Onze relatie (en sexleven) veranderd sinds kinderen

06-10-2017 10:09 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde straks op een topic over hoelang je geen sex hebt in een relatie. Dat deed me besluiten een eigen topic te maken, want ons sexleven heeft ook wel een dieptepunt bereikt. Waarom ik het onder relaties plaats? Omdat het daar echt wel mee samen hangt.
Man en ik hebben een fijne relatie (7 jaar samen), maar hebben 2 kleine kinderen waarvan de jongste 9 maanden is. Altijd vroeg wakker, dus wij liggen er 's avonds vroeg in omdat we onze slaap beide nodig hebben. Zoals veel ouders zullen herkennen leiden wij ook het leven van rennen en vliegen, beide werken, leuke banen die ook tijd vragen, verplichtingen buiten werktijd (werkgerelateerd, sport, sociaal) 1 kind op school, andere kdv en dit alles maakt dat we na een dag vooral blij zijn dat we rust hebben en kunnen slapen :)

Ik praat hier vooral namens mezelf, ik begin namelijk behoorlijk te twijfelen aan mn relatie. Niet of ik van mn man hou, ik hou zielsveel van hem, maar ik mis iets. Ik mis spanning, de verliefde kriebels, heerlijke sex 3x per week etc. tegelijkertijd lukt het me niet om het te veranderen, omdat ik niet weet hoe. We zeggen vaak tegen elkaar dat we moeten blijven praten, tijd voor elkaar moeten maken. We gaan weleens uit eten, of binnenkort eindelijk eens een nachtje weg. Vaak praten we dan alsnog over de kinderen en hoe we het allemaal bolwerken :)
We maken wel tijd voor elkaar, maar we komen dan niet echt tot elkaar, Snappen jullie? Sex is nu nog maar 1x per week, het is vermoeidheid, geen energie en het sluipt er dus in dat dit de standaard wordt. Het wordt een gewoonte. Dat willen we beide niet, maar het gebeurd wel. Ik kan me ergens ook niet voorstellen dat een gezonde kerel maar 1x per week sex wil en dit maakt dat ik onzeker wordt. Sex wordt een soort verplicht nummer. Daar komt bij dat hij de laatste tijd ineens niet altijd meer klaarkomt en dat maakt me nog onzekerder. Komt het door mij, vind hij me niet meer mooi of geil genoeg? Man zegt dat het niet aan mij ligt, mij nog steeds een lekker wijf te vinden, is stapelgek op me, maar toch zitten we in een sleur en lukt het ons niet het te veranderen.
Zijn dit de tropenjaren, komt het goed als de jongste ouder is of is dit een teken dat er iets niet goed zit? Het speelt met name sinds mijn zwangerschap van de jongste en sinds hij er is,daarmee is ons leven natuurlijk drukker geworden.

Wat ik wil hiermee? Het delen, er zal vast herkenning zijn. Ik wil drukte niet altijd de schuld geven, we kunnen daar ook weinig aan veranderen en hebben we zelf voor gekozen. Ik zou echter wel tips willen horen hoe anderen dit ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!! 2 kinderen van onder de 4 jaar en beiden geen goede slapers. Dus, druk druk druk en moeeee. Man in mei jl. een eigen bedrijf gestart waar hij vanaf het begin ontzettend druk mee is en laat thuis. We hebben maar 1 dag samen en dat is de zondag. Maar dat is dan de 'gezinsdag', alsnog niet echt samen dus.. Wij hebben een beetje de pech dat we eigenlijk zelden iemand hebben om op te passen. We gaan in ieder geval op zondag morgen samen douchen enzovoorts :-P) en voor de rest zien we wel hoe de week gaat wat seks betreft. We hebben eigenlijk zo weinig momenten samen dat ik andere dingen meer mis dan seks eigenlijk.

Net als jij TO, vind ik het wel eens moeilijk en ga ik twijfelen of dit ooit nog wel eens goedkomt. Ik hoop van wel!
Om ook even een tegengeluid te laten horen: Het hoeft niet zo te gaan. Wij hebben gewoon nog seks (zo ongeveer twee keer per week) en genoeg tijd voor elkaar. Als kind in bed ligt na half 8 begint onze avond samen. Dit komt minstens 3x per week voor (we sporten ook nog wel s avond of spreken apart van elkaar af met vrienden). Dit bevalt ons beide uitstekend.

Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed dat iedereen het zo druk heeft en geen tijd heeft voor elkaar? Je bent toch regelmatig samen thuis?
Totdat je zowel een kind hebt dat later gaat slapen dan jezelf, als een die heel vroeg wakker wordt. Dan word je ofwel gehoord door de puber, gestoord door de kleuter, of je beperkt je tot de momenten dat alle kinderen op school zijn...
regenworm schreef:
07-10-2017 18:41
Totdat je zowel een kind hebt dat later gaat slapen dan jezelf, als een die heel vroeg wakker wordt. Dan word je ofwel gehoord door de puber, gestoord door de kleuter, of je beperkt je tot de momenten dat alle kinderen op school zijn...
De combinatie puber en kleuter is dan ook niet iets waarvoor ik zou kiezen.
Tis ook niet echt een kleuter meer, ze schelen iets meer dan 6 jaar. Maar dat vroege opstaan blijft.
regenworm schreef:
07-10-2017 19:38
Tis ook niet echt een kleuter meer, ze schelen iets meer dan 6 jaar. Maar dat vroege opstaan blijft.
Hier staan we ook vroeg op en we werken veel, maar 's avonds is toch echt onze tijd samen. Waarom blijft je kind dan zo laat op als hij maar zes jaar ouder is dan een kleuter?
SweetChili schreef:
07-10-2017 18:31
Om ook even een tegengeluid te laten horen: Het hoeft niet zo te gaan. Wij hebben gewoon nog seks (zo ongeveer twee keer per week) en genoeg tijd voor elkaar. Als kind in bed ligt na half 8 begint onze avond samen. Dit komt minstens 3x per week voor (we sporten ook nog wel s avond of spreken apart van elkaar af met vrienden). Dit bevalt ons beide uitstekend.

Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed dat iedereen het zo druk heeft en geen tijd heeft voor elkaar? Je bent toch regelmatig samen thuis?
Ja, een keer of 2/3 per week. En dan is er weer iemand ziek. Of de jongste heeft kuren.
Overigens speelde er bij ons wel meer (kanker man, bij mij een burn-out, huilbaby met veel gezondheidsproblemen). We genieten nu al van het feit dat we knuffelend op de bank kunnen kletsen. Die energie voor meer seks komt wel weer als we bekomen zijn van deze heftige fase in ons leven.
SweetChili schreef:
07-10-2017 19:44
Hier staan we ook vroeg op en we werken veel, maar 's avonds is toch echt onze tijd samen. Waarom blijft je kind dan zo laat op als hij maar zes jaar ouder is dan een kleuter?
Hij is bijna 14, 1m83 met de baard in de keel en zo iemand gaat niet om 20u op bed. Niet dat hij 's avonds beneden zit hoor. Maar op de bank seksen zoals toen hij nog klein was is er niet meer bij.
Mijn oudste is 6, wij durven het ook niet meer op de bank hoor. Voor je het weet is ze naar beneden geslopen en staat ze ineens naast je. :O
Alle reacties Link kopieren
Als ik de laatste berichten zo lees dan besef ik me dat wij best wel tijd samen hebben. Onze kinderen zijn goede slapers en uiterlijk 19.30 is het altijd stil. 4 avonden per week zijn we zeker samen thuis. Het 'probleem' is ook niet dat we samen geen tijd hebben met elkaar, maar ik merk wel dat we 's avonds klaar zijn met de dag, moe zijn of gewoon zin hebben om op de bank te hangen.
Misschien is het ook meer het gevoel dat we druk zijn en valt dat feitelijk mee. Als ik voor mezelf spreek heb ik wel vaak het gevoel opgejaagd te zijn en aan het rennen en vliegen ben. Kind naar school, door naar je werk, bepaalde tijd weg moeten om kind op te halen, ergens tussendoor ook nog eten koken en elke ochtend gaat de wekker weer vroef. Maar goed, wij hebben het goed samen en ik moet misschien ook niet klagen. Ik blijf het hele gezinsleven, combi met werk en andere dingen die je wil doen, toch lastig vinden om hiernaast ook nog je relatie goed te houden. Dat lukt ons wel, ik ga er ook niet vanuit dat we scheiden ofzo, maar het blijft wel een uitdaging en vooral iets waar wij alert op moeten blijven.
Voor de kinderen was het repertoire wat dat betreft inderdaad wel iets gevarieerder.
regenworm schreef:
07-10-2017 20:00
Hij is bijna 14, 1m83 met de baard in de keel en zo iemand gaat niet om 20u op bed. Niet dat hij 's avonds beneden zit hoor. Maar op de bank seksen zoals toen hij nog klein was is er niet meer bij.
Dan ga je toch samen vroeg naar bed? Neem toch aan dat jullie wel een eigen slaapkamer hebben.
Ja hoor, het kan ook best. Die kinderen komen echt niet de slaapkamer binnen als duidelijk is dat dat niet de bedoeling is (deur dicht bv). Maar toch, het idee dat je gehoord of gestoord kunt worden werkt niet echt libidoverhogend.

We doen het dus wel eens middenin de nacht, in de douche, of overdag als we alleen thuis zijn. Het vergt alleen wat meer creativiteit.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks 2 jonge kinderen heeft mijn vriend dus wel altijd zin in seks. Ik voel me dus ook zeker wel begeerd. Dat kan toch ook in andere dingen zitten, zoals elkaar vaak (seksueel) aanraken, knuffelen etc? Doen jullie dat dan ook niet? Ik heb zelf veel minder vaak zin, denk dat we 1x per wk seks hebben gemiddeld maar soms ook een paar weken niet. Maar dan gaat vriend echt klagen over ons seksleven, zegt dat we “geen seksleven” hebben etc.
Ondanks drukte ervaar ik mijn leven toch ook niet als ‘tropenjaren’ of een bedrijf. Kinderen slapen goed. Heb voldoende tijd voor mezelf en sta er vrij relaxed in (kan ook wel gestresst zijn hoor). Ben ook niet echt perfectionistisch ingesteld wat de opvoeding van kinderen betreft, dus ook wel vrij makkelijk. Scheelt misschien ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet echt eerlijk gezegd. Niet op de lange termijn. Hier 2 kinderen van 1 en 3.
Man werkt fulltime, ik 24 uur(onregelmatig).
Wij hebben 2-3x per week sex en ik vind dit soms eigenlijk wat weinig. Als ik naar de meeste reacties kijk hebben we niet te klagen.
1 avond in de week zijn we samen thuis, geen sport, geen visite en geen afspraken.

Als overdag de jongste slaapt en we hebben veel zin dan word dr oudste even achter tv of tablet gezetmet drinken en wat lekkers, komt dan toch niet van de plek af. Dan kun je best een uurtje samen plezier hebben..
Of in het weekend sochtends kinderen beneden laten spelen,1 in box en ander in de kamer, je kunt het horen als er echt wat is maar ze kunnen best even spelen beneden. Dat gebeurt toch ook als je gaat strijken of was ophangen oid.

Of ga een keer wat eerder naar bed. Spreek wat minder af met vrienden door de weeks maar plan dan ook een avondje samen in.
Hoe minder sex je hebt hoe minder zin je hebt..
Maak anders eens zin, dan komt het vanzelf weer op gang. Koop nieuwe lingerie, verras je man door 'onverwacht' te beginnen.
Kan het anticonceptie gerelateerd zijn?

En natuurlijk hebben wij ook wel eens dat het voorkomt dat we maar 1x sex hebben. Dat is geen ramp maar beiden willen we niet dat dit de standaard word. Voor dat de week om is hebben we allebei wel weer veel zin dus het is ook geen moeten om de 2 of 3x te halen.

Maar echt oprecht... Ik verbaas me hier altijd over. Dit lees je ook in de wij jonge ouders etc. Ik begrijp niet dat je je doordat je zin hebt om sex met elkaar te hebben, je niet over je vermoeidheid heen kan zetten of je leven zo in kan delen zodat je hier wel tijd voor hebt.
Het is juist zo fijn en goed voor je relatie namelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het in veel gevallen meer een gebrek aan energie (en daardoor laag libido) dan een gebrek aan echte, feitelijke tijd.

Bij ons is het vooral na de geboorte van de tweede het geval. Maar ook na de geboorte van de eerste heeft ons seksleven een dipje gehad.
Alle reacties Link kopieren
mamaak schreef:
07-10-2017 20:58
Ik herken het niet echt eerlijk gezegd. Niet op de lange termijn. Hier 2 kinderen van 1 en 3.
Man werkt fulltime, ik 24 uur(onregelmatig).
Wij hebben 2-3x per week sex en ik vind dit soms eigenlijk wat weinig. Als ik naar de meeste reacties kijk hebben we niet te klagen.
1 avond in de week zijn we samen thuis, geen sport, geen visite en geen afspraken.

Als overdag de jongste slaapt en we hebben veel zin dan word dr oudste even achter tv of tablet gezetmet drinken en wat lekkers, komt dan toch niet van de plek af. Dan kun je best een uurtje samen plezier hebben..
Of in het weekend sochtends kinderen beneden laten spelen,1 in box en ander in de kamer, je kunt het horen als er echt wat is maar ze kunnen best even spelen beneden. Dat gebeurt toch ook als je gaat strijken of was ophangen oid.

Of ga een keer wat eerder naar bed. Spreek wat minder af met vrienden door de weeks maar plan dan ook een avondje samen in.
Hoe minder sex je hebt hoe minder zin je hebt..
Maak anders eens zin, dan komt het vanzelf weer op gang. Koop nieuwe lingerie, verras je man door 'onverwacht' te beginnen.
Kan het anticonceptie gerelateerd zijn?

En natuurlijk hebben wij ook wel eens dat het voorkomt dat we maar 1x sex hebben. Dat is geen ramp maar beiden willen we niet dat dit de standaard word. Voor dat de week om is hebben we allebei wel weer veel zin dus het is ook geen moeten om de 2 of 3x te halen.

Maar echt oprecht... Ik verbaas me hier altijd over. Dit lees je ook in de wij jonge ouders etc. Ik begrijp niet dat je je doordat je zin hebt om sex met elkaar te hebben, je niet over je vermoeidheid heen kan zetten of je leven zo in kan delen zodat je hier wel tijd voor hebt.
Het is juist zo fijn en goed voor je relatie namelijk!
Ik vind het wel een beetje makkelijk gezegd: ik begrijp niet dat je je over je vermoeidheid heen kan zetten. Dan ben/was jij dus niet zo moe dat je je er niet overheen kan zetten.
Of je leven zo in te delen dat etc. Nu vind ik sex niet zo'n prioriteit dat ik minder ga werken ofzo, of dat ik knettermoe op mijn werk aankom(dan is het echt de hel), zoiets.
Als ik zo moe zou zijn, elke dag weer, dan zou ik toch iets in mijn leven veranderen. Lijkt me niet echt gezond als je zo op je tandvlees loopt.

Voor mij zou het een signaal zijn dat er iets moest veranderen.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
08-10-2017 09:09
Als ik zo moe zou zijn, elke dag weer, dan zou ik toch iets in mijn leven veranderen. Lijkt me niet echt gezond als je zo op je tandvlees loopt.

Voor mij zou het een signaal zijn dat er iets moest veranderen.
Dat doe ik ook, maar niet om meer sex te hebben. Andere zaken hebben prioriteit.
Ik stoor me alleen aan het 'ik snap niet dat je je over je moeheid kan zetten om 3x in de week sex te hebben'.
Daarmee zeg je eigenlijk dat je relatie geen prioriteit heeft, want seks is een belangrijke factor in je relatie.

Wat heeft dan prioriteit in jouw leven?
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
08-10-2017 09:14
Daarmee zeg je eigenlijk dat je relatie geen prioriteit heeft, want seks is een belangrijke factor in je relatie.

Wat heeft dan prioriteit in jouw leven?
Nee hoor, dat maak jij ervan. Mijn relatie heeft absoluut prioriteit in mijn leven, maar je moet jouw eigen standaard natuurlijk niet op een ander leggen.
Toen wij onze twee jongens hadden als baby (waren ook kampioenen in vroeg wakker zijn + af te toe nog eens wat ziek), dan stond alles ook bij ons op lager pitje (1a2x per week). Met ouder worden van de kids ga ja automatisch wat terug beter slapen en dan komt energie wel terug. Paar lastige jaren, dan hoop op beterschap.
Geef elkaar wat ruimte om leuke dingen te doen, doe beroep op babysit en grootouders. Anders loop je jezelf voorbij.
Kids mogen niet een excuus zijn om gn sex te hebben met elkaar, soms halen ze het bloed van onder je nagels maar jij bent nu eenmaal slimmer en meer volwassen dan die kleine bengels.
Probeer misschien terug wat meer kleinere dingen, samen douchen of gewoon elkaar wat prikkelen. Want ben het eens met voogaande posts, minder sex doet minder zin krijgen. Dus terug wat opbouwen en dan zien stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om dit topic te lezen wat betreft seks terwijl je jonge kinderen hebt. Leuk dat iedereen zo ''voorzichtig'' doet. Vriend hoorde zijn ouders altijd luid en duidelijk, maar die zeiden altijd dat ze verstoppertje deden of stoelendans. Hilarisch
ravemeisje wijzigde dit bericht op 08-10-2017 09:28
3.33% gewijzigd
Wie wat wil die moet wat.
Als moeder van al grote/volwassen kinderen kan ik helaas alleen maar zeggen: het wordt nog erger!
Ze gaan nooit meer naar bed, komen en gaan wanneer ze willen. En kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen.
Geniet van die ene keer in de week. Het kan nog veel slechter.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven