Onzeker over soort (potentiële) relatie

30-07-2018 20:39 77 berichten
Goedenavond..

Gezien ik zowat 0,0 ervaring heb met (mogelijk serieuze) relaties, pols ik graag jullie mening over het volgende:

Sinds een week of 4 heb ik wat meer contact met een vrouw. Zij is 41, moeder van twee kinderen. Ik ben 29, geen kinderen. Via sportclub kennen we elkaar al wat langer eigenlijk, maar laatste periode lijkt het, voor mijn gevoel, misschien wat meer te worden dan 'vrienden (via de club'). We zijn samen 2x weggeweest (concert en gaan eten). Heel gezellige avonden gehad, tweede keer dieper van gespreksstof over van alles en nog wat; kinderwens (nee heb ik niet), aantrekken van omgeving (beide nee), maar bijvoorbeeld ook over ons lief en leed. Zij weet hoe ik me voel (vind haar heel leuk) maar is voorzichtig. Heeft twee kinderen en wil ook niet overhaast iemand in hun leven trekken. Snap ik ook heel goed. Wel is ze sowieso heel erg sociaal. Dus hoe onderscheid ik hele sociale tot misschien iets wat meer is, naar mij toe ?

We sturen ook wel wat berichtjes naar elkaar, vaak begin ik een gesprek maar zij ook wel met regelmaat.. Ik heb het idee dat ze mij ook wel leuk vindt, ook al is dat niet zo expliciet gezegd. Vooral dat ze mij graag beter wil leren kennen en van daaruit kijken we wel, citeer ik :) Wat moet ik hiermee ? Klinkt in mijn oren als twijfelachtig.. of toch vooral voorzichtigheid ?

Nou ben ik een vrij onzeker persoon (op dit gebied).. Wat moet ik nu denken? Ik denk dat ze mij wel leuk vindt, ze lacht veel, kijkt me soms op 'zo'n' manier aan.. Of beeld ik me die blik in..

Daarbij, hoe onderhoud je contact ? Om de 2 weken zijn de kindjes naar de ex voor een weekend, is dat op die manier (voorlopig) genoeg om tot iets meer te komen ? Wel kom ik wel eens over de vloer als ze er ook zijn, maar meer voor iets anders (helpen met klusje)..

Hoor graag jullie mening. Thx..
We begonnen met de Gentse feesten (zouden eerst in groep gaan, maar door afzeggingen met zijn tweeën gegaan). Tweede was misschien meer echt een date; op mijn voorstel ergens gaan eten. Derde x was ook mijn idee; bij haar thuis een bierproeverij.... tot zover was dit het :)
Alle reacties Link kopieren
thebird89 schreef:
14-08-2018 22:58
We begonnen met de Gentse feesten (zouden eerst in groep gaan, maar door afzeggingen met zijn tweeën gegaan). Tweede was misschien meer echt een date; op mijn voorstel ergens gaan eten. Derde x was ook mijn idee; bij haar thuis een bierproeverij.... tot zover was dit het :)
Helemaal leuk :)
Komende vrijdag ga ik weer langs. Maar dan zijn de kids thuis (ga pingpongen met de oudste, al eerder gedaan).. Maar dat lijkt me verder geen gepast moment om iets te ondernemen.. nog ff hebben geduld dus... pff :-D
Oke.. korte update; volgende week woensdag of donderdag gaan we weer iets doen... suggesties, iemand? Date 3 of 4 dus, is maar hoe je de eerste bekijkt... Hoewel we het nooit echt als date noemen, maar dat is het wel, lijkt me..
Is er nu niemand met een mening over zo’ n stuk oudere vrouw?

En wat ga je van haar vinden als zij 50 is , en jij 39.
Of 60 en 49 ? :-(

Ik vind dat altijd zo kansloos, dan wil je toch ook een jonger exemplaar.
Nu zien ze er misschien nog wel een beetje aardig uit.

Maar dan krijg je zo’n Connie Witteman, PAtricia PAaij plaatje.
Bedankt voor je mening, maar ik vraag nu meer naar hoe het de volgende x/week aan te pakken. We zien vanzelf wel hoe dingen lopen.. er zijn ook genoeg vrouwen die even oud zijn en er niet uitzien..
Alle reacties Link kopieren
thebird89 schreef:
17-08-2018 18:33
Oke.. korte update; volgende week woensdag of donderdag gaan we weer iets doen... suggesties, iemand? Date 3 of 4 dus, is maar hoe je de eerste bekijkt... Hoewel we het nooit echt als date noemen, maar dat is het wel, lijkt me..
goed dat je het flirten er niet te dik bovenop legt in het bijzijn van haar kinderen! Ik zou het bij jou thuis doen. Kook iets waarvan je weet dat het niet mis kan gaan en zorg voor een lekker wijntje en een goede film (of muziekje) Wedden dat je die niet helemaal af gaat kijken? have fun!
Gekopbloemen schreef:
17-08-2018 19:44
Is er nu niemand met een mening over zo’ n stuk oudere vrouw?

En wat ga je van haar vinden als zij 50 is , en jij 39.
Of 60 en 49 ? :-(

Ik vind dat altijd zo kansloos, dan wil je toch ook een jonger exemplaar.
Nu zien ze er misschien nog wel een beetje aardig uit.

Maar dan krijg je zo’n Connie Witteman, PAtricia PAaij plaatje.

:facepalm: serieus :facepalm:
Merci voor de suggestie, maar bij mij thuis gaat dat op het moment niet (vanwege verbouwing...)

Nog tips? Om weer zelf met de suggestie te komen iets bij haar thuis te doen vind ik ook wat raar..
thebird89 schreef:
17-08-2018 20:22
Bedankt voor je mening, maar ik vraag nu meer naar hoe het de volgende x/week aan te pakken. We zien vanzelf wel hoe dingen lopen.. er zijn ook genoeg vrouwen die even oud zijn en er niet uitzien..
Haha dat is ook weer waar.
Hoe je het aan moet pakken ? Gewoon weer iets leuks gaan doen en gewoon gaan zoenen !
Komt echt wel goed, als ze je niet interessant zou vinden was ze er allang klaar mee.
loisnvt schreef:
17-08-2018 20:54
:facepalm: serieus :facepalm:
Ja serieus, maar dat is mijn mening.
Toch leuk om te lezen dat de meeste hier ervan overtuigd lijken te zijn dat de 'aankomende poging tot zoenen' wel (een goede) kans van slagen heeft. Ik ben/was hier niet zo zeker van, maar misschien ook omdat ik haar de laatste weken ook spreek 'rond de club' en bij de kinderen. Gezien het vooralsnog discreet zal blijven, speel je dan een soort spelletje door elkaar gewoon te groeten. Geeft mij misschien daarom een 'ander' gevoel. Appen gaat goed, ze reageert zeker niet altijd even snel maar gezien het leven met kids snap ik dat ook wel..

Ik probeer volgende week iets te vinden in een leuke setting.. Filmpje gaan kijken misschien.. maar is misschien wat te cliché..
Nee , filmpje is juist leuk !

Dierentuin is ook leuk, of een pretpark.
Komende week; donderdag zijn we, een-op-een gevraagd door gemeenschappelijke vrienden om wat te gaan drinken. Toen kwam zij met het voorstel om woensdag ook nog iets met zijn 2en te doen... we gaan dan (haar idee) naar de bioscoop..
Woensdag bios dus.. iemand tips.. armpje omheen slaan en maar een poging wagen als er oogcontact komt...? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het hangt echt af van jou nu die tips werden eerder al gegeven. Waar ben je zo bang voor?
Afwijzing denk ik.. maar als ik jullie en dus de signalen mag geloven, is kans v afwijzing mogelijk niet groot. Mijn gevoel zegt dat ook wel..
zenuwen..
Ze geeft geen enkel signaal dat ze je niet leuk vindt.

Kom op
Alle reacties Link kopieren
Je moet echt accepteren dat afwijzing er ook bijhoort. Dat is even uur maar dat is het ook als je niks laat merken en ze voor een ander valt in de toekomst. En verder eens dat ze je in ieder geval heel leuk vindt.
Hoe ging het gister?
Alle reacties Link kopieren
Go For It!! Geen tips meer nodig, alleen wat lef❤️
Zo.. ben ik weer eens. Woensdag ging op zich goed. Filmpje gekeken, daarna bij haar wat gedronken. Uiteindelijk wou ik het toch maar eens proberen, maar zonder een harde afwijzing werd dat een knuffel. Helaas.

Ze voelde het zelf ook aan, en stuurde me daar nog een (uitgebreid) berichtje over (nadat ik toch eerlijk had gezegd wat mijn intenties waren). Ze zei dat ze dat moment ook wel aanvoelde en zij ook wel het gevoel had om te zoenen, maar toch niet deed omdat ze wat terughoudender is en dus heel wat heeft meegemaakt op relationeel vlak. Ze vindt me heel leuk gezelschap, ze heeft mij heel graag maar ze wil voorzichtig zijn in die volgende stap. Ze wil wel gewoon op stap blijven gaan, en kijken hoe het gevoel zich verder ontwikkelt hierin. Ze hoopt ook dat ik dat wil blijven doen (wat ik ook wel wil).

Open gesprekken hebben in ieder geval zeker wel.. Wat denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze nog niet zulke sterke gevoelens heeft als jij. Dat ze je wel aantrekkelijk vindt maar niet meteen hoopt op meer En wil kijken of dat zich bij haar meer kan ontwikkelen. Het is aan jou of je dar wil afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk wel dat ze je een beetje aan het lijntje houdt
Ze gaf ook aan dat ik zelf mocht bepalen of ik hiervoor het geduld heb, anders zou ze dat begrijpen. Maar dat heb ik wel. Ik heb gewoon het idee dat het echt wel iets kan worden. Feit dat ze ook de gevoelens had om te zoenen (maar het toch nog niet deed), is denk ik wel goed. Dan valt het een volgende keer misschien wel de andere kant op..

We gaan in ieder geval gewoon op deze manier verder, en dan zien we wel. Kan geduldig zijn als het moet, en ik vind dit het zeker waard om te proberen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven