Onzeker in nieuwe relatie [Lege OP]

16-05-2021 02:09 122 berichten
Hallo allen,

Bericht weggehaald, ivm herkenbaarheid.
Een bekende had een vermoeden dat dit mijn verhaal is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-05-2021 21:13
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
94.12% gewijzigd
Misschien moet je elkaar gewoon even de tijd geven TO om elkaar beter te leren kennen?
Het is nog zo pril allemaal.
Hij heeft zijn reden ervoor zeg je, neem dat dan ook maar aan, en geniet vd momenten die jullie samen hebben.
Zolang jullie elkaar zien is er weinig gaande denk ik, en zijn jullie in opbouwende fase.

Ik snap je onzekerheid, en zeker na een lange relatie waar jezelf geen ruimte had, en nu denk ik dat je een ander leven hebt.
Is het misschien zo dat je daar ook aan moet wennen?
Misschien moet wennen dat er iemand is die ook aan zichzelf denkt, voor zichzelf grenzen stelt?
Alle reacties Link kopieren
2 maanden daten is nog niet super lang, maar ik begrijp dat je het vervelend vindt om dan 's avonds ineens alleen thuis te zitten. Hoe veel dates zijn er geweest?
Ik zou het toch met hem bespreken of een nacht en ochtend samen echt geen mogelijkheid is. Mocht hij dit in de nabije toekomst niet zien zitten dan liggen jullie verwachtingen van de relatie misschien te ver uit elkaar.
... high heels and a bad attitude
Ik ben eens gaan nadenken Leather, maar het is nog geen eens 2maand..een goede 6 weken, en we hebben elkaar een stuk of 10x gezien.
Nu ik dit zo teruglees, denk ik ook wel van "oeps, ga ik niet te hard van stapel"..

Net wat Nadanni zegt, ik zal het ook wel tijd moeten geven natuurlijk, het is nog zo pril.
Ik wil mij ook niet storten in een relatie waarbij we elkaar elke dag zouden zien, daar gaat het niet om.
De reden van hem is, dat hij gewoon veel aan zijn hoofd heeft, het heel druk heeft in zijn werk, en gewoon tijd voor zichzelf nodig heeft om op te laden.
En dat herken ik zo, omdat ik dat zelf ook heb.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent ook wel bij hem thuis geweest? Het is niet zo dat hij ‘s avonds weer bij zijn partner moet slapen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij doet waar hij zich goed bij voelt. Jij wil graag anders. Bedenk dat juist in het begin tijdens het daten iemand zijn beste versie laat zien van zichzelf. Dit wordt dus nooit anders, misschien nog wel minder dan het nu is.

Enige vraag voor mij zou zijn: Vind jij dit leuk en wil je dit als jouw toekomst?
Alle reacties Link kopieren
ramy72 schreef:
16-05-2021 11:02
Hij doet waar hij zich goed bij voelt. Jij wil graag anders. Bedenk dat juist in het begin tijdens het daten iemand zijn beste versie laat zien van zichzelf. Dit wordt dus nooit anders, misschien nog wel minder dan het nu is.

Enige vraag voor mij zou zijn: Vind jij dit leuk en wil je dit als jouw toekomst?

Onzin. Ze hebben nog maar 6 weken wat, doen overdag dingen. Alleen hij wil nu niet blijven slapen, vanwege redenen die TO begrijpt. Bijzondere conclusie dat deze situatie en de manier van een ‘relatie hebben’ nooit meer zal veranderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
anoniem_646a6b5e2d951 wijzigde dit bericht op 20-05-2021 19:33
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocoladeijs schreef:
16-05-2021 11:39

Mocht er een relatie uit ontstaan, zou ik dat in de toekomst wel wat anders willen, dat er wel een mogelijkheid is om ook te blijven slapen.
En wat zei hij toen je hem dit liet weten?
Als ik een nieuw lief heb en hij heeft geen zin om elkaar regelmatig te zien en samen wakker te worden dan past hij niet bij me. Dan blijf ik liever single en kom ik wel eens iemand tegen die wel bij me past.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap zelf niet zo best naast iemand en in een drukke periode snap ik de behoefte aan in je eigen omgeving tot rust komen voor je bed in gaat dat helpt.

Inderdaad pas twee maanden en je zit als in de toekomst te kijken van hoe je het anders zou willen hebben. Hij is open over de reden en jullie lijken het verder leuk te hebben zou meer genieten en minder hangen aan dit punt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was hij bij mij, voor een uur of 6, we doen samen boodschappen, lopen hand in hand, eten samen, en ja ook sex.
Hij geeft aan vroeg weg te willen, zodat hij thuis nog wat kan relaxen en in zijn eigen bubbel kan zijn.
Ik snap dat, en toch vind ik dat niet leuk, zaterdagavond, hij gaat 20.30 weg.
Het voelt dan zo..kaal ofzo..ik kan het niet goed uitleggen.
En vind ik het een beetje een teleurstelling misschien dat hij vroeg weggaat, en heb ik het gevoel van "oke, daar zit ik dan op de zaterdagavond".

Wanneer gaf hij dat aan? Ik denk dat het enerzijds belangrijk is dat je helder hebt wat je verwachting is en dat ook uitspreekt. Anderzijds is het wellicht nog belangrijker dat je heel helder gaat kijken naar de vraag of jullie wel matchen ipv dat je alleen maar hem 'begrijpt' en vervolgens niet krijgt waar je behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wonen jullie ver bij elkaar vandaan? Zorgt bij elkaar logeren ervoor dat je de dag erna de halve dag kwijt bent met terug naar huis reizen?
Je kunt helemaal kapot analyseren waarom hij zo doet en wat dat voor de relatie betekent. Maar uiteindelijk is het jullie relatie en die moet bij jullie passen.

Dus praat gewoon bij je vriend en leg dan je gevoel op tafel. Dus leg aan hem uit hoe jij je voelt als hij vroeg in de avond vertrekt. En dan luister je naar zijn reactie en kijk je van daaruit weer verder.
Attraverso schreef:
16-05-2021 12:05
En wat zei hij toen je hem dit liet weten?
Als ik een nieuw lief heb en hij heeft geen zin om elkaar regelmatig te zien en samen wakker te worden dan past hij niet bij me. Dan blijf ik liever single en kom ik wel eens iemand tegen die wel bij me past.
Dit is nog niet bespreekbaar gemaakt, juist omdat ik hier voorzichtig mee wil omgaan, e niet meteen drammerig over wil komen.
S-Groot schreef:
16-05-2021 12:22
Wanneer gaf hij dat aan? Ik denk dat het enerzijds belangrijk is dat je helder hebt wat je verwachting is en dat ook uitspreekt. Anderzijds is het wellicht nog belangrijker dat je heel helder gaat kijken naar de vraag of jullie wel matchen ipv dat je alleen maar hem 'begrijpt' en vervolgens niet krijgt waar je behoefte aan hebt.
Ik wist vanaf het begin al dat hij ruimte nodig heeft, hij heeft dus uitgelegd waarom, en ik begrijp hem daarin wel.
Hij gaf bijv gister ook wel aan dat hij op tijd naar huis wilde, dus ik weet het wel van tevoren.
Of we matchen is nog te vroeg voor om daar wat van te zeggen, we vinden elkaar voor nu heel leuk.
En ik zal het ook tijd moeten geven.
Zeeuws_meisje schreef:
16-05-2021 12:26
Je kunt helemaal kapot analyseren waarom hij zo doet en wat dat voor de relatie betekent. Maar uiteindelijk is het jullie relatie en die moet bij jullie passen.

Dus praat gewoon bij je vriend en leg dan je gevoel op tafel. Dus leg aan hem uit hoe jij je voelt als hij vroeg in de avond vertrekt. En dan luister je naar zijn reactie en kijk je van daaruit weer verder.
Ik weet niet of dit al een relatie te noemen is.
Maar als ik zie hoe hij met mij omgaat lijkt het er wel op, hij is ook graag bij me zegt hij.
Ik zal het de volgende keer bespreekbaar maken met hem.

Eigenlijk zou ik ook willen vragen of er meer dates zijn, maar dat vind ik nogal een ding.
ik vermoed van niet, omdat hij steeds laat zien wat hij doet.
chocoladeijs schreef:
16-05-2021 12:49
Dit is nog niet bespreekbaar gemaakt, juist omdat ik hier voorzichtig mee wil omgaan, e niet meteen drammerig over wil komen.
Het is drammerig als je zegt: "jij moet zus of zo, want..."
Er is niks drammerigs aan uitspreken hoe jij je voelt.
Alle reacties Link kopieren
Een ex van mij van 5 jaar geleden was hetzelfde idee, 2 maanden super leuk samen, hand in hand, seks, alles was 'perfect'. Maar toch reed ze om 1u snachts nog naar huis om thuis te slapen.

Uiteindelijk ben ik er nooit achtergekomen wat er dwars zat bij haar, plotseling zei ze iedere afspraak af en was het voorbij toen ik had gevraagd waarom ze nooit wilde blijven slapen.

Als dezelfde situatie nogmaal zou voordoen zou ik het alsnog aan die persoon vragen omdat ik open en eerlijke communicatie belangrijk vind. En een reactie als 'wil het er niet over hebben, komt vanzelf' is ook voldoende maar als je ergens mee zit moet je dit bespreekbaar maken.

In ons geval denk ik dat het toch een teken was van haar onzekerheid en dat ze zich niet volledig durfde bloot te stellen en zich helemaal ging afsluiten toen ik erom vroeg.

Betekend eigenlijk dus dat ze überhaupt niet klaar was voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n geval gehad. Ze wou niet bij mij slapen, een keer is ze zelfs om half twee 's nachts naar huis gereden, was een uur rijden. Dat was dus niks geworden.
TO, ik zou het met hem bespreekbaar maken.
.
anoniem_646a6b5e2d951 wijzigde dit bericht op 20-05-2021 19:33
99.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocoladeijs schreef:
16-05-2021 23:02
Dat is uiteindelijk ook de bedoeling, maar ik denk dat het daar toch nog wat te vroeg voor is?
Het is natuurlijk niet leuk als dit in de toekomst ook zo blijft, maar we zitten nog niet echt in een relatie, het is ook nog maar heel pril, en dan vind ik het wel lastig om dit aan te kaarten, anderzijds, hij kan het maar beter weten.
Voor hem heeft het geen meerwaarde om bij elkaar te slapen.
Hij voelt zich nog ongemakkelijk als er een vrouw ronddrentelt morgens, of voelt zich ongemakkelijk, als hij bij mij is, terwijl hij eigenlijk wat zakelijke dingen wil doen.

Hij heeft ook duidelijk uitgelegd dat hij structuur nodig heeft, dat zijn hoofd snel vol zit, en dat hij ruimte nodig heeft om op te laden.
En dat is wat ik zo herken in mijzelf.
Hij moet op tijd naar bed ivm erg vroeg opstaan, maakt lange dagen.
Daarnaast is hij bang dat het hem gaat beklemmen, ervaring met voormalige partners..maar ik ben zijn ex niet.

Ik geloof dat je even je roze- of begripbril af moet zetten. Dit blijft gewoon zo, dat geeft hij toch heel duidelijk aan? En jij zegt dat je het bij jezelf zo herkent, maar dat lees ik helemaal niet terug. Jij wil juist wel meer dan dit, terwijl hij heel duidelijk is dat dat er niet inzit.
Ok, je hebt dus een prima gesprek gehad. Hij kan duidelijk uitleggen wat hij nodig heeft, dat is prettig en volwassen. Je weet nu dat je date met iemand die structuur nodig heeft en ruimte om op te laden. Nu heb jij tijd om even te bezinnen of dat ook bij jou past.

Laat je niet verleiden tot “een relatie hoort zus en zo te zijn”. Daten is om te ontdekken wat voor jullie wel en niet werkt.
Of dit zo blijft weet ik niet, voor nu dus wel, en dat is prima, in de toekomst zou ik dat anders zien.
En dan is het idd de vraag of we matchen.
Ik moet idd dus bezinnen of dat bij mij past.
Dat weet ik niet.
Ik wil wel graag ruimte hebben, en tot hoever ik dat wil, dat moet ik gaan uitzoeken.
Heb je ook uitgesproken hoe jij je voelt?
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet samen wil slapen vind ik je niet leuk genoeg. Scharrels bleven nooit en ik niet bij hun. Vindt hij je wel echt leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven