Ontstaat een relatie vanzelf als het "meant to be" is?

20-04-2017 11:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn liefdesleven niet echt van een leien dakje gaat en ik nu een oogje heb op een leuke man maar eigenlijk niet steeds degene wil zijn die "plannetjes" bedenkt om maar zo alles te manouvreren dat het eventueel iets kan worden, vroeg ik me af hoe relaties krijgen eigenlijk in z'n werk gaat. Beetje rare vraag misschien, maar ik heb even totaal geen idee meer.



Ik ben al zowat mijn hele leven vrijgezel (op 1 korte relatie na). Nu begin dertig. Hoe het vaak gaat als ik iemand zie zitten: ik kom iemand tegen (op een feest, sport of ergens anders) en denk: oeh die is leuk! Hoe kunnen we ervoor zorgen dat diegene mij ziet staan en mij leuk vindt? Uiteraard blijf ik hierbij mezelf. Dan maak ik bijv. een praatje, beetje flirten. En als ik weet dat ik iemand regelmatig tegen ga komen, dan bedenk ik soms vooraf al wat ik zou kunnen doen. Dit soort dingen doe ik denk ik om een soort controle te houden over de situatie. Uiteraard hebben mannen wel eens mij zien staan en mij proberen te versieren. Maar die vond ik dan niet leuk.



Maar om me heen zie ik mensen de ene relatie na de andere aangaan en ik denk alleen maar hoe dan?? Zal het serieus mijn hele leven zijn dat ik iemand leuk vind en diegene mij niet leuk vindt? En andersom?



Nu heb ik dus een leuke man gezien bij het sporten. Dan denk ik weer oeh ik moet steeds een praatje met hem maken en een beetje flirten. Interesse tonen. En het irriteert met eigenlijk dat ik dat dan zou moeten doen, omdat er anders waarschijnlijk niks gebeurd. Ik zou graag willen dat een man mij ziet en denkt: leuke dame, daar wil ik wel een praatje mee maken. Wie weet kunnen we een keer wat gaan drinken. Daarom vroeg ik mij af.. als het meant to be is. Als je elkaar (stiekem) allebei leuk vindt, gebeurt het dan vanzelf? Voor de mensen met een relatie; hoe is dit bij jullie ontstaan? Nam jij initiatief, nam hij initiatief? Is het gewoon toevallig zo gegroeid?
Wat?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Ananassje, je verhaal! Mannen die ik leuk vind zien mij niet staan of zijn bezet, mannen die mij leuk vinden daar voel ik me niet tot aangetrokken.

In het verleden heb ik wel eens geprobeerd om toch verliefd te worden op zo'n man die me qua uiterlijk niet of niet echt aantrok en ben er zelfs relaties mee aangegaan (ook uit onzekerheid en ongeduld) met als gevolg dat je zo'n man pijn doet maar jezelf ook. Dat werd 'm dus ook niet.



Ik ben nu eind dertig en zit ook regelmatig te denken hoe dat nu werkt allemaal in de liefde, ben zelf zelden

verliefd en ontmoet weinig nieuwe mannen (vandaar dat ik mijn kansen wat probeer te vergroten via internet en af en toe een single-uitje)



Ik ben oprecht benieuwd naar de mensen die zich uiterlijk niet tot hun partner aangetrokken voelden: hoe werkt dat dan? Kan dat nog ontstaan? Mij is dat nooit overkomen, misschien toen ik 13 was maar dat had denk ik ook met de jonge leeftijd te maken. En heb je dan niet het gevoel dat je voor minder gaat? Echt niet raar bedoeld hoor maar misschien kan ik (misschien anderen ook) wat met jullie antwoorden.



Ananassje, balen dat die leuke man al bezet is! Ik lees mee met je topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven