kan ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Goed, om het maar even grof te zeggen: hij wil lekker in de rondte neuken en ondertussen thuis een vrouw hebben die op hem wacht. The best of both worlds.
“Ineens” is hij polyamoreus?! :rofl:

Wie houdt hij voor de gek?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
16-11-2019 20:50
“Ineens” is hij polyamoreus?! :rofl:

Wie houdt hij voor de gek?
Hij heeft die term ergens gelezen en vond het wel passen :biggrin: . Zo te lezen wil hij een harem.
lila01 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:02
0.40% gewijzigd
Ik zou tegen hem zeggen dat je hem over een jaar wel weer ziet. Het klinkt alsof hij met zichzelf in de knoop zit en dat zonder jou moet oplossen.
Laat hem maar woonruimte voor zichzelf zoeken en zoek het maar even uit.
Of voor altijd.
Ik zou zolang hij nog bij het gezin woont niet accepteren dat hij met andere dames afspreekt na zijn polyamore gezwets en vage gedoe.
Hij blijkt zelf het allemaal niet te weten, is niet betrouwbaar en betrekt anderen in jullie relatie zonder dat jij dat wil. Daar heb je geen keuze in gehad omdat hij onduidelijk en zelfs oneerlijk is geweest.
Dit levert stress op en benadeelt je gezin, en geeft jou niet de kans om je eigen grens aan te geven.
Dus dit gedrag past niet in jullie gezinsleven en hij kan dit niet gaan onderzoeken in deze situatie.
Daar moet je heel duidelijk over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Naar mijn idee wordt je flink voor de gek gehouden / laat je je flink voor de gek houden. Ik had hem allang samen met die vriendin willen zien en haar thuis uitgenodigd etc.
En verder vraag ik me af hoe het mogelijk is dat hij dit weekend wéér met een andere collega wil afspreken? Sleept hij dan altijd de kinderen mee?
Grappig ook dat hij nieuwe 'vrienden' wil maken maar dat het allemaal vrouwen blijken te zijn.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
16-11-2019 20:26
De wispelturigheid lijkt mij met name den probleem. Hij wil een open relatie, dan weer niet. Hij wil een vriendschap met die collega, maar het dan afbreken.

Ik denk dat hij graag die open relatie wil en meer vrouwen zou willen zien, maar terug krabbelt wanneer hij schrikt van jouw reactie.

Dat laat deze opties denk ik:

Gooi de relatie open, en ga zelf ook daten, vooral in de hoop dat het jullie relatie in een nieuwe fase brengt;

Of verbied contact met andere vrouwen, geef aan dat je terug wil naar jullie relatie, zoals deze was en knok daarvoor (met het zeer aanwezige risico dat hij vreemd gaat/jij hem niet meer kan vertrouwen wanneer je een weekend moet werken.)

Als anderen nog meer opties zien hoor ik het graag.
De relatie verbreken. De relatie open gooien omdat hij anders vreemd zou gaan is echt een heel erg slecht plan. Een open relatie kan alleen werken als beide er volledig achter staan en de relatie goed is en er een stevige basis met wederzijds vertrouwen en respect is. Als hij, als zij de relatie niet open wil gooien, vreemd zou gaan is dat al bewijs genoeg dat de relatie tussen hun niet goed is en dat ze dus zeker niet aan een open relatie moeten beginnen.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
16-11-2019 20:22
Ik denk dat jezelf heel goed weet wat je er van moet denken.
Bij mij komt het over alsof hij een open relatie zou willen om illegaal vreemd te gaan om het zo maar even te zeggen.
Als jij accoord gaat met een open relatie dan kan hij afspreken met andere vrouwen en het bed delen zonder dat hij zich schuldig hoeft te voelen tegenover jou. Ik denk eerder dat hij een paar dagen later op zijn "denkwijze" terug is gekomen omdat hij ziet wat het met jou doet en eventueel bang is je te verliezen.
Ik vraag mij ook af of er niet meer speelt tussen hem en zijn vrouwelijke collega.

Bedoel je niet legaal vreemdgaan?
TO, ik vraag me af hoe lang je dit vol gaat houden.
etoile87 schreef:
16-11-2019 21:05
Naar mijn idee wordt je flink voor de gek gehouden / laat je je flink voor de gek houden. Ik had hem allang samen met die vriendin willen zien en haar thuis uitgenodigd etc.
En verder vraag ik me af hoe het mogelijk is dat hij dit weekend wéér met een andere collega wil afspreken? Sleept hij dan altijd de kinderen mee?
Dat. Laat het hem uitzoeken zeg. Jij een beetje voor oppas spelen.
En hoe vinden ze dat op zijn werk, dat afspreken met al die collegaatjes?
ik denk dat je gevoel klopt, dat je dus in de maling wordt genomen, 100%
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat hij goed beseft dat jij dus ook met anderen naar bed mag? Of heeft hij dat deel van de deal gemakshalve even terzijde geschoven?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
16-11-2019 21:17
Bedoel je niet legaal vreemdgaan?
TO, ik vraag me af hoe lang je dit vol gaat houden.
Ja klopt natuurlijk had het niet eens gezien dat het er niet goed stond. Ondertussen aangepast.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
De man van to is helemaal niet wispelturig. Hij wil gewoon lekker on het rond neuken en dat to dan thuis op hem wacht.

Collega 1 heeft hij waarschijnlijk wijs gemaakt dat hij to zou verlaten voor haar. Toen hij daar toch niet to bereid bleek heeft zij toch maar voor haar man gekozen.

Toen zei man maar dat hij alleen voor to wilde gaan want collega 1 was hij kwijt dus moest hij een beetje moeite Voir to gaan doen om niet alleen achter te blijven. Nu hij merkt dat collega 2 hem ook wel ziet zitten komt hij straks weer terug op het poly amoreus zijn want het heeft wel wat als 2 vrouwen om je vechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven