Onzeker zijn

02-03-2021 13:38 42 berichten
Ik wil graag jullie advies.

Ik ben erg onzeker over mijzelf, dit komt omdat ik vroeger heel erg gepest ben. Ik vind mijzelf niet moeder’s mooiste en ben daar onzeker over.

Mijn vriend zegt heel vaak dat hij mij mooi vindt en hoeveel hij van mij houdt. Dit doet mij ontzettend goed. Ook zegt hij vaak dat hij met mij wil trouwen en dat ik zijn toekomst ben.

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen en hebben iets meer dan 1 jaar een relatie. Dit is een fantastisch nieuw hoofdstuk in ons leven.

Echter is er wel iets waar ik mee zit. Mijn vriend heeft contact met een meisje uit UK via de PlayStation destijds. Als hij met haar appt mag ik altijd meelezen als ik dat zou willen maar ik heb daar geen behoefte aan - wel 1x toevallig op zijn scherm gekeken en zag niets geks. Ook zegt mijn vriend dat ze niet dagelijks contact hebben. Maar toch heb ik een raar gevoel bij haar en ik kan het niet loslaten. En ik wil hem niets verbieden want zo ben ik niet, maar als ik eerlijk ben, zou ik het een stuk fijner vinden als zij niet meer zou appen.

We hebben het 1 tot 2 keer over haar gehad en toen vroeg ik ook of hij verliefd op haar is geweest maar hij zegt van niet, ik heb 1x per ongeluk iets gelezen toen ik iets in zijn WhatsApp moest opzoeken voor hem en toen stond er dat hij ‘back than, head over heels for you’ was voor haar.

Misschien dat dit ook niet meehelpt aan mijn rare gevoel. Hebben jullie advies?
anoniem_64086f625ad1b wijzigde dit bericht op 02-03-2021 13:45
0.28% gewijzigd
Ik ben net het gesprek aangegaan want het zat mij niet lekker. Ik heb ook een paar keer mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik hier zo’n big deal van maak.

En eerlijk gezegd was hij juist lief. Hij zei ook steeds sorry en dat hij dacht dat het gesprek normaal was. Hij heeft mij het gesprek laten lezen en ik heb met tegenzin het gelezen en het was juist vanuit haar kant waarbij ik sommige dingen vragen had.

Hij zei dat ie nooit iets zou doen om mij te kwetsen of pijn te doen. En ik vertrouw hem voor 1000% (meer zelfs, ook voor dit gesprek!) dus dit gesprek was juist fijn.

Hij heeft haar geblokkeerd en verwijderd. Ik zei wel dat dat niet nodig was, omdat ik hem vertrouw. Maar hij stond erop, dat heeft hij dus gedaan.

Ik kreeg een huilbui omdat ik mijzelf verschrikkelijk voel over deze situatie (ik ben overspannen momenteel door mijn werk). En hij zei dat alles goed is en als ik mij maar ook ooit onzeker over iets voel dit moet aangeven.

Hij zei ook meerdere keren dat ie van mij houdt, alleen van mij en dat ik de enige ben om wie hij geeft. Hij moest zelf zelfs bijna huilen.

Sorry dames, voor mij is alles nu goed. En ik ga denk ik ook overwegen om wat aan mijn onzekerheid te doen. Jullie zijn een topmensen met een goed advies. Bedankt voor alle steun en schop onder de kont!
Alle reacties Link kopieren
Niet als een trap na bedoeld maar ik zou me juist heel naar voelen als mijn vriend contact met iemand verbrak om mij ipv opgelucht. Hopelijk is dit gebaar wel een leermoment voor je dat een volgende keer echt zelf iets met het probleem moet doen...
Alle reacties Link kopieren
* poef *

Eind goed al goed
vitamini wijzigde dit bericht op 03-03-2021 18:57
Reden: Hoeft niet meer
96.69% gewijzigd
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus nu alle seinen op groen. Je vriend wil je helpen, je werk wil je helpen (want je bent overspannen), het Universum wil je helpen.

Tijd om een streep te zetten onder je verleden, schoon schip te maken en mooi je leven verder te leiden.

Jij hebt je leven in EIGEN hand! Niemand anders dan jij maakt de keuzes in je leven.

Laat jij je oren nog hangen naar je pesters of laat jij je oren hangen naar jezelf?
Succes hoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Je bent overspannen. Om daar goed van te herstellen raden ze ook vaak psychologische ondersteuning aan. Heb je dat? Dan zou ik dit op de kaart zetten daar. En er anders werk van maken.

Want dat jouw vriend zomaar iemand uit zijn leven bant omdat het jou onzeker maakt, vind ik niet gezond. En het lost het probleem niet op, alleen dit symptoom. Daarbij kan het ook wat onbeschoft zijn naar die vriendin, maar als ik die zin lees, schieten mijn nekharen ook overeind. Wat een drama.

Word niet zoals zij, ga echt aan jezelf werken. Jouw toekomst verdient dat.
Patatje15 schreef:
03-03-2021 18:18
Niet als een trap na bedoeld maar ik zou me juist heel naar voelen als mijn vriend contact met iemand verbrak om mij ipv opgelucht. Hopelijk is dit gebaar wel een leermoment voor je dat een volgende keer echt zelf iets met het probleem moet doen...
Ik zei ook dat ie dat niet hoefde te doen, dat ik dat wel heel extreem vind. Maar hij stond erop.
Bedankt iedereen. Ik ga zeker aan mijzelf werken en ik vind het top hoe iedereen heeft gereageerd en tijd in mij heeft gestoken :)
1 tot 2 keer over gehad my ass. En je controleert hem dus wel nu al per ongeluk een paar keer.

Ik zou aan mijn onzekerheid gaan werken, je kunt iemand moeilijk verbieden contact te hebben met iedereen van het andere geslacht.
Bijgelezen: echt, niet lullig bedoeld maar ga in therapie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat dat je de boel nu zo gemanipuleerd hebt dat hij een jarenlange vriendin heeft laten vallen. Het kan toch dat je ooit een vonk voor iemand hebt gevoeld en dat het nu een gewone vriendschap is.

Wat ik mij afvraag is: hij zou jou nooit pijn doen, maar jij doet hem nu al pijn door hem verantwoordelijk te maken voor jouw onzekerheid.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je relatie op deze manier stand gaat houden. Hoe verder je hem isoleert van zijn vrienden hoe groter de kans dat zijn vrienden hem op een dag vertellen dat deze relatie niet goed voor hem is en daarin hebben zij gelijk. Jij hebt er namelijk geen enkele moeite mee om hem pijn te doen, wanneer jet jou oplucht om hem door 1 van je hoepels te laten springen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
04-03-2021 04:21
1 tot 2 keer over gehad my ass. En je controleert hem dus wel nu al per ongeluk een paar keer.

Ik zou aan mijn onzekerheid gaan werken, je kunt iemand moeilijk verbieden contact te hebben met iedereen van het andere geslacht.
To, wanneer je het zo presenteert: je hoeft haar echt niet op te geven maar dan ben ik wel steeds heel bang en ongelukkig, dan geef je hem toch geen echte keuze.

Straks wordt het die ene single knul die elke maand een nieuw vriendinnetje heeft met wie hij niet om mag gaan, omdat hij anders zelf misschien ook wel weer single wil zijn. Dit is pas het begin...Er is straks wel weer iets nieuws om onzeker van te worden en waarvoor vriend weer aan de ketting moet.
viva-amber wijzigde dit bericht op 04-03-2021 05:57
11.56% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwd je vriend helemaal niet voor 1000%. Je vertrouwd hem zelfs helemaal niet.

Nu heeft hij je bevestiging gegeven en ben je weer blij. Maar als een andere vrouw hem aandacht geeft dan wordt jij weer net zo onzeker en gaat weer aan hem twijfelen.

Je vriend houdt veel van je en is daardoor bereid om jou de bevestiging te geven die je nodig hebt.

Maar dat houdt een keer op.

Ook al hou je nog zoveel van iemand.
Als iemand constant om bevestiging vraagt dan komt er een punt dat hij zich zo gekwetst voelt door jou gebrek aan vertrouwen of het gewoon doodvermoeiend vindt om jou steeds te moeten bevestigen dat het voor hem klaar is.

Dus je moet echt aan je zelfvertrouwen gaan werken.
iPhoneGirl92 schreef:
03-03-2021 17:41

Sorry dames, voor mij is alles nu goed. En ik ga denk ik ook overwegen om wat aan mijn onzekerheid te doen. Jullie zijn een topmensen met een goed advies. Bedankt voor alle steun en schop onder de kont!
Alles is nu goed voor jou, nu die vrouw uit beeld is. Dat het voor je vriend niet fijn is een vriendschap te verliezen maakt blijkbaar niet zoveel uit. Je zégt dat het van jou niet hoefde om het contact te verbreken, maar als je heel eerlijk bent naar jezelf, is dat dan niet wat je wél het liefste wou ? En dat weet je vriend ook.
Er is niets opgelost. Er zullen ongetwijfeld nog andere leuke vrouwen in het leven van je vriend komen. En je vriend zal deze vrouwen niet altijd uit zijn leven kunnen -of willen - bannen ( een collega bv ). Hoe zal je daar dan mee omgaan ?
Dus in plaats van te overwegen iets aan je onzekerheid te doen, zou ik daar maar per direct mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
iPhoneGirl92 schreef:
04-03-2021 02:51
Ik zei ook dat ie dat niet hoefde te doen, dat ik dat wel heel extreem vind. Maar hij stond erop.

Misschien niet, maar los van jou zou hij dit jarenlange contact natuurlijk nooit verbroken hebben, laat staan geblokkeerd (echt hoezo)...
Zoals ik al zei, ik zou me als ik van iemand hou me veel rotter voelen bij het feit dat hij een langdurig contact voor mij uit zijn leven bant dan die onzekerheid bij dat contact. Dat was groot genoeg om een ding van te maken, maar dit niet? In mijn opzicht zitten jullie nu in een heel ongezonde situatie. Je aanpassen binnen een relatie is 1 ding, dingen of mensen opgeven (of uitbannen) tbv je relatie is een enorme rode vlag, van wie het idee ook komt...
De volgende keer is het namelijk ook iemand die niet aan de andere kant van de oceaan zal zitten, een vriendin, collega wat dan ook...
TO, je doet er goed aan om te werken aan je onzekerheid. Ga praten met een therapeut, dat gaat jou heel veel brengen. Zoals het nu gaat zet je je relatie teveel onder druk.
Laat hem op zijn minst uitleggen aan die vriendin dat en waarom hij haar geblokkeerd heeft, anders is het ook weer zo lullig voor haar. Beetje menselijk met elkaar omgaan.
Duchesnea schreef:
04-03-2021 07:33
Je zégt dat het van jou niet hoefde om het contact te verbreken, maar als je heel eerlijk bent naar jezelf, is dat dan niet wat je wél het liefste wou ?
Eensch, dit is manipulatief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven